reklama


Hamann Las Vegas Wings - další M3 s křídlovými dveřmi

Hamann Las Vegas Wings - další M3 s křídlovými dveřmi

 
 

Motorshow v Essenu přinesla další ze skvělých kreací firmy Hamann na téma BMW M3. Jedná se o vůz Hamann Las Vegas Wings a stává se tak po modelu Laguna Seca II druhým modelem s výklopnými dveřmi.

Úpravce vozů BMW, firma Hamann, se může pyšnit zřejmě nejrozsáhlejší nabídkou úprav pro vozy této mnichovské značky. Její záběr pokrývá celou výrobní řadu, včetně malého Mini a nového Range Roveru. Mimo tyto aktivity však nabízí také stavby zcela speciálních vozů na bázi BMW. Posledním z těchto speciálů se budeme zabývat nyní. Kupé Las Vegas Wings vychází ze standardního kupé M3, jehož karosérie byla výrazně vyztužena, aby zvládla enormní zátěž výkonnějšího motoru. Navíc prodělala výrazný zásah v podobě nahrazení klasicky otevíraných dveří výklopnými dveřmi podle Hamannova vlastního systému. Panty dveří z nerezivějící oceli jsou umístěny nad zpětnými zrcátky a hmotnost dveří podepírají plynové vzpěry. Karosérie prodělala ještě další důležité zásahy. V motorovém prostoru bylo nutno udělat místo pro velký motor z M5 a navíc byla ručně upravena kapota motoru. V ní se objevil velký otvor pro přívod čerstvého vzduchu do sacího systému nenasytného motoru. Tento otvor pracuje jako ram-air systém, tedy dodává vzduch s mírným přetlakem rostoucím s rychlostí vozu. Na karoserii byly doplněny také aerodynamické prvky ze standardního tuningového programu pro M3. Na přídi jsou to náběžná hrana předního spoileru, masky pro standardní mlhovky a mračítka pro hlavní světlomety. Prahy byly doplněny plastovými nástavci a zadní část vozu se může honosit střešním spoilerem, velkým křídlem na víku zavazadlového prostoru, které má nastavitelnou střední část a pod zadním nárazníkem přibyl difuzor pro další zlepšení přítlaku zadních hnaných kol. Vše je zaštítěno stříbrným metalickým lakem, který podle osvětlení poněkud mění odstín. Střecha má povrch úspěšně imitující uhlíkový kompozit.

To nejdůležitější, co dělá z téhle M3 nízko letící stíhačku, se však skrývá pod upravenou kapotou. Zde našel místo pětilitrový osmiválec z BMW M5, který ovšem také prošel důrazným posilovacím procesem. Mimo jiných drobnějších mechanických zásahů, se úpravy dotkly především oblasti škrtící klapky a sacího potrubí jak před ní tak i za ní. Výfukový systém má nové sběrné potrubí, nerezové potrubí se čtyřmi koncovkami a kovové katalyzátory s menším odporem. Všechny tyto prvky byly pečlivě sladěny s přeprogramovanou řídící jednotkou vstřikování a zapalování. Motor musel být upraven i co do vnějšího tvaru, především olejová vana, aby se do malého prostoru vůbec vešel. Veškeré zásahy do motoru přinesly vskutku nadprůměrné výkonové parametry, výkon dosahuje 357 (485 k) kW při 6950 ot/min a točivý moment 555 Nm při 4100 ot/min. Tato nemalá síla je přenášena na zadní kola přes sportovní spojku a sériovou šestistupňovou převodovku, která je ovšem doplněna Hamannovým systémem Sport Shift, který zkracuje řadící dráhy a zrychluje změnu převodů. Diferenciál zadní nápravy pracuje se 40procentní svorností. Změny se dotkly také podvozku, který byl vybaven výškově nastavitelným odpružením s posílenými pružinami pro těžší příď a použity jsou také sportovní zkrutné stabilizátory. Také kotouče brzd byly zvětšeny a svírají je třmeny z hliníkové slitiny. Nepopiratelnou optickou i výkonnostní funkci mají šroubovaná kola PG3 z hliníkové slitiny o rozměrech 8,5Jx19 vpředu a 10Jx19 vzadu, která jsou obuta do pneumatik 245/35 ZR 19 na přední nápravě a 275/30 ZR 19 na hnané zadní.

Opomenut nebyl ani interiér, který je celý čalouněný v kombinaci tyrkysové a černé kůže a kontrastuje tak se stříbrnou barvou karosérie. Jsou zde použity také doplňky z uhlíkového kompozitu jako madlo ruční brzdy, ozdobné lišty na přístrojové desce a loketní opěrky ve dveřích, či z hliníku jako pedály a madlo řadící páky. Nemohou chybět speciální koberce s logem Hamann a symbolem konfigurace pro tuto karoserii neobvyklého motoru V8.

Pár informací na závěr o výkonech a ceně tohoto skvostu. Hodnoty zrychlení jej řadí mězi absolutní elitu, když z 0-100 km/h vypálí za 4 sekundy. Z 0-200 km/h mu trvá pouhých 12,9 sekundy a definitivní konec jakékoli akcelerace je až při maximální rychlosti 315 km/h. Tyto hodnoty a exkluzivita v podobě pouze jediného vyrobeného kusu asi dokonale omlouvají ne právě nízkou cenu 280.000 Euro, což je něco přes 8,6 miliónu korun. Když na to někdo má, tak proč ne.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Sněhová děla jedou naplno. Lyžařská sezóna ve Špindlu začíná už o víkendu Sněhová děla jedou naplno. Lyžařská sezóna ve Špindlu začíná už o víkendu

Ve Špindlerově Mlýně panuje v těchto dnech čilý ruch.…

Tomáš Čakloš: Na pedagogických fakultách učí spousta lidí, kteří tam nemají co dělat Tomáš Čakloš: Na pedagogických fakultách učí spousta lidí, kteří tam nemají co dělat

Na českých pedagogických fakultách to vře. Loni vzniklá…

Politická krize v Itálii vrcholí. Premiér podal demisi Politická krize v Itálii vrcholí. Premiér podal demisi

 Italský premiér Matteo Renzi dnes podal demisi poté, co…

Týden s EET: Osmnáct milionů účtenek a sedm stovek udání Týden s EET: Osmnáct milionů účtenek a sedm stovek udání

Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET za skoro…

 
 

Tapety

Hamann Las Vegas Wings Hamann Las Vegas Wings
Hamann Las Vegas Wings Hamann Las Vegas Wings
Hamann Las Vegas Wings Hamann Las Vegas Wings
Hamann Las Vegas Wings Hamann Las Vegas Wings
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Dnes 18:50

Samočinná převodovka s dvojicí spojek v posledních deseti letech takřka vytlačila klasické automaty s kapalinovým měničem.




Blesk.cz

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě zloději, necítím se v bezpečí

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě…

Předního zabijáka bývalého kokainového krále Pabla Escobara přepadli ozbrojení zloději. Muž, který má na svědomí…

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

 

iSport.cz

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Vedení hokejové Mladé Boleslavi reaguje na nepovedenou první polovinu sezony. A trochu překvapivě. Skončil…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama