Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hasiči zkouší, jak by se u nehody choval elektromobil

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Odlišnostmi při zásazích u nehod elektromobilů se zabývají jako první v Česku hasiči ze stanice v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku.

Hasiči se připravují na dobu, kdy elektromobily naplno zasáhnou do provozu. Zatím prý není jisté, v jakém časovém horizontu to bude, řekl dnes novinářům náměstek ředitele jihočeských hasičů Martin Sviták.

"Je však jisté, že elektromobily mají určité odlišné bezpečnostní prvky i specifiku motorů. A my se s tím chceme v co největší míře seznámit," řekl dnes Sviták.

Podle něj je pro hasiče například důležité, aby věděli, kde se přesně v elektromobilu nacházejí airbagy a jak se dají odpojit. Nebo zda je možné při požáru tohoto vozidla postupovat stejně jako u hořícího automobilu, jak se při nehodě chovají provozní kapaliny ve voze. "Zatím všechny odpovědi na otázky neznáme, museli jsme se nimi obrátit na výrobce a čekáme, co nám sdělí," uvedl náměstek.

Dodal, že jihočeští hasiči prý v porovnání s jinými regiony zasahují u celkem vysokého počtu dopravních nehod. Jen za první pololetí letošního roku pomáhali odstraňovat následky 508 havárií. "V souvislosti s tím, jaký je na jihočeských silnicích provoz, se také právě zajímáme o elektromobily. Je jen otázkou času, kdy se začnou ve větší míře objevovat na silnicích," řekl Sviták.

Elektromobily se v Česku zatím nevyrábí pro komerční trh. Zatím jen některé společnosti testují jejich provoz. "Je to asi dáno i sítí dobíjecích stanic, která není tak hustá," uvedl Petr Šuleř z útvaru komunikace jaderné elektrárny Temelín. Právě společnost ČEZ se úpravou elektromobilů zabývá a jihočeským hasičům jeden model zapůjčila.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
2. 8. 2012 20:53
Re: Hasebni latka
Stačí ji nesprávně nabít. Proto mají bezpečnostní obvody. Pěkně citlivé mršky, hlavně ty vysokokapacitní/ s vysokým vybíjecím proudem. Ty nejlepší jsou fakticky vojenský materiál normálně nedostupný veřejnosti.

Nicméně v autech se používají mimo jiné Li-ion s fosfátovou katodou, které jsou mnohem bezpečnější. Li-ion jsou hlavně citlivé na teplo.
2. 8. 2012 20:39
Re: airbagy
Ty snad od pohledu poznáš, kde je plynový generátor? Je to velká sranda, když se pak do něj trefí při stříhání. V ČR hasiči povětšinou nemají peníze na nákup a udržování databází s popisy konstrukce jednotlivých vozů - umístění výztuh, optimální řezy, umístění baterie, nádrže, ochranného rámu u kabrioletů, pyrotechnických předpínačů pásů atp. Proto existují karty záchranáře.
2. 8. 2012 06:48
společnost ČEZ se úpravou elektromobilů zabývá
Zásadní mystifikace, společnost ČEZ elektromobily pouze testuje. V ČR se úpravou vozů na elektromobily zabývá EVC Group, www.evcgroup.cz
Avatar - Pekelná Micinka
1. 8. 2012 23:11
S volty nejsou žerty
Tipuju, že se sám zamkne, a bude dělat uraženýho... >:D >:D
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2012 21:09
Re: Hasebni latka
Na příklad s tím, jaké svinstvo se při hašení hybridu uvolňuje z baterií. Kvůli tomu prý mají od výrobců doporučeno nechat radši baterie úplně shořet. A právě auta na LPG jsou podle nich menším problémem.