Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hennessey zvažuje výrobu 1000koňového Venomu. Elektrického...

Michal Fokt
Diskuze (3)
Hennessey Venom GT šokuje výkony, ale moc ne neprodává. Mohl by mít větší úspěch ultimativní elektromobil s výkonem kolem 1000 k?

Dítko Johna Hennesseyho Venom GT, respektive otevřený Venom GT Spyder, patří s dvakrát přeplňovaným V8 7.0/1470 k mezi nejvýkonnější auta na planetě, přesto na něj miliardáři nestojí v dlouhé frontě, klientelu značky byste spočítali na prstech obou rukou. Jsou tu ovšem jiné firmy, které zažívají boom s úplně jinou technikou. Bude se Hennessey inspirovat u Tesly?

Šéf firmy v rozhovoru pro Top Gear, jenž proběhl na autosalonu SEMA v Las Vegas, prozradil, že "zvažuje udělat něco s elektřinou". Má prý přátele v oboru a momentálně čeká, až budou baterie lehčí a s vyšší kapacitou. A věří tomu, že to nebude dlouho trvat. Současně však odmítá mezičlánek ve formě hybridu, ačkoli respektuje, co s hybridní technikou dokázalo Porsche, Ferrari a McLaren. Pro Hennessey ovšem připadá v úvahu buď pouze spalovací motor nebo čistý elektromobil. Ostatně není divu, vývoj hybridního superauta je finančně velice náročný... Na druhou stranu je třeba se ptát, zda není čekání na lehčí akumulátory jen zastíracím manévrem, Venom GT váží i s těžkým V8 jen 1250 kg a je tedy šance, že by se váha elektromobilu nedostala do závratných výšin.

Jisté ovšem každopádně je, že se elektrické verze nedočká aktuální Venom GT. Už letos chce Hennessey představit nástupce s radikálním designem, označeným zatím pracovně Venom F5 (viz galerii), i když finální specifikace budou patrně oznámeny později v reakci na to, s čím přijde Bugatti Chiron. Venom F5 už nebude mít nic společného s Elise, dostane vlastní karbonový monokok, šasi a automatickou převodovku s pádlovým řazením. Váha se očekává o něco vyšší, než u Venom GT.

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - MadPete
12. 11. 2015 12:52
1000 kobyl
Od doby Výrona už to není žádné terno, vyfoukat kulaté číslo (i víc) z toho největšího motoru na trhu není dnes velká machrovina. V elektrice je to jiné kafe, do by si potrhlí sběratelé i mohli kupovat. Ovšem jak píší správně kolegové, na ježdění to bude ještě míň než 1000 benzinových.
Avatar - Bully_
11. 11. 2015 18:55
Venom GT
Sice jde skoro o dvojcata, ale soucasny Venom GT neni postaveny na zakladu Elise. Podle karoserie evidentne vychazi z Exige (Mk II.).
Avatar - Barry Lyndon
11. 11. 2015 18:33
to je pitomost, to se bude líbit
1000koňové auto se už z principu musí vyznačovat špatnou aerodynamikou (pravda, ta může být aktivní, ale stejně), aby mělo pořádný přítlak a i ostatní jízdní odpory nebudou malé (např. kvůli značně širokým pneumatikám). Při současné úrovni technologie výroby baterií (a jí odpovídající malé kapacitě) pak lze předpokládát, že se to auto na max. rychlost (předpokládám obvyklých 400 km/h +) sotva rozjede a baterie budou prázdné....