Hennessey zvažuje výrobu 1000koňového Venomu. Elektrického...
Dítko Johna Hennesseyho Venom GT, respektive otevřený Venom GT Spyder, patří s dvakrát přeplňovaným V8 7.0/1470 k mezi nejvýkonnější auta na planetě, přesto na něj miliardáři nestojí v dlouhé frontě, klientelu značky byste spočítali na prstech obou rukou. Jsou tu ovšem jiné firmy, které zažívají boom s úplně jinou technikou. Bude se Hennessey inspirovat u Tesly?
Šéf firmy v rozhovoru pro Top Gear, jenž proběhl na autosalonu SEMA v Las Vegas, prozradil, že "zvažuje udělat něco s elektřinou". Má prý přátele v oboru a momentálně čeká, až budou baterie lehčí a s vyšší kapacitou. A věří tomu, že to nebude dlouho trvat. Současně však odmítá mezičlánek ve formě hybridu, ačkoli respektuje, co s hybridní technikou dokázalo Porsche, Ferrari a McLaren. Pro Hennessey ovšem připadá v úvahu buď pouze spalovací motor nebo čistý elektromobil. Ostatně není divu, vývoj hybridního superauta je finančně velice náročný... Na druhou stranu je třeba se ptát, zda není čekání na lehčí akumulátory jen zastíracím manévrem, Venom GT váží i s těžkým V8 jen 1250 kg a je tedy šance, že by se váha elektromobilu nedostala do závratných výšin.
Jisté ovšem každopádně je, že se elektrické verze nedočká aktuální Venom GT. Už letos chce Hennessey představit nástupce s radikálním designem, označeným zatím pracovně Venom F5 (viz galerii), i když finální specifikace budou patrně oznámeny později v reakci na to, s čím přijde Bugatti Chiron. Venom F5 už nebude mít nic společného s Elise, dostane vlastní karbonový monokok, šasi a automatickou převodovku s pádlovým řazením. Váha se očekává o něco vyšší, než u Venom GT.