Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 Limited: Sedan s dieselem na půl milionu

Aleš Dragoun
Diskuze (123)
Importér značky Hyundai chce posílit více než slušné prodeje i40. Přichystal novou akční verzi Limited s turbodieselem.

Hyundai i40 Limited je k dispozici pouze jako sedan s motorem 1,7 CRDi o výkonu 85 kW (116 k) a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Až dosud ceník turbodieselu začínal těsně pod hranicí 570 tisíc korun. Limited však koupíte pod půl milionu, stojí 499.990 Kč. Co za ně nabídne?

Bezpečnostní výbava je na velmi slušné úrovni. Obsahuje sedm airbagů (přední, boční, okenní pro obě řady a řidičův kolenní), ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly, brzdovým asistentem, stabilizací a pomocníkem pro rozjezd do kopce, aktivní opěrky a úchyty Isofix. Nechybí světelný senzor, mlhovky, ani denní diody s přisvěcováním do zatáčky. Směrovky disponují trojblikem. Ve standardu najdeme i dálkové centrální zamykání.

Přístroje nepostrádají regulaci osvětlení a palubní počítač je samozřejmostí. Řidič si může nastavit své sedadlo výškově, volant je seřiditelný pochopitelně dvouose. Hyundai i40 Limited má v základu též kožený paket. Zadní lavice je dělená a sklopná vždy, loketní opěrky jsou k dispozici pro celou posádku. Zrcátka i všechna okna ovládají elektromotorky. Audio má šest reproduktorů, přehrává CD, MP3 a nechybí mu AUX konektor a USB zdířka. Dá se ovládat tlačítky na volantu. Klimatizace je však pouze manuální. Za praktickou síť v zavazadlovém prostoru není třeba připlácet, stejně jako za komplexní pětiletou záruku. Ocelová kola jsou šestnáctipalcová.

Auto je možné ještě dovybavit. Za metalízu se připlácí 16.000 Kč, za paket Exclusive, který obsahuje Bluetooth, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, zatmavovací vnitřní zrcátko a dešťový senzor, zaplatí zájemce dalších 20 tisíc. Toť vše. Například tempomat, navigaci a elektrické střešní okno, které jsou k mání ve vyšším stupni Experience, k Limited přikoupit vůbec nelze. To samé platí o paketech Comfort, Style a Premium, které obsahují další prvky (xenony, parkovací senzory či rovnou automat s kamerou, větší kola, kožené čalounění...).

Za úplně stejnou cenu, tedy 499.990 Kč se dá koupit i zážehový čtyřválec 1,6 GDI/99 kW. Zákazník však musí zvolit k základu nazvanému Classic „odvybavovací“ balíček Start. Má to tedy háček, respektive několik. Přijde o rezervu (Limited disponuje dojezdovou), mlhovky, kožený volant a páku, rádio včetně ovládání na volantu a síť v kufru. Bezpečnostní výbava se naštěstí nemění. Turbodiesel je tak v tomto případě celkem jasnou volbou.

Hyundai i40 sedan - ceny na českém trhu
Motor1,6 GDI2,0 GDI1,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/650085/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]197213 (211)192201 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,19,5 (10,0)12,310,3 (11,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,8 (7,5)4,64,7 (5,6)
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km]6,0-4,34,5
Cena Start [Kč]499.990,----
Cena Limited [Kč]--499.990,--
Cena Classic [Kč]539.990,--569.990,--
Cena Experience [Kč]-589.990,-599.990,-619.990,-
Cena Premium [Kč]-716.890,-726.890,-746.890,-

Aleš Dragoun
Diskuze (123)
4. 3. 2013 16:56
Re: tento rok bude pre i40 v europe uspesny
Bádensko je příjemná země, dle mého mají mimo jiné moc dobré vínko.
4. 3. 2013 16:51
Re: tento rok bude pre i40 v europe uspesny
Zajímavé na tom ale je, že před příchodem Korejců se těch 5 let záruky nějak nehodilo jako marketingový tah vůbec nikomu. V USA je zase tato praxe běžná u všech možných značek.
4. 3. 2013 13:53
Re: Auto.cz aktuální jako vždy!
Ceny servisu asi záleží IMHO spíš na majiteli servisu, než na automobilce. :-!
4. 3. 2013 09:28
Re: Reklamní masáž
Při potkání 10leté Škodovky neřeknu nic. Je to pochopitelné, už 10 let kolem mě jezdí ve velkém množství a zvykl jsem si.
Už se dokonce ani tolik neleknu, když uvidím novou Fabii. Ne že bych "docenil její nadčasové tvary", ta disproporčnost mi nevyhovuje ani teď, ale zvykl jsem si. Něco podobného bych mohl napsat u Roomstera. Oktávka, Sup a Yetti mě nechávají v klidu, ty vypadají celkem normálně. Ne že by to byly krásné vozy, ale to ty korejské nejsou taky.
A proč lidi tu Koreu kupujou? Protože za ty svoje plechovky chtějí celkem přiměřený peníz a kvalita není o moc horší než jinde.
Avatar - bigsoul
2. 3. 2013 13:16
Re: i40 sa predava v eu nadmieru dobre
Topper ty si taky somar az to boli... Dobre ti dal Pacho do tej hlupej hlavicky korejskej!!!!