Hyundai - skokan roku
Značka roste
Ještě před rokem a půl to s korejskými vozy Hyundai nevypadalo na českém trhu nijak dobře. Dnes je ovšem situace zcela opačná a Hyundai patří ke značkám s největším nárůstem prodejů. Za první pololetí letošního roku Hyundai zaznamenal nárůst prodejů osobních automobilů o 215,48 % a v prodeji lehkých užitkových se prodej zvýšil o 235,38% v porovnání za stejné období roku 2001.
To je ale už zásluha nové společnosti Hyundai Motor CZ, která od loňska v ČR korejskou automobilku zastupuje. Ta během krátké doby vybudovala dobře fungující dealerskou síť a firemní tým, ale především velmi rychle nabídla zákazníkům celé modelové portfolio značky a tím se dostala za první pololetí na 12. místo v žebříčku prodejů. Za poslední tři měsíce se navíc značka umístila vždy v první desítce.
Modely táhnou
Prodejním trhákem je pro Hyundai model Santa Fe, který je za první pololetí letošního roku nejprodávanějším vozem v kategorii terénní/SUV.
Z ostatních modelů značky Hyundai dosáhl za první pololetí 2002 na stupně vítězů také sportovní vůz Hyundai Coupe. S počtem 21 prodaných kusů a podílem 11,48% se dělí s Mercedesem CLK o druhé místo ve své kategorii.
V kategorii mini je Hyundai Atos na 4. místě s podílem na trhu 9,36%
V nižší střední třídě má Hyundai Accent 12. příčku, 314 prodaných vozů a podíl na trhu 2,97%, hned na dalším, 13. místě se v této kategorii se umístila Elantra s počtem 293 prodaných vozů a podílem 2,77 %
Ve střední třídě se Hyundai Sonata vypracoval na 16. místo s podílem 0,49%.
Ve vyšší střední třídě je luxusní Hyundai XG na 15. místě s podílem 0,47%.
Trajet v kategorii MPV/Mini Van se umístil na 18. místě s 57 vozy a podílem 1,15%
V kategorii Terénní a SUV je Terracan na 12. místě s 56 vozy a podílem 2,82%.
Hyundai Matrix, který patří do kategorie MPV/mini van je na 12. místě se 133 vozy a podílem 2,68.
Za kategorii LUV/LCV je Hyundai H-1 na skvělém 5. místě se 153 vozy a podílem na trhu 7,48%