Současné airbagy přinášejí zvýšenou ochranu cestujícím vozidla při všech možných druzích nárazů. Jenže v okamžiku, kdy se airbag aktivuje, už podruhé chránit posádku neumí.
Spoľahlivosť airbagov je celkovo problém. Často sa už v testoch stáva, že sa vak nenafúkne úplne. Pri nejakom Audi som videl, že prišlo ku kontaktu hlavy s volantom. A BMW by som nejak neglorifikoval. Trvalo im roky kým zvládli small overlap a na prémiu pevnosť kasne(deformačné zóny) nič moc. To zas Tucsom bol jediný model ktorý v prvej vlne dal ten test aj na strane spolujazdca. IIHS berie auta z bežnej produkcie a len Tucsom a CH-V neboli ošidené. Ostatný na pravej strane používali iné profily, alebo iná materiály. Na Golfe tiež pri bočnom náraze z pravej strany nevystrelili airbagy. U väčšiny značiek znamená bezpečnosť len hviezdičky. Ak narazíš inak ako podľa normy, tak máš smolu. Asi jediný kto zvládal aj testy zavedené v priebehu života auta je Volvo. Uvidíme či to tak zostane aj v budúcnosti.
V pripade Hy. ani primarniho >:-[] Vem logr z kavy, smotky vlasu, slupky z ovoce, mrtve rybicky, natrhane papiry, 2 dcl stareho mleka a par kabelu. Dej to do odpadkoveho kose a ten vyhod za zvuku internacionaly z vyskove budovy na chodnik. Plesk! Tak takhle nejak vypada svaty gral nemotoristu - Hy >:-[]
Vycházím-li z předpokladu, že není nehoda náhoda, tak jakým způsobem nejlépe ochráním sebe a posádku? Je to prosté: [odkaz] Přestanu důvěřovat všemu co mi naservírují novináři a začnu používat zdravý Rozum, nikoliv své EGO. Ale co nás jako řidiče nejvíce ovlivní? Je to EGO a nebo Rozum?
Odpověď je nasnadě. STRACH. :-!