Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indie: Zájem o nové automobily polevuje

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
Poptávka po automobilech v Indii ochabuje kvůli rostoucím úrokovým sazbám a stoupajícím cenám vozů i pohonných hmot.

Svaz indických výrobců automobilů SIAM dnes předpověděl, že prodej osobních aut v Indii se v tomto fiskálním roce, který skončí v březnu, zvýší pouze o dvě až čtyři procenta. Svou prognózu tak letos již podruhé zhoršil.

Svaz původně počítal s celoročním růstem prodeje o 16 až 18 procent. Později tuto prognózu snížil na deset až 12 procent. V uplynulém fiskálním roce prodej stoupl o rekordních 30 procent na téměř dva miliony vozů, napsala agentura Reuters.

Svaz dnes rovněž uvedl, že v září prodej osobních aut v Indii meziročně klesl o téměř dvě procenta na zhruba 166.000 vozů. "Pokud bude vláda pokračovat ve zvyšování cen pohonných hmot a úrokové sazby nadále porostou, zůstane poptávka po osobních autech utlumená," upozornil SIAM.

Indie je třetí největší ekonomikou v Asii. Země je podobně jako sousední Čína atraktivním odbytištěm pro automobilový průmysl, který se na těchto rychle rostoucích trzích snaží kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích. Také v Číně však nyní poptávka po automobilech polevuje.

Česká automobilka Škoda Auto minulý týden oznámila, že zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Do prodeje se vůz dostane již kioncem října. Firma je v Indii aktivní od roku 2001 a v letošním roce tam podstatně zvýšila odbyt. Do konce září činil nárůst téměř 50 procent.

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
12. 10. 2011 07:48
Co jsem se dočetl
Ta prognóza se přesněji řečeno netýká jen osobních vozů, ale v Indii mnohem silnějšího segmentu jednostopých vozidel a tříkolek, o kterém tady víme houbeles. Indie se potýká se stálým růstem inflace a jejich centrální banka se to letos marně pokoušela zarazit snad dvanáctkrát zvyšováním úrokové sazby. Takové hospodářské prostředí "skluzavky" nebudí důvěru v budoucnost a můj pocit je, že sotva se Indové nadechli a místo velocipédů a rikš se obrátili k motorizaci, dost jim to zhořklo a ztrácejí náladu něco si kupovat a zadlužovat se. Agentury kromě toho upozorňují na probíhající pracovněprávní spor v největší indické automobilce Maruti ("každé druhé vozidlo prodané v Indii je od Maruti"), kvůli kterému odtamtud šlo na trh míň aut. Myslím, že redakce tady správně přidala odstavec o spuštění výroby škodováckého Rapidu - je otázka, nakolik se při takovém vývoji indického trhu naplní odbytové předpoklady VW-Škoda v Indii (ale i předpoklady jiných zahraničních investorů). Jako obvykle dávám odkaz pro anglicky čtoucí zájemce: [odkaz] . Další otázka asi je, jestli toto je dlouhodobý trend nebo jen krátkodobé převalení pro letošní rok. Pod mrakem rozbíhající se druhé vlny světové krize bych si nedělal iluze.
Avatar - R32
11. 10. 2011 12:31
Re: prognózy
Ale no tak... hádam nechceš aby všetci tí ľudia čo robia tie prognózy a berú za to slušné prachy šli makať niekam do fabriky k pásu? >:D Vieš koľko majú oni práce? Urobiť analýzu, potom prognźou, potom analýzu prognózy, potom opravu prípadne analýzu opravy a následne ďalšiu opravu... >:-[]