Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Visualtech Growler E 2011: Jaguar E se vrátí

David Bureš
Diskuze (8)
Legendární Jaguar E-Type je zpátky. Jeho moderní verzi navrhli designéři Bo Zolland a Robert Palm.

Švédská designérská společnost Visualtech oslavuje 50 let od zrodu Jaguaru E-Type jeho moderní interpretací, kterou chce vyrábět. První vůz pro anonymního švýcarského kupce by měl být podle plánů firmy hotový v létě příštího roku.

Growler E 2011 (tvůrci nespecifikovali, na co označení Growler odkazuje) má pohánět 5litrová přeplňovaná V8 z Jaguaru XKR, vyladěná až na výkon 441 kW (600 koní). Visualtech doufá, že moderní E-Type zrychlí z 0-100 km/h za méně než 4 s. Sériový Jaguar XKR má výkon 375 kW a z 0-100 km/h zrychlí za 4,8 s.

Základ automobilu by měla tvořit karbonová struktura s pomocnými rámy vpředu a vzadu, ke které budou nalepeny kompozitními panely karoserie. Auto tak bude vážit asi 1.550 kg, zatímco XKR váží 1.824 kg.

Pod křivkami kupé s dlouhou kapotou se podepsali designéři Bo Zolland a Švýcar Robert Palm. Oproti originálu se Growler E 2011 liší čtveřicí kulatých předních světlometů, jeho zadní partie pak doplnil difusor.

Firma plánuje ručně vyrobit tři až čtyři vozy, s cenovkou asi 1,4 milionu dolarů. Pokud však o Growler E-Concept bude zájem, o výrobu dalšího limitovaného počtu aut by se mohl postarat Steyr, nebo finská firma Valmet. Cena by tak mohla klesnout na 700.000 dolarů za kus.

Jaguar E-Type letos slaví 50 let své existence. Poprvé se veřejnosti toto britské kupé představilo v Ženevě 15. března 1961. Původní šedé kupé se dochovalo až do dnešních dnů, a tak automobilka letos u této příležitosti prezentaci E-Typu zopakovala: stejný vůz na stejném místě, jen o 50 let později.

Pod slavnými tvary E-Typu se podepsal Malcolm Sayer. První auta byla poháněna tříkarburátorovým řadovým šestiválcem o objemu 3781 cm3 z typu XK150. Motor s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě dosahoval výkonu 195 kW (265 k) při 5500 min-1 a E-Typu dovolil maximální rychlost až 230 km/h.

Retro automobily byly v posledních letech hitem. Úspěch zaznamenaly hlavně americké vozy – Ford GT či muslecary Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Na úspěšné retro vlně se však pokusí svést i moderní interpretace z Evropy – Stratos a Audi Quattro.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - eLzyx
15. 3. 2011 12:23
zase ti Švédi
Zase vizualizují, slibují a skutek utek. Před rokem představili studii reinkarnace Volvo P1800 a stále nikde nic. Jsem zvědav, jak dopadne tento Jaguar. Podle mě zůstane jen u renderu. Bohužel
Avatar - Pekelná Micinka
15. 3. 2011 11:42
E-Time
Nejstručněji: Jakž takž nápady na špatném místě.
Avatar - gld
15. 3. 2011 10:56
Re: Hmm a jak je to s ochranou znamkou...
S tými právami na e-type neviem neviem. Oni to nazvú growler e a basta..na súde by jaguar asi nepochodil.

A s tou druhou časťou tvojho príspevku úplný súhlas, jaguar E-type bol ikonou okrem iného aj kvôli svojej relatívnej dostupnosti. Vtedy, v dobách jensen interceptorov a podobných fár to muselo byť naozaj revolučné.
Avatar - Barrichello
15. 3. 2011 10:33
Nádhera
moc hezký kousek, taky doufám že to neskončí jen výrobou pár ks
Avatar - ManInBlack
15. 3. 2011 09:40
Hezký
Na originál to sice nemá, ale je to důstojný nástupce. Ale líto je mi hlavně jedné věci - většina majitelů tohle auto koupí, strčí do garáže, přikryje plachtou a šlus :-(