Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak neusnout za volantem? Vypněte tempomat, radí v Británii řidičům

Tempomat není v moderních autech už ničím výjimečným, v základní výbavě jej mají i nové vozy pod 300 tisíc korun. Je jeho používání na dálnicích skutečně bezpečné, jak se může na první pohled zdát?
Zpět na článek
10. 3. 2012 11:42
10. 3. 2012 15:17
11. 3. 2012 05:04
12. 3. 2012 12:22
10. 3. 2012 18:01
10. 3. 2012 19:14
11. 3. 2012 01:28
11. 3. 2012 05:06
12. 3. 2012 16:59
14. 3. 2012 13:34
Avatar - Bubáq
10. 3. 2012 11:08
To je velmi přesné
Mám úplně stejnou zkušenost. Chvilka vlastní práce pravou nohou dokáže na dlouhé cestě dokonale probrat z polospánku... Velmi důležitá rada pro ty, co jezdí dlouhé trasy.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2012 11:42
neresim
trasy delsiho typu jiz prestavam autem jezdit a radsi to resim letadlem, a na vnitrostatnich trasach kde by mohl hrozit mikrospanek si proste radsi zmenim dobu cesty tak, abych byl v te dobe kvalitne vyspalej a svezi, sak neni kam spechat, casu mam predsebou jeste celej zivot :-)

a tempomat samozdrejme pouzivam, teda pokud zrovna funguje, z D11 se me asi nejak vykodrcal nekde nejakej spoj a tak tempik obcas nechce fungovat, akyz me se ale do servisu nechce pac jinak vsechno funguje >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mrakoplas
10. 3. 2012 15:17
Kafe
Káva má jednu dost podstatnou nevýhodu. Funguje jen dočasně. Únava, která se dostaví po odeznění účinku, bývá mnohem horší než stav před konzumací životabudiče. Z vlastní zkušenosti na ni raději nespoléhám.
Rozbalit vlákno
2
11. 3. 2012 05:04
Re: Kafe
:yes: Řešením je nepřestat ji pít. >:-[]
10. 3. 2012 18:01
Rychlost
Ja teda musim rict, ze kdyz jedu po dalnici, tak paradoxne me dokaze unavit predpisovat jizda, kdy clovek hlida +/- 130-ku, hodne prejizdi z pruhu do pruhu, hlida kdo se za nim *, dava bacha na pomalejsi auta, kamiony, nez kdyz se vybodne na predpisy a nasadi ostrejsi tempo, cca 160-170 km/h ... Prijde mi, ze kdyz clovek jede rychleji, tak se vic soustredi na jizdu a dojede do cile takovej nabuzenej, celkem svezi, nez kdyz za volantem vicemen hnipe pri predpisovy rychlosti...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - beibej
10. 3. 2012 19:14
Re: Rychlost
souhlas 130 na dálnici prostě uspává. nejlíp je na pár kiláků zrychlit nebo zastavit u pumpy a třeba si vysypat koberečky a vyházet obaly od jídla.
Avatar - eLzyx
11. 3. 2012 01:28
Re: Rychlost
jen nesmí jet takovým tempem moc dlouho, protože to umí velice slušně vyčerpat. Přejezd republiky se dá ještě zvládnout, ale dát k tomu třeba Slovensko, nebo kus Německa - je lepší jet rozvážněji a šetřit síly.
11. 3. 2012 05:06
Re: Rychlost
To je věc adrenalinu. Také říkám, že ve vyšších třídách až někde kolem 200 si připadáš, že skutečně jedeš po dálnici. Ve 130 je to pomalu jako ploužit se městem. Strašně otupující.
Avatar - jozephko
10. 3. 2012 23:15
Najlepšie si je pospať
Keď som, resp. sme ospalý(í) a nepomôže ani káva či cola, jediné riešenie si je pospať. Niekedy stačí polhodina, inokedy aj niekoľko hodín. A tempomat s tým nemá nič spoločné.

Mimochodom, vždy keď čítam o mikrospánku, mám dojem, akoby autori článkov mikrospánok nikdy nezažili a vždy len teoretizujú. Mikrospánok nie je o tom, či sa šoférovi zatvoria oči alebo nie, ale je o tom, že mozog prestáva spracúvať informácie, hoci oči sú stále otvorené. Takže je to taký spánok s otvorenými očami.

Kedysi som únavu riešil otvoreným oknom (aj pri mínus 10 stupňoch), hlasnou hudbou či hlasným spevom (ak som bol sám), Od určitého času používam len jednu metódu - pospať si, a je jedno či som 300 km pred cieľom alebo len 15. Štatistiky hovoria, že najnebezpečnejších je prvých a posledných 20 km cesty.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
11. 3. 2012 01:38
Re: Najlepšie si je pospať
je to tak. Já zažil mikrospánek jednou a pro příště si dávám pozor na svou kondici. Jel jsem ve tři ráno z firemní akce, utahanej, oči mne pálili od dýmu z cigaret a asi po 20km jsem začínal pociťovat únavu, tak jsem si otevřel okýnko(čerstvý vzduch), pustil rádio na plný pecky, začal si zpívat. Ale stejně mě to přemohlo, po dalších 10km jsem byl "tuhej". A řekl bych, že přesně tak jak popisuješ. Oči otevřené (nepamatuju si, že bych se chvíli předtím přemáhal udržet oční víčka), ale mozek přestal řídit. Probral jsem se o párset metrů dál v levém pruhu (2+2pruh, okreska). Tak jsem se rozhodl, že na blízkém odpočívadle zastavím, dám si půlhoďku šlofíka a pak ty zbylé 3km domů dojedu. Nařídil si budík na mobilu a probudil jsem se až v 11h, kdy me pálilo sluníčko do obličeje. Všude okolo mýho auta postávaly lehké děvy jedné menšiny a tak jsem odtamtud upaloval, co mi 75koní stačilo.
11. 3. 2012 05:17
Re: Najlepšie si je pospať
:yes:
10. 3. 2012 23:16
vlastna skusenost
ked mna "prepadne" unava na dialnici a mam pred sebou este dlhsiu cestu (nemyslim 5, alebo 10 minut jazdy na ceste domov), tak zastavim na najblizsiom odpocivadle, sklopim sedacku a dal 1/2 hodinovy oddych. Je to ovela jednoduchsie ako klipkat ocami, snazit sa ich udrzat otvorene a dufat, ze tu poslednu hodinu jazdy nejako vydrzim
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2012 12:42
Chce to brát hlavně s klidem a nepřetáhnout se
Já teda musim zaklepat, že při delších jízdách na únavu nějak netrpím, přitom většinu dlouhých jízd absolvuju v noci. Ale určitě když už únavu cítím, tak není nad to zastavit na odpočívadle a hodit do sebe espresso nebo čaj a trochu se protáhnout (já si třeba zadřepuju - sice vypadám jako exot, ale funguje to výborně >:-[] )

Nejhorší je to u lidí co běžně moc nejezdí a pak si vzpomenou, že si do tý itošky nebo chorvatska zajedou autem... a navíc s nulovou sebereflexí těch 1200 km lupnou najednou
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa Vomáčka
12. 3. 2012 15:02
No přece když se mi chce, tak si zdřímnu, ne?
To už mám naučený co posledních 10 let jezdím s ženuškou a svištěma do chorvatska... Za Lanžhotem vyvenčíme hafana, kterej se už potřebuje z toho malýho kufru protáhnout... pak vyrazíme dál a žena vytáhne sekanou, která se mezitím v tom alobalu za předním oknem pěkně ohřála. A pánové, není pak nic lepšího, než si hezky s mastnou hubou chvíli dáchnout. Tempomat ve Fáčku samo nemám. Přeci jenom ábéeska a další podobný zbytečnosti jsou jenom pro neumětely a ženský. Jednoduše si hodím pod plyn sandálu, nadoraz zašlápnu pedál bosou nohou a fičim těch 100 - 110. Pak zavřu oko a ženě akorát řeknu, ať trochu na volantu kormidluje směr... když náhodou dojedeme kamion, což se moc nestává, protože ty tiráci jezděj jako blázni a ještě se na nás naopak lepěj, tak do mě akorát drkne a já ho hezky v klidu předjedu. Vzbudim se většinou někde u Záhřebu a to je tak akorát,abych do splitu přijel pěkně čerstvej. Pak už akorát zbejvá postavit stan, ohřát guláš ze zavařovačky na plyňáku a dát si teplej stáráč...
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2012 16:59
---
Fazy unavy:
1. trosku unaveny - zuvacka, jedenie, pitie...
2. zívanie - hlasna hudba, spievanie, zvysenie rychlosti na cca 150-160 kmh
3. únava, zívanie, posledná fáza pred mikrospánkom - zastavenie a šprint na 50m, zobudí na min. hodinu. Funguje 100%... ziadne rozcvicky a kava a podobne blbosti :-) za 3 min som uz v aute a ficim dalej :-)
4. VZDY dbat na to, aby som isiel na cestu vyspaty a ked treba, zastavit a spat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
14. 3. 2012 13:34
Re: ---
Mě vždycky spolehlivě pomůže, vypnout motor >:D