Video: Srážka s krocanem - Kam dohlédne noční vidění?
Otestovali totiž příslušníky tzv. Velké trojky: Audi A8 L, BMW 750i a od Mercedesu ke zkouškám nenastoupil překvapivě sedan třídy S, nýbrž kupé CL 550. Je pravda, že si novináři pěkně vyhráli. Použili třeba dálkově ovládanou figurínu krocana (jak typické, že?) nebo jelena.
Noční vidění se dá zkoušet i za světla, jen musíte zatemnit čelní sklo a boční okna. Stačí k tomu balící papír a lepící páska. Dále je potřeba slalomová trať vytyčená kužely, které sice Američané říkají „autocross“, ale s motoristickou disciplínou známou pod tímto názvem v Evropě nemá nic společného. Páni novináři jeli samozřejmě na asfaltu - a nakonec stejně až za tmy, byť papír na sklech zůstal. Audi projelo okruh bez větších problémů. BMW se potkalo s kužely a Mercedes dokonce s krocanem.
Noční vidění představuje luxusní prvek výbavy a je ukázkou současného technického pokroku. V praxi ale moc nefungovalo ani v jednom z testovaných aut. Nejlépe si vedlo při detekci chodců - ta byla v rozmezí 90-150 m úspěšná vždy. V mnichovském voze však nepoužili vybarvení zobrazované osoby, zatímco v ingolstadtském ano. Ve Stuttgartu zůstali někde na půli cesty. Ke zvířeti velikosti mladého jelena se pak pomalou rychlostí na nejkratší vzdálenost bez poškození auta přiblížíte se sedmičkovým BMW. Celkový vítěz testu ale vyhlášen nebyl.
Mimochodem, v USA stojí noční vidění pro A8 2.300 dolarů (46,5 tisíce korun), u BMW zaplatí zákazník 2.600 (52.500 Kč) a u Mercedesu dokonce 3.490 dolarů, tedy na české koruny tučných 70,5 tisíce. Nejdražší systém je ovšem v aktivním provedení. Zatímco Audi a Mercedes mají umístěnu obrazovku na přístrojovém štítu (trojcípá hvězda navíc největší a nejostřejší), u BMW je postaru mimo zorné pole řidiče a sdílí displej s navigací.
Připomeňme, že Night Vision poprvé zákazníkům nenabídl nikdo z Němců, ale americký Cadillac z koncernu General Motors, a to již na přelomu století.