Diskuse

Koncernu FCA hrozí ve Francii trestní stíhání kvůli emisím

7.2.2017

Italsko-americké automobilové skupině Fiat Chrysler Automobiles (FCA) hrozí ve Francii trestní stíhání kvůli příliš vysokým emisím oxidů dusíků u některých jejích naftových vozů.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 07.02.  19:30

    Italie chybi

    "Dodal ale, že automobilka už francouzské úřady informovala, že výsledky jejich testů neodpovídají výsledkům testů italského ministerstva dopravy."

    Nejak mi tady chybi Italie:

    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 07.02.  20:57

      « Re: Italie chybi

      Mne tu zase chybaju vyjadrenia hejterov VW, ze toto sa inej automobilke nemoze stat a uz by to bolo davno vonku, keby niekto iny podvadzal. Ako som sa tu docital od x ludi nie tak davno.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 07.02.  22:14

        « Re: Re: Italie chybi

        VW to robil v EU4/5 a potom s tym prestal ale Fiat to robi teraz a stale v tom pokracuje.
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 08.02.  06:40

      « Re: Italie chybi

      Je to hloupý boj o vydírání automobilového průmyslu. Tady budou jen a jen poražení.
      • 02 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 08.02.  08:23

        « Re: Re: Italie chybi

        My nemáme EPA jako mají US ale zato máme aktivní komisařku Jourovou pi-zdu jednu.
        Akitivisti obamovci už v EPA skončili a US výrobci-automobilky již procitají ze zlého snu ....
        Ale my si tady v EU počkáme. Snad by bylo lepší zase být samostatní ...
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 08.02.  10:09

          « Re: Re: Re: Italie chybi

          Koho si zvolime, toho tam mame. Neznamena to, ze bez EU si uz jenom doma budeme volit jenom dobre politiky, spis uz stratime i ten maly tlak na potirani korupce. CR prijde o moznost homologace pre cely evropsky trh, takze Skoda si bude muset nechavat schvalovat auta pro CR v CR. Pochybuji, ze CR bude mit jina pravidla pro emise auta, nez ma Nemecko - nehlede na tom, jestli Nemcko bude v EU nebo ne.
          Nedovedu si totiz prestavit, ze Octavie z Nemecka bude mit EGR, DPF a SCR a ta ceska nic, kdyz uz dnes mame zakon o kotlech, stezko-kolo-manii, stiznosti na poletavy prach a jine emise a nekolikanasobne vetsi pocet aut, nez v letech s dieselama s otevrenym vyfukem.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 08.02.  11:16

            « Re: Re: Re: Re: Italie chybi

            Tyhle předpisy jsou stejně připravovány na úrovni EHK OSN. EU je pouze přejímá jako nařízení, tedy jsou automaticky platné a závazné ve všech členských státech a nemusí se zapracovávat do legislativy (mělo by se však odstranit cokoli konfliktního - nařízení má sice přednost, ale dělá to zmatek).
      • 12 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 08.02.  09:21

        « Re: Re: Italie chybi

        Porazeny je ten, co nema naftu a musi dychat to, co vypusti majitel nafty.
        • 01 Reagovat !

          foto Makovnik

          Makovnik 08.02.  13:44

          « Re: Re: Re: Italie chybi

          Presne, a preto su vyfuky novych naftakov poslednych viac ako 5rokov ciste a benzinakove cierne.
          • 00 Reagovat !

            foto Nicco

            Nicco 08.02.  14:20

            « Re: Re: Re: Re: Italie chybi

            NOx je bezfarebny plyn na rozdiel od uhlika.
          • 01 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 08.02.  15:52

            « Re: Re: Re: Re: Italie chybi

            Výfuk dieslu je čistý tak do druhej výmeny oleja. Žiadny DPF nema 100% účinnosť. Nepriamovstrekový benzín sadze netvorí vôbec a ako tu už zaznelo NOx je bezfarebný plyn.
            • 01 Reagovat !

              foto Makovnik

              Makovnik 09.02.  09:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Italie chybi

              Blbost, poznam 4rocny naftak, dokonca TDI a vyfuk ma cisty po 75tis.km vo VW, dalsie ine TDI je ciste po 90tis.km v Audi.
              NOx nie su pre cloveka problematicke ako mikroskopicke castice sadzi.
              Trochu ste pomateni z Dieselgate, NOx je sklenikovy plyn.
              • 01 Reagovat !

                foto Niemand

                Niemand 09.02.  09:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Italie chybi

                NOx nie je pre človeka problematické? Tak len v skratke: "Oxid dusičitý je dráždivý plyn, ktorý pôsobí na dýchacie cesty a spôsobuje ich zužovanie. Na vyššie koncentrácie oxidu dusičitého v ovzduší reagujú najmä astmatici a osoby s primárnym ochorením dýchacej sústavy. Citlivejší sú aj malé deti a starí ľudia."
                Okrem toho sa výrazne podieľa na tvorbe prízemného ozónu. Práve NOx je dôvod, prečo niektoré krajiny zvažujú výrazne zdražiť myto nakladaným autám na úsekoch kde sú horšie rozptylové podmienky.
                Čo sa týka prachových častíc, tak nepriamo vstrekové benzíny ich vyprodukujú minimum, ale hlavne majú rozmery, ktoré nie sú problematické pre ľudské zdravie. A priamovstrekové dostanú už čoskoro DPF.
                • 00 Reagovat !

                  foto Makovnik

                  Makovnik 09.02.  17:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Italie chybi

                  Ved prave tie priamovstrekove su problem a tie sa budu robit v hlavnej miere v buducnosti.
                  Kym NOx je len drazdivy, prachove castice su rakovinotvorne, snad nemusim vysvetlovat preco. Priamovstrek benzin ich ma tak male ako naftak so vstrekovanim 2000bar.

                  Navyse vznika cely komplex NO... latok, nie len NO2, co popisujes.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Niemand

                    Niemand 10.02.  06:25

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Italie chybi

                    Vznika hlavne NO a NO2, ale NO je nestability a v horizonte minút sa mení na NO2. Niektoré zdroje uvádzajú, že automobilová doprava je zodpovedná za polovicu NO2.
                    Pevné častice sú karcinogénne, ale NOx by sa v miestach kde sú zle rozptylové podmienky, alebo hustá doprava nemal podceňovať.
                    Dráždivosť je pre rizikové skupiny problém. Pre astmatikov s rizikom smrti. Ale oveľa horšie je, že sa podieľa na tvorbe prízemného ozónu a ten je rizikový aj pre zdravých.
                    "Opakom životu prospešného ozónu v stratosfére je prízemný ozón. Ten sa vyskytuje tesne nad zemským povrchom. Ľudskému zdraviu je tento plyn veľmi nebezpečný, pretože spôsobuje dráždenie a choroby dýchacích ciest, podráždenie očí, bolesti hlavy a zvyšuje riziko vzniku astmatických záchvatov. Až 95 % ozónu vdýchnutého do pľúc, zostáva v organizme. Toto množstvo spôsobuje oslabenie ľudského organizmu a zvyšuje náchylnosť organizmu na infekcie dýchacích ciest.

                    Najmä počas horúcich letných dní, pozorujeme zvýšený vznik prízemného ozónu, v lokalitách s vysokou koncentráciou výfukových plynov zo spaľovacích motorov, kde dochádza k zvýšeniu obsahu oxidov dusíka a plynných uhľovodíkov vo vzduchu. Jednotným spoločným názvom označujeme tento jav ako suchý smog, podľa miesta svojho veľmi častého a prvýkrát pozorovaného výskytu v roku 1940 nazývaný tiež aj losangelský smog."
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 08.02.  09:46

        « Re: Re: Italie chybi

        Vítězy budou ti, co nedělaj naftáky nebo jen minimálně >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 08.02.  13:15

          « Re: Re: Re: Italie chybi

          statistika z USA - SUV + trucky dělají 63% prodejů
          pro tyto automobily v USA nyní adoptují v Evropě vyvinuté diesely
          očekává se strmý nárůst prodejů díky F150
          >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.02.  14:18

            « Re: Re: Re: Re: Italie chybi

            F150 je jeden model z celé řady F a ted kolik lidí si koupí naftovou F. RAM Ecodisel s tou plečkou 3,0 VM Motori zrovna v USA prodejní statistiky netrhá, stejně jako grandčíro se stejným motorem, které se tam v naftě prodává snad už 6 let >:D >:D

            Tak abys nebyl na omylu.

            Po Praze začíná jezdit čím dál víc dodávek na CNG a už sou i taxíky na CNG.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…