Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krátkodobé dálniční poplatky v Německu se budou lišit podle typu vozu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Výše krátkodobých poplatků za užívání německých dálnic pro osobní auta se zřejmě bude lišit podle ekologické náročnosti vozu. Dosavadní návrh počítal s pevnou výší poplatků, to ale kritizovala Evropská komise kvůli znevýhodnění maloobjemových motorů.

Podle původního vládního návrhu mýtného pro osobní auta, o kterém v současnosti jedná Spolkový sněm, měl desetidenní poplatek činit deset eur (275 Kč) a dvouměsíční 22 eur (600 Kč). Vládní konzervativci a socialisté se ale nyní dohodli na tom, že podle ekologické náročnosti vozu bude desetidenní poplatek od pěti do 15 eur (od 140 do 410 Kč) a dvouměsíční od 16 do 30 eur (od 440 do 820 Kč).

Podle ekologické náročnosti provozu auta se bude lišit i roční mýtné. Poplatek se v závislosti na objemu a typu motoru a stáří vozu bude pohybovat mezi 24 a 130 eury (660 a 3550 Kč). Na rozdíl od českého systému by si řidiči nelepili na sklo krátkodobé ani roční dálniční známky, zaplacení by elektronicky kontrolovaly mýtné brány podle registrační značky vozidla.

Současná úprava by měla odvrátit kritiku ze strany Evropské komise. Ta v minulosti uvedla, že pro vozy s malým benzinovým motorem jsou krátkodobé poplatky neúměrně drahé ve srovnání s ročním. Komise v minulosti prosazovala, aby cena krátkodobé známky činila zhruba osminu ceny roční známky.

Evropská komise, stejně jako některé země Evropské unie, však kritizovala také skutečnost, že se německým řidičům o cenu ročního poplatku sníží výše daně z vlastnictví motorového vozidla. Zpoplatnění německých dálnic by tak dopadlo pouze na zahraniční řidiče, což je podle některých odborníků v rozporu s evropským zákazem diskriminace na základě státní příslušnosti.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
13. 8. 2019 23:44
dálniční poplatky
Zdravím, jaká je situace s dalniční známkou v Německu teď? Chystám se přes něj projíždet a na https://jacestovatel.cz/…kticke-informace jsem se dočetl, že se už za dálnice musí platit, je tomu opravdu tak? Nerad bych se totiž v cizý zemi dostal do problému kvůli nezaplacení známky.
25. 3. 2015 13:17
Re: Diskriminace
Nikde v tech pravidlech to tvoje "čím chudší tím víc plat" nevidim.
25. 3. 2015 12:40
Re: Jak ten poplatek budu platit?
Maximálně tě pošlou na jejich technickou, jako to bylo s těmi známkami pro vjezd do emisních zón.
Avatar - Bully_
25. 3. 2015 11:20
Re: Jak ten poplatek budu platit?
Nemci samotni jeste vubec nevi, jestli tyhle poplatky zavedou, jakou formou, kde maji platit, odkdy vubec atd. atd. a ty se tu uz rozcilujes nad nejakymi konkretnimi provadecimi detaily. Nestresuj se, je to jenom jeden z rady clanku, co na toto tema vyslo, behem tech par let, co jsme uz meli udajne v Nemecku neco platit.
25. 3. 2015 10:02
Jak ten poplatek budu platit?
Jak si představujou, že budu ten poplatek platit? Nadiktovat registrační značku nestačí, musím deklarovat technická data vozidla, znamená to snad, že budu s sebou do Německa vozit velký techničák? Bude český velký techničák akceptovatelný zdroj informací pro německého úředníka?? Tohle už je úplně praštěné. Jestli někdo něco umí udělat zcela absurdně, pak to jsou Němci... Jestli totiž exituje jasný parametr způsobující amortizaci silnic (o čemž tohle celé asi prvoplánovitě je), pak je to hmotnost vozu a rozdělení na kategorie (do 3,5 tuny, do 7,5 tuny, nad 7,5 tuny, apod.) jako jediný dává nějaký smysl.