Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lada Kalina Sport: Ruský hot hatch má jen 87 kW

Sportovní verze ruského hatchbacku dostala stylové doplňky. Pod kapotou se ukrývá benzinová šestnáctistovka.
Zpět na článek
5. 8. 2014 12:14
5. 8. 2014 12:22
5. 8. 2014 12:35
5. 8. 2014 12:42
5. 8. 2014 12:59
5. 8. 2014 13:09
5. 8. 2014 13:16
6. 8. 2014 11:46
6. 8. 2014 11:46
6. 8. 2014 12:23
5. 8. 2014 13:16
5. 8. 2014 13:21
5. 8. 2014 13:47
5. 8. 2014 14:18
5. 8. 2014 14:33
5. 8. 2014 14:44
5. 8. 2014 15:06
5. 8. 2014 15:08
5. 8. 2014 15:13
5. 8. 2014 23:33
5. 8. 2014 13:46
5. 8. 2014 13:47
6. 8. 2014 18:16
5. 8. 2014 15:52
5. 8. 2014 15:54
5. 8. 2014 15:54
6. 8. 2014 11:50
5. 8. 2014 13:15
5. 8. 2014 13:20
5. 8. 2014 13:28
5. 8. 2014 13:39
5. 8. 2014 17:22
5. 8. 2014 13:41
5. 8. 2014 12:57
5. 8. 2014 13:17
5. 8. 2014 13:22
5. 8. 2014 13:27
5. 8. 2014 13:33
5. 8. 2014 13:31
5. 8. 2014 13:34
5. 8. 2014 14:02
5. 8. 2014 16:10
6. 8. 2014 09:09
5. 8. 2014 13:50
5. 8. 2014 14:31
5. 8. 2014 22:22
5. 8. 2014 14:41
5. 8. 2014 14:52
5. 8. 2014 14:46
5. 8. 2014 14:48
5. 8. 2014 15:28
5. 8. 2014 14:52
5. 8. 2014 16:14
5. 8. 2014 21:56
5. 8. 2014 23:44
5. 8. 2014 14:33
5. 8. 2014 15:10
5. 8. 2014 15:15
9. 8. 2014 15:13
5. 8. 2014 15:36
5. 8. 2014 15:39
5. 8. 2014 15:42
5. 8. 2014 15:46
5. 8. 2014 15:53
5. 8. 2014 15:56
5. 8. 2014 16:01
5. 8. 2014 16:08
5. 8. 2014 16:17
5. 8. 2014 16:25
5. 8. 2014 16:27
5. 8. 2014 16:36
5. 8. 2014 16:43
5. 8. 2014 17:02
5. 8. 2014 16:02
5. 8. 2014 15:36
5. 8. 2014 20:25
6. 8. 2014 09:54
5. 8. 2014 14:39
5. 8. 2014 14:54
5. 8. 2014 15:10
5. 8. 2014 15:16
5. 8. 2014 15:29
5. 8. 2014 15:30
5. 8. 2014 15:29
5. 8. 2014 15:33
5. 8. 2014 15:36
5. 8. 2014 21:06
6. 8. 2014 12:18
6. 8. 2014 12:29
6. 8. 2014 18:58
7. 8. 2014 12:01
7. 8. 2014 13:54
7. 8. 2014 14:32
7. 8. 2014 14:43
7. 8. 2014 18:40
7. 8. 2014 21:11
7. 8. 2014 22:11
8. 8. 2014 11:25
8. 8. 2014 14:20
8. 8. 2014 11:31
8. 8. 2014 14:20
8. 8. 2014 16:39
10. 8. 2014 22:07
11. 8. 2014 11:01
8. 8. 2014 16:41
10. 8. 2014 22:19
7. 8. 2014 23:03
6. 8. 2014 16:49
Avatar - poterienko
5. 8. 2014 12:14
Už zase?
Nebylo tu to samé asi tak rok zpět?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2014 14:32
Re: Už zase?
Nepleteš si to s Grantou?
Avatar - poterienko
5. 8. 2014 15:22
Re: Už zase?
Jo, už jsem si to našel.
Avatar - M4Touch
5. 8. 2014 12:22
Ujde
Za tři kila to docela jde >:D
Zepředu to trochu připomíná minulou generaci Imprezy >:-[]
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2014 12:35
"JEN"
Jen 87kW? Ve světě kde převažují tříválcové litrové atmosféry a podobné šicí stroje těch 87kW roztrhá většinu aut jak mokré noviny. Řekl bych, že o podobném motoru s obdobným výkonem si může nechat zdát i nastupující generace Fabie.
Na to, že je to Lada to vypadá vážně dobře. Trochu se to bojím říct, ale mě se hrozně moc líbí. >:D
Za ty prachy proč ne. :yes:
Rozbalit vlákno
32
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 12:42
Re: "JEN"
podla mna je to len nejaky vtip.... s tym oznacenim hot hatch.... a co je potom warm hatch... kalina so 60 kw? tak to uz aj zakladne rio so 63 kw moze byt warmhatch podla ruskej mierky
5. 8. 2014 12:59
Re: "JEN"
Žádný hot hatch to není a ani sama automobilka to auto tak neprezentuje. ;-) Každopádně pořád je Kalina sport víc sportovní než Citigo Sport. Ale jak já říkám když můžou bý šachy sportem tak proč by nemohlo být sport i Citigo. >:D
Avatar - M4Touch
5. 8. 2014 13:09
Re: "JEN"
Natře to většinu TéDéÍček, to stačí >:-[]
Avatar - Emel
5. 8. 2014 13:16
Re: "JEN"
Těžko debatovat o jízdních vlastnostech, ale co se dynamiky týče, jakékoli 2.0TDI tomu ujede bez problému.
6. 8. 2014 11:46
Re: "JEN"
A na to si ako prišiel, to preto, že TDI?
Avatar - Emel
6. 8. 2014 12:23
Re: "JEN"
Takhle prostoduchou otázku bych od tebe nečekal... možná mi unikla pointa dotazu? Ale že jsi to ty, dám si práci s odpovědí...

Octavia 2.0TDI 110kW 320Nm, maximálka 218, 0-100 za 8.5
Kalina Sport 1.6 87kW 154Nm, maximálka 197, 0-100 za 9.7

Tohle samozřejmě není "jakékoli 2.0TDI", jen jeden příklad... a jasně, pokud bych vzal nějaký horší dvoulitr v nějakém těžším autě, mohou být ty hodnoty eventuálně o něco vyrovnanější. Jakýkoli moderní dvoulitr ale bude mít ve srovnání s Ladou o něco víc kW a +- dvojnásobek Nm, proto jsem se odvážil napsat, že dynamicky bude lepší.
5. 8. 2014 13:16
Re: "JEN"
No asi jak s kterým, ale při té muší váze s většinou běžných TDi mít problém nebude.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 13:21
Re: "JEN"
154Nm a 0-100 za 9.7? Pojďme si definovat "běžná TDI".
5. 8. 2014 13:47
Re: "JEN"
Běžné TDI považuji ta v rozmezí 55 - 77 kW což odpovídá asi většině prodávaných vozů s touto motorizací. 110kW už tak často k vidění nejsou. S pružností na tom budou TDI nepochybně líp ale co se týče zrychlení na semaforech tak budou dýchat Ladě na záda. Fabia udělá s nejsilnějším TDi 77kW za 10,9s | 66kW za 12,6s | 55kW za 14,1s.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 14:18
Re: "JEN"
Nojo, ty to vztahuješ pořád k Fabii, respektive B segmentu... to ale není země zaslíbená pro TDI. TDI je typicky kompakt nebo střední třída... a typicky 2.0.
5. 8. 2014 14:33
Re: "JEN"
Mimo fleet si troufám tvrdit že u Octavie převládají 1,6 TDi. Nejlevnější Octavie s 2,0 TDi začíná někde na 550 000 a to mluvíme o relativně oškubané verzi ambition. Myslím, že jsi mě ale nepochopil. ;-) Já totiž vztahuju Kalinu k celému vozovému parku v Česku. Většina aut na našich silnicích by té Ladě ve sprintu nestačila a naše silnice rozhodně nejsou obdařeny záplavou 2,0 TDi.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 14:44
Re: "JEN"
Mimo fleet se ale moc TDI neprodá... soukromník když už chce TDI, tak si koupí ojetinu z toho fleetu. Na dálnicích je to samé Mondeo a Passat a Superb... a i takových Audi A6 Avant minulé generace s obligátním 3.0TDI potkávám víc než dost. Neříkám že taková auta tvoří většinu, ale na druhou stranu, s 2.0TDI rozhodně nejsi žádný king of the road...
5. 8. 2014 15:06
Re: "JEN"
O to ale nejde ani to nebylo mým cílem nasměrovat tuhle diskusi směrem k TDi. Opakuji že jsem to myslel tak, že Lada s 0-100 pod deset vteřin bude stále rychlejší než valná většina aut které potkáváme dnes v provozu. Pak někdo přišel s TDi a že jim to ta Granta natře tak jsem odpověděl, že záleží jaké TDi a dodal jsem, že běžné TDi opravdu ta Lada nebude mít problém pojet s tím, že za běžné TDi v současné době považuji 1,6 od 55-77kW a klidně bych přidal i staré TDI 66 a 74kW. Tím vším chci říct, že si Lada nezaslouží posměšky s tím že má "jen" 87kW.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 15:08
Re: "JEN"
Dobře dobře... já osobně si pod spojením "běžné TDI" představuju dvoulitr.
5. 8. 2014 15:13
Re: "JEN"
Pod pojmem běžné si představím spíše to čeho je nejvíc a co je nejvíc rozšířené. U nás to bude asi starý 1,9 TDI těch jsou mraky. Na dominanci 2,0 TDI si asi ještě počkáme pokud ovšem ekoteroristi nepřitlačí na pilu a vrcholem naftové nabídky bude 1,6. K tomu doufám nedojde.
5. 8. 2014 23:33
Re: "JEN"
jenže to mluvíte o 1,6 a výše tvrdíte 2,0. 2,0TDI mají od 103 kW výše. octavia má u 2,0TDi 110 kW zrychlení 0-100 za 8,5 sec a max. 216 kmh, takže ujede bez problému a co se týká 1,6TDI 77kW tak je to 10,8 sec - 195 kmh takže drží krok.
na to že diesel není z principu sprinter jako benzín, celkem dobrý. Mimochodem těch 2,0 jezdí celkem dost.
5. 8. 2014 13:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
6. 8. 2014 18:16
Re: "JEN"
Pak mi vysvětlete, co se v Rusku označuje jako "goryachiy khetchbek". Děkuji

Terminus technicus ze zprávy na webu Lada.ru.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 18:57
Re: "JEN"
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! :-)
Avatar - Ronault.
5. 8. 2014 15:52
Re: "JEN"
Koukám, že se stavíš do role GTI, který tady svého času prosazoval supermainstream, ty tady zase prosazuješ pseudooznačení warm hatch >:D
Avatar - Emel
5. 8. 2014 15:54
Re: "JEN"
No já už jsem kdysi zmínil kategorii "teplé kombi"...
5. 8. 2014 15:54
Re: "JEN"
V queer komunitě by s tím možná uspěl. >:D
6. 8. 2014 11:50
Re: "JEN"
Slovenčina mu moc nejde, tak sa skúsil blysnúť inak, mladý človek potrebuje v niečom vyniknúť a byť zaujímavý.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 13:15
Re: "JEN"
Co bude ve Fabii těžko říct, ale atmo 1.6 se stovkou za 10 je zhruba na úrovni dnešní 1.2TSI. Hothatch od Fabie má 132kW.
5. 8. 2014 13:20
Re: "JEN"
Otázkou je jaké bude nabízené motorové spektrum u Fabie. Základ N/A R3 1,0, pak asi foukaná R3 1,0 a trochu se obávám, že ta 1,2 bude takový trochu LUX za příplatek a ne malý. S verzí RS se u současné Fabie nepočítá, ale to jsme už hodně mimo téma. Chtěl jsem tím naznačit že i s tím "nízkým" výkonem Kalina převyšuje většinu toho co běžně potkáváme na silnicích.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 13:28
Re: "JEN"
Však taky pro normální ježdění je to přiměřené... 1.0 budou výkonově na úrovni dnešních 1.2. Bez turba do města, s turbem i na dálnici bez nutnosti to moc točit... a o nějaké zvláštní dynamice není řeč.
5. 8. 2014 13:39
Re: "JEN"
Ano to je pravda já těch svých 74kW ani po Brně nevyužiju. Jel jsem s Citigo a rozhodně jsem neměl z toho auta pocit, že by to byla brzda provozu. Naopak ta 55kW jede docela slušně. Proto si myslím, že si výkonové parametry té Lady nezaslouží nějaké opovržení protože s tím motorem to bude dynamicky víc než dobrý. Pan redaktor se nechal trocu unést a tou poznámkou o HH jasně nastavil kterým směrem se bude ubírat diskuse. Přitom na stránkách Lady žádnou informaci o HH nenajdeš. [odkaz]
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2014 17:22
Re: "JEN"
Fabie dostane 1.2 TSI v obou verzích a později pouze 1.0 TSI ve verzích s podobnými parametry. Mezi obdobnými dvěma variantami je dnes rozdíl cca 25000 Kč.

Kalina nicméně určitě nepojede špatně...tedy je otázkou, co podvozek...
5. 8. 2014 13:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 12:37
pozeram ze tie naroky na hot hatch v rusku
su vcelku slabe ... ak toto ma byt hothatch ..... tak polovica beznych aut ..... malych aut v europe su minimalne warm-hatche na tie ruske pomery ;-)

taky 120 kilowatovy hatch cruze je v rusku asi potom tiez hothatch ;-) .... teda ak si to porovname s 87kw kalinou tak mozno dokonca je to uz sportiak
Rozbalit vlákno
8
Avatar - pumpkin
5. 8. 2014 14:26
Re: pozeram ze tie naroky na hot hatch v rusku
Ty tiež naletíš na každú bulvárnu hovadinu.
5. 8. 2014 14:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 16:07
Re: pozeram ze tie naroky na hot hatch v rusku
Kurnik toppre, trochu soudnosti by neuskodilo. Redaktor tu napise bulvarni titulek a ty z toho hned delas aferu, jakou svet nevidel.
5. 8. 2014 16:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 18:59
Re: pozeram ze tie naroky na hot hatch v rusku
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! ;-)
6. 8. 2014 11:52
Re: pozeram ze tie naroky na hot hatch v rusku
Už sklapni, si otravný. Niečo k autám nemáš?
6. 8. 2014 17:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KubikCv
5. 8. 2014 23:12
Re: pozeram ze tie naroky na hot hatch v rusku
a co Favorit šport line? Ty tvoje bláboly ke všemu co se tady šustne se už nedají číst...
5. 8. 2014 12:53
V Rusku je všechno
jinak než v civilizovaném světě. 8-s
Rozbalit vlákno
19
5. 8. 2014 13:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Drevokocůr
5. 8. 2014 14:10
Re: V Rusku je všechno
JJ máš pravdu, kde zítra znamená už včera! Příplatková výbava Kalašnikov + plný zásobník!!!:yes:
Avatar - SCHROJF
5. 8. 2014 14:30
Re: V Rusku je všechno
Normalne raketa,uz ju vidim na jesen na VC Ruska v Soci ako Safety Formula One Car,len miesto Bernda Maylandera bude za volantom sam Putin!!! ;-)
5. 8. 2014 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Drevokocůr
5. 8. 2014 15:19
Re: V Rusku je všechno
Na rozdíl od tebe jsem byl ještě v minulém století na školení v Togliati na Žigulech! Škoda že jsi tam také nebyl, asi bys mluvil trochu jinak!!! Mimo jiné mám ještě příbuzné na Krymu!!! :no: ;-\
5. 8. 2014 15:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Drevokocůr
5. 8. 2014 15:35
Re: V Rusku je všechno
Tak to mě je úplně jedno, ale na rozdíl od tebe vím jak tam příbuzní v Simferopolu žijí!!!A vím na 100% že si takový život neumíš ani v nejmenším představit!!! :no:
5. 8. 2014 15:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 19:01
Re: V Rusku je všechno
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! :-)
5. 8. 2014 15:40
Re: V Rusku je všechno
A co s tím má společného Lada Kalina Sport? 8-s
Avatar - Drevokocůr
5. 8. 2014 15:44
Re: V Rusku je všechno
A pokud myslíš že je tam ráj, tak doporučuji, abys tam požádal o politický azyl!!! :-!
5. 8. 2014 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 19:00
Re: V Rusku je všechno
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! :-)
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 19:00
Re: V Rusku je všechno
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! :-)
Avatar - KubikCv
5. 8. 2014 23:14
Re: V Rusku je všechno
tady máš příplatkovou výbavu [odkaz]…
Avatar - VL4D
6. 8. 2014 15:10
Re: V Rusku je všechno
''Kde zítra znamená už včera''. Dokážeš to nějak vysvětlit?

A s tím Kalašnikovem.. Nejprv si zjisti fakta a pak tady něco vykřikuj, vševěde.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 18:59
Re: V Rusku je všechno
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! :-)
5. 8. 2014 23:20
Re: V Rusku je všechno
Jo skus se nekdy podivat na jejich dopravni kulturu.
6. 8. 2014 04:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 12:57
No co
Když může mít třeba Sportsvan jen 81 kW :-) ale konečně je tady pořádný hot hatch, který není snad už ani podle Toppera zbytečně přemotorovaný :-)
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2014 13:17
Pobavilo
Na první pohled nevypadá zle, teda až na ten orezlý výfuk...ten mě dostal >:D ,,.87kW na 1.6 není tak hrozný výkon...kolik má VW, 77kw?
Rozbalit vlákno
26
5. 8. 2014 13:22
Re: Pobavilo
Například Renault měl u N/A 1,6 16v tuším 79kW - 98kW.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 13:27
Re: Pobavilo
Ono se hlavně ukazuje, že na těch kW zase tak moc nezáleží. Jedny z nejsilnějších motorů někde na úrovni cca. 100kW jsou od Toyoty (Auris) a Kie (Ceed), ale v reálu se žádná zázračná dynamika nekoná... furt to jede jak atmo 1.6. Ok, beru, že v HotHatchi vadí nutnost motor vytáčet méně než v normálním autě...
5. 8. 2014 13:33
Re: Pobavilo
Ano to je pravda zásadnější je zpřevodování a váha. Převodovka dokáže zabít i jinak výkoný motor.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 13:31
Re: Pobavilo
Tak nějak... 79kW bylo myslím už v Laguně I.
5. 8. 2014 13:34
Re: Pobavilo
Ano už Megane první generace po faceliftu měl 79kW a prakticky dodnes je to ten stejný motor pouze na něm dělají dílčí úpravy.
5. 8. 2014 14:02
Re: Pobavilo
Třeba do corolly se dával už na začátku 90tých let 1,6 s 84 kW. Toyota tou dobou uměla taky 20-ti ventilovou 1,6 se 118 kW. No a v deváté generaci corolly (od roku 2002) se vyskytla taky 192 koňová atmo 1,8.
5. 8. 2014 16:10
Re: Pobavilo
Tak on i Civic 5G a 6G VTi měl 1,6 se 118 kW (celá 90.léta), a verze v Japonsku se chlubila dokonce 136 kW.
Avatar - poterienko
5. 8. 2014 13:38
Re: Pobavilo
Nejen výfuk, ale i hromada dalších detailů je z fotografické hlediska průser - namátkou třeba nevyretušované pozadí a podlaha, ten výfuk, prach na sedadlech (a nebo špinavá látka již z výroby), bordel na koberečkách....
5. 8. 2014 13:50
Re: Pobavilo
Aspoň nic netají >:D Takhle budou vypadat druhý den všechna prodaná auta >:D
Avatar - pumpkin
5. 8. 2014 14:31
Re: Pobavilo
to nie je šport v rukavičkách :-! >:D
Avatar - poterienko
5. 8. 2014 15:23
Re: Pobavilo
To není, ale s čistotovu fotky to nemá nic společného.
5. 8. 2014 22:22
Re: Pobavilo
Jasně, nevypadá to tak vábně, ale když to vezmeš prakticky, tak je to vůči zákazníkovi rozhodně férovější, než když má auto na reklmaních snímcích podložky pod koly (praxe Škodovky u nové Octavie)... ;-\
Avatar - poterienko
6. 8. 2014 12:32
Re: Pobavilo
To, že nejsou schopni v rusku sehnat jednolitou bílou plochu a mají našlapáno v autě přece nemá se zákazníkem nic společného.
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 14:26
Re: Pobavilo
vw aj skoda mali kedysi aj 1,6tku s 55kw ;-) ...... asi najslabsia 1,6tka co do vykonu ktoru si aj z vlastnej skusenosti pamatam

alebo 2.0 s 85 kw z fabie beetla alebo golfa... to bol tiez koncernovy skvost ... dnes uz sa cloveku ani nechce verit s cim kedysi vw ohuroval zakaznikov
5. 8. 2014 14:41
Re: Pobavilo
Ten dvoulitr jede ve Fabii opravdu perfektně. Těch 85 kW má schválně kvůli zátahu odspoda...
5. 8. 2014 14:52
Re: Pobavilo
Hrách na stěnu; prospekt říká jasně, 85 kW, nazdar, tečka. Nechápu ale, že někde toper řve, jak je ten down-sizing k ničemu, 100 kW z litrového turba, cesta do pekel a pak se vozí po přesném konstrukčním opaku toho, co neustále kritizuje - bytelný 8-mi ventilový 2litr.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 14:46
Re: Pobavilo
Jo, to byly docela dobré motory... asi bys byl překvapený, jak malý rozdíl může být při běžné jízdě mezi tím 1.6 55kW a třeba Ceed 1.6 GDI.
5. 8. 2014 14:48
Re: Pobavilo
A co říkáš na současný 88 kW sky-active 2-litr od Mazdy? Člověku se až nechce věřit, čím mazda ohuruje zákazníky...dnes. Mimochodem nic proti tomu 2-litru, podladěné jednotky většího objemu se zvyknou chovat docela příjemně.
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 15:01
Re: Pobavilo
no asi to ze zerie polovicu z toho co 85 kw beetle
5. 8. 2014 16:14
Re: Pobavilo
Zajdi ještě trochu víc do minulosti a najdeš tam dokonce dvoulitr s 66kW (Audi 80 do roku 1995). Pokud se bavíme o 1,6, pak Astra F měla ze začátku jen 52 kW :-)
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2014 23:22
Re: Pobavilo
VW měl ve stejném období pro změnu 1.4 74 kW. Docela o ničem debata, řekl bych.
5. 8. 2014 23:44
Re: Pobavilo
osmiventilová 1,6 od Oplu měla také jen něco kolem 55kW, montovala se do Astra G, v době vzniku těch motorů celkem běžný výkon pro 1,6.
Ale také ještě o pár let dříve měl benzínový 2,5l jen 40kW
Avatar - Cuba66
5. 8. 2014 14:33
87kW?
Myslím že i s tímhle výkonem to bude i tak nad možnosti podvozku a umění většiny ruských řidičů. :-!
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 15:10
Re: 87kW?
hlavne to bude nebezpecne hnat na limit taketo zastarale auto.... a este v rukach nejakeho 25 rocneho nevybureneho mladika to bude skutocne horuce auto ... ktovie ako je to s bezpecnostou ci to ma aspon 4 hviezdicky tento srdcetrhajuci hothatch....
5. 8. 2014 15:15
Re: 87kW?
Zastaralé? >:D Vždyť ta Lada má naprosto konvenční řešení podvozku jako kterákoliv jina auta. Prober se! Doba listových pružin a Žigula je pryč. ;-)
9. 8. 2014 15:13
Re: 87kW?
Nevim o tom,že by měl někdy nějaký Žigul listová péra.
5. 8. 2014 15:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 15:39
Re: 87kW?
Já bych rád od Toppera slyšel v čem je zastaralý ruský mcpherson a torzka a v čem je tak technologicky napřed evropský mcpherson a torzka. >:D
Avatar - Emel
5. 8. 2014 15:42
Re: 87kW?
No takhle... kdybych si měl tipnout, pak myslím, že to podvozkově na úrovni evropského mainstreamu nebude. Jednak je Rusko odlišné zadání... dvak mají evropské automobilky přece jen v ladění aut větší zkušenosti. Ale to jen hádám...
5. 8. 2014 15:46
Re: 87kW?
Jasně že nebude ;-) Bude to odladěný na ruský cesty, ale stále odmítám tu poznámku o zstaralosti protože konstrukčně ten podvozek zastaralý rozhodně není. Konstrukčně je naprosto na úrovni doby a evropských vozů. Pouze je ten podvozek naladěný na jiné podmínky, ale to nemá se zastaralostí vůbec nic společnýho.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 15:53
Re: 87kW?
Konstrukčně je stejně tak na úrovni evropské produkce osmdesátých let... otázka je, jak dobře to je udělané. Ale to se dostávám k prázdnému teoretizování, tak toho radši nechám.
5. 8. 2014 15:56
Re: 87kW?
Tak ona torzka a mcpherson jsou konstrukčně i starší a od doby vzniku těchto řešení se žádná revoluce nekonala. ;-) Ruský mcpherson je stejně tak na úrovni doby jako ten evropský a to stejné platí i pro torzku. Ono se obecně v konstrukčních řešeních podvozků žádná inovace neděje už pár desítek let.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 16:01
Re: 87kW?
...a přesto jsou mezi jednotlivými auty obrovské rozdíly...

Nějaká lepší řešení přece jen jsou... dvojité lichoběžníky vpředu, oddělená těhlice, různé víceprvky vzadu, případně s natáčením zadních kol... diferenciály s omezenou svorností nebo jejich náhražky... adaptivní tlumiče...
5. 8. 2014 16:08
Re: 87kW?
Tak dvojité lichoběžníky už nejsou mcpherson ale rozhodně lepším řešením jsou. Ano oddělená tehlice je asi tak jediná revoluční změna víc jic asi nebude. Ten konstrukční princip je ale prakticky totožný jak u ruského tak evropského podvozku. To o čem se tu bavíme už ale nemá nic společného s konstrukční zastaralostí. To o čem se bavíme je naladění podvozku a to, že bude ta Lada oproti evropské produkci vyšší možná i měkčí nelze přičítat na vrub nějaké zastaralosti ale je to nastavení pro určité podmínky.
O zastaralosti se můžeme bavit například v případě designu karoserie nebo interiéru tam je to znát docela citelně.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 16:17
Re: 87kW?
Fajn, tak poslední co-by-kdyby teoretický příspěvek ;-)

Vyšší nebo nižší, tvrdší nebo měkčí... fajn, ale bez ohledu na výše uvedené se dá ten podvozek udělat dobře nebo špatně. Kupříkladu použít laciné tlumiče nebo kvalitní tlumiče. A to už není o nastavení pro určité podmínky, ale o cenové hladině auta, o zkušenostech automobilky a jejím přístupu k jízdním vlastnostem. Tipnul bys, že to Lada udělá pořádně?
5. 8. 2014 16:25
Re: 87kW?
Ná základě názvu značky a původu si to netroufnu tvrdit. Ono Ruské auto a název Lada svádí k podceňování, ale k tomu se nehodlám snížit protože osobní zkušenost s žádnou současnou Ladou nemám. Vzhledem k podmínkám jaké panují v Rusku (myslím tím kvalitu cest) bych řekl, že v evropských podmínkách ten podvozek může přežít podvozek běžných evropských auta a asi dřív ta Lada podlehne korozi. >:D Myslím, že Lada na tom bude kvalitativně na úrovni Dacie zejména s přihlédnutím k faktu, že VAZ už Renaultu defakto patří a také Lada už prodává rebrandovaný Logan MCV nebo. Například Granta má zadní světla z Renaultu Thalia/Symbol a nebo přední světla má Granta identická se současným Loganem a z toho si troufám usuzovat, že bude mít Lada stejné subdodavatele dílů jako Dacia.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 16:27
Re: 87kW?
Beru na vědomí a můžeš mít pravdu, já osobně bych si ale v duelu Dacia vs. Lada vsadil na Dacii.
5. 8. 2014 16:36
Re: 87kW?
Ja asi taky, ale spíš by to bylo na základě mých předsudků vůči neevropským vozům než nějaký tip na základě racionálních úvah. Ono kdžy člověk vidí třeba toto: [odkaz] tak si o to Lada vysloveně říká. :-) Na druhou stranu ta Kalina Sport vypadá vážně dobře. I tak stále nedokážu z hlavy vytěsnit fakt, že je to jen důkladný facelift tohoto: [odkaz]
Za ty prachy je to na papíře dobrá nabídka. V reálu těžko říct.
Avatar - Emel
5. 8. 2014 16:43
Re: 87kW?
To se tedy shodneme :yes: . Jinými slovy, Dacia už je etablovaná evropská automobilka schopná plnit standardy třeba v Německu (byť lowendové), u Lady tato jistota zatím chybí. Může překvapit pozitivně i negativně... a jak známo, to druhé je mnohem jednodušší ;-)
5. 8. 2014 17:02
Re: 87kW?
Řekl bych, že pod Renaultem může jen překvapit v pozitivním slova smyslu. Jen se obávám, že evropu už dokonale vykryla Dacia a pro další lowend a tím spíš z vlastní stáje Renaultu tady už není prostor. Ale Ruskej trh je obrovskej a možná jim bude stačit. Už dnes dovozní cla ženou cenu Lady úplně mimo mísu a současné sankce uvalené na Rusko to nejspíš jen zhorší.
5. 8. 2014 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 15:36
Re: 87kW?
Jo každý národ nemůže mít podvozkově skvělá auta typu Škoda Rapid v rukou zkušených řidičů kterých máme u nás tolik, že je můžeme vyvážet. >:D
Avatar - Andromeda
5. 8. 2014 20:25
Re: 87kW?
>:-[] :yes: Např. takový Janoušek ... >:-[]
6. 8. 2014 09:54
Re: 87kW?
člověk z lidu >:D občas z lihu
5. 8. 2014 14:39
...
To jsou ruský koně, největší, nejtěžší a nejrychlejší. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Nadzvukovy
5. 8. 2014 14:49
V roku 1999 vyšiel článok s podobným nadpisom ...
... Ale bolo to v jednom anglickom automagazíne. Nadpis znel " Škoda Felicia Sport Line : Český hot hatch má jen 55 kW " ....
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2014 14:52
Rusko soběstačné
Charašo. Jak radí gosudar Vladimír Vladimirovič, buďme soběstační a používejme vlastní technologie. Žádné imperialistické zápaďácké turba, elektroniku, díly. Za 20 let to soudruzi z Euroasijského svazu jistě dotáhnou k modelu Lada ZaKalila 1.8 a LED světýlka z Čínské lidové republiky.

Fuj to je hnus tohle vozidlo, rezatý výfuk to má už i na atelierových fotkách.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 15:03
Re: Rusko soběstačné
rusi zaspali dobu uz davno... uz v 80-90 tych rokoch zacali v oblasti automobilovej vyroby a techniky hodne stracat..... a dnes je to uz len dosledok ich dlhodobej izoloacie od okoliteho sveta....
5. 8. 2014 15:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 19:02
Re: Rusko soběstačné
Guglítku, budu tě muset zase častěji upomínat! Kde jsou zase ty háčky? Maminka se bude zlobit! :-)
5. 8. 2014 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
5. 8. 2014 15:47
Re: Rusko soběstačné
Kdyby zápaďácké, spíše výchoďácké. Čína Rusko zavaluje svými vozy už delší dobu a bude hůř... Možná Lada zakalí pod Renaultem ale bude to těžké. Všichni jsou dnes ve WTO tak Rusové nemohou házet klacky pod nohy ani západu ale ani východu a už vůbec ne Japoncům ... a Korejcům.
5. 8. 2014 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2014 19:03
Re: Rusko soběstačné
No konečně jedna rozumná myšlenka! Jen ty chybějící háčky... :no:
Avatar - Barrichello
5. 8. 2014 16:01
Re: Rusko soběstačné
haha. Za ty prachy to vypadá dobře, oživit to částečně barevnými plasty místo těch černých a za tu cenu to vypadá moc dobře a má to ještě pořádný moor, starou poctivou atmosféru :yes: :yes:
Avatar - Andromeda
5. 8. 2014 20:27
Re: Rusko soběstačné
A jéje, další, na kterého se při rozdávání nedostalo, a "odpromoval" u MF Dnes ... ;-\
5. 8. 2014 21:01
Re: Rusko soběstačné
LED svetla z Ciny su veelmi oblubene u tunerov roznych golfov a fabii. Takze mas pravdu, rusi su za vami hoodne pozadu >:-[] >:D
Avatar - Stejsn
5. 8. 2014 14:54
120 koní
je na takovéhle autíčko velice pěkný výkon. Ritmo 125 TC 1.6 mělo podobný výkon a jelo jak hovado. A to byl karbec!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 15:05
Re: 120 koní
alebo taky citroen C2 1,6 VTS malo 90kw zrychlenie 8,9s maximalka 202km za hodinu.... slo to tiez velmi pekne prave si citam testik.... ale nikto sa tam nevyjadruje o tom ze je to hothatch.... ale v rusku je mozne vsetko.... aj z feldy spravit mercedes ...
5. 8. 2014 15:10
Re: 120 koní
Jsi tak hloupý nebo to hraješ ;) kdo tu mluví o HH? Akorát autor článku. Na webu Lady nenajdeš ani jednou slovo hothatch.
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 15:14
Re: 120 koní
ze na webu ladu..... to bolo dobre ;-) :yes:
5. 8. 2014 15:16
Re: 120 koní
Jestli tam někde najdeš že Lada prezentuje Kalinu Sport jako hothatch rád se ti omluvím [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2014 15:19
Re: 120 koní
ja snad niekde tvrdim ze lada kalina sport je hot hatch? ...
5. 8. 2014 15:29
Re: 120 koní
Ne ale směješ se rusům že tomu říkají hothatch a přitom to není pravda tvrdí to jen autor článku. ;-) Hothatch to není a Lada to netvrdí to pouze autor článku asi něco hulil a nebo záměrně dělá živnou půdu pro diskusní flame. ;-)
5. 8. 2014 15:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 15:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 15:33
Re: 120 koní
Člověku který neumí azbuku ty litery mohou připadat legrační.
5. 8. 2014 15:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 8. 2014 21:06
Re: 120 koní
A to je nutna podmienka, aby mohol byt vychodnym inzinierom >:D >:D >:D . Nato, ze sa na dialnici neodvazi ist cez 110 kmh ( predpokladam tacho ) mu k tym 120 konom este aj takych 300 chyba >:D >:D >:D . V casoch , ked este nebol radarovy teror na cestach, sa dalo s Fordom Siera 2,0 benzin 85 kW jazdit veelmi svizne :-!
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 8. 2014 15:12
Re: 120 koní
a C2 VTS snad není HH ?? 8-s
Avatar - šmoula nešika
5. 8. 2014 16:07
Re: 120 koní
No právě... TC mělo při tom výkonu karbec a nízkou hmotnost a nemělo ekoplaketu a funkční elektroniku... takže bude mrštnější než Lada. Ta má 0 - 100 za 9.7, Abarth 130 TC má pod 8 vteřin.
5. 8. 2014 15:59
Kw = zábava?
V mnohých případech naopak. V Polu GTI si řidič neužije jako např. ve Swiftu.
I základní motorizace může být zábavnější než nejvyšší u konkurence.
Ač nejsem fandou Lady, dám ji šanci a rád ji vyzkouším.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
5. 8. 2014 17:38
Re: Kw = zábava?
A tys jel v Polu GTI a Swiftu Sport, když to tady tak hlásáš?
6. 8. 2014 00:58
Re: Kw = zábava?
Jinak bych to nehlasal.
5. 8. 2014 19:12
Re: Kw = zábava?
Tak tohle je hodně odvážné tvrzení... jistě výkon není přímo úměrný zábavě, ale že by byl Swit zábavnější než Polo GTI... no ponechám to raději bez komentáře.
5. 8. 2014 21:09
Re: Kw = zábava?
Asi si este nepredbiehal s 1,2 63kW, to je nieco medzi komediou a hororom. Ale v zakrutach je to taka motokara, len to moc zerie.
6. 8. 2014 02:16
Re: Kw = zábava?
Nic odvazneho na tom tvrzeni neni. Jen vlastni pocity. Swift me bavil hned. Je to auto, se kterym se zjijes jako bys s nim mel najeto tisice km. To same bych o Polu GTI netvrdil. Ma az moc veci, ktere me doslova otravovaly.
Avatar - Barrichello
5. 8. 2014 16:03
Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
pokud by udrželi rozumnou kvlaitu a cenu někde kolem 280-300 tis kč, tak si to své kupující najde. Spousta aut renovomovaných zanček vypadá hůř a pod kapotou má šidítka plné eko nesmyslů. Tohle je aspon pořádný motor.
Rozbalit vlákno
44
5. 8. 2014 16:10
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Obávám se že dovozní clo z toho udělá neprodejné auto ;-\ za těch 280 by to ještě šlo.
Avatar - Andromeda
5. 8. 2014 20:51
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Ono je vůbec úsměvné, když příslušníci národa ( národů ), jež "nedávno" produkovali Š 1203, Š 105-120, o ne zrovna oslňujícím výkonu a technické kvalitě ( jak se smáli tehdy dnešní kamarádi je tabu , ke všemu se totiž smějí furt ) + patřili k jednomu společenskému systému, se po chvíli u konkurence povýšeně pošklebují bývalým kamarádům ... To nemá cenu komentovat, o něčem to vypovídá ...
Avatar - Stejsn
5. 8. 2014 21:01
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Meleš nesmysly. Když se tu dělaly Tebou zmiňované kraksny (mimochodem 1203 se pořád vyrábí), tak tu z nich nikdo nedělal super auta a všichni tu věděli že jsou to předpotopní kraksny. Teď se tu dělají kvalitativně diametrálně odlišná auta (byť zaplaťpámbu už ty fabriky nepatří státu) a pokud v Rusku i nadále vyrábějí kraksny, je pošklebování na místě. Nemluvím konkrétně o téhle Kalině, nikdy jsem jí neviděl, ale rezavý výfuk na prospektové fotce - použiju Tvoje slova - nemá cenu komentovat, o něčem to vypovídá.
Avatar - aproximus
5. 8. 2014 23:25
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
.
6. 8. 2014 04:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 8. 2014 04:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 07:54
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
To se docela těžce neorientuješ, "dnešní, bývalí kamarádi", to je jako co? Vzhledem k tomu, že lidská paměť udrží zkušenosti max. jedné generace a všeobecné vzdělání upadá, je pravdou, že pro většinu Západoevropanů stále znamená Česko něco jako třeba Rumunsko a Čech je něco jako Rus. Není ale důvod, proč bychom se tak měli vidět my sami, s Ruskem nemáme civilizačně společného nic kromě jazykových kořenů. "Kamarády" z nás udělal zkur.vený komunistický systém, naštěstí jen na chvíli (z historického hlediska). Jsme východní výspa západního civilizačního okruhu se vším co to znamená a co k tomu patří. Nevidím důvod, proč bychom se nemohli pošklebovat ruské nemohoucnosti vyrobit jakýkoliv konkurenceschopný výrobek mimo vojenskou sféru. Při vědomí možností a zdrojů, které Rusko má, jsou důvody této nemohoucnosti jen a jen v organizační neschopnosti, neschopnosti systematické práce, naprosté absence smyslu pro podstatu a detail apod. Naopak české výrobky náročné konstrukčně a výrobně jsou stále lepší a konkurenceschopnější, respekt k nim všeobecně roste.

To říkám s dvacetiletou zkušeností podnikání ve strojírenství, potažmo patnáctiletou zkušeností podnikání v Rusku, Rusky mluvím prakticky bez přízvuku a mezi Rusy mám pár kamarádů bez uvozovek. Ovšem obecně o Rusech a Rusku nemám valné mínění.
Avatar - twistedTSD
6. 8. 2014 09:07
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 09:26
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Akorát si zapoměl na jeden detial, že výrobky vyvinuté pro vojenské účely, se používaly i v civilním sektoru.

Třeba nákladáky.

Jinak když si expert na strojírenství, tak jistě znáš podniky jako Kirovets-PZ [odkaz]

Rostelmash - [odkaz]

Belarus traktory - [odkaz]

MMZ Motor - [odkaz]

JAMZ egine - [odkaz]
Belaz Trucks - [odkaz]

atd

A ted kolik tkaových podniků funguje v čr....jak dopadly agrostroj, Ross atd. a kolik toho vyrábí Zetor a kolik Belarus atd.

Jen neználkové tvrdí, že v rusku (bývalém sssr) se nic nedělá, nic tam neumí vyrobit.
přitom tady se nevyrábí v podstatě nic, krom slavných škodáren a pár kompomentů do automobilového průmyslu typu světla a další komponenty a to si ještě soudruzi z Atomotive Lightning a z Behr Hella a Bosch - které tímto srdečně zdravím - můžou na*at na ručičky, protože ty aušusy, co tam produkují se kvalitativně nevyrovnají ani Valeu či sylvanii hecho en Mexico a made in Venezuela. O Densu made in japan vůbec nemluvím, to je naprosto jiná liga.

Do světel proniká vlhkost,z mlhovek sem vysypal vnitřní "chrom" doslova na prášek po 7 letecha z toho to rok nejezdilo... výparníky klimy prosakují, to samý heater core, el. pumpy topení atd.
jeden větší šmejd jak druhej. Kdyby to daly vyrábět do číny, ušetří a kvalita nebude horší!
Avatar - Emel
6. 8. 2014 09:49
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Rusko má kolikrát víc obyvatel... 15x? Kdybys to tvoje "v podstatě nic" vyráběné v ČR vynásobil 15, byl bys automobilová supervelmoc... všichni ostatní by mohli zavřít krám.

Krom "slavných škodáren" tu jsou pokud sis nevšiml ještě další dvě továrny na osobní auta. Těch komponent je taky mnohem víc... vlastně se tu dělá úplně všechno, od volantů a sedaček přes skla až po brzdové systémy.

PS: jen na okraj k tématu zatékání do světel...
[odkaz]
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:12
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Ruská výroba má jeden podstatný aspekt, její výrobky jsou mimo ruský trh prakticky neprodejné. Rusové jsou ve fázi, kdy se všemožnou státní podporou snaží nahradit alespoň některé typy výrobků (zejména ty které můžou mít vazbu na příp. strategickou nezávislost) vlastní výrobou, takovou, která by alespoň trochu kvalitativně odpovídala. A mají s tím obrovské a někdy až komické problémy plynoucí z toho, co jsem psal výše. ;-)
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 10:30
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
neprodejné možná na západě, ovšem rusové exportují do indie, číny, arabských zemí, dokonce i do afriky, jižní ameriky atd.

Traktory Belarus se prodávaly i v USA, Krazy jezdí v arábii i africe a mohl bych chvíli pokračovat.
Nemluvě o jaderném programu, zbraních, vyvážejí se i ryby, kaviár alkohol, cukrovinky, vína, vyvíjí se tam spousty SW, vyvážely se i lokomotivy, zemědělská technika....

Co vyvážíš tady?

Auta, pivo, 500 tater, nějaký součásty z fabrik cizích firem, trosky ze sklářského průmyslu, sem tam trolejbus a tramvaj , nějakou tu potravinu a nějaké věci pro elektrárny. To je zhruba tak vše.

Já bych byl zticha.

Odečti si produkty továren zahraničních zanček a zaměr se ryze na české výrobky českých značek. Bude to hooodně, ale hodně dlouhý seznam. Hádám že ten ruský bude tak 10x delší
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:34
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
"Já bych byl zticha" >:D Ano, toho se drž, jsi tak hrubě mimo, že to ani nemá smysl komentovat.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 10:48
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
[odkaz]

Taky takaový menší výrobce vid, doslova regionální >:D >:D >:D
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:54
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Bariku to je zoufalství, co předvádíš, možná že když budeš ještě chvíli hledat tak ti strejda gůgl najde třeba ještě nějakou další firmu.

Podívej se na data, viz. třeba tady [odkaz] podíl strojírenských výrobků na celkovém vývozu Ruska je 5,8%, a ještě si troufám odhadnout, že 90% z těch 5,8% bude do zemí býv. SSSR. Naopak podíl strojírenských výrobků na celkovém dovozu je 50%!!!! To už snad dojde i tobě, jak na tom jsou, ne. :-!
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 11:03
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Jo taaak. Ty nám chceš provnávat dovoz a vývoz. Tak můžeš začít tady u nás, provnej si vývoz potravin a doovz, pak přejdi an textilní průmysl, lehký průmysl, strojírenstv a dopravní prostředky....

pak si to smaé třeba provnej v usa - kolik toho v které oblasti vyváží a kolik dováží.

Made in USA je taky celá halda věcí,krom doutníků, whisky, aut, zahradní a změdělské tehcniky a SW sem měl čest vidět ještě grilovací omáčky a bombony marshmallow >:-[] >:-[]
6. 8. 2014 10:59
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Co vyvážíš tady?

Např. v roce 2013 přes 78% všeho, co se tady vyrobilo. Toť tak zhruba vše ...
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 11:04
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Problém je, že se tu nic nevyrábí >:D >:D

Vše je dovoz polsko, čína, indonésie, vietnam, taiwan, malajsie, německo, rakousko, francie, anglie atd..
6. 8. 2014 11:11
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Jasně, těch 3.100 mld. ročně místní firmy inkasují za vývoz vzduchu ...
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 11:30
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Definuj pojem místní firmy.

produkt Bosch vyvinutý v rajchu, vyrobený tady pepu novákem a opět exportován do rajchu je asi tkaový úspěch, jako když čum sem-čum-tam-nečum zpátky v bangladéši vyrobí boty nebo tričko pro pumu nebo tam na lince spatlá tablet pro Tamtung.

Definuj kolik přežilo českých zanček a co a kam vyváží....

A vynech sádlo a vyváženou bilanci mezi dovozem a vývozem.

někdo holt vyváží plyn, druhej tu plácá nekvalitní šmejdy pro zahraniční firmy jako v asii....
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 10:22
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
V rusku je taky továren a montoven aut zahraničíních značek. A co jako? To není vlastní produkt, to je použití levné a docela zručné síly k výrobě něčeho, co vyvinul někdo jiný.

Z tohohle pohledu je pak nejlepší na světě čína. Tam se dělá vše, bez číny byl byl totálně mimo.

Mě zajímá, co se tady vyrábí pod vlastními značkami. Krom Škody. Pojd mi to ukázat. Tatra nevyrobí ani tolik co vyráběl napůl rozložený ZIL, ostatní sou historie (praga, ross, liaz, avia) , narozdíl od Mazu, Kamazu, Uralu, GAZu či Krazu.
Trochu rozdíl co...

Co tady vyrábíme ze zmeědělský techniky? Zetor, Vari, a nějaké zahradní traktůrky.

Co tu máme dále? autobusy a trojejbusy? Sor a škoda ostrov and odhří, v rusku je dělá Kamaz, Likino, GAZ, Maz a další

A podívej se jak vypadaj, nejsou to žádný pohrobky z dob sssr.

Dále je tu výroba letadel, vrtulníků, vznášedla, pistole, pušky, samopaly užité i mimo armádu, výroba lodí, motory atd.

Je toho dost, jen hledat.
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:26
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Pořád se motáš v kruhu, ukaž mi strojírenské výrobky mimo armádní sektor, které jsou konkurenceschopné natolik, že je Rusko dokáže vyvézt, reagovals na to, co jsem napsal, tedy že rusové neumí vyrobit konkurenceschopný strojírenský výrobek. Že ZIL vyrábí víc kusů než Tatra, je při pohledu na velikost ruského trhu logické, nijak to ale nesouvisí s tím, o čem je řeč.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 10:54
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Když si expert, tak si to zjisti, kam se co vyváží.

Můžeš začít, zajdi si do sámošky, kup si tam moldavský víno, k tomu ruskou vodku a ruskej losos a kaviár a u toho můžeš dumat, kam se vyváží ty auta, letadla, lokomotivy, nákladáky, vrtulníky, rakety, tanky a další zbraně, kam se vyváží technologie jaderného průsmyslu, kosmického programu, kam se vyváží kombajny, letadla, traktory...

Okud asi má tyhle technologie Irán, Čína, Severní kore, Indie, Pakistán, Arábie a další.

Když budeš mít štěstí, tak stejně jako já ten nový Bělorus potkáš občas na cestách, viděl sem i MAZ, viděl sem dokonce i ten ruský kombajn jednou.
Stačí si všímat toho co je kolem a to my nejsme rozhodně trh, an kteří se země bývalého sssr orientují.
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:57
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
>:D >:D Hm, tak losos a kaviár... To už jsou zbytečné křeče, tahle debata nemá smysl.
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2014 12:16
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
.... i tak respekt... vydržíš toho hodně... :yes: :yes: :yes: barik nezklamal, někdo hore uvedl něco o vlezdozádelnictví a naopak hrdosti Rusů.... barik je jasný případ toho vlezdopr.elnictví.... a potažmo i guglit....
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 15:28
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
že těch vlez do***níků je docela dost co

VÚV TGM
Třinecké železárny
Vibrom, s.r.o.
Martia, a.s.
Dronte, s.r.o.
Bendi, s.r.o.
Agrofyto
Hotel u zeleného stromu
W-Chariots, a.s.
REVIS praha
Technik, s.r.o.
Vydra cleaning
Rybářství Bárta
Jihočeský vodárenský svaz
Třinecké železárny
Permafarma Veselice
SDC ČD, a.s.
Čevak, a.s.
www.kaceni.cz
Vojenské lesy a statky
Technické služby Hradec králové
Nowaco
Rybýřský svaz
Agropodnik Přemyslovice
řada měst

a mnozí a mnozí další spokojení zákazníci vozů Lada, GAZ, UAZ a to jen tady v čr.

více viz - [odkaz]
Avatar - Emel
6. 8. 2014 15:36
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
To je teda legrace, o každém prodaném autě se píše na blog a poslední aktualita je z března. Historka o panu Nigrinovi z Prahy, který si koupil v bazaru devítiletou Gazellu a nechal si ji opravit, takže teď může dalších pět let vozit hnůj, je opravdu dojemná. Na to nemá ani Bertoňák...

>:D >:D
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 15:42
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Třeba ti nedošlo, že se tam píše jen o těch, co k tomu dali souhlas....

Krom toho tu prodává auta i ofiko Lada CZ, nově se tu prodávaj i Kamazy, chvíli se tu prodávaly i bělruské MAZy (občas ho potkám) a traktory Bělorus sou k vidění taky.

Jak vidno někdo umí ocenit užitné vlastnosti, dobrou cenu, robustní techniku a neřešínějaké bolševiky, kteří tam už dávno nevládnou, nemaj mindráky z 68, což už je 46 let stará záležitost (proč tito hejaklové nevytahujou fašisty či zradu německa a anglie) a další ptimotosti, s auty naprosto nesouvisející.

Kdo chce luxusní dodváku, koupí si Mercedes, kdo chce lxusní SUV, koupí si ho třeba taky.

Kdo chce stroj na práci s levnou údržbou a servisem, klidně si koupí UAZ, Gaz a Ladu.
A zejména UAZ a GAZ poslední léta velmi razantně inovují.
Avatar - Emel
6. 8. 2014 15:52
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Ano, někdo si přece jen GAZ koupí. Jen mi uniká, co jsi chtěl tím blogem demonstrovat - že si naposledy v březnu koupil jeden zákazník ojetou Gazellu a předtím v únoru se na Slovensku prodala dokonce jedna nová? To je přece k smíchu...

Proč do toho taháš politiku? Pointa je přece úplně někde jinde - prostě se v Rusku nevyrábějí dobrá auta. To platí zejména pro osobáky, u kterých jsou dnešní evropské standardy hodně vysoko. Pro explicitně užitkové stroje to sice platí taky, ale tam to nemusí vždy tolik vadit.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 16:04
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Pročti si historii a reference od zsložení té firmy, kolika zákazníkům ty auta dodali. A nejen tady v čr....

osobní auta už v rusku vyrábí jen Lada, která také invouje a hodlá představit nové modely ve speoluráce s novým vlastníkem Nissan-Renault.

Pak je tu ještě UAZ dělající offroady a ukrajinský ZAZ, montujíc v licenci staré Daweoo a činské cherry.

Speciály ZIL bych nepočítal, ty stojí tak trochu mimo a produkce 4ks za 4 roky nemá smysl řešit.

Moskvič krachnul, Iž už vlastní modely nedělá, GAZ už osobáky taky nedělá. A jiní výrobci tam ani nebyli.

Tak co bys chtěl....
Podstatné e to, že ty firmy existují.

V CR většina výrobců krachla (pravda, byli to výrobci nákladáků, ale nepřežili). V rusku zatím přežili všichni i když ZIL mmt nevyrábí, neb tam probíhá rozsáhlá rekonstrukce a přestavba areálu.
Avatar - Emel
6. 8. 2014 16:09
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Mé shrnutí toho co píšeš je pořád stejné - celé je to bída s nouzí. Že firmy existují je fajn, ale pokud vyrobí jedno auto za rok, pak na tom moc nesejde.
6. 8. 2014 16:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2014 18:54
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
....v tomto případě bravo, gilgite! ...že by první vlaštovka?
7. 8. 2014 08:12
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Proč si, ty loulo, nekoupíš místo bavoráka nějakou tu Ladu, nebo Belarus, kdyz jsi na ně nadrženej jak bukvice na růžový ajfoun?
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 11:45
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
>:D >:D >:D Inteligent se nezapře....
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 11:00
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
[odkaz]

Jak říkám stačí hledat, najdeš toho dost co se kam vyváží. Ty podniky všechny dál existují i 23 let po rozopadu sssr a čistě jen ruský trh je rozhodně neživí....
6. 8. 2014 11:03
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Nějak se ztrácím ... o jaké zemi tu diskutuješ?

První věta z článku:

Specialista na těžké nákladní automobily KrAZ už není sovětský (ruský), ale prostě ukrajinský...
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 11:05
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
o bývalém SSSR >:D
6. 8. 2014 11:14
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Který byl co do počtu lidí a výrobní kapacity 2x větší, než dnešní Rusko. Trošku rozdíl.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 11:33
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Jo rozdíl to je.

Jenže když už tady do toho lidi žačínaj tahat minulost a politiku, je nutné hovořit nikoliv pouze o rusku, ale o komplet zemích bývalého sssr. A ti toho produkují opravdu dost.
Avatar - Emel
6. 8. 2014 11:09
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Podívej se raděj na ta čísla, ta jsou dost vypovídající. Rusko podobně jako ČR má pozitivní saldo zahraničního obchodu... ale zatímco Rusko vyváží suroviny a dováží strojírenské výrobky, v ČR je to obráceně. 70% ruského vývozu jsou "palivově-energetické suroviny", tedy ropa, plyn... bez nich by bylo Rusko v hlubokém deficitu.

Řečí čísel - 523mld vývoz a 344 dovoz vypadá dobře, ale bez energetických surovin by byl vývoz někde okolo 150mld. A to nemluvíme o dalších surovinách.
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:04
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Jen neználkové omezují strojírenství na automotive, škodárno, z hlediska strojírenské výroby je automotive hrubě globálním odvětvím, pro jiné strojírenské sektory to zdaleka neplatí. Jinými slovy, s Valeem nebo světly od Helly běž šermovat jinam.

Kolik výrobků vyvinutých Rusy pro armádní účely se používá v civilním sektoru?

A ještě jedna poznámka, mluvím-li o Rusku, myslím tím Rusko, ne Bělorusko například, kde podniky fungují ještě naprosto jinak, kdybys měl někdy možnost ten Belarus navštívit, ani bys ho raději nezmiňoval. To, čím je vykoupena jakástakás konkurenceschopnost a marginální prodeje jinam než do států bývalého SSSR je mimo podmínky akceptovatelné ve svobodné společnosti.
Avatar - dal
6. 8. 2014 09:44
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Z části souhlasím, jen by jsem nepaušalizoval protože Rusko je v mnoha oborech na špici a už vůbec by jsem je nepodceňoval. U té poslední věty by jsem zaměnil Rusy za Čechy a Rusko za Česko. Když už nic jiného, tak na rozdíl od nás jsou hrdý národ který neleze každému do ři..
Avatar - Dinar
6. 8. 2014 10:05
Re: Vypadá to vlemi dobře vč. interiéru
Klidně se rozepiš o těch oborech v nichž je Rusko na špici, rád si počtu. ;-)
5. 8. 2014 23:22
Tak podle ruskych norem?
Ma zrezlej vyfuk uz na fotkach.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
6. 8. 2014 08:30
Re: Tak podle ruskych norem?
>:-[] Asi usoudili, že zoxidovaný povlak má tento potrubní nerezový materiál chytnout co nejrychleji...
6. 8. 2014 01:11
Auto nelze srovnávat
s mnohonásobně dražší konkurencí. Ve stejné ceně se asi podobně silných aut moc nenajde. Srovnal bych tuto Kalinu třeba s celkem zábavnou a rychlou Pandou 100HP - Lada je silnější, mohla by jet ještě lépe. Majitelé předražených litrových tříválců můžou jen závidět :-)
Rozbalit vlákno
1
6. 8. 2014 08:30
Re: Auto nelze srovnávat
Co myslíš mnohonásobně předraženou konkurencí? Tohle, čistě v mechanickém přepočtu kurzu je auto za 281.000 CZK, v době, kdy rubl oslabil i proti devalvované koruně ještě o 10% navíc ...

Proti tomu dnes na našem trhu koupíš auta obdobné kategorie a výkonu od 275t. CZK, konkrétně třeba Corsu 1.4 88kW. A vrcholné "civilní" verze, např. Clio nebo Fiesta, jsou v někde okolo 340-350t.

A třeba taková litrová Fiesta 92kW/200Nm bude na normální svezení příjemnější, nemluvě o jednoznačně nižší spotřebě ....
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2014 12:18
Guglit
...to už jsi takový ubožák, že se buransky navážíš i do toppera? ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2014 12:29
shrnovačka
tak nám Lada představila hh. No, nemá výfuky od Abramoviče....ale od Koroda. Co na tom.
Perfektně poladěný článek. Ano, při výběru auta pro zábavu mám možnost si koupit i bestii, která bude trhat asfalt na čáře do 100km/h lehce pod 10... tedy, ve světě rychlých aut je důležitá každá sekunda, tak tedy za 9,7 jsem na kilu.... ano, mám důvod se smát, ten smích graduje zvláště pak, že se jedná o bolševický povoz. Ale KDOKOLIV, opakuji i pro myslitele typu guglit a barikelo, KDOKOLIV mi ukáže hh či jinak laděné auto pro zábavu se vzhledem šeredným, neonem do očí bijícím, tak se budu smát a budu mít kolena obitá .... a není tu žádné ale! ... nicméně, pokud někdo vnímá výše uvedenou kreaturu s parametry zahradní sekačky za to pravé nářadí pro zábavu, tak je to jeho věc a přeji příznivý vítr v dlouhým táhlým.... tenhle dravec si nic jiné než sarkastický úsměv nezaslouží, ZVLÁŠTĚ PAK, SCHVÁLNĚ PÍŠI VELKÝMA, AT TO DOJDE I MÍSTNÍM PŘIVANDROVALECKÝM BIJCŮM A ODBORNÍKŮM NA VÝCHOD, JE-LI TO PRODUKCE TAKOVÉ FABRIKY Z TAKOVÉ ZEMĚ!
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Barrichello
6. 8. 2014 15:35
Re: shrnovačka
Bravo nezbývá než jen zatlestkat.

V dlouhým táhlým tomu dáš na *, jiste. A můžeš si u toho klidně notovat "Běž domu Ivane, čeká tě Nataša"

problém je, že ta Lada dá zas napr*el HTP, Fabii a Oktávi SDI (těm dá na * i 1991 Moskvič Aleko) , Citigo, Fabii Junior a další výplodům naší slovutné automobilky řízené ještě slovutnějším VW.

A zbytku slabných TDI, TSI a MPI dá na * kdejaká amerika s V6kou za 5,50 a ještě si u toho někdo může zanotovat "přijd Adolfe časně z rána, přivítá tě z děla rána "
:o)))
Avatar - twistedTSD
6. 8. 2014 18:02
Re: shrnovačka
Tak teď fakt nechápu pointu. Od Lady Sport se dostat k závodění s vylítanými americkými vraky...SDI - to snad někdy někdo propagoval či naopak nakupoval jakožto sportovní náčiní? Nedávalo se tam snad X motorizací přinejmenším srovnatelných s Kalinou? Někdo si zde patrně nutně potřeboval kopnout.
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 11:43
Re: shrnovačka
Jeidnej kdo označuje tuhle Kalinu za hot hatch sou čeští novináři. Na stránkách www.lada.ru anení ani písmenko o tom, že by to byl nějaký hot hatch.

To úvodem....

Jistě, mohl sis vybrat nějaký lepší motr než SDI, s lepší výbavou, klidně thedá bratru za 600 tis. Otázka je, kolik lidí šlo v té době kolem stavebnim.....protože to si mohl koupi jen někdo komu spadnul pytel cementu na hlavu :o))

Za 880 tis šel koupit Sebring s 2,7 V6, 203 Hp a spotřebou 9 na sto průměr.
Takže koupit si za 600 fabu v plný polní....to chtělo být opravdu řádně cáklej >:D
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2014 09:48
Re: shrnovačka
A "goryachiy khetchbek" tedy znamená co? Ruštinu nevedu, takže budu rád za překlad.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 10:00
Re: shrnovačka
Já to tam nikde nevidím a nečtu [odkaz]
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2014 10:26
Re: shrnovačka
Je to v tiskové zprávě. [odkaz]
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2014 18:58
Re: shrnovačka
...jdeš do toho po hlavě a zákonitě sis musel nabít. Ano, většina dá přednost těm tebou zmíněným autům, protože jsou kvalitnější, modernější, lepší.
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 11:44
Re: shrnovačka
Hlavně vlemi dobře okradený, stavěný dne na to, aby to vydrželo cca 150-250 tis (dle třídy) a dál to nikoho nezajímá, vyrobený s co největší úsporou nákladů a vybavené motory ze zahradního traktůrku a eko pí*ovinama, to si zapoměl dodat vid.

za přepálený ceny >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
7. 8. 2014 12:01
Re: shrnovačka
.... vlastní stín nepřekročíš.... asi bych tě odkázal na příspěvek mariachi....
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 12:18
Re: shrnovačka
Nemam potřebu si kupovat Ladu. Nemam jen rád, když na to někdo plive a přitom s tím nemá lautr zkušenost. Až mi tu doložíte reálný zkušenosti, můžem to rozebrat.
Anebo to srovnává s auty, co stojí o 100 táců více.

Všechno co je z ruska a ameriky je halt špatné, zatímco všechno co je z rajchu je super. Protože exbolešvik nic vyrobit neumí a tlustej američan je blbec, hlavně že ex-nácek je OK, že. Zajímavá logika zabedněnýho stáda.

Přitom je to akorát tak velkej nesmysl, evropský káry sou taky jebky, co maj kupu problémů, spotřeba při shodném objemu a typu (atmosféra vs atmosféra,kompresor vs kompresor a turbo vs turbo) maj stejnou, ne-li horší spotřebu.

Evropa halvně nějak neumí topení a klimatizace, dvě píémiové evropské značky - obě auta zásadní problémy s topením resp. klimou.

U amerik ani tuk, to samý ruský auta co mam reference.

Zbytek je stejná plastová jebka, co se začně po 6-10letech rozpadat pod rukama, když se šáhne do zkřehlých palstů, okradených komponetů vyrobených pomalu z ppapíru. Do světele jde vlhkost (ani u jedný ameriky nešla), ale má to našlapanou výbavu.
ANO

Taky to má trochu rozdílný ceny ND, servisu a hlavně pořizovací ceny.

jenže ta výbava navíc a někdy o trošku lepší slícování neodpvídá tomu, aby to blyo o 50% dražší.

Až budeš mít odježděné 4 ameriky a 2 evropské prémiovky, kamarády v servisech a u ootahovek, dej vědít.

Můžem podebatit.
Do tý doby platí, že evropa je stejná pelčka jak amerika, jen naleštěná a v pozlátku.
Pokud chceš platit za cingrlátka - tvuj boj.
Avatar - Emel
7. 8. 2014 13:54
Re: shrnovačka
Všimni si, že bolševiky, tlustý američany a nácky tu řešíš pouze ty, zřejmě abys sám sobě vysvětlil, proč že se tu ta ruská (a hlavně asi americká) auta neprodávají.

Češi jsou pragmatici, řekněme z 80%. Pokud budou nejlepší poměr ceny a hodnoty nabízet čínská auta, budou se prodávat čínská auta (po nějaké době, až na to lidi přijdou). Pokud se tu ruská auta neprodávají, pak je to primárně proto, že jsou to křápy. Konec příběhu, žádné spiknutí českých nacionalistů se nekoná.

PS: Jen je potřeba myslet na to, že ta hodnota je poplatná podmínkám na českém trhu (stavu českých silnic, ceně paliva, servisní síti apod.).
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 14:18
Re: shrnovačka
Ony se neprodávaj díky nulové reklamě, přístupu Auto Lada ve smyslu - co nás otravujete, jo vy chcete koupit auto, tak mmt.... + díky nenávisti lidí k rusům (zajímavé je, že nikdo nenávidí němce, přitom tu zabili víc lidí než český bolševik spolu s agenty z moskvy a sovětskými vojáky dohromady).

A dále z ruska se tu nabízí pouze Lada z osobních vozů a ještě ne všechny vyrábené modely. Trochu omezená nabídka.

Z Amerik se už oficiálně vozí jen Jeep a Cadillac, doprodej naftovýho Voyageru pod Lancií a Freemont..... jak je to ted vlastně s ofiko prodejem Camara nejspíš nemaj tušení ani smaotní dealeři Chevroletu a snad tu nechceš srovnávat neofiko dovoz.

Takže pokus srovnat jablíčka a hrušky....

Průměrný český zákazník je ovce, která nemá páru co která světová značka vyrábí, žije v dogmatech a polopravdách a řídí se tím co blejou média, kamarádi a zaručené pravdy od zdroje JPP.

A firmy jedou dle firemní politika a škoda a D3. Však taky většina firem má německé vlastníky, že.
Avatar - Emel
7. 8. 2014 14:32
Re: shrnovačka
Už s těma bolševikama a nacistama přestaň, lidem je to srdečně jedno.

Pokud laxní zastoupení prodává bez reklamy mizerná auta, nepotřebuju k vysvětlení prodejních výsledků studovat psychologii.
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 14:38
Re: shrnovačka
Já bych neřekl že je to lidem jedno.....stačí si přečíct kdejakou diskuzi. Nebo se pobavit s lidma někde u piva...

Mizerná auta je hodně specifický pojem. Pro někoho sou mizerná auta ruské, pro jiného americká, pro další nemecká a pro další třeba italská.....

Je to hodně individuální a záleží na zkušenostech dané osoby s daným kusem...

Pokud byly problémy s více kusy, na tak pak už na to pravdy něco bývá.. Ještě je pak nutné odlišit problémy typu nefunkční ukazatel paliva v nádrži vs. přidřený motor...
Avatar - Emel
7. 8. 2014 14:43
Re: shrnovačka
Lidi budou klidně nadávat na kde koho, ale pak si stejně koupí to auto, které se jim bude nejvíc líbit. Viz Čína - nikdo ji právě nemiluje, ale že mají košili Made in China nikoho netrápí.

Mizerná nemyslím kvalitou, to kupec není schopen posoudit. Myslím mizerná souhrnem svých vlastností - jak to auto vypadá, jak jezdí, jakou má výbavu.
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 15:30
Re: shrnovačka
Výbavy u Lady šla právě poslední dobou silně nahoru. Klimu a elektrický vokýnka s ABS a airbagyšla mít už i u první Kaliny a Priory, tedka přibyla navigace, automatická převodovka, displej mezi budíky, různé druhy sedadel atd.

Prakticky shodná úroven co má třeba Dacia.

Jak auto vypadá, neřekl bych že Kalina II či Granta sou nějaké šeredky typu Sssang Yong. Nnení to žádné umění, ale na levné auto to vypadá hodně slušně.

A jak to jezdí nikdo z nás posuzovat nemůže, neb v tom nikdo nejel :o))
Avatar - Ji/Ri
7. 8. 2014 18:40
Re: shrnovačka
tak jsem si pročetl, cos psal.... ani nevím, na co reagovat. Máš to celé zmatené. Tak tedy se budu dále držet tématu. Je tristní, že Lada nemá konkurence schopný model. Tenhle výtvor na horních obrázcích je podle mě pokus rozesmát davy - jinak si to nedovedu představit.
Srovnám tě do správných kolejí: Postavme proti sobě srovnatelné - Dacia vs. Lada. Běž a sedni do dačky a pak do lady.... jsou to dva rozdílné světy ve prospěch dačky. Plantat tu ameriky.... omg. Proč ta krev v očích a z ní pramenící zaslepenost? ...výše máš auto za 280tis. za ty peníze máš evropskou konkurenci, která je oproti tomuto Transformerovi na míle daleko, tak se uklidni. A že jsi jezdil dvě ameriky... hm, a co tím chceš říci? ...
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 19:09
Re: shrnovačka
Konkurenceschopny vuci komu??? Vuci jakemu konkurentovi s jakou cenou? Lada je horsi jak Dacia. Hm a v cem konkretne? A jak dlouho kdyz maj stejnyho majitele?

Pokud je ti tahle Kalina pro smich me sou pro smich zas Htp, sdi, juniory...rapidy s trapnehma plastama kde se setrilo na uplne vsem....hlavne ze to ma kufr vid a milion priplatkovejch serepeticek. Podvozky modernizuji akorat furt jedny a ty samy 10 let a ve finale nedaj do oktavky ani viceprvek....to sem na Stratusu z 95tyho. Donedavna mely skodovky v zakladnich verzich jeste bubny a tady se nekdo bude smat rusakum. Vezmi si Man a projed se sibiri. Garantuju ti ze tam kde s manem, dafem, mercedesem koncis teprve zil, kraz ci ural zacinaj. Smat se da dobre kdyz o tom clovek nema ani paru....stejnej priklsd jak ameriky
Avatar - Barrichello
7. 8. 2014 19:24
Re: shrnovačka
A jeste detail - proc tolik lidi za totace chtelo zigulik. 120 000 objednavek v roce 1988 evidovala Mototechna. Co mi k tomu reknes? Kdyz by ses tehda zeptal lidi jestli by za 65 tacu brali radsi sade 120 nebo zigul...tak by ti 70% odpovedelo ze zigul. Takovy Zil ze 70 a 80. Let byl kvalitnejsi jak americke linolny a cadillacy. Kdyby ste si misto placani neco precetli...treba rozhovor sr sefem zilu pro oddeleni specialnich vozidel, vedeli byste ze sami americani to priznali. Dneska sou to ceny sberatelsky kusy ktery stoji na zapade miliony. Nebo posmivany Moskvic- mel ve vzvoji prototypy s automatem, 4x4 a dalsi vychytavky. Aleko byla sice castecne okopcena simca 1307/1308 s napravou audi...ale byla tam cela rada uprav a predelavek. To ze vyvoj ustnul ma za vinu Jelcinova vlada. Privatizace se nepivrdly a penize do niceho nedali...ty lidi tam delali zazraky z niceho jen proto ze ty fabriky milovali a verili v lepsi zitrky. Je hrozne lehky soudit...ale musis mit informace. Lada ktera delala auta s wanklem urcite mela samy neschopny lidi...jasne. Zil kde to montovali duchodci ve 20 lidech taky. Bohuzel ty auta funguji, jezdi a to i pres podminky, ktery v zadny jiny fabrice na svete nejsou. V rusku nikdy nebyl problem neco vyvinout...problem bylo zaplatit to aby se to dostalo do vyroby...ale to je trochu jinej problem....
Avatar - Emel
7. 8. 2014 21:11
Re: shrnovačka
Za totáče chtělo tolik lidí Žigulík, protože v rámci východního bloku nebyla lepší auta dostupná. Stejně by ses mohl ptát, proč chtělo tolik lidí Trabanta. Škodovka byla tehdy úplně stejně zoufalé auto jako ten Žigulík... jen Žigulík uměl silnější motory. Jenže zatímco Škodovka ušla za posledních 25 let ohromný kus cesty, Lada sotva vyrazila.

ZIL jako kusovka pro pohlaváry je irelevantní... a Moskvič je stejný příběh jako cokoli jiného, Aleko nebo Samara, to je prašť jako uhoď... z dnešního pohledu je to jako by vyráběli auta pazourkovým nožem a dělali u toho ugh ugh. Možná tam jsou zajímavé příběhy osobního hrdinství, ostatně, Rusko se v tragických hrdinech vyžívá... výsledek je ale pořád stejně špatný.
7. 8. 2014 21:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
7. 8. 2014 22:11
Re: shrnovačka
Tak možná jsem si trošku zapřeháněl.. :-!
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 09:44
Re: shrnovačka
Jen tak mimochodem Rusko právě zakázalo dovoz protravin ze zemí EU.... Ještě chvíli budou Putina štvát a přijdou i další zákazy.

A hned budou mít ruské firmy na domácícm trhu kšefty..... jasně, bude se i pašovat, ale na to řada lidí mít nebude.

Takže místo francouzského vína si koupí to Moldavské a místo škody a oplu si koupí Ladu. A místo Mercedesu Zil, pokud se Putin rozhoupe a svěří jim výrobu luxusních vozů pro vládní činitele a tím pádem i pro eltiní třídu a podnikatele.
Když Marussia skončila, jediný kdo to může dělat je ZIL či Gaz
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:25
Re: shrnovačka
Zapomeň na to, že by Moskevská smetánka jezdila místo v Mercedesu v ZILu. Putin může být diktátor jaký chce, ale lidi, co se v tom Mercedesu svezli, už si do ZILu nesednou. Když to bude muset být, půjdou se podívat na Lexus.

Píšeš to, jako kdyby Putin byl ten, kdo má osud světa ve svých rukou a ostatní se museli snažit, aby mu stéblo přes cestu nepoložili...
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 13:26
Re: shrnovačka
smetánce to nařídit nemůže, státním úředníkům a vládě ovšem ano, a obměna tohoto vozového parku by ZILu vystačila na pár let produkce. Kor kdby krom limuzín dělali i SUV a další modely.

A on by se chytil i někdo další + nějaký export do zemí 3tího světa + arábie a jižní amerika.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 14:20
Re: shrnovačka
Aneb zpět do centrálně plánované ekonomiky ;-)
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 15:36
Re: shrnovačka
Problém centrrálně plánované ekonomiky byl pouze v tom, že byla špatně řízená, a měla nereálné cíle naebo naopak neodstatečné....A lidi měli až do poč. 80. let tzv. jistá koryta, tak co by se snažili, pak už se začlo i seasazovat z poci za špatné vedení podniků, ale to už bylo pozdě...

Aneb vše je o lidech....
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 09:24
Re: shrnovačka
škodovka byla mnohem větší dodo a zoufalství jak ten žigulík, když chceš být přesný.

Výsledek nemůže být srovnatelný se ďkodou proto, že škoda měla skoro hend po sametu (pardon po domluveném předání moci) silného majitele ze západu, zatímco Lada šla sama vlastní cestou.

Je otázka kde by byla škoda, kdyby šla vlastní cestou. Spíš je velmi pravděpodobné, že už by nebyla...
Pokud nemáš peníze na uvedení prototypů do sériové výroby a trvá ti to x let, mezitím ti protoyp samozřejmě krutě zastará....tak nemůžeš dělat zázraky. A pokud vlastní firmu stát, a neumí nebo nechce jí prodat, je stát odpovědný za to, do toho ty peníze nasypat.

V opačném případě neuděláš nic, nevím co je na tom těžkého k pochopení...
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:31
Re: shrnovačka
Lada šla svou cestou a ta ji zavedla tam, kde dnes je - zhruba tam, kde byla Škodovka před 25 lety. Nebo dobrá, před 20.

Já s tebou nepolemizuju o důvodech, já mluvím o výsledku. Je mi úplně fuk jestli za to může stát, management, neúroda, nebo neschopnost ruských dělníků.

"Pokud nemáš peníze na uvedení prototypů do sériové výroby a trvá ti to x let, mezitím ti protoyp samozřejmě krutě zastará...."...tak se na to vykašli a pěstuj brambory.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 13:24
Re: shrnovačka
To si měl napsat do Kremlu, aby se na to vykašlali a šli pěstovat brambory. Západ by určitě zajásal, ubyla by mu konkrence a mohl by tam navalit víc svých prostředků.

Není vůbec bez zajímavosti, že kdyby nedošlo k rozpadu východního totalitního bloku, podle renomovaných studií ekonomů, o kterých se ale nepíše by někdy kolem roku 95-98 došlo v USA ke státnímu krachu.

Jedině díky novým trhům se tak nestalo...

Takže na jedné straně neschopnost ruských lidí, na druhé straně bych se nebál říct že západním zemích vychoval choas a bordel za Jelcinovy vlády a že možná i někomu přistál nějaký ten dolárek na kontíčko aby to tak zůstalo co nejdéle....

Putin, za kterého přeci jen došlo v průmyslu i zbrojní výborbě k oživení, investicím - se už jim logicky tak moc nelíbí...
Avatar - Emel
8. 8. 2014 14:20
Re: shrnovačka
V tržní ekonomice nemusí nikdo nikomu psát, tyhle zprávy zprostředkovává trh - pokud nejsi schopen konkurenceschopně vyrábět, trh ti to dá dost jasně a důrazně najevo.

V době studené války byla jistě destabilizace SSSR žádoucí, a samozřejmě to fungovalo na obě strany.

Jestli USA vyhovuje silné Rusko nebo slabé Rusko je trošku jiná a složitější debata, navíc odbíháme od tématu, ale budiž. Slyšel jsem názory, že svět rozdělený na dvě zóny garnituře v USA vcelku vyhovoval, prostě stačilo domluvit se SSSR a bylo celosvětově zařízeno, dnes s Čínou atd. je to složitější. Navíc jakkoli bylo Rusko nepřítel, tak udržovalo ve "své" části světa pořádek - v tom smyslu, že z té části světa neprosakoval bordel ven a co se dělo uvnitř byla vnitřní záležitost.

Troufám si odhadnout, že oživující se Rusko je pro USA mnohem více příležitostí než hrozbou - jak říkáš, jsou to nové trhy, kam se dá exportovat, kde se dají třeba stavět dálnice nebo těžit ropa, s kapitálem amerických firem. Problém je, pokud se začnou obsazovat cizí území a sestřelovat cizí dopravní letadla... pokud se plyn využívá jako strategický donucovací prostředek...
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 15:41
Re: shrnovačka
Pokud něco chceš dototvat, tak to můžeš dotovat klidně i přes ztrátu, jde o to jak moc na to máš peněz a jak tě to dlouho bude bavit...

Na zbytek bych použil vtip. Baví se Kohn s Deloittem: Vědí voni, v tý Ukrjaině je to mazec. A kdo tam vůbev válčí? Kohn povídá: No Ukrajincia rusové. A jako to vypadá ptá se Deloitt No, ukrajina má 20 000 mrtvých, zničených 50 lodí, 200 trnasportéů, 500, tanků sestřelných 50 vrtnulíků, 10 letadel, přišlo o Krym, dezertovali jí vojáci...

A jak je na tom Rusko?

Kohn: No to do tý války ještě nevstoupilo

>:D >:D >:D
Avatar - Emel
8. 8. 2014 16:39
Re: shrnovačka
To samozřejmě můžeš, ale zároveň by ti mělo být jasné, že je něco špatně.

Jako vtip fajn, ale realita je jinde...
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 19:02
Re: shrnovačka
Tys videl na ukrajine ofiko ruske jednotky? A skutecne veris vsemu cim te krmi zapadni media? Ja mam trochu jine informace, ktere rikaj trochu neco jineho. Rusko tam ma tajnou sluzbu a poradce a skolitele, stejne jako usa , kteri tam maj svy lidi co dkoli ukrajince, maj tam zoldaky a agenty. Mam taky duvrrne info o jake oblast ukrajinskeho prumyslu a jake suroviny tam usa jde.
Avatar - Emel
10. 8. 2014 22:07
Re: shrnovačka
To, že tam nejsou ofiko, mě vůbec neuklidňuje.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2014 09:47
Re: shrnovačka
To že tam jsou amíci, taky neofiko tě uklidnuje? >:D
Avatar - Emel
11. 8. 2014 11:01
Re: shrnovačka
Jsem si celkem jistý, že USA žádné územní nároky nevznesou, stejně jako tím, že nebudou konfiskovat ukrajinské lodě nebo sestřelovat dopravní letadla.

Myslím si (ne s úplnou jistotou), že se ruské jednotky přímo účastní bojů na Ukrajině - dodávají výzbroj a přímo se účastní boje. Co tam dělají USA? Nevím, ale jsem si celkem jistý, že tam žádnou vojenskou operaci nepodnikají.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2014 12:15
Re: shrnovačka
Ruské jednotky se bojů neúčastní, jsou tam pouze školitelé a tajní agenti.

Stejné lidi tam má i USA - školí ofiko ukrajinskou armádu a naopak prý tam mají být i žoldáci z usa....Ale není to potrrzené.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 15:52
Re: shrnovačka
Jo a zastavením dodávek plynu vyhroržuje nejvíc pan banderovec Jacenuk.

O tom, kolik za něj dluží Ukrajinu Rusku už ale radši nemluví >:D :-)

No jo, USA a EU to rezheráli dobře hoši, ale zatím jim to nějak nevychází.

Mimochodem špatné zprávy pro Dinara: akcie ruských potravinářských firem rostou o 20-30% a masivně se zvyšuje produkce.

Jen jen otázkou času, kdy dojde i na další odvětví....
Avatar - Emel
8. 8. 2014 16:41
Re: shrnovačka
Proč myslíš že nevychází? Sankce dopadnou na Rusko... a ano, dopadnou i na EU a USA. Ale někdy by se mělo stát za svým, i když tě to něco stojí... viz například nedávný ostudný případ s Tibetem.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 18:55
Re: shrnovačka
Pokud nic nevyvazis....jak tvrdi Dinar a uvali na tebe sankce na vyvoz zbozi....je ti to fuk. Pokud ty v odvete zakazes dovoz vseho ze zapadu do ruska...snizis nezamestnanost neb domaci firmy vyrazne navysi vyrobu a prodej a budou potrebovat vic lidi. A pokud vyvazis strategicky suroviny a udelas stop a zacnes je prodavat asii, jiz i americe, iranu, arabii atd.....nadelas tim nejvic problemu zas zapadu. Navic to vysroubuje svetovy ceny takze opet vydelas.... Rusko Eu nepotrebuje, zato eu potrebuje rusky nikl, jaderne palivo, ocel, plyn, ropu, zlato atd.
Rusko ty zbyvajici veci doveze ze zemi byvaleho sssr, ciby, vietnamu, Kuby, argentiny, brazliie, iranu, afriky atd.
9. 8. 2014 08:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
10. 8. 2014 22:19
Re: shrnovačka
Krym byl historicky tatarský, připojen k Rusku byl myslím někdy za Stalina, tedy relativně nedávno. To, že tam žila (po "eliminaci" Tatarů) většina Rusů je fakt... a to, že ukrajinská vláda se k nim nechovala vždy ideálně taky. Tak či tak, byla to prostě část suverénního státu. Ještě víc než anexe Krymu mě ale udivuje třeba konfiskace ukrajinských válečných lodí... jak můžou spolu s Krymem zabavit ukrajinskou vojenskou techniku, prostě právem silnějšího?

Podle mého by mezinárodní společenství (vím, dost abstraktní pojem) mělo dbát na to, aby právo silnějšího nestačilo. Jak? Ne vojenskou silou, ale nějakým nátlakem. Hospodářské sankce nejsou moc pěkné řešení... proč by měly trpět běžné firmy, které léta ku prospěchu obou obchodují? Ale takové jsou prostě zažité nástroje a nikdo asi s ničím lepším nepřišel.
Avatar - Ji/Ri
7. 8. 2014 23:03
Re: shrnovačka
....promiň... jsi blázen? ....tys to domíchal ..... poradím ti... místo výkřiků si běž do lady sednout a pak do dačky.... nejdříve budeš potichu, pak si sobě řekneš něco ne uplně lichotivého.... >:D
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 09:18
Re: shrnovačka
Jo ty si seděl v Kalině II? A kde, když se to v evropě neprodává? prozrad nám to >:D
6. 8. 2014 16:49
Re: shrnovačka
Nie je nadto, vediet o com pises. Akrapovic robi vyfuky , Abramovic robi vsetko mozne...