Logistika Volkswagenu: Systém na výhru

 

Statisíce nalétaných kilometrů, desítky tisíc expedovaných tun, tisíce hodin strávených na silnicích a stovky lidí přepravených po světě – to je tým Volkswagen v MS automobilových soutěží.

Vítěze světových rallye zná celá planeta a také se jim náležitě klaní. Málokdo však v takové chvíli nadšení přemýšlí, jaké mají zázemí a způsob, který „jejich“ tým volí k dosažení úspěchu.

Organizují celý svět

Mistrovství světa v automobilových soutěžích (rallye) se jezdilo od roku 2010 na třinácti místech světa na třech kontinentech. Letos přibyl podnik v Číně. Zásluhou podkladů, které jsou k dispozici, můžeme nahlédnout do zákulisí fungování týmu Volkswagen v uplynulých třech letech.

Kdo zná v motoristickém sportu jméno Lutz Meyer? Dříve organizoval tovární stáj VW na Rallye Dakar. Teď ho zajímají soutěže krátkodobého charakteru a přístavy jako německý Bremenhaven, mexický León, argentinský Villa Carlos Paz nebo Coffs Harbour na východním pobřeží Austrálie.

Lidé, které řídí, přepravují po závodech po Evropě sedm naložených kamionů. Na zámořské podniky mistrovství světa posílá 79 tun vybavení v sedmi speciálně připravených kontejnerech a dalších 18 tun materiálu putuje letadlem. To se týká především tří rallyeových speciálů Volkswagen Polo R WRC a vybraných dílů, aby byly včas v místě konání rallye.

Tým asi polovinu svého vybavení nevidí dlouhé měsíce, když jsou kontejnery na cestě do Mexika, pak do Argentiny a nakonec do Austrálie. Centrálu stáje v německém Hannoveru opouští v lednu a vrací se v listopadu.

Čtyři až šest dní před startem každé soutěže v jakékoliv části světa začne stavba servisního zázemí. Jakmile jsou prostory pro tři Pola R WRC dokončené, přicházejí na scénu závodní posádky. Tak se rodí vítězství.

Šest lidí stačí

Lutz Meyer patří k nejzkušenějším členům stáje Volkswagen. A také nejdůležitějším. Zodpovídá za to, aby měli všichni členové a jezdci všechno potřebné pro svou práci včas na svém místě. Ať je to kdekoliv na světě.

Kdy začínají přípravy na další sezonu mistrovství světa?

Koncem srpna předešlého roku, kdy máme jistotu, že nedojde ke změnám v kalendáři. Když vstupoval Volkswagen do mistrovství světa v roce 2013, museli jsme řešit naše zázemí na rallye, jak ho uspořádat, kolik lidí musí cestovat, navrhovali jsme kontejnery pro přepravu aut a materiálu. Tohle všechno už umíme, ale teď nám přibyla další destinace v podobě Čínské rallye.

Jak se liší logistika soutěží?

Po Evropě cestujeme se sedmi kamiony. Jeden pojme veškeré vybavení pro tréninkové jízdy, druhý vozí technologické věci pro inženýry a manažery týmu. Další dva přepravují tři závodní Pola WRC a veškeré laminátové díly. Pak máme nákladní automobil na přepravu ráfků, regálů pro pneumatiky a čistící jednotku. Zbývající dva kamiony mají naložené zařízení, z něhož budujeme zázemí pro tým a jeho hosty včetně občerstvení.

A jak to vypadá se zámořskou přepravou?

Tady využíváme sedm přepravních kontejnerů. Dohromady váží osmačtyřicet tun bez nákladu. Pokud jsou plné, mají celkem devětasedmdesát tun.

Zpracováváte organizaci evropských i zámořských podniků současně?

To je nezbytné. Ne všechny součástky jsou vždy snadno dostupné. Nemůžete zabalit přepravní kontejner plný dílů, pokud jsou ještě zapotřebí v Evropě. Pravidla stanoví, že každý tým může použít pouze určitý počet motorů a převodovek za sezonu. Ty musí být letecky převezeny do Mexika, Argentiny a Austrálie, stejně jako soutěžní vozy.

Existuje nějaký náklad, který se v průběhu sezony vůbec nevrátí na základnu týmu v Hannoveru?

Jedná se o díly, které nejsou omezeny co do počtu podle pravidel. Mám na mysli ráfky na kola, šrouby nebo ližiny, které chrání spodek auta. Například minulý rok putovaly v úvodu roku do Mexika na rallye. Poté v polovině března do Argentiny lodí. Odtud byly odeslány začátkem května do Austrálie. Zpátky se nám vrátily v listopadu.

Jaké organizační překážky překonáváte při námořní dopravě?

Například Austrálie má zvláštní pravidla pro karantény všeho druhu. Tamní inspektoři kontrolují kontejnery ještě před naloděním. Používají dezinfekci, která má usmrtit všechny bakterie. Naše kontejnery jsou navrženy tak, aby mohly být skladovány kdekoliv ve velkých nákladních a námořních přístavech. Nesmí být umístěny úplně vespodu, aby nedošlo k jejich deformování a poškození závodních vozů.

Kolik zaměstnanců se podílí na logistice?

Pouhých šest, zodpovědni jsou za fungování týmu na každé rallye. Moji lidé se starají kromě dopravy rovněž o rezervaci letů, hotelů a dalších věcí. V průběhu soutěže máme na starosti také pneumatiky. Musíme kompletovat kola, kontrolovat v nich tlak vzduchu a připravit správné michelinky pro každý ze tří vozů. Současně sbíráme použité gumy, které se vracejí dodavateli.

Kolik času trávíte vyřizováním formalit?

Až sedmdesát procent. S mou prací je spojena spousta papírování. Hodně při tom spolupracuji s týmem manažera, který je zodpovědný za rozpočet.

Kolik improvizace je zapotřebí v průběhu rallye?

Občas se stává, že nám pořadatel přidělí v servisním zázemí menší počet čtverečních metrů, než bylo domluveno. V takovém případě řešíme všechno na místě a pomůžeme si navzájem s jinými týmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Boeing poprvé za sedm let spadl do čtvrtletní ztráty, prodělal šest miliard Boeing poprvé za sedm let spadl do čtvrtletní ztráty, prodělal šest miliard

Americký výrobce letecké techniky Boeing se ve druhém…

Parní lokomotivy plné uhlí a vody v Plzni otestovaly nové železniční mosty Parní lokomotivy plné uhlí a vody v Plzni otestovaly nové železniční mosty

Dvěma parními lokomotivami, naloženými uhlím a vodou,…

K válčícím stranám v Sýrii prý proudí zbraně z Česka a východu Evropy K válčícím stranám v Sýrii prý proudí zbraně z Česka a východu Evropy

Východoevropské země, včetně České republiky, schválily v…

Erdogan ničí turecké soudnictví a právní stát, varují nejvyšší soudy v EU Erdogan ničí turecké soudnictví a právní stát, varují nejvyšší soudy v EU

Předsedové nejvyšších soudů členských států EU vyzvali ve…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq

Letošní Tour de France je minulostí. Včera se jela…

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede? Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s…

 




Související články
Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou

Volkswagen na aféře Dieselgate tratí, zákazník vydělá:…

Ideální rodinné auto: MPV vs. kombi vs. SUV - Kdo je tady rodinný typ? Ideální rodinné auto: MPV vs. kombi vs. SUV - Kdo je tady rodinný typ?

Často se nás ptáte, jaké rodinné auto je nejlepší.…

 



 
Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI lze objednávat. Stojí jako luxusní SUV

Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI lze objednávat. Stojí jako luxusní SUV

Dnes 12:51

Nabídku motorů Volkswagenu Tiguan doplnila nejsilnější varianta 2.0 BiTDI se 176 kilowatty. Za cenu vozu byste si mohli pořídit i luxusní SUV.




Blesk.cz

Vnadná Bittnerová přiznala milence: Kdo je její nový muž?

Vnadná Bittnerová přiznala milence: Kdo je její nový muž?

Práce má tolik, že neví kam dřív skočit. Přesto Miluše Bittnerová (38) září a rozdává úsměvy na všechny strany.…

Nymfomanka z chatrče u Trenčína se stala pornohvězdou. Potřebuje sex dvakrát denně

Nymfomanka z chatrče u Trenčína se stala…

Je jí teprve 23 let, ale už je celosvětově známou pornoherečkou. Slovenka Patty Michová se objevila dokonce…

 

iSport.cz

Kušnír a Podaný podepsali Dukle! Bývalí sparťané uspěli na testech

Kušnír a Podaný podepsali Dukle! Bývalí sparťané…

Fotbalisty Dukly těsně před startem sezony posílili Ondřej Kušnír a Jakub Podaný. Bývalí hráči Sparty se na…

Faul nefaul před gólem. Co říkali sparťané na pád hvězdy Steauy

Faul nefaul před gólem. Co říkali sparťané na pád…

Nicolae Stanciu. To jméno bude sparťanským fotbalistům ještě dlouho ležet v hlavě. Právě on se v úvodním utkání…

 

Reflex.cz

Clintonová, první prezidentka USA? Pozor na silácké chlapáky

Clintonová, první prezidentka USA? Pozor na silácké chlapáky

Hillary Clintonová má reálnou šanci být první prezidentkou v dějinách zámořské velmoci. Její sukně se neustále…

Ruský gang propašoval 1000 uprchlíků z Maďarska do Německa. Zločince policie zatkla

Ruský gang propašoval 1000 uprchlíků z Maďarska do…

Rakouská policie za pomoci svých kolegů z jiných států střední Evropy zatkla 7 ruských státních příslušníků,…