Logistika Volkswagenu: Systém na výhru

 

Statisíce nalétaných kilometrů, desítky tisíc expedovaných tun, tisíce hodin strávených na silnicích a stovky lidí přepravených po světě – to je tým Volkswagen v MS automobilových soutěží.

Vítěze světových rallye zná celá planeta a také se jim náležitě klaní. Málokdo však v takové chvíli nadšení přemýšlí, jaké mají zázemí a způsob, který „jejich“ tým volí k dosažení úspěchu.

Organizují celý svět

Mistrovství světa v automobilových soutěžích (rallye) se jezdilo od roku 2010 na třinácti místech světa na třech kontinentech. Letos přibyl podnik v Číně. Zásluhou podkladů, které jsou k dispozici, můžeme nahlédnout do zákulisí fungování týmu Volkswagen v uplynulých třech letech.

Kdo zná v motoristickém sportu jméno Lutz Meyer? Dříve organizoval tovární stáj VW na Rallye Dakar. Teď ho zajímají soutěže krátkodobého charakteru a přístavy jako německý Bremenhaven, mexický León, argentinský Villa Carlos Paz nebo Coffs Harbour na východním pobřeží Austrálie.

Lidé, které řídí, přepravují po závodech po Evropě sedm naložených kamionů. Na zámořské podniky mistrovství světa posílá 79 tun vybavení v sedmi speciálně připravených kontejnerech a dalších 18 tun materiálu putuje letadlem. To se týká především tří rallyeových speciálů Volkswagen Polo R WRC a vybraných dílů, aby byly včas v místě konání rallye.

Tým asi polovinu svého vybavení nevidí dlouhé měsíce, když jsou kontejnery na cestě do Mexika, pak do Argentiny a nakonec do Austrálie. Centrálu stáje v německém Hannoveru opouští v lednu a vrací se v listopadu.

Čtyři až šest dní před startem každé soutěže v jakékoliv části světa začne stavba servisního zázemí. Jakmile jsou prostory pro tři Pola R WRC dokončené, přicházejí na scénu závodní posádky. Tak se rodí vítězství.

Šest lidí stačí

Lutz Meyer patří k nejzkušenějším členům stáje Volkswagen. A také nejdůležitějším. Zodpovídá za to, aby měli všichni členové a jezdci všechno potřebné pro svou práci včas na svém místě. Ať je to kdekoliv na světě.

Kdy začínají přípravy na další sezonu mistrovství světa?

Koncem srpna předešlého roku, kdy máme jistotu, že nedojde ke změnám v kalendáři. Když vstupoval Volkswagen do mistrovství světa v roce 2013, museli jsme řešit naše zázemí na rallye, jak ho uspořádat, kolik lidí musí cestovat, navrhovali jsme kontejnery pro přepravu aut a materiálu. Tohle všechno už umíme, ale teď nám přibyla další destinace v podobě Čínské rallye.

Jak se liší logistika soutěží?

Po Evropě cestujeme se sedmi kamiony. Jeden pojme veškeré vybavení pro tréninkové jízdy, druhý vozí technologické věci pro inženýry a manažery týmu. Další dva přepravují tři závodní Pola WRC a veškeré laminátové díly. Pak máme nákladní automobil na přepravu ráfků, regálů pro pneumatiky a čistící jednotku. Zbývající dva kamiony mají naložené zařízení, z něhož budujeme zázemí pro tým a jeho hosty včetně občerstvení.

A jak to vypadá se zámořskou přepravou?

Tady využíváme sedm přepravních kontejnerů. Dohromady váží osmačtyřicet tun bez nákladu. Pokud jsou plné, mají celkem devětasedmdesát tun.

Zpracováváte organizaci evropských i zámořských podniků současně?

To je nezbytné. Ne všechny součástky jsou vždy snadno dostupné. Nemůžete zabalit přepravní kontejner plný dílů, pokud jsou ještě zapotřebí v Evropě. Pravidla stanoví, že každý tým může použít pouze určitý počet motorů a převodovek za sezonu. Ty musí být letecky převezeny do Mexika, Argentiny a Austrálie, stejně jako soutěžní vozy.

Existuje nějaký náklad, který se v průběhu sezony vůbec nevrátí na základnu týmu v Hannoveru?

Jedná se o díly, které nejsou omezeny co do počtu podle pravidel. Mám na mysli ráfky na kola, šrouby nebo ližiny, které chrání spodek auta. Například minulý rok putovaly v úvodu roku do Mexika na rallye. Poté v polovině března do Argentiny lodí. Odtud byly odeslány začátkem května do Austrálie. Zpátky se nám vrátily v listopadu.

Jaké organizační překážky překonáváte při námořní dopravě?

Například Austrálie má zvláštní pravidla pro karantény všeho druhu. Tamní inspektoři kontrolují kontejnery ještě před naloděním. Používají dezinfekci, která má usmrtit všechny bakterie. Naše kontejnery jsou navrženy tak, aby mohly být skladovány kdekoliv ve velkých nákladních a námořních přístavech. Nesmí být umístěny úplně vespodu, aby nedošlo k jejich deformování a poškození závodních vozů.

Kolik zaměstnanců se podílí na logistice?

Pouhých šest, zodpovědni jsou za fungování týmu na každé rallye. Moji lidé se starají kromě dopravy rovněž o rezervaci letů, hotelů a dalších věcí. V průběhu soutěže máme na starosti také pneumatiky. Musíme kompletovat kola, kontrolovat v nich tlak vzduchu a připravit správné michelinky pro každý ze tří vozů. Současně sbíráme použité gumy, které se vracejí dodavateli.

Kolik času trávíte vyřizováním formalit?

Až sedmdesát procent. S mou prací je spojena spousta papírování. Hodně při tom spolupracuji s týmem manažera, který je zodpovědný za rozpočet.

Kolik improvizace je zapotřebí v průběhu rallye?

Občas se stává, že nám pořadatel přidělí v servisním zázemí menší počet čtverečních metrů, než bylo domluveno. V takovém případě řešíme všechno na místě a pomůžeme si navzájem s jinými týmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU potřebuje nový impulz, shodly se Německo, Francie a Itálie EU potřebuje nový impulz, shodly se Německo, Francie a Itálie

Německo, Francie a Itálie chtějí dát Evropské unii…

Švýcarsko chce trh práce vybraných kantonů uzavřít imigrantům z EU Švýcarsko chce trh práce vybraných kantonů uzavřít imigrantům z EU

Jak zavést do praxe zavedení přistěhovaleckých kvót,…

Španělský premiér vyhrál i opakované volby, další strany odmítají spolupráci Španělský premiér vyhrál i opakované volby, další strany odmítají spolupráci

Španělský premiér Mariano Rajoy, jehož lidovci zvítězili…

Za brexit může Tusk, prohlásil jeho politický oponent Kaczyński Za brexit může Tusk, prohlásil jeho politický oponent Kaczyński

Vůdce polské vládnoucí konzervativní strany Právo a…

 
 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Letos proběhl už pátý ročník události nazvané Automotive…

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch,…

 



Autoslevy


Související články
Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou

Volkswagen na aféře Dieselgate tratí, zákazník vydělá:…

Ideální rodinné auto: MPV vs. kombi vs. SUV - Kdo je tady rodinný typ? Ideální rodinné auto: MPV vs. kombi vs. SUV - Kdo je tady rodinný typ?

Často se nás ptáte, jaké rodinné auto je nejlepší.…

 



 
Goodwood Festival of Speed 2016: Byli jsme u toho!

Goodwood Festival of Speed 2016: Byli jsme u toho!

Dnes 18:50

V okolí města Chichester na jihu Anglie bylo o víkendu zase pěkně rušno. Brány otevřel legendární goodwoodský festival rychlosti.




Blesk.cz

Bordel po Glastonbury: Festivaloví návštěvníci po sobě zanechali půl milionu pytlů s odpadky

Bordel po Glastonbury: Festivaloví návštěvníci po…

135 tisíc návštěvníků kultovního britského hudebního festivalu Glastonbury po sobě zanechalo extrémně moc…

Vznik nejhezčí tržnice v Praze: „Bude v ní draho a nebude sloužit všem,“ varuje radní

Vznik nejhezčí tržnice v Praze: „Bude v ní draho a…

Zanedbaná Staroměstská tržnice nedaleko Václavského náměstí má získat novou podobu. Zastupitelstvo nedávno…

 

iSport.cz

Costu těší, že zůstane ve Spartě! I kvůli přítelkyni zvažoval Turecko

Costu těší, že zůstane ve Spartě! I kvůli přítelkyni…

Patří mezi nejvýraznější fotbalisty v sestavě Sparty. Po konci minulé sezony však nebylo jisté, jestli obránce…

Další olympijská šílenost! Koukal musí čekat, jestli na něj zbude postel

Další olympijská šílenost! Koukal musí čekat, jestli…

Badmintonista Petr Koukal je ve zvláštní situaci. Aktuálně je kvalifikovaný na olympiádu, naplno se na hry v Riu…

 

Reflex.cz

Prezidentská vlajka na kusy je prasárna: Ovčáček má pravdu!

Prezidentská vlajka na kusy je prasárna: Ovčáček má pravdu!

Nikdy bych nečekal, že budu chválit Jiřího Ovčáčka. V cause rozstříhané prezidentské standarty ale má ve svém…

Lásku, ne válku. Na Euru nabádají k opatrnosti provokativní fotky nahých lidí

Lásku, ne válku. Na Euru nabádají k opatrnosti…

Mistrovství Evropy ve fotbale ve Francii vstoupilo do své druhé poloviny. V rámci turnaje se v zemi objevila i…