reklama


Logistika Volkswagenu: Systém na výhru

 

Statisíce nalétaných kilometrů, desítky tisíc expedovaných tun, tisíce hodin strávených na silnicích a stovky lidí přepravených po světě – to je tým Volkswagen v MS automobilových soutěží.

Vítěze světových rallye zná celá planeta a také se jim náležitě klaní. Málokdo však v takové chvíli nadšení přemýšlí, jaké mají zázemí a způsob, který „jejich“ tým volí k dosažení úspěchu.

Organizují celý svět

Mistrovství světa v automobilových soutěžích (rallye) se jezdilo od roku 2010 na třinácti místech světa na třech kontinentech. Letos přibyl podnik v Číně. Zásluhou podkladů, které jsou k dispozici, můžeme nahlédnout do zákulisí fungování týmu Volkswagen v uplynulých třech letech.

Kdo zná v motoristickém sportu jméno Lutz Meyer? Dříve organizoval tovární stáj VW na Rallye Dakar. Teď ho zajímají soutěže krátkodobého charakteru a přístavy jako německý Bremenhaven, mexický León, argentinský Villa Carlos Paz nebo Coffs Harbour na východním pobřeží Austrálie.

Lidé, které řídí, přepravují po závodech po Evropě sedm naložených kamionů. Na zámořské podniky mistrovství světa posílá 79 tun vybavení v sedmi speciálně připravených kontejnerech a dalších 18 tun materiálu putuje letadlem. To se týká především tří rallyeových speciálů Volkswagen Polo R WRC a vybraných dílů, aby byly včas v místě konání rallye.

Tým asi polovinu svého vybavení nevidí dlouhé měsíce, když jsou kontejnery na cestě do Mexika, pak do Argentiny a nakonec do Austrálie. Centrálu stáje v německém Hannoveru opouští v lednu a vrací se v listopadu.

Čtyři až šest dní před startem každé soutěže v jakékoliv části světa začne stavba servisního zázemí. Jakmile jsou prostory pro tři Pola R WRC dokončené, přicházejí na scénu závodní posádky. Tak se rodí vítězství.

Šest lidí stačí

Lutz Meyer patří k nejzkušenějším členům stáje Volkswagen. A také nejdůležitějším. Zodpovídá za to, aby měli všichni členové a jezdci všechno potřebné pro svou práci včas na svém místě. Ať je to kdekoliv na světě.

Kdy začínají přípravy na další sezonu mistrovství světa?

Koncem srpna předešlého roku, kdy máme jistotu, že nedojde ke změnám v kalendáři. Když vstupoval Volkswagen do mistrovství světa v roce 2013, museli jsme řešit naše zázemí na rallye, jak ho uspořádat, kolik lidí musí cestovat, navrhovali jsme kontejnery pro přepravu aut a materiálu. Tohle všechno už umíme, ale teď nám přibyla další destinace v podobě Čínské rallye.

Jak se liší logistika soutěží?

Po Evropě cestujeme se sedmi kamiony. Jeden pojme veškeré vybavení pro tréninkové jízdy, druhý vozí technologické věci pro inženýry a manažery týmu. Další dva přepravují tři závodní Pola WRC a veškeré laminátové díly. Pak máme nákladní automobil na přepravu ráfků, regálů pro pneumatiky a čistící jednotku. Zbývající dva kamiony mají naložené zařízení, z něhož budujeme zázemí pro tým a jeho hosty včetně občerstvení.

A jak to vypadá se zámořskou přepravou?

Tady využíváme sedm přepravních kontejnerů. Dohromady váží osmačtyřicet tun bez nákladu. Pokud jsou plné, mají celkem devětasedmdesát tun.

Zpracováváte organizaci evropských i zámořských podniků současně?

To je nezbytné. Ne všechny součástky jsou vždy snadno dostupné. Nemůžete zabalit přepravní kontejner plný dílů, pokud jsou ještě zapotřebí v Evropě. Pravidla stanoví, že každý tým může použít pouze určitý počet motorů a převodovek za sezonu. Ty musí být letecky převezeny do Mexika, Argentiny a Austrálie, stejně jako soutěžní vozy.

Existuje nějaký náklad, který se v průběhu sezony vůbec nevrátí na základnu týmu v Hannoveru?

Jedná se o díly, které nejsou omezeny co do počtu podle pravidel. Mám na mysli ráfky na kola, šrouby nebo ližiny, které chrání spodek auta. Například minulý rok putovaly v úvodu roku do Mexika na rallye. Poté v polovině března do Argentiny lodí. Odtud byly odeslány začátkem května do Austrálie. Zpátky se nám vrátily v listopadu.

Jaké organizační překážky překonáváte při námořní dopravě?

Například Austrálie má zvláštní pravidla pro karantény všeho druhu. Tamní inspektoři kontrolují kontejnery ještě před naloděním. Používají dezinfekci, která má usmrtit všechny bakterie. Naše kontejnery jsou navrženy tak, aby mohly být skladovány kdekoliv ve velkých nákladních a námořních přístavech. Nesmí být umístěny úplně vespodu, aby nedošlo k jejich deformování a poškození závodních vozů.

Kolik zaměstnanců se podílí na logistice?

Pouhých šest, zodpovědni jsou za fungování týmu na každé rallye. Moji lidé se starají kromě dopravy rovněž o rezervaci letů, hotelů a dalších věcí. V průběhu soutěže máme na starosti také pneumatiky. Musíme kompletovat kola, kontrolovat v nich tlak vzduchu a připravit správné michelinky pro každý ze tří vozů. Současně sbíráme použité gumy, které se vracejí dodavateli.

Kolik času trávíte vyřizováním formalit?

Až sedmdesát procent. S mou prací je spojena spousta papírování. Hodně při tom spolupracuji s týmem manažera, který je zodpovědný za rozpočet.

Kolik improvizace je zapotřebí v průběhu rallye?

Občas se stává, že nám pořadatel přidělí v servisním zázemí menší počet čtverečních metrů, než bylo domluveno. V takovém případě řešíme všechno na místě a pomůžeme si navzájem s jinými týmy.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 






 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Dnes 08:00

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama