Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 6 a CX-5 2015: První jízdní dojmy ze Španělska

Dvojice oblíbených modelů značky Mazda se díky faceliftu dočkala omlazeného vzhledu, řady technologických vylepšení, bezpečnostních asistentů a v případě „šestkového“ kombi také pohonu všech kol. S vozy jsme jezdili v okolí Barcelony.
Zpět na článek
27. 2. 2015 10:01
27. 2. 2015 10:18
27. 2. 2015 10:43
27. 2. 2015 10:47
27. 2. 2015 10:49
27. 2. 2015 10:52
27. 2. 2015 10:58
27. 2. 2015 11:15
27. 2. 2015 11:06
27. 2. 2015 11:11
27. 2. 2015 10:58
27. 2. 2015 11:00
27. 2. 2015 11:09
27. 2. 2015 11:11
27. 2. 2015 11:14
27. 2. 2015 13:10
27. 2. 2015 13:13
1. 3. 2015 10:48
27. 2. 2015 11:17
27. 2. 2015 11:32
28. 2. 2015 10:26
28. 2. 2015 13:04
27. 2. 2015 11:11
27. 2. 2015 11:13
27. 2. 2015 22:28
27. 2. 2015 10:44
27. 2. 2015 12:53
28. 2. 2015 10:28
28. 2. 2015 15:30
27. 2. 2015 10:17
27. 2. 2015 10:29
28. 2. 2015 23:11
1. 3. 2015 10:25
1. 3. 2015 18:34
27. 2. 2015 10:30
27. 2. 2015 10:33
27. 2. 2015 10:46
27. 2. 2015 10:52
27. 2. 2015 11:02
27. 2. 2015 11:05
27. 2. 2015 11:16
28. 2. 2015 10:32
28. 2. 2015 07:40
28. 2. 2015 11:53
28. 2. 2015 17:59
28. 2. 2015 19:02
28. 2. 2015 23:03
1. 3. 2015 08:21
Avatar - Emel
27. 2. 2015 10:01
Benzín AWD
Mnohem více nás zaujalo spojení turbodieselu 2,2 litru o výkonu 110 a 129 kW s pohonem všech kol „haldexového“ typu u Mazdy 6 Wagon (sedan tuto možnost nenabízí, stejně tak zážehové motory).

A co 2.5 Skyactiv-G192 AWD AT v tabulce?
Rozbalit vlákno
48
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2015 10:12
Re: Benzín AWD
V poslední době je v článcích chyb jako máku a to i v tak přehledných věcech.
Znám ty chyby od sebe, napřed se flákám, pak to narychlo napíšu už v časové tísni a pak si to po sobě ani nepřečtu. Trefil jsem se, že. :-!
27. 2. 2015 10:14
Re: Benzín AWD
Dobrý den,

máte pravdu, použil jsem motorizace z modelu CX-5 a tuto zmínku jsem zapomněl opravit. Každopádně teď je již tabulka v pořádku :-)

S pozdravem

Ondřej Šámal
Avatar - Emel
27. 2. 2015 10:18
Re: Benzín AWD
Aha, tak to je ta horší varianta... AWD fakt jen v naftě. Ale tak dobře, ve střední třídě to asi tolik neva.
27. 2. 2015 10:31
Re: Benzín AWD
Prý se dělá výzkum, zda by zákazníci chtěli i benzinovou čtyřkolku, ale vzhledem k drtivé převaze dieselových motorů v této třídě nevidíme tuto možnost jako příliš reálnou. Každopádně motor 2.2 Skyactiv-D je opravdu příjemný, i když spaluje to "nesprávné" palivo :-)
27. 2. 2015 10:35
Re: Benzín AWD
V Ma6 i CX-5 zcela jistě příjemnější než dvoulitrový benzín. nemluvě o situaci, kdy se spojí s automatem. Benzín nenabídne o moc jemnější chod a na tak velká auta prostě chybí točivý moment.
Avatar - Emel
27. 2. 2015 10:43
Re: Benzín AWD
Ta 2.5 by ho teoreticky mít mohla, tak jako ho bude mít top Superb, prostě top celého modelu... ale jo, já to beru, zákazník si to nežádá tak to Mazda nenabízí, jiné verze mi chybí víc :-)
Avatar - skejpa
27. 2. 2015 10:47
Re: Benzín AWD
To je ale hloupost. Dvoulitrovej benzín (ten silnější) v manuálu je pro tohle auto jako stvořenej. Ruku na srdce, kolikrát jedeš v autě sám a kolikrát jedeš naloženej. Já teda převážně jezdím sám a v tu chvíli je ten benzín úplně jiná paráda :-)
Avatar - Emel
27. 2. 2015 10:49
Re: Benzín AWD
Škoda že ho v manuálu koupíš jen v Revolution ;-)

Je to důstojná motorizace, ale na nějaké velké vyskakování to není, něco jako 1.4TSI v Passatu.
27. 2. 2015 10:50
Re: Benzín AWD
CX-5 je spíš rodinný než managerský auto a prostě s dvoulitrem nejede. Odzkoušeno osobně ;-)
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 10:52
Re: Benzín AWD
Ten 165k dvoulitr nejede? Otec na něj koukal, ale pro pár drobností jsme nakonec nešli ani na předváděčku..... čekal sem, že to pojede dobře :/
27. 2. 2015 10:53
Re: Benzín AWD
Nejel jsem ho v manuálu, ale jen s AT. Není to žádná sláva...
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 10:58
Re: Benzín AWD
Tak to může být problém, měl jsem vyhlídlou skladovku s MT neco lehce přes 0,5Mil, za ty peníze fajn auto :-)
27. 2. 2015 11:03
Re: Benzín AWD
Jo, ale já to řešil kdysi jako druhý auto domu místo kombíka za 900k ;-) Prostě jsem čekal víc. Za půl míče to je sladký a asi bych neváhal. Navíc s MT to může být lepší :-)
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 11:15
Re: Benzín AWD
tak, chapu ze za mega už to tak lákavé není :-) S tímhle rozpočtem bych si šel pro manželku do salonu BMW a odjel s X1 ;)
27. 2. 2015 11:06
Re: Benzín AWD
Já jel cx-5 se 129 kW biturbem v manuálu a abych byl zcela upřímný, od 180 kobyl jsem taky čekal větší hitparádu.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 11:11
Re: Benzín AWD
Já jel se 176kw naftovým biturbem a taky sem čekal víc >:-[] Myslim, že ty kvality poznáš až s naloženym autem, nebo ve vysokých rychlostech :-)
Avatar - praděda7
27. 2. 2015 12:31
Re: Benzín AWD
Můžu potvrdit! :-!
Avatar - Emel
27. 2. 2015 10:58
Re: Benzín AWD
165k má stejných 210Nm/4000 jako ta slabší verze. Pokud bys chtěl stačit té 1.4TSI, musíš držet motor nad 5000. Z druhé strany, zvukově mně osobně neobtěžuje, má rychlé reakce a ani od volnoběhu nemáš pocit, že by to vyloženě nejelo... s tou 165 bych žít uměl (jezdil jsem s 6 sedan Revolution).
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 11:00
Re: Benzín AWD
No pro Mazdu 6 nepochybuji o tom, že je to dostatečné, ale vyšší stavba CX5 může zhoršit dynamiku, na druhou stranu, 165koní je pořád 165 koní a to neni málo ne? :-)

Jak říkám, nejel jsem, ale to auto mne zaujalo a bylo v užším výběru :-)
Avatar - Emel
27. 2. 2015 11:09
Re: Benzín AWD
Do MX-5 fajn, prostě to budeš držet pod krkem a ono to pojede, nebo aspoň budeš mít pocit že to jede a že sis to musel zasloužit... klidně bych tomu dal přednost před 2.0TSI v Cupře.

Do rodinného kombíku... já nevím, prostě to znamená před každým předjížděním preventivně řadit, protože pokud šlápneš na plyn v 2500, tak se nic nestane. Řazení ale funguje parádně :-) . Vzhledem k celkovým kvalitám auta bych se přes to přenesl. Jenže manual + 165k = Revolution = kůže, 19", 750t.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 11:11
Re: Benzín AWD
No a to už jsi na cenách turbodízlů.... Víš že já bych dal přednost naftě, ale naučil bych se žít i s benzínem :-)
Avatar - Emel
27. 2. 2015 11:14
Re: Benzín AWD
Diskusi benzín vs. nafta bych do toho asi netahal... Revolution 165G za 750 (v metle) není vyloženě drahá, jenže slevy minimální, 19" ani kůži jsem nechtěl a asistenty taky klidně oželím.

Kdybych kupoval Mazdu 6, pak by to holt byla 2.0G Attraction 107kW Wagon. Červená.
Avatar - iudex
27. 2. 2015 13:10
Re: Benzín AWD
Presne tak, už sme to tu riešili viackrát a ani po f/l sa nič nezmenilo. Pre nás benzínistov je to buď najslabší motor, alebo potom nadupaná výbava Revolution. Ono by si človek aj povedal, že aspoň dostane lepšiu výbavu, keby to nebola výbava, ktorú vyslovene nechcem (spomínaná koža - bez odvetrávaných sedačiek na obtiaž, 19ky zbytočne tvrdé a k atmo dvojlitru zbytočné atp.). Skrátka neprestane ma fascinovať, načo má 6ka až 5 rôznych verzií výbav, keď ku konkrétnej konfigurácii ponúkajú len jedinú. 8-s
Avatar - skejpa
27. 2. 2015 13:13
Re: Benzín AWD
Když koukneš k polákům, tak ti mají i jiné výbavy. Myslím, že zrovna silnější dvoulitr mají i s horší výbavou. A vzhledem k tomu, že záruka se uplatní i tady, tak není problém si tam pro ni dojet...
27. 2. 2015 18:21
Re: Benzín AWD
Presne tak, opat musim vyslovit zelanie, ze by som rad stretol cloveka, co robil cennik specialne pre sk a vybavy sk, cz...

Zo srandy: Neviem na com fici, ale aj ja chcem...

Je to uplne zabite, normalne mam dojem, ze tu nechcu predavat benzin, ale co najviac diesel - 165k s manualom by malo byt podla mna od challenge a 2.5 aj s manualom...
1. 3. 2015 10:48
Re: Benzín AWD
To je logické, to ti řeknu, naštěstí už jako bývalý majitel M6 2,0 s DPF, který jezdí velmi svižně a ne kolem komína (a zná konstrukci aut určitě víc, než místní redaktoři). Mrkni na fanouškovský klubový web a bude ti to jasné. Majitele čekají marné a časté návštěvy servisů, u nafty časovaná bomba. Arogance servisů ukázková. Nemyslím, že problém DPF se vyřeší posouváním rysky "X" nahoru, nebo ano? Takže přehrávají SW, regenerace se zkracují, hladinka vesele roste a výměny olej.náplní se zkracují; ty se platí.
Za sebe: Mazda je natrvalo vyřazena z repertoáru vozů do rodiny. Najít auto s dobrým podvozkem se dá, aby to dobře jelo rovněž, o tichu, řemeslném zpracování apod. nemluvě. Bavím se o benzínu, nafta mě nezajímá v ničem. Mazda je hezká, jede se s ní dobře(podvozek), mě to nestačí. Ale nikomu neberu nadšení pro věc. Svoboda volby. Odjezdil jsem si s M6 100tkm a šla.
S cenami máš pravdu-nejlevnější vypadá levně a pak dokonalé skoky.
2. 3. 2015 23:40
Re: Benzín AWD
Čo to plácaš za hovadiny?! Píšeš, že ťa zaujíma iba benzín a na druhej strane vytýkaš nejaké problémy s DPF a riedením nafty olejom. To predsa pri benzíne nehrozí, tak o čo ti ide? Problémy s DPF sú aj pri iných značkách, nie len u mazdy. a pokiaľ ťa zaujíma benzín, tak nemáš sa tým čo zapodievať, lebo s benzínovou mazdou žiadne problémy nie sú.
27. 2. 2015 13:27
Re: Benzín AWD
Ted uz je kuze tusim jen v revolution top .
27. 2. 2015 11:04
Re: Benzín AWD
Ze slovních spojení "mě osobně neobtěžuje a žít uměl" vyplývá jediný. Žádný ultra nadšení :-)
Avatar - Emel
27. 2. 2015 11:17
Re: Benzín AWD
Viz odpověď Ozzmanovi... silnej motor je něco, co mi dokáže spolehlivě udělat radost v libovolném autě. I přesto jsem o té 107kW verzi hodně dlouho přemýšlel... a to je asi nejlepší důkaz toho, jak je šestka dobrá :-) .
27. 2. 2015 11:20
Re: Benzín AWD
Já bych tak slabej motor v tak velkým autě prostě nedal ;-)
Avatar - Emel
27. 2. 2015 11:32
Re: Benzín AWD
No však já to taky nakonec nedal... ale vždycky je to něco za něco... nebo něco za $$ :-)
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 10:26
Re: Benzín AWD
to emel a webpaja:
ono bezte se tim 107 kw motorem projet a pak uvidite, jak dobre jezdi..neb ma uplne posunoutou charakeristiku..samozrejme musite vzit potaz, ze to neni raketa:)
28. 2. 2015 12:12
Re: Benzín AWD
Nevím jak to jinak napsat, že oba máme s motorem zkušenost ;-)
Avatar - Emel
28. 2. 2015 13:04
Re: Benzín AWD
Mazda 6 byla můj favorit číslo jedna na nové auto... a výkonová nedostatečnost důvodem číslo jedna, proč nakonec v garáži nestojí. 2.0 107 jede skoro jako 1.4TSI... do trojky super, do šestky jako základ ok, ale nic víc.
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2015 10:54
Re: Benzín AWD
Jede to slušně ve dvou po okreskách, naložené na dálnici do kopce to pojede jako 1,6ka
odzkoušeno.
27. 2. 2015 11:11
Re: Benzín AWD
To je mi přirovnání 8-s
Avatar - skejpa
27. 2. 2015 11:13
Re: Benzín AWD
Já měl na mysli hlavně kombinaci s šestkou. Ta CX-5ka už je přeci jen SUV...
27. 2. 2015 21:07
Re: Benzín AWD
Pánové, jste tu nějací nevyblblí, protože pro rodinné využití jede krásně i ten slabší dvoulitr (zkoušeno v šestce), navíc nevyžadující vysoké výbavy.
Avatar - Emel
27. 2. 2015 22:28
Re: Benzín AWD
Pokud chceš xenony, pak to chce Attraction... a ani tam toho moc nepřebývá. Se slabším dvdvoulitrem to není vyloženě špatná kombinace, ale ta troška výkonu pro radost tam chybí.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 10:44
Re: Benzín AWD
Myslím, že ve vozech SUV či autech střední třídy, stvořených na cesty a ne do města či na okruh, jsou naftové motorizace zcela v pořádku :-)
27. 2. 2015 12:26
Re: Benzín AWD
A ja si zase myslím, že 6-ka s benzínom 165k je úplne dostatočná na dialničnú jazdu, spotreba veľmi podobná dieslu (niekde okolo 7) a pritom v pohode poslúži aj na hrkanie po meste, čo tiež každý občas potrebuje. To, že si pri predbiehaní podradím do 4 resp. 3 ma absolútne neobťažuje, veď to radenie v mazde je paráda. Ak niekto neche radiť na mazde, tak mu treba, nech berie nemecký traktor.
27. 2. 2015 12:33
Re: Benzín AWD
Němci dávají do traktorů benzínový motory?
Avatar - Emel
27. 2. 2015 12:53
Re: Benzín AWD
S hodnocením "dostatečná" se ale shodujeme...
Avatar - white label
27. 2. 2015 18:51
Re: Benzín AWD
Dobrý den, článek opět psala celá redakce, viz "podpis"?
"Letošní rok bude pro Mazdu náročný. Vedle představení nové „dvojky“ a uvedení čtvrté generace legendární MX-5 přichází na trh osvěžená dvojice modelů CX-5 a 6."
Někdo z redakce si mohl vzpomenout na CX-3, která má přijít právě letos (zhruba v polovině tohoto roku).
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 10:28
Re: Benzín AWD
v Japonsku se jiz zacala prodavat vcera. Pocitaji zatim s odbytem 3000vozu mesicne...
28. 2. 2015 15:30
Re: Benzín AWD
p.Šámal, je to amaterizmus na n-tu.
Kolko inych udajov ste doteraz nechtiac "poplietli"?
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2015 10:17
CX5 není MX5
S vypnutým sport se hodí spíše pro poklidnou jízdu. Projíždět zatáčky nebylo zábavné, vždyť je to GAZík, posádka se má v autě cítit dobře a ne lítat za strany na stranu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 10:29
Hagusy
Chtěl bych se zeptat, zdali je možné u "nové" CX5 nyní zaškrtnout ve výbavě hagusy ?
Rozbalit vlákno
3
28. 2. 2015 23:11
Re: Hagusy
Nevím jak hagusy, ale před faceliftem sis mohl k CX-5 pořídit "střešní lyžiny" (jako originální příslušenství). >:-[] (Když prodávají auta, mohli by znát rozdíl mezi lyžinou a ližinou.) V ceníku po faceliftu je "střešní nosič" mezi vybraným příslušenstvím.
Avatar - Ozzman
1. 3. 2015 10:25
Re: Hagusy
Ano, to vím, že se dají koupit příčníky, ale když už máš doma zahrádku i s nosičema, co na to pasují, tak zase kupovat něco jiného neni levná sranda a vyhodit zánovní nosiče na kola a lyže/rakev a příčníky se nám nechtělo :-)

Hledal sem, jestli se to nedá dodělat dodatečně... tohle hezky řeší Škodovka, která to uměla dát i na Fabii hatchback ;)
1. 3. 2015 18:34
Re: Hagusy
Střešní ližiny můžou být snad i podélné, ne? Asi budeš mít pravdu, Mazda nabízí jen příčné nosiče uchycené ke karoserii. Ceník po faceliftu i příslušenství pro faceliftovanou CX-5 je na webu, nic se podle mne nezměnilo.
27. 2. 2015 10:30
design
veľmi podarený design aj súčasnej aj novej faceliftovanej verzie...jediné, čo skutočne nechápem je, prečo je na facelifte vzadu len jedno svetlo pre spiatočku tak výrazné?! podľa mňa to celkovo dosť kazí symetriu...nechápem tomuto trendu niektorých výrobcov jednostranného svetla pre spiatočku 8-s
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2015 10:33
Inspirace?
Kluci z ACZ se inspirovali jedním konkurenčním webem, kterej dokáže článek se šesti nic neříkajícími větami prezentovat jako redakční test?

Zajímalo by mě, zda Mazda nabídne po FL elelktrický víko kufru, jestli se zřetelněji projevily úpravy na snížení hluku od podvozku. Došlo k nějakým doladěním jednotek a převodovek? Byl předělán infotainment?
Co znamená toto souvětí? "Materiály v kabině jsou lepší než u předchůdce, přesto zejména němečtí konkurenti umějí být ještě preciznější."

Kteří němečtí konkurenti a v čem jsou lepší? Já to nezpochybňuju, ale je to takhle pouhej řečnickej cint Jardy od výčepu. Ma6 obecně měla velmi slušný materiály v kabině, proto se ptám...

Čekal bych trochu víc než se dozvědět, že AWD si dokáže utáhnout stopu...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ji/Ri
27. 2. 2015 10:46
Re: Inspirace?
Souhlas. S těmi materiály to je další levné kydání špíny.... Za mě Ma6 solid, příjemně jezdící, výborná spotřeba, automat příjemný.
27. 2. 2015 10:52
Re: Inspirace?
Ale možná jsou, přesto se ptám kteří a kde. Insignia max na stejný úrovni, ale ve všem ostatním se mi zdála Ma6 lepší. Pašík taky stejný. V tohle Mazda chybu narozdíl od ostatních japonců nedělá.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 11:02
Re: Inspirace?
S tím souhlasím, možná před fl. měla tenčí dveře, ale.... chválené interiéry Škodovky (OIII) na tom je ještě trochu hůře. V interiéru MA6 je to fajn, já akorát nedosáhl na řadicí páku, když sem si udělal pohodlný posaz... :-)
27. 2. 2015 11:05
Re: Inspirace?
A i když jsi si místo lehnutí sednul? >:-[]
Avatar - Ozzman
27. 2. 2015 11:16
Re: Inspirace?
No jo.... prej jezdim jak taxikář >:-[]
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 10:32
Re: Inspirace?
elektronicke viko zadniho kufru neni ani u kombi ani u sedana..jiz jsem mel vcera tu cest v nejvyssich vybavach..ale musim rici , ze nazivo je vuz zase o kus dotazenejsi a
uvnitr je to jina liga oproti pred FC verzi. Kuze je kvalitnejsi...hlavne ta bila..cerna verze
ma doplnenu hnedou kuzi obsitou palubku stred tunel a vyplne dveri..vypada to zdarile:)
Avatar - Dinar
27. 2. 2015 12:41
Škoda, že šestce
chybí pořádná benzinová motorizace, 2,5l čtyřválec sice slibuje, ale neplní. V každém jiném ohledu je mazda 6 na bedně ve své třídě. Facelift velmi pomohl zejména v interieru. :yes:

Při všech řečech o tom, jak Japonce nezajímá evropský trh, je až z podivem, jak zrovna mazda slyší na potřeby Evropanů. Jinými slovy, ono to s tím nezájmem ostatních jap. značek nebude tak žhavé, spíše je zjevné až překvapivé, jak jim mazda v posl. generacích utekla, o kolik lepší auta nabízí.
Rozbalit vlákno
30
27. 2. 2015 12:56
Re: Škoda, že šestce
A soudě podle stoupajících prodejů se dá s autem, který dokáže obstát na evropským trhu zásadně bojovat i v zámoří ;-) .
Toyota, Honda, Mitsu, Subaru by si měli zamyslet.

Jen je škoda, že se z toho textu člověk dozví asi tolik, jako kdyby si přečetl rubriku "Autíčka pro holky" ve Vlastě :-)
Avatar - Dinar
27. 2. 2015 13:16
Re: Škoda, že šestce
Přesně tak, já na ty řeči o nezájmu nedám, Evropa je z hlediska celkových kvalit auta pořád trhem s nejvyšším standardem požadavků, pokud uspokojíš evr. trh, uspokojíš jakýkoliv jiný. Mazda tomu jde naproti.

Pro mně jsou modely mazdy jediné, ve kterých necítím tu "jinakost", která trčí z ostatních japonských značek. A nutno dodat, že ta "jinakost" už zůstává jen těm Japoncům, americká nebo korejská auta v posl. generacích působí evropštěji než kterýkoliv japonec, a někdy i leckerý Evropan s politikou globál modelu. Jestli má dnes někdo nárok na označení japonské bmw nebo audi (a teď nemyslím premiovostí, ale způsobem jak jezdí a jak evropsky působí), pak je to právě mazda. :yes:
28. 2. 2015 02:30
Re: Škoda, že šestce
Vyznam europskeho trhu sa precenuje - je presiteny a stagnuje:
Amerika, Cina, Japonsko, Korea, zvysok Azie, India, to su zaujimave trhy s objemom a rastom...

Vedel by som o automobilke, ktora co do predajov dokonale uspokojuje europsky trh a napr. v USA a Indii si ani nepipne...

Inak idu japonci svojou vlastnou technickou aj dizajnovou cestou - hybridy, skyactiv, dualjet, boxer, cvt-cka, hdm-automaty, vlastne asist. systemy... H/K v podstate tiez - ok, teraz prisli s litrovym turbom,- po tolkych rokoch, ale len kvoli EU, inde predavaju velkoobjemove motory...

Mazda:
Vsade sa pise, ako velmi sa mazda inspiruje BMW, ale minule som siel okolo sedanu mercedesu - CLA?, no a najdi desat rozdielov v interieri, resp. spolocnych veci - ten nezasuvaci tablet v strede, hlinikove prvky na volante, nepamatam si to vsetko, ale nepovedal by som, ze sa mazda inspiruje Europou - inspiruje sa ohladom interierov u nemeckych premioviek...
28. 2. 2015 06:10
Re: Škoda, že šestce
Přeceňovat evropskej trh? Není ani přesycenej a je stále obrovskej...myslíš, že někdo řeší jeho důležitost skrz 2 nebo 3% s plusovým či minusovým znaménkem? Nesmysl.
Evropa je velmi náročnej trh, to ano...
Japonci vždy šli svou cestou, píšeš tam nesmysly a jedno je fakt. Downsizing zasáhnul Evrope, postihuje NA trh, v Japonsku turba fungují u spousty jednotek snad už od nepaměti a Čínu to čeká.
A srovnávat Ma6 s CLA? Ne spíš s Audi interiéry už kvůli horizontálnímu dělení. Vnějšek je pěkně svébytnej.

Takže jsi rozporoval text jen proto, aby jsi rozporoval :-)
28. 2. 2015 13:07
Re: Škoda, že šestce
Interier m3: [odkaz]

cla: [odkaz]
[odkaz]

a3: [odkaz]

Inspiracia cls: napr. ten chromovy doplnok na spodku volantu, pevne stojaci nezasuvatelny tablet, styl radia, poloha startovacieho tlacidla, vyrezy na pohare, otvaranie schranky spolujazdca, madlo dveri, ja si myslim, ze hrubym vzorom je a3 a detaily su viac z cla a spol...
Avatar - Dinar
28. 2. 2015 07:29
Re: Škoda, že šestce
Píšu o náročnosti trhu z hlediska kvalitativních standardů, ty reaguješ tím, že jsou tu jiné zajímavé trhy z pohledu prodejů rostoucí. Pokud necítíš, že tohle jsou dvě různé věci, pak těžko diskutovat.
Zbytek ani nestojí za komentář.
28. 2. 2015 12:57
Re: Škoda, že šestce
OK, niekolko prikladov narocneho EU trhu:

Napr. v Australii alebo USA je mazda3 s benzinovu 1.5-kou nepredajna - ani to tam neponukaju, take nieco ako 75k mazda2 tiez nie - ludia su tam narocni co sa vykonu tyka, tak slabu motorizaciu si tam nemozu dovolit a 2.5-ku tam naopak v m3 musia ponukat s automatom aj s manualom, na EU co sa tyka vykonu kaslu...

Napr. v Japonsku mazda MUSI ponukat hybrid m3/alexa, lebo v Japonsku bez hybridu v nizsej strednej neobstoji, tu sa na to moze kludne vykaslat...

Napr. v USA treba mat auto na sklade, inak si amik pojde kupit inde, tu v EU si zakaznik RAD pocka na mazdu aj pol roka...

Napr. v USA auto musi spravit aj 200000 mil bez poruchy, inak je to povazovane za srot - tu v EU sa veci mozu kazit aj pocas prvych dvoch rokov v zarucnej dobe a zakaznik si rad kupi auto od toho isteho vyrobcu...

Napr. v Azii DSG-cka boli vyreklamovane na pol milione aut - tu v EU je to etalon

O tom, ze Japonci vedia nerobit na sklad - Just in Time system od Toyoty a ze kvalitativne naroky na vyrobny proces su vyssie - corolla je kvalitna, ci z mexika alebo turecka, netreba ani pisat.

EU trh je narocny, ale v uplne inych veciach ako zvysok sveta, skor by som povedal, ze je rozmaznany...
Avatar - white label
28. 2. 2015 13:37
Re: Škoda, že šestce
Pro USA apod. je (vzhledem k tamním cenám a oktanové "kvalitě" benzínu) typický větší objem benzínového motoru a z něj naopak menší výkon, než v Evropě. To ale není měřítko z hlediska kvalitativních standardů.
Typický/průměrný amík kupuje auto více spotřebně, podobně jako evropan třeba ledničku, nebo TV. V Evropě mívá mnohem častěji přednost možnost individualizace/konfigurovatelnost, před co nejkratší možnou dodací lhůtou. Ve většině případů aktuální japonské produkce nabízené v Evropě je problém v tom, že nabízí nejen omezené možnosti konfigurovatelnosti, ale vzhledem k tomu i poměrně dlouhé dodací lhůty, viz tebou vzpomínaná Mazda.
A není spíš náročnější ten, kdo chce auto, pokud možno, co nejvíce podle svých představ, než ten, kdo na něj není ochoten čekat a raději si vybere pouze z toho, co je zrovna skladem?
28. 2. 2015 14:24
Re: Škoda, že šestce
A není spíš náročnější ten...

Ak hovoríš o individualizácii, tak je Európa najnáročnejšia...

Ak sa však bavíme o nárokoch, tak je amík rozhodne náročnejší - chce auto, ktoré bude lacné, vydrží aspoň 200000 míľ bez porúch, bude mať silný výkonný motor, ktorý ak bude žrať viac, ako udávaš, tak ťa zažaluje a vysúdi prachy, jazdiť bez automatu a parkovať bez park. kamery nie je veľmi ochotný - holé auto nekúpi a ešte to chce hneď - ak mu povieš, aby počkal pár mesiacov, pôjde ku konkurencii...

Podľa mňa teda EU rozhodne nie je najnáročnejší trh, keď tu ľudia čakajú mesiace na autá, kupujú nízke výbavy a slabé motorizácie a ešte si ani nevedia vydobiť nápravu, keď to extrémne veľa žerie alebo sa kazí už v záruke... Také niečo si výrobca automobilov môže dovoliť snáď len v EU...
28. 2. 2015 16:05
Re: Škoda, že šestce
Něco nám snad brání kupovat auta ze skladu? Japonské automobilky možná výkonnější motor neumí v EU prodat, ale evropské asi ano, když je nabízí. Ano, jsou tu zákazníci prakticky vyžadující slabé, málo objemné, levné motorizace s nízkou normovanou spotřebou - třeba proto, že jsou k tomu motivováni státem. Auta i paliva jsou tu citelně dražší. Nic ti nebrání automobilku zažalovat. Vymahatelnost práva není v celé EU tak špatná jako v ČR.

Máme zkrátka jiné priority. Znám v USA a Kanadě celkem dost lidí a dodnes nevěřícně koukám, jak dokáží řešit zůstatkovou hodnotu. Jak si někdo může jít koupit auto za více než sto tisíc dolarů a koupit výbavu, kterou nechce, protože je prý nutná pro snadný následný prodej, a nekoupit si výbavu, kterou by chtěl, protože mu ji při prodeji prý nezaplatí. Je to samozřejmě otázka peněz, ale když si dělám radost, tak si dělám radost. Tak si ho holt nechám delší dobu místo toho, abych ho vyměnil za rok, nebo dva. A nejlepší je si koupit auto ze skladu a pak nadávat, který hlupák ho konfiguroval. :-) Jiný kraj, jiný mrav. Jejich přístup má rozhodně své výhody.
28. 2. 2015 09:29
Re: Škoda, že šestce
Jasne, Mazda se NEinspiruje Evropou, ale inspiruje se nemeckymi premiovkami.
Mas recht.
Jeste ti jen prozradim male tajmstvi - to Nemecko je v Evrope.
28. 2. 2015 12:22
Re: Škoda, že šestce
Europa pre mna je aj vw, fiat, renault - a tam inspiraciu nevidim, tak som ten vyrok zuzil. Ani o inspiracii Nemeckom by som nehovoril - opat VW, opel a ciastocne EU divizia fordu...

Mazda sa inspiruje v interieroch vyslovene premiovymi automobilkami - nemeckou trojkou.
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 10:35
Re: Škoda, že šestce
staci zabrousit na stranky vyrobce...nebo cesky mazda club a najdes zde uplne informace k teto FC verzi..tusim, ze jsem to tak pred casem daval..a ze je toho dost. Kazdopadne me tesi, ze oni neustale auto vylepsuji i behem techto dvou cyklu a davaji to vyroby jakmile to odladi..nebo odstrani..v horsim pripade..
28. 2. 2015 16:16
Re: Škoda, že šestce
Což nic nemění na tom, že je v článku málo informací.
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 18:57
Re: Škoda, že šestce
v clanku nejsou spise temer zadne RELEVATNI informace:(((((
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2015 13:58
Re: Škoda, že šestce
2,5 je fajň v tom, že ji můžeš dráždit a spotřeba neroste strmě vzhůru. Tahat výkon z tohoto motoru otáčkama je nesmysl, takže dál to stejně půjde jen z turbem. 190 koní při 5700 nebo 240 koní při 7000 je stejný výkon v běžných otáčkách.
28. 2. 2015 02:46
Re: Škoda, že šestce
Presne tak, ked starucicky sestvalec 2.4 vie jazdit normalne bez obmedzovania za 11, toto pojde pri normalnej zmiesanej jazde za 8 a pri agresivnejsej aj tak bude priemerna spotreba jednomiestna.

Moderny turbomotor od BMW - na papieri 7,nieco, realne nad 10... Ale ma to turbozatah z nizkych otacok, to je fakt.
28. 2. 2015 06:12
Re: Škoda, že šestce
Máš to odměřený, nebo jen tak pindáš? ;-) Třeba s 328i se dá za těch 8 velmi dobře jezdit...245HP.
Avatar - Dinar
28. 2. 2015 07:31
Re: Škoda, že šestce
Nesmysl, jak píše webpaja, rozporuješ jen abys rozporoval.
27. 2. 2015 16:50
Re: Škoda, že šestce
pokiaľ ti je v sedane strednej triedy málo zrýchlenie pod 8 sekúnd, tak si treba počkať na MPS-ku... Dávam im rok, maximálne dva, kým ju spravia.
Avatar - Dinar
28. 2. 2015 07:41
Re: Škoda, že šestce
Beru Mazdu 6 jako špičku třídy, a jako taková má jednu podstatnou vadu, slabou vrcholnou benz. motorizaci. To je prostě fakt, zrychlení 0-100 v sedanu stř třídy nemá moc velkou vypovídací hodnotu, užitečnější jsou hodnoty 80-120 nebo 100-200 km/h mluvíme-li o vrchol. motorizacích, prostě zrychlování v reálu. A tam se šestka s 2,5 motorem stěží chytá i na 1,8tsi v autě stejné třídy, a mrkni na to, co novinky v segmentu nabízejí, mín. dva motory s podstatně vyšším výkonem i toč momentem. A to nemluvím o nějakých "sport" variantách myslím, že bude-li Mazda 6MPS možná, tak např. Passat R určitě. ;-)
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 10:44
Re: Škoda, že šestce
to Dinar...predpokladam hovorime o 132kw verzi..

ono zalezi na jaky prevodovy stupen pojedeme..:) s tim motorem se musi umet jezdit..v primce budes s octou o malinko rychlejsi, ale jak se podivame do zakrut..pohoris..nez se ti nadechne turbo...budu pryc..a spotrebe to hovorit nebudu ja pojedu za 10 az 11l overeno..a ty se pod 13l jiste nepodivas..ale chtelo by to overit testem, takze az mi bude rikat pane..muzeme se setkat , kdyz si tu 18TSI privezes:)
28. 2. 2015 12:17
Re: Škoda, že šestce
Hrozně rád bych ti věřil ;-) Octu do toho netahej, chce to Pašíka. Nevím jestli svou garáž obhájíš, ale rozumná výzva :-)
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 19:00
Re: Škoda, že šestce
to Webpaja:

kdyz se zadari..treba se to casem podari s nekym porovnat..o vysledku si pak rekneme.

..jinak me bude stacit v tomto voze i tento vykon..navic u techto novych benzinu SKY ACTIV ho lze za par kacek nechat navysit o cca 20 procent..coz pro me bude jiste zcela dostacujici:)
Avatar - _Karel_
28. 2. 2015 19:31
Re: Škoda, že šestce
Atmosféra..chiptuning...20% navíc.. za pár kaček......To vše mi jaksi nejde dohromady ;-)
Avatar - Emel
28. 2. 2015 19:34
Re: Škoda, že šestce
Věřím že nebude problém nějak se dostat k těm 121kw co má silnější verze, výš to ale půjde asi dost ztuha, u turba se výkon přece jen honí snáz.
Avatar - _Karel_
28. 2. 2015 19:56
Re: Škoda, že šestce
Pochopil jsem, že Pepaj nabízí srovnání 1,8TSI a 2,5G, a tam těch 20% tak lehkých nebude.
Avatar - Emel
1. 3. 2015 00:04
Re: Škoda, že šestce
Asi máš pravdu... hm, tak tam tomu moc nevěřím. Snáz dostaneš 200kW z té 1.8TSI než 175kW z té 2.5G.
Avatar - white label
28. 2. 2015 12:23
Re: Škoda, že šestce
"...ale jak se podivame do zakrut..pohoris..nez se ti nadechne turbo...budu pryc.."
>:D
Kdy si jel naposledy s nějakým turbobenzínem a ze kterého byl roku? ;-)
Aby to nakonec nebylo spíš tak, že než se ta "velkobjemová" R4 atmosféra dostane do potřebných otáček, tak R4 turbo bude "pryč", a právě na výjezdech ze zatáček, ideálně v kombinaci s prudším stoupáním. :-)
Avatar - Emel
1. 3. 2015 09:20
Re: Škoda, že šestce
132kw verzí je víc. V Octavii je motor kvůli převodovce přidušen na 250Nm. Třeba v Superbu nebo Polu s MT má ale plnotučných 320Nm...
28. 2. 2015 07:40
CX-5 2.5
Nejsem velký příznivec SUV, ale posledního půl roku trávím vysoko v horách a měl jsem půjčených několik různých pseudoteréňáků. Vzhledem k tomu, že si nehodlám žádné z těchto auto pořídit natrvalo, považuji své hodnocení za docela objektivní. Prostě jsem dostal v půjčovně auto a byl jsem zvědavý, jaké bude. S Mazdou jsem najel 5000 mil a můžu ji doporučit. Není pravda, že zaostává za turbo motory. Jenom se musí více točit, což mi vůbec nevadí, spotřeba přitom zůstavá nízká. Byl jsem z toho motoru nadšený, skvělé zrychlení, ochotně se vytáčel a lineárním zátahem mi připomínal šestiválec. A to má tady benzín 85 oktanů, s pořádným palivem musí jet ještě lépe. Vůbec jsem ho nešetřil, na spotřebě mi moc nezáleželo, nicméně jsem to spočítal a spotřeba mi vyšla na 8.2 litrů na sto km. Pamatuji si, že s podobným stylem jízdy jsem ve 4x4 Octavii 1.8 TSI měl spotřebu asi 12. Ale je to pár let, možná se TSI od té doby zlepšily. Dvojnásobek mil jsem najel s různými Fordy Escape (Kuga) 1.6 Ecoboost (v americké verzi naladěný na 180 koní, jestli se nepletu). Oproti Mazdě měl asi větší výkonovou rezervu, připadal mi docela zábavný, ale spotřeba atakovala 10 litrů. A ve sněhu byl rozhodně lepší plynulý zátah Mazdy oproti turbo kopancům Fordu. Jinak ale Ford nebyl špatný. Jezdil jsem i v Hyundai Santa Fe Sport 2.4, 190 koní myslím, a tohle auto mě teda nenadchlo. Spotřeba skoro 10 na sto a výkon žádný. Tomuhle autu nepomohlo ani vytáčení, jediným efektem byl hluk. Aspoň, že bylo pohodlné. A ve sněhu jelo super.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
28. 2. 2015 11:53
výborné
Ty nové Mazdy jsou fakt výborné :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2015 16:03
Tou el. P brzdou tomu dali pořádnou ránu. Mazdo, to je zrada
Mazda se dlouhodobě považuje za značku, které velmi záleží na řidičských zážitcích uživatelů jejich vozů. Proto naprosto nechápu, proč i ona podlehla zvrácené módě el. parkovacích brzd. Je to zrada právě na nadšených řidičích, kterým vzala další kus poctivé automobilové mechaniky a nahradila ji dalším zbytečným elektromotorem, který umí jen tupě plnit jediné dva rozkazy - zcela zabrzděno, zcela odbržděno a to vše v jediné razanci a tempu. :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
5. 3. 2015 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
28. 2. 2015 17:59
Komfort
Drobný dotaz: opravdu je auto na 17" měřitelně komfortnější, když 19" mají stejný profil gumy 225/55 ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PepaJ
28. 2. 2015 19:02
Re: Komfort
to Karelgr:
neni..ale je tu vetsi neodpruzena hmotnost vetsich kol s pneu..a to se nekde muze projevit.. :yes:
28. 2. 2015 23:03
Re: Komfort
Šestka má na 19 psáno 225/45.
Avatar - white label
28. 2. 2015 23:57
Re: Komfort
Jak můžou mít 17" na stejném autě stejný profil jako 19"? To by se musel hodně výrazně změnit obvod kol a vše co s tím souvisí...
Avatar - _Karel_
1. 3. 2015 08:21
Re: Komfort
Mají to napsaný v ceníku. Tak asi chyba.