McLaren oficiálně představil supersport MP4-12C i společnost, která jej bude vyrábět, tedy McLaren Automotive. Nové dvoumístné kupé ale zamíří do prodeje až v první polovině příštího roku.
Marko: netvrdím, že nemáš přesná čísla :-) Ovšem 107 vyrobených kusů celkem uvádí nejen server ultimatecarpage.com, ale i oficiální tisková zpráva McLarenu. Ve 49stránkovém románu byla větička: "Only 107 examples of this iconic supercar were made." Komu bych měl věřit více než samotné automobilce? :-)
No, ja som pri tej vyrobe samozrejme nikdy nebol. Moje udaje su ale tiez z oficialneho zdroja. :-) McLaren vydal knihu "McLaren-The Cars" (mimochodom nadhernu, 304 stran na ktorych je detailne popisane kazde auto v rozmedzi rokov 1964-2008). No a tam su uvadzane tieto cisla. ;-)
To je dost pravdepodobne. Ono sa totiz casto stava, ze pred zaciatkom vyroby je nejaky plan, ale skutocnost je potom ina. No a PR oddelenie casto bez overenia opakovane kopiruje to prve, povodne cislo...
Ano, myslím, že už plánovanou produkci někde uváděli. Ovšem otázkou je odbyt. Ačkoli nevím jak dlouho plánují vyrábět, takže třeba 3000 kusů by se celosvětově lehce ztratilo, byť je jasný, že někde v Azerbajdžánu by ses ho nedočkal, zatím co v Monaku se jich bude prohánět několik denně. GT40 v tom ani náznakem nevidím.
Právě proto jsem si v článku mírně rýpl do podobnosti s italskou konkurencí... :-) Ale ty výfuky v zadním čele mě ani po půlroce od představení oficiálních fotek nenechávají chladným....
Manual prostě pomalu "odchází", je jen otázka času, jak dlouho tu ještě bude a hlavně v jaké míře..., "technický pokrok" se dá zpomalit, ale zcela zastavit těžko... ;-)
Je otázka, jak dlouho tu ještě budou archaické spalovací motory... elektromobily nutně žádnou převodovku nepotřebují. Každý pokrok se mi líbit nemusí...
1.Kolem roku 1990 vuz F1 bylo vyrobeno kolem 103 Ks za 1m$ =1Ks zvladnul 240mph nejrychlejsi vuz svych dob povoleny na verejnou komunikaci.
2. Soucastna tovarne je schopna vyrobit okolo 100 vozu MP4-12C rocne a okolo 150 000 Ł za kus , ale jiz nyni se na druhe strane umeleho jezera ve Wokingu stavi dalsi tovarna, kde bude probihat masovejsi vyroba.
3. V soucatne dobe planujou vyrobit prvnich 1000ks ale jiz nyni maji 1600 zavaznych objednavek.
4. Hlavni cilem McLarenu je se stat do XY let hlavnim konkurentem Ferrari a prodavat kolem 5000 vozu rocne.
5. Zatim se planuji 2 dalsi modely v budoucich letech. Vzdy s motorem vzadu!
No myslim, ze maji na cem stavet...vcetne marketingu ;-) Hlavni konkurenci pro Ferrari urcite nikdy nebudou (mozna silny tvrzeni), ale uspech by mohli mit...
Uvidi me, dnes v novinach bylo, ze na jare 2011 prijde novy model nebo odvozeni od tohoto modelu (takze asi kabriolet). Kazdopadne je radost mit novou konkurenci v teto tride aut!
Kolem roku 1990? :o)) McLaren F1 se vyráběl skutečně pouze v letech 93-98, první předprodukční prototyp byl oficiálně představen na GP Monaka v květnu 1992. Podle oficiálních údajů McLarenu vzniklo 107 exemplářů všech verzí - viz má reakce k Markovu příspěvku.
Sam vis Sleeper s Markem, ze udaje se mohou lisit z duvodu nepresnych ci milnych informaci (vetsinou nezamerne). Proc uz jsi si odpovedel v hornich prizpevcich.
Takze s presnosti toho moc nevyhrajes!
Me udaje nejsou mozna nejpresnejsi to priznavam, ale jde o diskuzi ne o maturitni zkousku!!!