Mercedes-Benz třídy B: větší bráška áčka (oficiálně)
Chvíli to trvalo, ale nakonec se i německý Mercedes-Benz svezl na vlně MPV. Informace o nové třídě B postavené z nové třídy A prosakovaly na veřejnost delší dobu, teprve nyní však dostaly oficiální pečeť mercedesu. Čím nás tedy stuttgartští chtějí překvapit? Třída B vyrostla, jak už bylo avizováno dlouho dopředu, na platformě nové třídy A. Proti áčku se béčko samozřejmě trochu natáhlo, v řeči konkrétních čísel představuje rozdíl mezi třídou A a B zajímavých 43 cm (třída A měří na délku 3838 mm, třída B 4270 mm).
S celkovou délkou narostl i rozvor, v tomto případě se podávaný růstový hormon projevil hodnotou vyšší o 21 cm. To znamená, že rozvor třídy B činí 2778 mm. Z většího rozvoru budou nadšeni pasažéři na zadních sedadlech, které čeká dostatek prostoru v oblasti kolen a typická vzdušnost v oblasti hlavy. Protažení vozu umožnilo nafouknout zavazadlový prostor. V základním uspořádání se třída B chlubí objemem 544 litru (v porovnání s 435 litry v áčku, ale např. 695 litry v touranu), složením sedaček prostor naroste na 2245 litrů.
Interiér nové třídy B vesměs kopíruje třídu A, k vidění jsou všechny známé prvky. Jako pohon nového béčka poslouží čtyři benzínové a dva vznětové motory. Skupinu zážehových jednotek tvoří 1.5 l s výkonem 70 kW/95 k, 1.7 l s výkonem 85 kW/116 k, atmosférický dvoulitr s výkonem 100 kW/136 k a přeplňovaný dvoulitr s výkonem 141 kW/193 k. Z naftových zástupců bude dostupný dvoulitr s rozdílným výkonem. Verze 180 CDI nabídne 80 kW/109 k, 200 CDI potom 102 kW/140 k.
Standardní výbava bude obsahovat dvojici čelních a bočních airbagů, úchyty ISOFIX, ABS, elektronický stabilizační systém ESP doplněný o systém Steer Control, jenž v kritických situacích pomůže řidiči srovnat řízení a ještě rychleji uklidnit vozidlo. Pořídit bude možné bi-xenonové reflektory. Položky jako elektrické otevírání oken, cetrální zamykání, loketní opěrka a multifunkční volant jsou u mercedesu samozřejmostí. Na německém trhu se nová třída B objeví v polovině roku.
150 | 170 | 200 | 200 Turbo | 180 CDI | 200 CDI | |
Motor | R4 | R4 | R4 | R4 | R4 | R4 |
Objem (cm3) | 1.498 | 1.699 | 2.034 | 2.034 | 1.991 | 1.991 |
Výkon (PS) | 95 | 116 | 136 | 193 | 109 | 140 |
při (ot./min.) | 5.200 | 5.500 | 5.750 | 5.000 | 4.200 | 4.200 |
Točivý moment (Nm) | 140 | 155 | 185 | 280 | 250 | 300 |
při (ot./min.) | 3.500 | 3.500 | 3.500 | 1.800 | 1.600 | 1.600 |
Převodovka: | pětistupňová | šestistupňová | ||||
0 - 100 km/h (s) | 13,2 | 11,3 | 10,1 | 7,6 | 11,3 | 9,6 |
Max. rychlost (km/h) | 174 | 184 | 196 | 225 | 183 | 200 |
Zavazadlový prostor min (l) | 544 | 544 | 544 | 544 | 544 | 544 |
Zavazadlový prostor max (l) | 2.245 | 2.245 | 2.245l | 2.245 | 2.245 | 2.245 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1.300 | 1.310 | 1.345 | 1.370 | 1.435 | 1.435 |
Užitečné zatížení (kg) | 535 | 520 | 535 | 510 | 445 kg | 445 |
Kola | 195/65 R 15 | 195/65 R 15 | 205/55 R 16 | 205/55 R 16 | 205/55 R 16 | 205/55 R 16 |
Délka (mm) | 4.270 | 4.270 | 4.270 | 4.270 | 4.270 | 4.270 |
Šířka (mm) | 1.777 | 1.777 | 1.777 | 1.777 | 1.777 | 1.777 |
Výška (mm) | 1.603 | 1.603 | 1.604 | 1.604 | 1.604 | 1.604 |
Poloměr otáčení (m) | 11,95 | 11,95 | 11,95 | 11,95 | 11,95 | 11,95 |