26.7. 2016 ČTK

Ministr dopravy Ťok: Na D1 se musí pracovat 15 hodin denně

Ministr dopravy Ťok: Na D1 se musí pracovat 15 hodin denně

Ťok ocenil, že se na 29. až 34. kilometru mezi Hvězdonicemi a Ostředkem pracovalo i v noci. Na všech úsecích D1 to ale není možné, protože kolem dálnice jsou obce a ve stavebním povolení není uvedeno, že souhlasí se stavbou v noci.

Práce na rekonstrukci některých úseků dálnice D1 by podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) mohly postupovat rychleji. Větší nasazení firem ministr požaduje v úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, o situaci chce jednat se zhotovitelem. Naopak mezi Hvězdonicemi a Ostředkem má stavba deset dnů předstih a je šance, že by v tomto úseku mohla modernizace skončit dřív, řekl Ťok novinářům během kontrolní cesty po D1.

„Myslím si, že se dá dělat i intenzivněji, a pokud jsou tam problémy, tak se je budeme snažit odstranit," řekl Ťok k situaci na 134. až 141. kilometru mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Podle něj se v tomto úseku nepracuje tak dlouho, jak by očekával, případně má nepříznivý vliv náběh technologie. "Mám zkušenosti, že firmy, když se dostanou pod tlak, tak začnou pracovat tak, jak se od nich očekává," míní Ťok.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím nemá podle generálního ředitele Jana Kroupy důvod se domnívat, že by práce mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nabraly zpoždění a nebyl dodržen harmonogram. Kroupa se ale shoduje s Ťokem s v tom, že na některých stavbách by se mohlo pokračovat i výrazně rychleji než nyní.

Kroupa připomněl, že na práce dohlíží správce stavby, který dává zhotoviteli pokyny. „Ve chvíli, kdy vidí, že je tam časová mezera, ve chvíli, kdy vidí, že některou realizaci by bylo vhodnější a rychlejší udělat teď třeba za příznivého počasí, tak potom vydává takzvaný pokyn správce stavby, který ten zhotovitel musí poslechnout," podotkl. Pokud firma neuposlechne, hrozí jí sankce.

Ministr požaduje, aby se pracovalo po celou dobu, kdy je denní světlo, což je v létě 14 až 15 hodin. „Já trvám na tom, aby se v takovém případě pracovalo ve dvou směnách," řekl Ťok při návštěvě opravovaného úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Rád by dvousměnný provoz zavedl při uzavírání nových smluv na dalších opravovaných úsecích. "Není to jednoduché, nechceme tam dát nic diskriminačního," dodal.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností, rekonstruuje se od roku 2014. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.

Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a na dalších pěti se pracuje. Kromě úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem a Měřínem a Velkým Meziříčím jde o úseky Psáře-Soutice, Velká Bíteš-Devět křížů a Ostrovačice-Kývalka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie

Devět měsíců před předpokládaným termínem brexitu stále…

 

Štítky Dálnice Ekonomika

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 





 
Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Dnes 17:21

Šéf amerického výrobce elektroaut potvrdil favorita mezi evropskými zeměmi pro stavbu gigatovárny. Jak jinak než na Twitteru.




Blesk.cz

Hvězdy seriálu Hry o trůny si řekly »ano«: Jon Snow si vzal divokou Ygritte!

Hvězdy seriálu Hry o trůny si řekly »ano«: Jon Snow…

V populárním seriálu stanice HBO Hra o trůny vztah Jona Snowa (Sněha) a divoké ženy Ygritte skončil sice…

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Japonsko - Senegal 2:2. Opět srovnáno! Trefil se střídající Honda

ONLINE: Japonsko - Senegal 2:2. Opět srovnáno!…

Druhé kolo základních skupin finišuje. Ve zřejmě nejvyrovnanější skupině H se jako první střetne Japonsko se…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…