Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministr dopravy Ťok: Na D1 se musí pracovat 15 hodin denně

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
Ťok ocenil, že se na 29. až 34. kilometru mezi Hvězdonicemi a Ostředkem pracovalo i v noci. Na všech úsecích D1 to ale není možné, protože kolem dálnice jsou obce a ve stavebním povolení není uvedeno, že souhlasí se stavbou v noci.

Práce na rekonstrukci některých úseků dálnice D1 by podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) mohly postupovat rychleji. Větší nasazení firem ministr požaduje v úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, o situaci chce jednat se zhotovitelem. Naopak mezi Hvězdonicemi a Ostředkem má stavba deset dnů předstih a je šance, že by v tomto úseku mohla modernizace skončit dřív, řekl Ťok novinářům během kontrolní cesty po D1.

„Myslím si, že se dá dělat i intenzivněji, a pokud jsou tam problémy, tak se je budeme snažit odstranit," řekl Ťok k situaci na 134. až 141. kilometru mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Podle něj se v tomto úseku nepracuje tak dlouho, jak by očekával, případně má nepříznivý vliv náběh technologie. "Mám zkušenosti, že firmy, když se dostanou pod tlak, tak začnou pracovat tak, jak se od nich očekává," míní Ťok.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím nemá podle generálního ředitele Jana Kroupy důvod se domnívat, že by práce mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nabraly zpoždění a nebyl dodržen harmonogram. Kroupa se ale shoduje s Ťokem s v tom, že na některých stavbách by se mohlo pokračovat i výrazně rychleji než nyní.

Kroupa připomněl, že na práce dohlíží správce stavby, který dává zhotoviteli pokyny. „Ve chvíli, kdy vidí, že je tam časová mezera, ve chvíli, kdy vidí, že některou realizaci by bylo vhodnější a rychlejší udělat teď třeba za příznivého počasí, tak potom vydává takzvaný pokyn správce stavby, který ten zhotovitel musí poslechnout," podotkl. Pokud firma neuposlechne, hrozí jí sankce.

Ministr požaduje, aby se pracovalo po celou dobu, kdy je denní světlo, což je v létě 14 až 15 hodin. „Já trvám na tom, aby se v takovém případě pracovalo ve dvou směnách," řekl Ťok při návštěvě opravovaného úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Rád by dvousměnný provoz zavedl při uzavírání nových smluv na dalších opravovaných úsecích. "Není to jednoduché, nechceme tam dát nic diskriminačního," dodal.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností, rekonstruuje se od roku 2014. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.

Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a na dalších pěti se pracuje. Kromě úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem a Měřínem a Velkým Meziříčím jde o úseky Psáře-Soutice, Velká Bíteš-Devět křížů a Ostrovačice-Kývalka.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
29. 7. 2016 10:41
Re: A co Brno?
;-)
A ted tohle: [odkaz]
:-!
27. 7. 2016 21:15
D1
Tak to fakt nevim kde pracuji ale na D1 to urcite neni. Jel jsem o vikendu a pak v pondeli a na 100 kilometrech D1 jsem zahledl 6 pracovniku oprenychmstrije na strane a nikdo nepracolal. Tak kde ten vypatlanej Tok videl makat delniky a jeste 15 hodin. Holt ruzove brejle jsou nasazeny na firmu skanska a ostatni s kterejma drive spolupracoval. Priste se neohlasovat ze prijede Tok.
Avatar - praděda7
27. 7. 2016 13:21
Re: Děs
Holt, lidi se naučili "si šetřit práci" a daňový poplatníci drží hubu a krok... ;-\
Avatar - praděda7
27. 7. 2016 13:18
Re: A co Brno?
Souhlas!
Avatar - praděda7
27. 7. 2016 13:17
Re: A co Brno?
No já šel do Austrálie, protože to tam znám... ;-) A ano, pro lidi by bylo lepší, kdyby se stát zabýval jen věcmi, které si lidi neumí udělat sami.