Ministr dopravy Ťok představí nový harmonogram příprav na mýtný tendr
Ministerstvo již dříve avizovalo, že kvůli nedostatku času plánuje společnosti Kapsch, která systém provozuje nyní, prodloužit smlouvu až o dva roky.
Zároveň s prodloužením smlouvy bude ministerstvo s Kapschem jednat o součinnosti společnosti při přechodu systému na nového poskytovatele, pokud v soutěži nezvítězí právě Kapsch. S tím smlouva z roku 2006 nepočítala, přestože přenos znalostí potřebných pro správu mýtného systému podle odhadu ministerstva může trvat zhruba půl roku.
Problémy kolem mýta se zabývala začátkem března koaliční rada, která zadala Ťokovi do dvou týdnů vypracovat a k projednání kabinetu předložit materiál řešení skluzu v přípravě tendru.
Na vypsání otevřeného výběrového řízení, jeho vyhodnocení a následné přípravy na přechod systému pod nového provozovatele by úřad nyní potřeboval alespoň tři roky, řekl nedávno Dan Ťok. Nyní na to ale má necelé dva roky.