Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín..
Jestli nějaký smrad opravdu nesnáším, tak je to smrad z dieselů. Je sice u bezinu co vylepšovat, ale pokud budou i benzinové motory úsporné a s dostečným krouťákem, aby zaujaly obyčejné lidi, tak tomu budu jedině rád. Mercedes Benz s poměrem výkon/spotřeba dokazuje že to jde, a jak je vidět tak se pomalu přidávají i ostatní.
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
jenze vlady napric celou EU znevyhodnuji benzin oproti karcinogenni nafte jak jen muzou.
u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta a navrh CSSD chce tento nepomer prohloubit k 50% v neprospech benzinu...
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Jo, ten nakyslý puch taky nemám rád. Každopádně to vypadá, že to bude další benzinový motor s naftovým charakterem, jak už je u většiny turbomotorů zvykem. Silný spodek a střed a navrchu (od těch 4250 otáček) to už bude umírat. Nyní jen můžeme doufat, že ty rozdíly normovaných a skutečných spotřeb nebudou tak vysoké jako u původního 1,6T motoru.
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Nepochybuji o tom, že každý si udělá racionální odůvodnění svojí volby. Nafta - málo to žere. Benzín - není slyšet. ;-)
Turbo benzín je obecně svižný a žíznivý motor. Připouštím, že Opely mají nějaká ta kila navíc, a tak potřebují větší doping. Proč ne, jestli to motor vydrží a nelehne po 100k Km. Pamatuju si OI s motorem 1.8T (celých 210Nm), jo to byl držák.
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
S tou žíznivostí nesouhlasím, mám 2.0 TSI a jezdím dlouhodobě za 8.0 navíc je to již X let starý motor (řekl bych tak z dob druhé světové války). Dnešní novější (nechci říct moderní) 2.0 bezínový motory, třeba v MB CLA AM 45, jsou na tom se spotřebou i výkonem o poznání lépe - 6,9 kombiovaná při 360 koních (265 kW) a 450 Nm.
To chcííííííí ;-)
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Záleží na trase, kterou člověk jezdí. Kdybych nejezdil do práce autem, ale jen takové ty městské popojížděčky sem a tam, tak bych se nedostal pod 11. Naopak kdybych jezdil autem jen do práce a pro pohyb ve městě volil pěško nebo autobus, s tímtéž autem bych neměl šanci se dostat přes 7 a spíše bych se pohyboval někde kolem 6,5. V papírech mám 8,0 (2,0 atmo), kombinace zatím dle PP vychází na 7,4, přesnější hodnotu budu vědět po dotankování.
Pro představu, v průměru majitelé 2,0 TSI jezdí se spotřebou o cca 25 % vyšší než v je v papírech (okolo 9,5 dle auta). U nejnovějších turbobenzinů od Mercedesu je to těsně pod +40 %. Ten AM 45 bude v průměru jezdit za takových 9,5 a ne za 7, Samozřejmě pokud jezdíš jen 90km/h, minimum města a tak, tak bych věřil, že se s tím člověk dostane i na 6.
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Já jezdím (jezdil, teď jsem bez papírů na 3 měsíce za rychlost) převážně po Praze a mám průměr 8, na jednu nádrž bez problému mimo Prahu najedu 1000km, takže né všichni jezdí s TSI za 9.5l. A to že nemám momentálně papíry je důkazem toho, že nejezdím 90km/h, to bych měl spotřebu 5l. ale jet 90 jsem taky odzkoušel a nejmíň jsem se dostal na 4.8l na 100km ;-) Ale standard mám 7,6-8,6 podle toho, jak to honim.
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Tak já také netvrdím, že všichni jezdí za 9,5, od toho je to také "průměr". Prostě záleží na těžkosti nohy a profilu běžné trasy. S 2,0 TSI lidi jezdí za 7,0 i za 13 (a dokonce jeden borec z ČR za 6,0). Když budete jezdit 90, to ještě neznamená, že budete mít průměrnu spotřebu kolem 5. Mám změřené, že při 90 mi to žere cca 5,6, ale stejně mi celá trasa vyjde na těch 6,5. Je nutné započítat i rozjezdy, občasnou akceleraci, parkování,... a to tu kombinaci vyžene nahoru. Také není město a město. Pokud je rozumný provoz, chytnu zelenou vlnu, tak celé město projedu za 6,5 (v papírech tuším 10,7 nebo tak nějak). Když chytnu vlnu červenou, párkrát někde odbočím, někoho sem tam pustím na přechodu, jsem na 11 ani nemrknu. Každopádně jsem chtěl říci, že bych na Vašem místě nečekal, že se s tím Mercedesem běžně dostanete na těch 7 litrů, ale spíše byste jezdil za tolik jako dnes, tedy kolem osmi. Což je samozřejmě vzhledem k výkonu stále velmi pěkné číslo :-)
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Staci, ze idem za nejakou naftou a uz sa blizi moment, ze ide predbiehat. Uz vidim, ako podradil a z vyfuku sa vali husty dym - to uz mam zapnuty vnutorny okruh. Potom stretnes takych pakov, co odmontovali EGR ventil, ze oni si motor zasierat nebudu. Ale ja iduci za nimy uz mozem nasavt ten ich dusikaty kentus do motor a do pluc.
Pod článkem p. vaculíka na stejné téma ( [odkaz] ) jsem položil dotaz na který stále nemám odpověď. Zeptám se tedy znovu:
Cituji: "pohon rozvodů přesunutý na stranu setrvačníku, kde jsou menší torzní kmity (ale zároveň horší přístup, když se něco pokazí, o čemž vědí své třeba u BMW)"
Proč horší přístup když je motor uložený napříč tak je k rozvodům dobrý přístup ať už jsou na straně řidiče nebo na straně spolujezdce. U BMW je to jasné tam je motor podélně a rozvody jsou tedy mezi motorem a přepážkou oddělující motorový prostor s i nteriérem kde je skutečně málo místa. Řekl bych že se pan vaculík plete! Díky předem za reakci.
S tou přepážkou u BMW máš asi pravdu, ale u toho opelu by to mohlo být tím, že motor není napříč v ose auta, ale je ke straně, tam může být málo místa u podběhu a nebo tam může být nějaké příslušenství motoru, které přístupu brání. Passat má motor taky podélně a musí se rozebrat předek kvůli rozvodům
V diskusi padl i názor, že rozvody jsou poháněné přímo z osy setrvačníku... tedy z klikovky a musí se sundat celá převodovka. Z fotek to ale vypadá, že z klikovky je přes řetěz poháněné sekundární ozubené kolo mimo osu setrvačníku a až na něj je napojený rozvod řemenem takže se převodovka sundávat nemusí. Vypadá to zvláštně jako by tam byly dva typy rozvodů současně. Je to zvláštní.
Ovšem pouze Passat B5 (tuším 1996 - 2005) mechanicky spřízněný s AUDI A4/A6 té doby. Všechny novější Passaty a asi i ty předchozí mají/měly motor vpředu napříč.
Inak uz dnes na obed bol na konkurencnom Slovenskom webe uverejneny obrazok Insignie po FL, sice slo o 2 scany z brozurky, ale cakal som, ze sa to objavi aj tuna :-O
Pošli prosím link ty obrázky, zajímalo by mě, jestli to není jen nějaký výtvor z photoshopu.
Já přidám několik videí Insignie FL z Německa - nejsou moc kvalitní, ale jsou tam docela dobře vidět senzory Keyless Entry systému a nová zadní LED světla.
Tvrdenia Oplu o najsilnejšej (myslené z hľadiska krútiaceho momentu) fúkanej jedna-šestke môžu byť síce pravdivé, ale nepremietajú sa do dynamických parametrov.
Pre porovnanie konkurenčný Focus s 1,6EB vo verzii 134 kW má parametre 222/7,9 a na stovku zrýchli skôr aj slabšia verzia EB so 110 kW. To samozrejme môže byť ovplyvnené prevodmi, ale i keď sa pozrieme na pružnosť, i tam poráža Focus Astru nielen so v silnejšej verzii (7,7s), ale i v slabšej (8,6s).
Žeby zase tá hmotnosť? ;-)
Mam pocit, ze moderne turboople maju obmedzeny moment na 1 a 2 prevodovom stupni kvoli rozbehu a emisiam, ale nie som si isty, ci vsetky modely pri vsetkych motoroch ;-\