Diskuse

Motory SIDI Turbo nyní už i pro modely Opel Astra

15.5.2013

Hatchbacky, sedany i kombíky Astra dostávají nové benzinové turbomotory SIDI Turbo s výkonem 125 kW a točivým momentem 280 N.m od 1650 otáček.

 

  • 10 Reagovat !

    foto Tomogo

    Tomogo 15.05.2013  16:22

    Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

    Jestli nějaký smrad opravdu nesnáším, tak je to smrad z dieselů. Je sice u bezinu co vylepšovat, ale pokud budou i benzinové motory úsporné a s dostečným krouťákem, aby zaujaly obyčejné lidi, tak tomu budu jedině rád. Mercedes Benz s poměrem výkon/spotřeba dokazuje že to jde, a jak je vidět tak se pomalu přidávají i ostatní.
    • 01 Reagovat !

      foto sargis

      sargis 15.05.2013  16:36

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      Odporucam nestat na krizovatkach za Ikarusmi... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto topten

      topten 15.05.2013  16:52

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      jenze vlady napric celou EU znevyhodnuji benzin oproti karcinogenni nafte jak jen muzou.
      u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta a navrh CSSD chce tento nepomer prohloubit k 50% v neprospech benzinu...
      • 01 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 15.05.2013  20:24

        « Re: Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

        Čichej výpary a spaliny z benzínu a budeš zdravý jak řípa ............ >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto Mino21

      Mino21 15.05.2013  17:01

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      Jo, ten nakyslý puch taky nemám rád. Každopádně to vypadá, že to bude další benzinový motor s naftovým charakterem, jak už je u většiny turbomotorů zvykem. Silný spodek a střed a navrchu (od těch 4250 otáček) to už bude umírat. Nyní jen můžeme doufat, že ty rozdíly normovaných a skutečných spotřeb nebudou tak vysoké jako u původního 1,6T motoru.
    • 10 Reagovat !

      foto -------

      ------- 15.05.2013  19:24

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      tak benzín :yes: ,

      Diesel :no:
    • 01 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 15.05.2013  20:23

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      Bezva blábol.
      Psi štěkají a hyeny vyjí, ale karavana kráčí dál............
      • 10 Reagovat !

        foto praptak

        praptak 16.05.2013  09:39

        « Re: Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

        Stejně jako ten o čisté a tiché naftě.
    • 10 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 15.05.2013  23:39

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      Nepochybuji o tom, že každý si udělá racionální odůvodnění svojí volby. Nafta - málo to žere. Benzín - není slyšet. ;-)
      Turbo benzín je obecně svižný a žíznivý motor. Připouštím, že Opely mají nějaká ta kila navíc, a tak potřebují větší doping. Proč ne, jestli to motor vydrží a nelehne po 100k Km. Pamatuju si OI s motorem 1.8T (celých 210Nm), jo to byl držák.
      • 10 Reagovat !

        foto Tomogo

        Tomogo 15.05.2013  23:55

        « Re: Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

        S tou žíznivostí nesouhlasím, mám 2.0 TSI a jezdím dlouhodobě za 8.0 navíc je to již X let starý motor (řekl bych tak z dob druhé světové války). Dnešní novější (nechci říct moderní) 2.0 bezínový motory, třeba v MB CLA AM 45, jsou na tom se spotřebou i výkonem o poznání lépe - 6,9 kombiovaná při 360 koních (265 kW) a 450 Nm.
        To chcííííííí ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Mino21

          Mino21 16.05.2013  00:34

          « Re: Re: Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

          Záleží na trase, kterou člověk jezdí. Kdybych nejezdil do práce autem, ale jen takové ty městské popojížděčky sem a tam, tak bych se nedostal pod 11. Naopak kdybych jezdil autem jen do práce a pro pohyb ve městě volil pěško nebo autobus, s tímtéž autem bych neměl šanci se dostat přes 7 a spíše bych se pohyboval někde kolem 6,5. V papírech mám 8,0 (2,0 atmo), kombinace zatím dle PP vychází na 7,4, přesnější hodnotu budu vědět po dotankování.

          Pro představu, v průměru majitelé 2,0 TSI jezdí se spotřebou o cca 25 % vyšší než v je v papírech (okolo 9,5 dle auta). U nejnovějších turbobenzinů od Mercedesu je to těsně pod +40 %. Ten AM 45 bude v průměru jezdit za takových 9,5 a ne za 7, Samozřejmě pokud jezdíš jen 90km/h, minimum města a tak, tak bych věřil, že se s tím člověk dostane i na 6.
          • 10 Reagovat !

            foto Tomogo

            Tomogo 16.05.2013  06:07

            « Re: Re: Re: Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

            Já jezdím (jezdil, teď jsem bez papírů na 3 měsíce za rychlost) převážně po Praze a mám průměr 8, na jednu nádrž bez problému mimo Prahu najedu 1000km, takže né všichni jezdí s TSI za 9.5l. A to že nemám momentálně papíry je důkazem toho, že nejezdím 90km/h, to bych měl spotřebu 5l. ale jet 90 jsem taky odzkoušel a nejmíň jsem se dostal na 4.8l na 100km ;-) Ale standard mám 7,6-8,6 podle toho, jak to honim.
            • 10 Reagovat !

              foto Mino21

              Mino21 16.05.2013  10:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

              Tak já také netvrdím, že všichni jezdí za 9,5, od toho je to také "průměr". Prostě záleží na těžkosti nohy a profilu běžné trasy. S 2,0 TSI lidi jezdí za 7,0 i za 13 (a dokonce jeden borec z ČR za 6,0). Když budete jezdit 90, to ještě neznamená, že budete mít průměrnu spotřebu kolem 5. Mám změřené, že při 90 mi to žere cca 5,6, ale stejně mi celá trasa vyjde na těch 6,5. Je nutné započítat i rozjezdy, občasnou akceleraci, parkování,... a to tu kombinaci vyžene nahoru. Také není město a město. Pokud je rozumný provoz, chytnu zelenou vlnu, tak celé město projedu za 6,5 (v papírech tuším 10,7 nebo tak nějak). Když chytnu vlnu červenou, párkrát někde odbočím, někoho sem tam pustím na přechodu, jsem na 11 ani nemrknu. Každopádně jsem chtěl říci, že bych na Vašem místě nečekal, že se s tím Mercedesem běžně dostanete na těch 7 litrů, ale spíše byste jezdil za tolik jako dnes, tedy kolem osmi. Což je samozřejmě vzhledem k výkonu stále velmi pěkné číslo :-)
    • 10 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 16.05.2013  09:41

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      Nápodobně. :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 16.05.2013  22:30

      « Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benzín...

      Staci, ze idem za nejakou naftou a uz sa blizi moment, ze ide predbiehat. Uz vidim, ako podradil a z vyfuku sa vali husty dym - to uz mam zapnuty vnutorny okruh. Potom stretnes takych pakov, co odmontovali EGR ventil, ze oni si motor zasierat nebudu. Ale ja iduci za nimy uz mozem nasavt ten ich dusikaty kentus do motor a do pluc.
  • 10 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 15.05.2013  17:45

    OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI

    Pod článkem p. vaculíka na stejné téma ( [odkaz] ) jsem položil dotaz na který stále nemám odpověď. Zeptám se tedy znovu:

    Cituji: "pohon rozvodů přesunutý na stranu setrvačníku, kde jsou menší torzní kmity (ale zároveň horší přístup, když se něco pokazí, o čemž vědí své třeba u BMW)"

    Proč horší přístup když je motor uložený napříč tak je k rozvodům dobrý přístup ať už jsou na straně řidiče nebo na straně spolujezdce. U BMW je to jasné tam je motor podélně a rozvody jsou tedy mezi motorem a přepážkou oddělující motorový prostor s i nteriérem kde je skutečně málo místa. Řekl bych že se pan vaculík plete! Díky předem za reakci.
    • 00 Reagovat !

      foto Jenc

      Jenc 15.05.2013  18:54

      « Re: OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI

      S tou přepážkou u BMW máš asi pravdu, ale u toho opelu by to mohlo být tím, že motor není napříč v ose auta, ale je ke straně, tam může být málo místa u podběhu a nebo tam může být nějaké příslušenství motoru, které přístupu brání. Passat má motor taky podélně a musí se rozebrat předek kvůli rozvodům
      • 10 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 15.05.2013  20:02

        « Re: Re: OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI

        V diskusi padl i názor, že rozvody jsou poháněné přímo z osy setrvačníku... tedy z klikovky a musí se sundat celá převodovka. Z fotek to ale vypadá, že z klikovky je přes řetěz poháněné sekundární ozubené kolo mimo osu setrvačníku a až na něj je napojený rozvod řemenem takže se převodovka sundávat nemusí. Vypadá to zvláštně jako by tam byly dva typy rozvodů současně. Je to zvláštní.
        • 10 Reagovat !

          foto Jenc

          Jenc 15.05.2013  20:25

          « Re: Re: Re: OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI

          Aha, tohle jsem nepostřehl, ale kdyby se musela sundávat převodovka při rozvodech, tak potom zlaté BMW s mizerným přístupem
          • 10 Reagovat !

            foto Nicco

            Nicco 16.05.2013  22:32

            « Re: Re: Re: Re: OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI

            Aspon uz vramci toho vymens spojku ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 16.05.2013  11:43

        « Re: Re: OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI

        Ovšem pouze Passat B5 (tuším 1996 - 2005) mechanicky spřízněný s AUDI A4/A6 té doby. Všechny novější Passaty a asi i ty předchozí mají/měly motor vpředu napříč.
  • 10 Reagovat !

    foto sargis

    sargis 15.05.2013  20:16

    Insignia FL

    Inak uz dnes na obed bol na konkurencnom Slovenskom webe uverejneny obrazok Insignie po FL, sice slo o 2 scany z brozurky, ale cakal som, ze sa to objavi aj tuna :-O
    • 00 Reagovat !

      foto GTS

      GTS 15.05.2013  23:04

      « Re: Insignia FL

      Pošli prosím link ty obrázky, zajímalo by mě, jestli to není jen nějaký výtvor z photoshopu.

      Já přidám několik videí Insignie FL z Německa - nejsou moc kvalitní, ale jsou tam docela dobře vidět senzory Keyless Entry systému a nová zadní LED světla.

      [odkaz]

  • 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 16.05.2013  11:53

    Najsilnejší... a predsa pomalší

    Tvrdenia Oplu o najsilnejšej (myslené z hľadiska krútiaceho momentu) fúkanej jedna-šestke môžu byť síce pravdivé, ale nepremietajú sa do dynamických parametrov.
    Pre porovnanie konkurenčný Focus s 1,6EB vo verzii 134 kW má parametre 222/7,9 a na stovku zrýchli skôr aj slabšia verzia EB so 110 kW. To samozrejme môže byť ovplyvnené prevodmi, ale i keď sa pozrieme na pružnosť, i tam poráža Focus Astru nielen so v silnejšej verzii (7,7s), ale i v slabšej (8,6s).
    Žeby zase tá hmotnosť? ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto sargis

      sargis 16.05.2013  12:11

      « Re: Najsilnejší... a predsa pomalší

      Mam pocit, ze moderne turboople maju obmedzeny moment na 1 a 2 prevodovom stupni kvoli rozbehu a emisiam, ale nie som si isty, ci vsetky modely pri vsetkych motoroch ;-\
  • 10 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 16.05.2013  12:29

    Z 80 na 100

    Není to nějak moc z 80 na 120 km za téměř 9 vteřin?
    • 00 Reagovat !

      foto JaMM

      JaMM 08.05.2014  20:25

      « Re: Z 80 na 100

      Ide o kvalt cislo 5! A to este neviem, aky ho ma "dlhy"? ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…