Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na D47 se bude bourat, nejnovější měření prokázalo více než 900 vad

Jan Mička
Diskuze (26)
Dálnici D47 provázejí od samotného začátku problémy. Nejnovější měření zaznamenalo 900 vad za jediný rok!

Šedesátikilometrový úsek mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou provázejí problémy již od položení základního kamene v roce 2002. Tehdejší vláda Miloše Zemana projekt zadala izraelské společnosti H&C, která si za zhotovení řekla o nesmyslnou sumu, což v roce 2003 vedlo ke zrušení kontraktu bez udání důvodu. Česká republika na penále přišla o 600 milionů korun a otevření dálnice bylo v nedohlednu.

Severomoravská dálnice D47 je často označována za nejdražší silnici v Česku. Nejnovější měření odhalila více jak 900 závad a chybějící vrstvu kamenné drti v úseku mezi 153. a 155. kilometrem, která má povrch stabilizovat a odvádět vodu Ta zde tudíž prosakuje skrze vrchní asfaltové vrstvy. Ministr dopravy Zdeněk Žák je rozhodnutý vadný povrch zcela zbourat. Je třeba se jízdy po D47 bát?

Zodpovědnost za vady, které měření na dálnici D47 odhalilo, nese stavební firma Eurovia CS. Nutnost oprav, popřípadě kompletního zbourání úseku s chybějící vrstvou kamenné drti, společnost považuje za tah, kterým si chtělo Ministerstvo dopravy před volbami vydobýt pozornost. Podle odborníků není možné, aby zmíněná vrstva jen tak chyběla a nikdo by si toho nevšiml. Eurovia proto požadovala hmatatelné důkazy, které by absenci odhalily.

Kontrola z ŘSD dohady o chybějící vrstvě prokázala, což mělo vézt ke včerejší poradě mezi zhotovitelem a ministrem dopravy Zdeňkem Žákem. Eurovia však bezprostředně před schůzkou požádala o odklad s dosud nezveřejněným odůvodněním. Stále proto není známo žádné východisko a hlavně řešení, jakým škody na D47 rychle a efektivně napravit. Nový termín schůzky zatím nebyl stanoven.

Jan Mička
Diskuze (26)
1. 11. 2013 11:45
Re: D47
A jako kovaný pragocentrista neumíš číst, ani logicky myslet. Praha je město - tudíž ji samu o sobě z principu nelze v hustotě zalidnění srovnávat s ostatními kraji. Proto i uživatel WinDiesel, na kterého jsem reagoval, mluvil o Praze SE STŘEDOČESKÝM KRAJEM. Tvrdil, že tyto dva kraje (jako logický celek srovnatelný s jinými kraji) mají větši hustotu osídlení, než MS kraj. A to není pravda, na což jsem s konkrétními čísly upozornil.

P.S. Nauč se česky.
P.P.S. Věř mi, že většině obyvatel této země i většině mezinárodního tranzitu je úplně u rekta, kudy v Praze vede nejkratší spojnice D1 a D8.
1. 11. 2013 01:57
Re: to je překvapení
Na tohle jedině zákon o prokázání původu majetku. A všechno získané z korupčních peněz bez pardonu zabavit, hned by bylo dost peněz na všechno. Takhle se zloději jen smějí protože jim nikdo nakradené nezdaněné prachy nezabaví. Mě fascinuje ta jejich drzost - kdejakej úředník s oficiálním platem někde kolem průměru jezdí do práce autem za 2 mega a bydlí v baráku odhadem za 10. Kdejaký lobbysta bez oficiálních příjmů má majetek v řádu stamilionů. Nikomu to nepřijde divný, nikdo to neřeší.
A pokud je stavba takto zfušovaná, nenese za to náhodou odpovědnost stavební dozor?
Avatar - Hammunasakra
1. 11. 2013 00:41
Re: D47
Jako správnej pragocentrista vim že Praha má hustotu osídlení přes 2 a půl tisíce obyvatel. A neznám pražáka kterej slaví že severojižní dálniční tah přes republiku vede přes Václavák, takže klídek ostravaku :-)
31. 10. 2013 23:13
Re: D47
To je lež. Středočeský kraj s Prahou dohromady mají hustotu osíldení někde pod 220 lidí/km2. Moravskoslezský kraj má 227. Ovšem to jaksi nejde pragocentristům pod nos, takže se to "zatajuje". A radši ani nemluvím o tom, že kolem Prahy není široko daleko nic, ale 50 km od hranic MS kraje je třímilionová hornoslezská aglomerace (kdo si myslí, že se nás Polsko netýká, je slepý/hloupý/Němec).
Takže když to shrnu, onen argument z hustoty zalidnění ve skutečnosti dává nejvyšší prioritu právě MS kraji.
Avatar - Ronault.
31. 10. 2013 19:33
Re: D47
Brno taky nemůžeš objet severo jižním směrem a že provoz po s.č. 43 je taky hustý.

Ostrava má který obchvat? Ostrava je max. protkána D47, ale obchvat není, jen staré čtyřproudovky z dob socialismu, viz Rudná. Ale Ostrava je trochu jiný případ.

Ti co jedou po D47 nebo R48 a jsou to tedy Poláci, tak jedou v drtivé většině přes Brno na Vídeň, do Německa mají svou lepší dálnici a ti ze západnějších částí PL mířící do CZ jedou např. od Wroclavi na Hradec.

R48 není dálnice, od Bělotína k Rychvalticím je 90 km/h, chybí svodidla, pak je pár km k F-M, který je ve špičce velmi často ucpaný a pak pár km do Polska. R48 je krapet lepší okreska.

A jak píše brzda, dálnice musíš brát nejen dle hustoty, ale taky dle jejich prvotního účelu - dálkové přepravy, bez spojení aglomerace Ostrava s Prahou to prostě nelze.

Lokálně jsou zácpy kolem větších měst ve špičce všude, obchvat neobchvat, viz Brno