Na D47 se bude bourat, nejnovější měření prokázalo více než 900 vad
Šedesátikilometrový úsek mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou provázejí problémy již od položení základního kamene v roce 2002. Tehdejší vláda Miloše Zemana projekt zadala izraelské společnosti H&C, která si za zhotovení řekla o nesmyslnou sumu, což v roce 2003 vedlo ke zrušení kontraktu bez udání důvodu. Česká republika na penále přišla o 600 milionů korun a otevření dálnice bylo v nedohlednu.
Severomoravská dálnice D47 je často označována za nejdražší silnici v Česku. Nejnovější měření odhalila více jak 900 závad a chybějící vrstvu kamenné drti v úseku mezi 153. a 155. kilometrem, která má povrch stabilizovat a odvádět vodu Ta zde tudíž prosakuje skrze vrchní asfaltové vrstvy. Ministr dopravy Zdeněk Žák je rozhodnutý vadný povrch zcela zbourat. Je třeba se jízdy po D47 bát?
Zodpovědnost za vady, které měření na dálnici D47 odhalilo, nese stavební firma Eurovia CS. Nutnost oprav, popřípadě kompletního zbourání úseku s chybějící vrstvou kamenné drti, společnost považuje za tah, kterým si chtělo Ministerstvo dopravy před volbami vydobýt pozornost. Podle odborníků není možné, aby zmíněná vrstva jen tak chyběla a nikdo by si toho nevšiml. Eurovia proto požadovala hmatatelné důkazy, které by absenci odhalily.
Kontrola z ŘSD dohady o chybějící vrstvě prokázala, což mělo vézt ke včerejší poradě mezi zhotovitelem a ministrem dopravy Zdeňkem Žákem. Eurovia však bezprostředně před schůzkou požádala o odklad s dosud nezveřejněným odůvodněním. Stále proto není známo žádné východisko a hlavně řešení, jakým škody na D47 rychle a efektivně napravit. Nový termín schůzky zatím nebyl stanoven.