To je již pro tento web typické. Podprahově čtenář vnímá značky uvedené na obrázku jako nejprodávanější. A nakonec si všimněme, že Clio je jen tak mimochodem uvedeno v posledním odstavci článku, a to pouze jako vedlejší věta o VW Polo, které je až třetí. No prostě redakce nezapře to, co již všichni víme. Renault prostě není oblíbenou (rozuměj platící) firmou. Páni "redaktoři", styďte se. To není novinařina, ale manipulace.
Podle mě to moc řešíte. Nasypali tam štítky běžných aut a hotovo. Nějakou podprahovou symboliku zda ten má štítek nahoře, ten vlevo a ten nemá bych tam v tom množství nehledal. Kdyby byly 2-3 značky tak ano, takhle ne. Naopak jsem řád, že se jim tam nezamíchalo logo Opavia nebo Vítkovice. Tady je totiž možné úplně vše. Stejně si každý koupíme nebo alespoň budeme obdivovat to auto, které chceme.
Však jo, měl to být vtip, jenže... i tady na diskusi je dneska možné všechno, tak to asi nevyznělo tak absurdně, jak mělo. To je jako když se na facebooku objeví, že premiér bude bojovat za Apple Store pro svoje lidi, taky nevíš, jestli to je vtip ;-)
Je tu slušné stádo diskutérů přesvědčené o tom, že to má zaplacené VW... tak mě to pobavilo, vzhledem k tomu, že VW je tady mezi poškozenými, což si ve spravedlivém rozhořčení nad absencí Clia asi ne všichni uvědomili :-)
No ani ta statistika neodpovida realite.
Ve skutecnosti uplne vsichni kupujou SUV a jenom tady na auto.cz se schazi posledni hrstka fandu, kteri preferuji normalni auta.
No hele, ale nejdřív vyhraje Peugeot srovnávačku, pak se do grafiky nacpou hned dva modely od PSA na úkor VW a Renaultu... není to snad důkaz, že to tu mají frantíci zaplacené?
Malé, lehké, úsporné a hlavně levné hatchbacky byly v Evropě vždycky superoblíbené, pokud ale najdou naplnění zhoubné regulační nápady EU protežující idiotskou elektromobilitu, po roce 2030 je s nimi ámen! 8-s8-s8-s:no::no:
Keby len rúčku, ale aj také stierače, alebo okná poháňa ten hnusný elektromotor.Kľúče sú len s do. Jj, to je tá príprava na elektromobilitu, cesta do pekla je neodvratná >:-[] >:-[]
Vážně chceš tvrdit, že jsem tady někdy protestoval proti stíračům nebo elektricky ovládaných oknům? Jestliže ano, tak mi ukaž jakýkoliv můj příspěvek s takovýmto obsahem! >:-[]
To máš teda blbý zvyk, kámo. Namiesto toho, aby si chlapov chytal za slovíčka radšej chytaj baby za zadok. Síce za to možno tiež niečo vyfasuješ, ale určite je to zábavnejšie a hodnejšie chlapa. >:D
Trumpeta, síce sa ťa to netýka ako píšeš, ale vždy na to zareaguješ :-! . Faktom je, že tvoje vytrvalé striekanie nad rúčkou, manuálom, tipom a najnovšie scalou je otravné :-!
Upokoj si hormóny, kámo, malé hatchbacky sa často kupujú ako druhé alebo tretie auto do rodiny, sú to prevážadlá a nákupné tašky na krátke jazdy, a na to sú elektromobily ako stvorené. Keď bude reč o strednej triede, SUV a iných autách na dlhšie trasy, budeš mať kus pravdy, ale v tomto prípade ju teda nemáš.
Na obrovském propadu astry je vidět, jak zákazníci zohlednili její kvalitu a hlavně špatný přístup Oplu k řešení závad, byť je to celkem dobré auto za rozumný peníz.
Sešup Astry je fakt a měsíční čísla ukazují, že to není přímo způsobené WLTP. Jestli je to ale díky kvalitě, to nevím... osobně si nemyslím, že by u Opelu veřejnost vnímala nějaký zásadní problém. Spíš mám pocit, že u Opelu nastaly nějaké změny po převzetím PSA - menší ochota ke slevám a tak... ale je to jen pocit.
Já bych v tom viděl ústup tohoto segmentu, Klesá i Golf a Fokus... akorát méně. B segment dorostl do 4 metrů, velikosti, která patřila Csegmentu dříve :-) Zapad nejsou stěhovací, jako my na Východě. A kdo jo, má SUV... Do města a okolí... Fiesta, Clio, Polo..
Jo, kompakty ztratily 1,6% tržního podílu, jenže při problémech s přechodem na WLTP u klíčových hráčů (Golf, Octavia) a zároveň vzhledem k fázi modelového cyklu (Polo je nové a Golf končí, Focus skončil) není podle mě pokles tržního podílu o 1,6 procentního bodu statisticky významný. Pokles Astry o 27% se vymyká trendu v segmentu a je potřeba hledat ještě jiné vysvětlení... jen si nejsem jistý, že je to design nebo spolehlivost.
Samotného mě to překvapuje. No tak dobře, ani tentokrát jsem Opelu statistiky nevylepšil, ale Astra mě nijak nezklamala...prostě takové normální příjemné auto. Hatch řadím vizuálně dokonce na špičku třídy, říkejte si co chcete. Kombi se mi pravda nelíbí...ale zase uvnitř dobrý, zmizel les tlačítek, uklizeno, fajnový sedačky, málokdo měl takový výběr motorů - benzínů, dieselů, CNG, kombinací s automatem i manuálem, vysokou míru konfigurovatelnosti. Těžko tady vést řeči o nějakém "nepochopeném" autě, protože ani prodejně to není žádná Corolla, která si to v Evropě rozdává s Miatou a Jimnym :-) , ale těch -27% je samozřejmě neúspěch.
Na design bych to nesváděl. Stran spolehlivosti je otázka, jestli aktuální Astru nedostihl syndrom Laguna. Ale jsou to jen moje spekulace.
PSA s tím nemá nic společného. Bohužel se od Oplu odklonili jejich stálí zákazníci. To jak Opel neřešil skoro dva roky nespolehlivé turbo motory, kdy to celou dobu házel na nevhodný styl jízdy je mezi majiteli Aster hodně známé. Já jsem se kvůli maličkosti na Merivě soudil přes dva roky. Co vím, tak situace je s koupí PSA už lepší, ale stálé je importér tuším GM. Osobně si myslím, že procento poruchovosti je napříč značkami +- stejné, ale rozdíl je v tom, jak která značka řeší reklamace resp. prodejce.
Chápu, máš špatnou zkušenost s Merivou... ale nevěřím, že tohle trh vnímá, mimo autonadšence o tom podle mě nikdo nic neví. Že jsou nějaké problémy s benzínem u Astry se šušká, to se ale šušká i o Fordu, Hondě a dalších, zdaleka to není taková kauza jako kdysi u TSI (a ani tam to tehdy žádný zvláštní dopad na prodeje nemělo).
To není o vnímání veřejnosti. Problém u Aster resp. všech 1.4T Opel je v tom, že Opel měl jednu z největších (%) základen věrných zákazníků a ti díky přístupu Oplu k řešení jakékoli reklamace postupně přecházejí k jiným značkám. Jasně i ostatní značky mají problémy, ale nesvádějí ti na styl jízdy řidiče. Jsem na fórech a klubech 5 značek a takové nářky jako na přístup Oplu u jiných značek nejsou (neřešení reklamací, předražené servisní prohlídky, drahé náhradní díly, nekvalitní práce v servise atd.). První garanční prohlídka v Oplu byla bezkonkurenčně nejdražší ze všech značek co jsem zažil. Jak jsem psal, tak s příchodem PSA se situace začíná zlepšovat. Ale stejně jde velká většina závazků stále za koncernem GM. Mně osobně importér prostřednictvím prodejce tvrdil, že auta Opel se nesmí mít takovou myčkou.
Zrovna teď, z roku na rok -27%? Kolik "věrných zákazníků" potřebovalo zrovna letos Astru obměnit?
Jako jo, pokud se značka nechová k zákazníkům s respektem a má problémy s kvalitou, tak se to projeví... časem. Ale nevěřím, že je zrovna tohle za tím "zubem" v prodejích Astru, tohle může meziročně udělat IMO pár procent.
Je tu ještě jeden faktor jménem SUV - Opel začal pořádně prodávat Crossland a Grandland, tam je dohromady víc než +100t aut
Pokles u Astry je právě proto, že je na trhu třetí sezónu a měla začít obměna u věrných zákazníků, kteří měli předchozí generace, ale ti radši volí jiné značky v daném segmentu, právě kvůli špatné pověsti Astry mezi uživateli Oplu.
panda uz tiez klesa... punto nikde... no som zvedavy tento rok ako to zvladnu.... ale je docela smutne ze clio polo fiesta uz nema konkurenta ako punto ;-\ ... toto fiatu nikdy neodpustim
Bohužel máš naprostou pravdu. Trh malých evropských hatchbacků bez Punta je jako Vánoce bez vánočního stromku. Hanba, Fiate! 8-s8-s8-s Jediné, co můj žal poněkud tlumí je to, že se tímto Giugiarovým skvostem mohu kdykoliv pokochat ve své garáži! :-)
a to ještě nedávno, kdy byl prodejní závod mezi super-mini prsa na prsa a diskutéři se sázeli o lahvinky, kdo vyhraje. Počítám, že Provocateurovi ještě nějaká Fiesta na zahradě zbyla, ale láhev byla jeho. >:-[]
No, v roce 2018 tedy Clio ukázalo všem konkurentům záda hodně razantně. Snad je to tím, že mu voda tolik necáká na boční okénka nebo co. ;-)
Jj, nakonec jsem láhev prohrál..., ale ne proto, že by se tehdy v Evropě za rok prodalo více Fiest, než Pol, ale vsadil jsem se o to pod špatným článkem, kde byla statistika včetně Turecka... ;-)
Na druhou stranu, nemyslím si, že by Turecko Fiestu vytrhlo. Spíš jde o to, že Focus2Move má v těch číslech i pár evropských zemí, které na carsalesbase chybí... a taky tam má Rusko.
Jasně, zjednodušil jsem to, je tam toho prostě víc směrem na východ.
Tehdy jsme to řešili nějak podrobněji a Turecko bylo jednou z těch zemí, které mu k té flašce pomohly. ;-)