Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle jsou nejprodávanější auta v Evropě za rok 2018. Pořád bodují malé hatchbacky

V Evropě sice rostou prodeje SUV, nejpopulárnějšími vozy ale zůstávají malé hatchbacky. V top 10 modelů je hned šest takových vozů.
Zpět na článek
1. 2. 2019 13:04
1. 2. 2019 13:14
1. 2. 2019 13:56
1. 2. 2019 14:39
2. 2. 2019 01:50
2. 2. 2019 22:06
1. 2. 2019 14:39
1. 2. 2019 15:01
1. 2. 2019 17:33
2. 2. 2019 09:18
2. 2. 2019 14:27
2. 2. 2019 14:31
1. 2. 2019 13:50
1. 2. 2019 14:52
1. 2. 2019 15:26
1. 2. 2019 16:22
1. 2. 2019 23:00
1. 2. 2019 18:26
2. 2. 2019 14:31
2. 2. 2019 16:29
2. 2. 2019 22:20
3. 2. 2019 01:13
1. 2. 2019 14:58
1. 2. 2019 15:06
2. 2. 2019 14:33
1. 2. 2019 13:04
Fotka
Z titulni fotky jsem se lek, ze Clio vypadlo z evropske nabidky...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
1. 2. 2019 13:14
Re: Fotka
Jo, to by tam mělo být. A zajímavý je, že na titulce jsou ty fotky poskládaný jinak než uvnitř článku.
1. 2. 2019 13:56
Re: Fotka
To je již pro tento web typické. Podprahově čtenář vnímá značky uvedené na obrázku jako nejprodávanější. A nakonec si všimněme, že Clio je jen tak mimochodem uvedeno v posledním odstavci článku, a to pouze jako vedlejší věta o VW Polo, které je až třetí. No prostě redakce nezapře to, co již všichni víme. Renault prostě není oblíbenou (rozuměj platící) firmou. Páni "redaktoři", styďte se. To není novinařina, ale manipulace.
Avatar - Emel
1. 2. 2019 14:39
Re: Fotka
Naznačujete, že je auto.cz (pod)placené koncernem PSA? Správně by na té koláži měli být Golf, Clio, Polo, Fiesta... takže poškození jsou Renault a VW.
Avatar - rokyta.p
2. 2. 2019 01:50
Re: Fotka
Podle mě to moc řešíte. Nasypali tam štítky běžných aut a hotovo. Nějakou podprahovou symboliku zda ten má štítek nahoře, ten vlevo a ten nemá bych tam v tom množství nehledal. Kdyby byly 2-3 značky tak ano, takhle ne. Naopak jsem řád, že se jim tam nezamíchalo logo Opavia nebo Vítkovice. Tady je totiž možné úplně vše. Stejně si každý koupíme nebo alespoň budeme obdivovat to auto, které chceme.
Avatar - Emel
2. 2. 2019 22:06
Re: Fotka
Však jo, měl to být vtip, jenže... i tady na diskusi je dneska možné všechno, tak to asi nevyznělo tak absurdně, jak mělo. To je jako když se na facebooku objeví, že premiér bude bojovat za Apple Store pro svoje lidi, taky nevíš, jestli to je vtip ;-)

Je tu slušné stádo diskutérů přesvědčené o tom, že to má zaplacené VW... tak mě to pobavilo, vzhledem k tomu, že VW je tady mezi poškozenými, což si ve spravedlivém rozhořčení nad absencí Clia asi ne všichni uvědomili :-)
Avatar - Machýrek
1. 2. 2019 14:39
Re: Fotka
No ani ta statistika neodpovida realite.
Ve skutecnosti uplne vsichni kupujou SUV a jenom tady na auto.cz se schazi posledni hrstka fandu, kteri preferuji normalni auta.
Avatar - white label
1. 2. 2019 15:01
Re: Fotka
A kolikpak jim asi zaplatilo PSA, že je tam místo Clia a Pola 208ička s C3? >:D
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2019 15:16
Re: Fotka
Hele to fakt nepoznáš tak prosťoučkou věc = že tenhle web neni zrovna vzor objektivity? ;-)

Prostě spoustu novinek zajímavostí = tu vůbec ani nezmíněj! To fakt neni nejlepší jízda = no pro tebe možná jo :-)
Avatar - _Karel_
1. 2. 2019 17:33
Re: Fotka
Tak už to tu chodí. Auto.cz se musí topit v penězích, soudě podle toho, kdo všechno je uplácí.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2019 01:29
Re: Fotka
Nebuď idiot [odkaz]

Nebo ty fakt považuješ ACZ za vzor kvality a objektivity? ;-)
2. 2. 2019 09:18
Re: Fotka
To ne, to jsi třeba i ty. Když test vyjde dle tvých načtených preferencí, je to objektivní. Pokud ne, jde o špinavé praktiky. ;-)

Není to snad tak? :-)
Avatar - Emel
2. 2. 2019 14:27
Re: Fotka
No hele, ale nejdřív vyhraje Peugeot srovnávačku, pak se do grafiky nacpou hned dva modely od PSA na úkor VW a Renaultu... není to snad důkaz, že to tu mají frantíci zaplacené?
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2019 13:08
Jsou to zároveň nejekologičtější auta
Jednoduchá výroba, jednoduchá dostupnost paliva. Nejmenší uhlíková stopa.
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2019 18:24
Re: Jsou to zároveň nejekologičtější auta
Riadna blbosť... :-!
2. 2. 2019 09:22
Re: Jsou to zároveň nejekologičtější auta
Můžeš rozvést svou oponenturu? Nebo se jen omluvíš? ;-)
1. 2. 2019 13:33
Kupujte, dokud jsou!
Malé, lehké, úsporné a hlavně levné hatchbacky byly v Evropě vždycky superoblíbené, pokud ale najdou naplnění zhoubné regulační nápady EU protežující idiotskou elektromobilitu, po roce 2030 je s nimi ámen! 8-s 8-s 8-s :no: :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ozzman
1. 2. 2019 13:36
Re: Kupujte, dokud jsou!
No, hlavně už dost z nich má elektronickou parkovací brzdu, to je větší mor, než EU! 8-s >:-[]
1. 2. 2019 14:05
Re: Kupujte, dokud jsou!
Keby len rúčku, ale aj také stierače, alebo okná poháňa ten hnusný elektromotor.Kľúče sú len s do. Jj, to je tá príprava na elektromobilitu, cesta do pekla je neodvratná >:-[] >:-[]
1. 2. 2019 15:26
Re: Kupujte, dokud jsou!
Ještěže ty stěrače jsou poháněný motorkem, jinak by vám Škoda nacpala pod sedadlo nějakej "simply clever " smetáček se stěrkou na pružný násadě. :-!
1. 2. 2019 22:20
Re: Kupujte, dokud jsou!
Autoškolu na "céčko" som robil v zime na legende V3S, stierače poháňal inštruktor. Presadnutie do liazky bolo ako výmena felicie za octaviu ;-) >:-[]
1. 2. 2019 15:44
Re: Kupujte, dokud jsou!
Vážně chceš tvrdit, že jsem tady někdy protestoval proti stíračům nebo elektricky ovládaných oknům? Jestliže ano, tak mi ukaž jakýkoliv můj příspěvek s takovýmto obsahem! >:-[]
1. 2. 2019 18:03
Re: Kupujte, dokud jsou!
Např bezklíč odemíkání a startování, elektrická ruční brzda, samozatmavovací zpětné zrcátko..už bych nechtěl jinak..
1. 2. 2019 18:23
Re: Kupujte, dokud jsou!
To máš teda blbý zvyk, kámo. Namiesto toho, aby si chlapov chytal za slovíčka radšej chytaj baby za zadok. Síce za to možno tiež niečo vyfasuješ, ale určite je to zábavnejšie a hodnejšie chlapa. >:D
1. 2. 2019 22:22
Re: Kupujte, dokud jsou!
Trumpeta, síce sa ťa to netýka ako píšeš, ale vždy na to zareaguješ :-! . Faktom je, že tvoje vytrvalé striekanie nad rúčkou, manuálom, tipom a najnovšie scalou je otravné :-!
1. 2. 2019 18:22
Re: Kupujte, dokud jsou!
Upokoj si hormóny, kámo, malé hatchbacky sa často kupujú ako druhé alebo tretie auto do rodiny, sú to prevážadlá a nákupné tašky na krátke jazdy, a na to sú elektromobily ako stvorené. Keď bude reč o strednej triede, SUV a iných autách na dlhšie trasy, budeš mať kus pravdy, ale v tomto prípade ju teda nemáš.
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2019 20:27
Re: Kupujte, dokud jsou!
Kup si namísto Micry Leaf Travel ti to doplatí. Pokrok něco stojí.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2019 22:01
Re: Kupujte, dokud jsou!
Až na to, že takové elektrifikované třetí auto do rodiny tě přijde pěkně draho. Dokonce tak, že VW vážně zvažuje se z těchto segmentů stáhnout.

A jako majitel malého hatchbacku bych si rád rozhodl sám, jak jej budu užívat.
1. 2. 2019 22:26
Re: Kupujte, dokud jsou!
No, mne aktuálne hrozí výmena hb nižšiej strednej za niečo väčšie. Mám náročné hobby >:-[]
1. 2. 2019 13:50
astra
Na obrovském propadu astry je vidět, jak zákazníci zohlednili její kvalitu a hlavně špatný přístup Oplu k řešení závad, byť je to celkem dobré auto za rozumný peníz.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
1. 2. 2019 14:52
Re: astra
Sešup Astry je fakt a měsíční čísla ukazují, že to není přímo způsobené WLTP. Jestli je to ale díky kvalitě, to nevím... osobně si nemyslím, že by u Opelu veřejnost vnímala nějaký zásadní problém. Spíš mám pocit, že u Opelu nastaly nějaké změny po převzetím PSA - menší ochota ke slevám a tak... ale je to jen pocit.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2019 15:26
Re: astra
Já bych v tom viděl ústup tohoto segmentu, Klesá i Golf a Fokus... akorát méně. B segment dorostl do 4 metrů, velikosti, která patřila Csegmentu dříve :-) Zapad nejsou stěhovací, jako my na Východě. A kdo jo, má SUV... Do města a okolí... Fiesta, Clio, Polo..
Avatar - Emel
1. 2. 2019 16:22
Re: astra
Jo, kompakty ztratily 1,6% tržního podílu, jenže při problémech s přechodem na WLTP u klíčových hráčů (Golf, Octavia) a zároveň vzhledem k fázi modelového cyklu (Polo je nové a Golf končí, Focus skončil) není podle mě pokles tržního podílu o 1,6 procentního bodu statisticky významný. Pokles Astry o 27% se vymyká trendu v segmentu a je potřeba hledat ještě jiné vysvětlení... jen si nejsem jistý, že je to design nebo spolehlivost.
Avatar - woody-alien
1. 2. 2019 23:00
Re: astra
Samotného mě to překvapuje. No tak dobře, ani tentokrát jsem Opelu statistiky nevylepšil, ale Astra mě nijak nezklamala...prostě takové normální příjemné auto. Hatch řadím vizuálně dokonce na špičku třídy, říkejte si co chcete. Kombi se mi pravda nelíbí...ale zase uvnitř dobrý, zmizel les tlačítek, uklizeno, fajnový sedačky, málokdo měl takový výběr motorů - benzínů, dieselů, CNG, kombinací s automatem i manuálem, vysokou míru konfigurovatelnosti. Těžko tady vést řeči o nějakém "nepochopeném" autě, protože ani prodejně to není žádná Corolla, která si to v Evropě rozdává s Miatou a Jimnym :-) , ale těch -27% je samozřejmě neúspěch.

Na design bych to nesváděl. Stran spolehlivosti je otázka, jestli aktuální Astru nedostihl syndrom Laguna. Ale jsou to jen moje spekulace.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2019 11:21
Re: astra
Do města a okolí... hybrid = klidně i o číslo větší :-)

Tenhle tejden sem měl úterý a čtvrtek hodně nadprůměrně jezdící = 4,4 litru ;-)

Je fakt že v nádrži byla [odkaz] a po čase [odkaz]
1. 2. 2019 18:26
Re: astra
PSA s tím nemá nic společného. Bohužel se od Oplu odklonili jejich stálí zákazníci. To jak Opel neřešil skoro dva roky nespolehlivé turbo motory, kdy to celou dobu házel na nevhodný styl jízdy je mezi majiteli Aster hodně známé. Já jsem se kvůli maličkosti na Merivě soudil přes dva roky. Co vím, tak situace je s koupí PSA už lepší, ale stálé je importér tuším GM. Osobně si myslím, že procento poruchovosti je napříč značkami +- stejné, ale rozdíl je v tom, jak která značka řeší reklamace resp. prodejce.
Avatar - Emel
2. 2. 2019 14:31
Re: astra
Chápu, máš špatnou zkušenost s Merivou... ale nevěřím, že tohle trh vnímá, mimo autonadšence o tom podle mě nikdo nic neví. Že jsou nějaké problémy s benzínem u Astry se šušká, to se ale šušká i o Fordu, Hondě a dalších, zdaleka to není taková kauza jako kdysi u TSI (a ani tam to tehdy žádný zvláštní dopad na prodeje nemělo).
2. 2. 2019 16:29
Re: astra
To není o vnímání veřejnosti. Problém u Aster resp. všech 1.4T Opel je v tom, že Opel měl jednu z největších (%) základen věrných zákazníků a ti díky přístupu Oplu k řešení jakékoli reklamace postupně přecházejí k jiným značkám. Jasně i ostatní značky mají problémy, ale nesvádějí ti na styl jízdy řidiče. Jsem na fórech a klubech 5 značek a takové nářky jako na přístup Oplu u jiných značek nejsou (neřešení reklamací, předražené servisní prohlídky, drahé náhradní díly, nekvalitní práce v servise atd.). První garanční prohlídka v Oplu byla bezkonkurenčně nejdražší ze všech značek co jsem zažil. Jak jsem psal, tak s příchodem PSA se situace začíná zlepšovat. Ale stejně jde velká většina závazků stále za koncernem GM. Mně osobně importér prostřednictvím prodejce tvrdil, že auta Opel se nesmí mít takovou myčkou.
Avatar - Emel
2. 2. 2019 22:20
Re: astra
Zrovna teď, z roku na rok -27%? Kolik "věrných zákazníků" potřebovalo zrovna letos Astru obměnit?

Jako jo, pokud se značka nechová k zákazníkům s respektem a má problémy s kvalitou, tak se to projeví... časem. Ale nevěřím, že je zrovna tohle za tím "zubem" v prodejích Astru, tohle může meziročně udělat IMO pár procent.

Je tu ještě jeden faktor jménem SUV - Opel začal pořádně prodávat Crossland a Grandland, tam je dohromady víc než +100t aut
3. 2. 2019 01:13
Re: astra
Pokles u Astry je právě proto, že je na trhu třetí sezónu a měla začít obměna u věrných zákazníků, kteří měli předchozí generace, ale ti radši volí jiné značky v daném segmentu, právě kvůli špatné pověsti Astry mezi uživateli Oplu.
1. 2. 2019 14:58
Re: astra
Já myslím, že to může bejt způsobený i designem... Přeci jen ta boční silueta je dost nevzhledná. Kor u kombajnu, tam je to teda jako dost hrůza...
Avatar - Emel
1. 2. 2019 15:06
Re: astra
To je taky taková projekce, každý si do toho promítá své vidění toho auta.

Kdyby s tím trh měl problém, tak by ten problém byl už od začátku a nezpůsobilo by to pokles až loni, ne?
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2019 15:08
ako som spominal vcera
panda uz tiez klesa... punto nikde... no som zvedavy tento rok ako to zvladnu.... ale je docela smutne ze clio polo fiesta uz nema konkurenta ako punto ;-\ ... toto fiatu nikdy neodpustim
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wakantanka
1. 2. 2019 15:18
Re: ako som spominal vcera
A vo Fiate im to strašne trhá žily, že im to ty neodpustíš. :-)
1. 2. 2019 15:28
Re: ako som spominal vcera
Už teď ho maj na černý listině ;-)
1. 2. 2019 16:02
Re: ako som spominal vcera
Topr jim to neodpustí, proto si koupil Polo. >:D
1. 2. 2019 17:04
Re: ako som spominal vcera
Tak to jsou definitivně v pr...i >:-[]
1. 2. 2019 15:49
Re: ako som spominal vcera
Bohužel máš naprostou pravdu. Trh malých evropských hatchbacků bez Punta je jako Vánoce bez vánočního stromku. Hanba, Fiate! 8-s 8-s 8-s Jediné, co můj žal poněkud tlumí je to, že se tímto Giugiarovým skvostem mohu kdykoliv pokochat ve své garáži! :-)
Avatar - woody-alien
1. 2. 2019 22:42
Bejvaly doby
a to ještě nedávno, kdy byl prodejní závod mezi super-mini prsa na prsa a diskutéři se sázeli o lahvinky, kdo vyhraje. Počítám, že Provocateurovi ještě nějaká Fiesta na zahradě zbyla, ale láhev byla jeho. >:-[]

No, v roce 2018 tedy Clio ukázalo všem konkurentům záda hodně razantně. Snad je to tím, že mu voda tolik necáká na boční okénka nebo co. ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
2. 2. 2019 00:40
Re: Bejvaly doby
Jj, nakonec jsem láhev prohrál..., ale ne proto, že by se tehdy v Evropě za rok prodalo více Fiest, než Pol, ale vsadil jsem se o to pod špatným článkem, kde byla statistika včetně Turecka... ;-)
Avatar - Emel
2. 2. 2019 14:33
Re: Bejvaly doby
Na druhou stranu, nemyslím si, že by Turecko Fiestu vytrhlo. Spíš jde o to, že Focus2Move má v těch číslech i pár evropských zemí, které na carsalesbase chybí... a taky tam má Rusko.
Avatar - white label
3. 2. 2019 00:41
Re: Bejvaly doby
Jasně, zjednodušil jsem to, je tam toho prostě víc směrem na východ.
Tehdy jsme to řešili nějak podrobněji a Turecko bylo jednou z těch zemí, které mu k té flašce pomohly. ;-)