Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější auta na 25 trzích Evropy

Ondřej Láník
Diskuze (55)
Škoda Fabia je nejoblíbenějším automobilem nejen u nás, ale také na Slovensku. Mezi další bestsellery lokálních trhů patří Peugeot 206, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. Seveřané preferují Volva V70, ale také Toyoty Corolla nebo Avensis...

Škoda Fabia je nejoblíbenějším automobilem nejen u nás, ale také na Slovensku. Mezi další bestsellery lokálních trhů patří Peugeot 206, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. Seveřané preferují Volva V70, ale také Toyoty Corolla nebo Avensis...

Pozici nejprodávanějšího automobilu Evropy v minulém roce po letech opět převzal Volkswagen Golf. V minulých letech mohli výrobci titulem nejoblíbenější evropské auto ověnčit Peugeot 206, Renault Mégane nebo Fiat Punto. Podle týdeníku Automotive News Europe se technika dnešních masově prodávaných vozů výrazně neodlišuje. Automobilky spolupracují se stejnými dodavateli, kteří nová řašení poskytují konkurujícím si automobilkám jen s několikaměsíčním posunem. Rozhodujícím faktorem tak zůstává design. Dvě silné automobilky s růstovými ambicemi již také prohlásily, že nové modely budou mít emotivnější nádech.

Toyota, která produkuje automobily pověstné vysokou kvalitou, slíbila mnohem živější design příští Corolly. Usedlý vzhled současné Corolly (na trhu od roku 2001 jen s velmi mírnými změnami designu) zdá se nevadí Irům, Estoncům a Finům, protože ti ji svými preferencemi vynesli na první místa prodejních statistik svých zemí. V Norsku je pak neobyčejně populární větší Avensis.

Ford naznačil sportovní styling svých velkoprostorových modelů na ženevské studii SAV i na sériovém C-Maxu, obdobný nádech má za několik let mít celá modelová řada. Na druhou stranu je řada zákazníků prvního progresívně navrženého Focusu z druhého vydání poněkud rozpačitá.

Frankofonní trhy (Francie+Belgie) vede Peugeot 206, v Nizozemsku a Dánsku je populární Peugeot 307.

Prakticky bez výjimky platí, pravidlo o automobilovém patriotismu zákazníků, kteří nakupují většinou auta domácích značek. V Německu Volkswageny, v Rumunsku Dacie Logan, v Itálii Fiaty Punto, u nás Škody Fabia. Ne každá země má však svou národní automobilovou flotilu. Pak často vítězí značky, které v dané zemi auta vyrábějí. V Maďarsku je to případ Suzuki Ignis, v Polsku zase Fiatu Panda.

Nejprodávanější auta v Evropě v roce 2004
ZeměModelpočet registrací
BelgiePeugeot 20619634
Česká republikaŠkoda Fabia43589
DánskoPeugeot 3075959
EstonskoToyota Corolla696
FinskoToyota Corolla9444
FranciePeugeot 206151250
IrskoToyota Corolla7430
ItálieFiat Punto176659
LitvaRenault Scénic285
LotyšskoHyundai Getz396
MaďarskoSuzuki Ignis19005
NěmeckoVolkswagen Golf221165
NizozemskoPeugeot 30722508
NorskoToyota Avensis6295
PolskoFiat Panda28000
PortugalskoRenault Mégane14656
RakouskoVolkswagen Golf22925
RumunskoDacia Logan20274
ŘeckoOpel Corsa9676
SlovenskoŠkoda Fabia14942
SlovinskoRenault Clio7868
ŠpanělskoRenault Mégane102602
ŠvédskoVolvo V7022018
ŠvýcarskoVolkswagen Golf10359
Velká BritanieFord Focus110074

Ondřej Láník
Diskuze (55)
9. 4. 2005 08:37
Re: FABIA - TO JE TREFA
Dík za tvůj názor. Myslím, žes k VW moc kritický. Alfa samozřejmě ano. Škoda nepochybně kvalitni evropská automobilka je, neposuzuj jen podle nejslabšího modelu. Nebýt Bangleho vizí a být Octávka 2 s rozvorem větším o 10 cm, tak je to v současnosti jedno z nejkrásnějších aut. Fabia se výrazně povedla - na chatu s cementem, v RS chce-li to někdo prohánět.
8. 4. 2005 08:07
Re: gticko
Díky. Není nic horšího než lhostejnost... Ta Fabia, že ji má každý. To je skutečně originální důvod pro to, abych tvrdil, že si ji nikdy nekoupím. U Porsche 911 bys zaujal stejný názor? Já myslel, že napíšeš nějaký věcný důvod, že se vyjádříš blížejí k Fabii či ke Škodovce jako takové. Takhle to vypadá, že jediným určujícím měřítkem je tvá snaha být vyjímečný. To samozřejmě důvodem být může. Myslím, ale že by to neměl být důvod jediný, neboť z tohoto pohledu bys byl králem vašich silnic i v Moskviči, viď. Podle mě by ti dělalo velkou potíž tady rozumně popsat proč je Fabia tak zavrženíhodná, tak raději napíšeš nějaký výkřik, kterým si to tu jakoby vyřešíš. A vyřešil jsi to?
7. 4. 2005 22:30
Re: FABIA - TO JE TREFA
Opět jen evergreen. Tak já pochválím Fabiu. Ty namísto, aby ses věcně soustředil na argumentaci proti mému názoru, píšeš o mně a o podobnějch zaslepencích a ukájíš se směrem, kterému nerozumím. To nejdůležitější jsi nenapsal - Jakou alternativu bys volil ty. Jaké auto bys upřednostil a proč. Psal jsem to tu už několikrát. Tenhle způsob komunikace je zde prapodivným obyčejem. Proč se strefuješ do mé osoby? Proč nepíšeš pozitivně? Jak jinak tu chceš vést diskuzi? Z čeho usuzuješ, že zbytek Evropy nekupuje VW? A co ty tedy považuješ za AUTO v kterém se mám projet? Tos nenapsal.
7. 4. 2005 22:06
Re: FABIA - TO JE TREFA
Nevím co je neusedlé auto.
7. 4. 2005 20:55
Re: FABIA - TO JE TREFA
Přečti si článek, z něj zjistíš, že golf byl v loňském roce nejprodávanější. Tak já píši, že je to správné, že ten nejlepší je zaslouženě první. Stále v tom nespatřuješ logiku?