Nejprodávanější auta na 25 trzích Evropy
Škoda Fabia je nejoblíbenějším automobilem nejen u nás, ale také na Slovensku. Mezi další bestsellery lokálních trhů patří Peugeot 206, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. Seveřané preferují Volva V70, ale také Toyoty Corolla nebo Avensis...
Pozici nejprodávanějšího automobilu Evropy v minulém roce po letech opět převzal Volkswagen Golf. V minulých letech mohli výrobci titulem nejoblíbenější evropské auto ověnčit Peugeot 206, Renault Mégane nebo Fiat Punto. Podle týdeníku Automotive News Europe se technika dnešních masově prodávaných vozů výrazně neodlišuje. Automobilky spolupracují se stejnými dodavateli, kteří nová řašení poskytují konkurujícím si automobilkám jen s několikaměsíčním posunem. Rozhodujícím faktorem tak zůstává design. Dvě silné automobilky s růstovými ambicemi již také prohlásily, že nové modely budou mít emotivnější nádech.
Toyota, která produkuje automobily pověstné vysokou kvalitou, slíbila mnohem živější design příští Corolly. Usedlý vzhled současné Corolly (na trhu od roku 2001 jen s velmi mírnými změnami designu) zdá se nevadí Irům, Estoncům a Finům, protože ti ji svými preferencemi vynesli na první místa prodejních statistik svých zemí. V Norsku je pak neobyčejně populární větší Avensis.
Ford naznačil sportovní styling svých velkoprostorových modelů na ženevské studii SAV i na sériovém C-Maxu, obdobný nádech má za několik let mít celá modelová řada. Na druhou stranu je řada zákazníků prvního progresívně navrženého Focusu z druhého vydání poněkud rozpačitá.
Frankofonní trhy (Francie+Belgie) vede Peugeot 206, v Nizozemsku a Dánsku je populární Peugeot 307.
Prakticky bez výjimky platí, pravidlo o automobilovém patriotismu zákazníků, kteří nakupují většinou auta domácích značek. V Německu Volkswageny, v Rumunsku Dacie Logan, v Itálii Fiaty Punto, u nás Škody Fabia. Ne každá země má však svou národní automobilovou flotilu. Pak často vítězí značky, které v dané zemi auta vyrábějí. V Maďarsku je to případ Suzuki Ignis, v Polsku zase Fiatu Panda.
Nejprodávanější auta v Evropě v roce 2004 | ||
Země | Model | počet registrací |
Belgie | Peugeot 206 | 19634 |
Česká republika | Škoda Fabia | 43589 |
Dánsko | Peugeot 307 | 5959 |
Estonsko | Toyota Corolla | 696 |
Finsko | Toyota Corolla | 9444 |
Francie | Peugeot 206 | 151250 |
Irsko | Toyota Corolla | 7430 |
Itálie | Fiat Punto | 176659 |
Litva | Renault Scénic | 285 |
Lotyšsko | Hyundai Getz | 396 |
Maďarsko | Suzuki Ignis | 19005 |
Německo | Volkswagen Golf | 221165 |
Nizozemsko | Peugeot 307 | 22508 |
Norsko | Toyota Avensis | 6295 |
Polsko | Fiat Panda | 28000 |
Portugalsko | Renault Mégane | 14656 |
Rakousko | Volkswagen Golf | 22925 |
Rumunsko | Dacia Logan | 20274 |
Řecko | Opel Corsa | 9676 |
Slovensko | Škoda Fabia | 14942 |
Slovinsko | Renault Clio | 7868 |
Španělsko | Renault Mégane | 102602 |
Švédsko | Volvo V70 | 22018 |
Švýcarsko | Volkswagen Golf | 10359 |
Velká Britanie | Ford Focus | 110074 |