Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nevěrní majitelé hybridů: Dvě třetiny si ho podruhé nekoupí

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
Ač jsou někteří Američané in a jezdí hybridy, ne všichni si jej loni koupili znovu. Plných 65 procent zákazníků se vrátilo k vozům na tradiční fosilní paliva.

Vyplývá to z výzkumu firmy Polk. Loni si totiž nový hybridní automobil koupilo jen 35 % Američanů, kteří jej vlastnili už předtím. Jedná se o globální číslo, liší se v jednotlivých regionech. Připomeňme, že průkopníkem v tomto směru byla japonská Toyota, která jim začala nabízet první Prius již před bezmála patnácti lety.

Ta má také v USA nejloajálnější zákazníky. Plných 60 % majitelů Priusů v loňském roce zvolilo nový automobil této značky, ať už to byl hybrid nebo jiný model. 40 % si pak znovu vybralo vůz s hybridním pohonem, lhostejno na tom, jaký emblém nesl. Ty v USA prodává také například Honda. U ní je věrnost nižší. 52 % bývalých vlastníků „ekologických“ Hond si koupilo jiné auto se stylizovaným H. U kombinace zážehového motoru a elektromotoru jich zůstalo takřka 20 %, ale jejich nový miláček měl na karoserii symboly jiného výrobce. Že by Toyoty? Ta prodává za mořem hybridů stále nejvíce.

Přitom stojí v USA o 5-7 tisíc dolarů (94-132 tisíc korun) více než stejně velká vozidla, která mají pod kapotami jen klasické spalovací pohonné jednotky. Alternativní pohony zatím nejsou zkrátka pro spotřebitele dost atraktivní, protože nároky na konzumaci paliva u nových modelů kompaktní a střední kategorie klesají. Výrobci ovšem ve vývoji hybridů neustávají. Vždyť počet všech takových modelů nabízených v USA se od roku 2007 zdvojnásobil. Jejich podíl na celkových registracích přitom spadl z 2,9 % (2008) na 2,4 %. Infrastruktura dobíjecích stanic zatím není ani za oceánem příliš velká a potenciální klienti nemají k těmto inovativním řešením příliš velkou důvěru.

Toyota nedávno rozšířila své portfolio o malý Prius C. Prodává se v USA a Japonsku, Evropané se jej nedočkají, pro ty bude určen podobně velký Yaris Hybrid. Ten tedy doplní současný Auris HSD a třetí generaci Priusu. Honda se nevzdává svého Insightu. Civic s benzinovými motory ovšem přebírá bývalé majitele hybridů i od konkurence.

„Mít hybrid v produktové řadě dává určitě značkám konkurenční výhodu, pokud jde o získávání nových zákazníků,“ řekl Brad Smith ze společnosti Polk a dodal: . „Ceny hybridních vozidel při dalším prodeji jsou známkou toho, že spotřebitelé nadále hledají alternativní řešení v souvislosti s vysokými cenami pohonných hmot.“ Zatímco v roce 2008 platili Američané za galon benzinu (3,8 l) 2 dolary, dnes je to zhruba dvojnásobek.

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
12. 4. 2012 10:38
Re: Proc odmitat hybrid?
A co kdyz mi nevadi zaplatit si za to, ze budu jezdit o neco ekologicteji? Ted je jeste otazkou, jak moc neekologicka je vyroba baterii ve srovnani s usetrenym benzinem, o tom se zatim vsichni prou.
Avatar - runner42
12. 4. 2012 08:44
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
Opravdu uvažujete celý životní cyklus hybridu, nebo jen jeho jízdu městem?
Já měl taky ekologickou ledničku třídy A+++. Nežrala skoro žádný produ. Ale teda občas sem musel vyměnit olej v kompresoru a vylejt ho na zahradě. A včera se prouchala tak sem ji odvezl do lesa.
Ale byla hrozně ekologická, fakt. ;-\
Avatar - runner42
12. 4. 2012 08:38
Re: Proc odmitat hybrid?
Takže z pohledu celkových nákladů... musíte za deset let životnosti baterie najet půl milionu kilometrů, aby se vám vyšší vstupní náklady na hybrid a ztráta při následném prodeji zaplatily. Hodně štěstí ;-)
11. 4. 2012 20:31
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
To si ale nemyslel uplne vazne, ze nie ?
11. 4. 2012 20:28
Re: Zelená póza, úspora žádná
V8 v Grand Cherokee skratka zerie tolko. S tym nic nenarobim. Ak chces vykon v skoro 2,5 tonovom aute tak tam nemozes dat jednastyrku v turbe. V8 v Tuaregu ci MB zerie tak isto. BTW, ja sa na spotrebu nestazujem, to bolo iba konstatovanie. Pokial cena benzinu nevyskoci na dvojnasobok, tak nemam dovod to riesit. Ak by som chcel nieco usporne, tak by som si nekupil Jeepa. A ja som GC chcel. Stejne menim auta zhruba kazdy rok, takze uvidime co sa mi zapaci nabuduce.