Jak je to dlouho, co je na trhu DSG? 4,5 let? Za tu dobu se ukázalo, že robotizovaná vícespojková převodovka je budoucnost, po jejím úspěšném nástupu v rámci koncernu VW se na vývoj podobných ústrojí vrhli i ostatní, a trvalo to právě ty čtyři roky, než první z pelotonu dotáhli uprchlíka, a že se mohutně finišovalo. Teď Audi nastupuje k novému trháku, nová dvojspojka pro podélné motory a čtyřkolky, takže teď už prakticky celé modelové portfolio koncernu VW, vč. výkonných variant (550 Nm krouťák) bude moct na téhle technické lahůdce jezdit. Nezbývá než uznale zamručet. ;-):yes:
dvojspojkova prevodovka je len medzistupen
buducnost maju trojspojkove prevodovky... :-)
aby mohol byt zaradeny aj stupen vyssi (pripadne nizsi). Pre DSG nie je nic horsie, ako ked ju zblbnes nejakym manevrom a musi zaradit iny stupen, ako ma v plane. A to pre sportovejsiu jazdu asi nie je najidealnejsie.
Jo, vždyť říkám, že vícespojkové převodovky jsou budoucnost. S DSG v různých autech vč. sportovních verzí koncernových HB i na okruzích mám odjeto dost, není to převodovka pro užití si vyloženě sportovní jízdy, s tím naprostý souhlas, na druhé straně, když pak srovnáš časy na kolo se stejným autem s DSG a manuálem, není tam prakticky rozdíl, to co ztratíš s manuálem při řazení nahoru, oproti rychlosti DSG, doženeš v zatáčkách, tam, kde je při dobrždění třeba podřadit o více stupňů. Je to logicky poplatné konkrétnímu okruhu, podmínkám atd., ale obecně se dá říct, že i při ostrém ježdění je DSG velmi účinná. Jiná věc je zábava, a pocit naprostého ovládání auta, pořád bych ještě do průměrně výkonného auta na sportovní ježdění DSG nechtěl. ;-)
No stale mozes radit pohybom paky dopredu/dozadu alebo za par tisic packy pod volant. Tie sa na sportovejsiu jazdu hodia viac ako spolahnutie sa na pocitac a ako pise Dinar mas vacsi pocit s ovladania auta.
No, při sportovní jízdě s DSG mám vždycky na mysli její "manuální" mód. V "auto" módu se třeba na okruhu jezdit nedá, potřebuješ třeba utáhnout stopu, ubrat, přidat, DSG ti do toho začne řadit apod. Ale hlavní problém DSG při sport. jízdě je v tom, že při prudkém zpomalování, když potřebuješ podřadit o dva kvalty, jí to prostě trvá dýl než s manuálem, navíc ti při příliš vysokých ot. to podřazení ani nedovolí, prostě nejde vyšlápnout spojka a nacpat tam s meziplynem třeba dvojku, jako s manuálem, ale musíš holt počkat. Je třeba tomu přizpůsobit styl jízdy a snažit se podřazovat s předstihem už na začátku brždění, ale stejně je to ve výsledku pomalejší. Zase se to vyváží při výjezdech a zrychlování s řazením nahoru, když zrychluješ, DSG to tam sama sází tak, že to nemáš šanci tak rychle s manuálem zvládnout. ;-)
Dvouspojková převodovka je vynález starý přes půl století. Ale je pravda, že do normálního auta ji poprvé nacpal cvágn. Souhlasím, že v tom je budoucnost.
Pracoval som na vyvoji tejto prevodovky jeden aj pol roka priamo v AUDI. Kto s niecim takym nerobil, nema potuchy kolko vela vacsich aj mensich tecnickych problemov sa muselo vyriesit, aby sa to dalo namontovat do auta a vydrzalo minimalne 300 tis. km.
Kazdopadne je to steklivy pocit vidiet ju na webe a citat ze konecne funguje.
DSG je naozaj desiatky rokov stary vynalez. Domenov tychto prevodoviek by mal byt neprerusovany tok vykonu, a to bolo cele roky najvacsi problem nastavit silove priebehy ovladacich clenov tak, aby jedna spojka postupne zaberala a ta druha uz vypinala, bez trhnutia s autom. Samozrejme s prichodom mikroelektroniky sa tento problem postupne vyriesil a zdokonalije sa. V tomto exemplari pracuju hydraulicke spojky v olejovom kupeli. Cielova skupina pre tieto DSG je A8 a Tuareg s motormi 4.2 Fsi a vykonne TDI. VW chysta mensie DSG prevodovky aj so suchymi spojkami.
Na zaver pikoska pre strojarov - ing. V audi je deficit ca 500 konstrukterov, podobne cislo aj v Daimleri. Celonemecky trh prace by ich potreboval asi 50 tisic. Stari aj mladi skuseni a kvalifikovani mate sancu. Platobne podmiekny nasobkom nasich.
Zdar zajímavý příspěvek. Je super když se vyjádří někdo kdo má co říct. :yes: Tyjo takže jazyky během studia nepodceňovat. Bez němčiny v Německu asi nic moc. :-) Jinak zajímalo by mě v jakém softwaru jste takovou převodovku navrhovali. Týpci ze škodovky nám na škole řekli, že kdo by chtěl jít k nim, měl by umět v Catii.
Nevite, jestli tech 550NM je pro tu prevodku max? Ptam se, protoze motor v S6 ma velky potencial. Myslim 4.0 Planuju 550ps a 700NM. Utahne to ta prevodovka?
Medzicasom sa pravdepodobne zlepsili spojky a vdaka tomu sa posunul automobilkou akceptovatelny toc. moment na 580 Nm ( viz 3.0 TDi v aktualnej A6/A7 )
Automobilkou akceptovany max. toc. moment ale priamo Audi berie ako max. -30% ktory ta prevodovka ozaj zvladne, preto aj tuneri umoznuju upravy tych motorov na priblizne take parametre. Takze 580x1,3=754 Nm v jej poslednej verzii.
Zaruku by ale mal prebrat upravca - taky Mayer ( MTM ) alebo ABT ju prebera.
Toz, vela zdaru ;-)