Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová převodovka Audi S tronic: sedm stupňů a dvě spojky pro quattro

Nová automatická dvouspojková převodovka od Audi je navržená pro modely s podélně uloženým motorem a pohonem všech kol quattro.
Zpět na článek
20. 3. 2008 10:32
20. 3. 2008 10:48
neregistrovaný "huascaran"
20. 3. 2008 11:18
neregistrovaný "Jozki."
20. 3. 2008 14:18
neregistrovaný "maaara"
20. 3. 2008 12:10
neregistrovaný "helmuthhyb"
20. 3. 2008 15:12
neregistrovaný "uau"
21. 3. 2008 08:27
neregistrovaný "konstrukter sk"
21. 3. 2008 16:53
neregistrovaný "anonymně pod přezdívkou GCF"
23. 3. 2008 10:20
neregistrovaný "maaara"
26. 11. 2009 12:25
neregistrovaný "andree"
Avatar - Dinar
20. 3. 2008 10:32
Kdo umí umí!
Jak je to dlouho, co je na trhu DSG? 4,5 let? Za tu dobu se ukázalo, že robotizovaná vícespojková převodovka je budoucnost, po jejím úspěšném nástupu v rámci koncernu VW se na vývoj podobných ústrojí vrhli i ostatní, a trvalo to právě ty čtyři roky, než první z pelotonu dotáhli uprchlíka, a že se mohutně finišovalo. Teď Audi nastupuje k novému trháku, nová dvojspojka pro podélné motory a čtyřkolky, takže teď už prakticky celé modelové portfolio koncernu VW, vč. výkonných variant (550 Nm krouťák) bude moct na téhle technické lahůdce jezdit. Nezbývá než uznale zamručet. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "huascaran"
20. 3. 2008 10:48
Re: Kdo umí umí!
dvojspojkova prevodovka je len medzistupen
buducnost maju trojspojkove prevodovky... :-)
aby mohol byt zaradeny aj stupen vyssi (pripadne nizsi). Pre DSG nie je nic horsie, ako ked ju zblbnes nejakym manevrom a musi zaradit iny stupen, ako ma v plane. A to pre sportovejsiu jazdu asi nie je najidealnejsie.
Avatar - Dinar
20. 3. 2008 10:59
Re: Kdo umí umí!
Jo, vždyť říkám, že vícespojkové převodovky jsou budoucnost. S DSG v různých autech vč. sportovních verzí koncernových HB i na okruzích mám odjeto dost, není to převodovka pro užití si vyloženě sportovní jízdy, s tím naprostý souhlas, na druhé straně, když pak srovnáš časy na kolo se stejným autem s DSG a manuálem, není tam prakticky rozdíl, to co ztratíš s manuálem při řazení nahoru, oproti rychlosti DSG, doženeš v zatáčkách, tam, kde je při dobrždění třeba podřadit o více stupňů. Je to logicky poplatné konkrétnímu okruhu, podmínkám atd., ale obecně se dá říct, že i při ostrém ježdění je DSG velmi účinná. Jiná věc je zábava, a pocit naprostého ovládání auta, pořád bych ještě do průměrně výkonného auta na sportovní ježdění DSG nechtěl. ;-)
neregistrovaný "Jozki."
20. 3. 2008 11:18
Re: Kdo umí umí!
No stale mozes radit pohybom paky dopredu/dozadu alebo za par tisic packy pod volant. Tie sa na sportovejsiu jazdu hodia viac ako spolahnutie sa na pocitac a ako pise Dinar mas vacsi pocit s ovladania auta.
Avatar - Dinar
20. 3. 2008 11:32
Re: Kdo umí umí!
No, při sportovní jízdě s DSG mám vždycky na mysli její "manuální" mód. V "auto" módu se třeba na okruhu jezdit nedá, potřebuješ třeba utáhnout stopu, ubrat, přidat, DSG ti do toho začne řadit apod. Ale hlavní problém DSG při sport. jízdě je v tom, že při prudkém zpomalování, když potřebuješ podřadit o dva kvalty, jí to prostě trvá dýl než s manuálem, navíc ti při příliš vysokých ot. to podřazení ani nedovolí, prostě nejde vyšlápnout spojka a nacpat tam s meziplynem třeba dvojku, jako s manuálem, ale musíš holt počkat. Je třeba tomu přizpůsobit styl jízdy a snažit se podřazovat s předstihem už na začátku brždění, ale stejně je to ve výsledku pomalejší. Zase se to vyváží při výjezdech a zrychlování s řazením nahoru, když zrychluješ, DSG to tam sama sází tak, že to nemáš šanci tak rychle s manuálem zvládnout. ;-)
neregistrovaný "maaara"
20. 3. 2008 14:18
Re: Kdo umí umí!
Dvouspojková převodovka je vynález starý přes půl století. Ale je pravda, že do normálního auta ji poprvé nacpal cvágn. Souhlasím, že v tom je budoucnost.
Avatar - Falco
20. 3. 2008 21:41
Re: Kdo umí umí!
Souhlas :yes: Pět let na trhu a milion prodaných kusů. DSG je trefou do černého!
neregistrovaný "helmuthhyb"
20. 3. 2008 12:10
projekt gti má nástupcu?
[odkaz] ale asi sa tu rozbieha aj projekt D.I.N.A.R >:-[]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "uau"
20. 3. 2008 15:12
uau
je síce neúmerne dlhá ale asi do Q7 sa určite vejde
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "konstrukter sk"
21. 3. 2008 08:27
Poznam ju, pracoval som na jej vyvoji.
Pracoval som na vyvoji tejto prevodovky jeden aj pol roka priamo v AUDI. Kto s niecim takym nerobil, nema potuchy kolko vela vacsich aj mensich tecnickych problemov sa muselo vyriesit, aby sa to dalo namontovat do auta a vydrzalo minimalne 300 tis. km.
Kazdopadne je to steklivy pocit vidiet ju na webe a citat ze konecne funguje.
DSG je naozaj desiatky rokov stary vynalez. Domenov tychto prevodoviek by mal byt neprerusovany tok vykonu, a to bolo cele roky najvacsi problem nastavit silove priebehy ovladacich clenov tak, aby jedna spojka postupne zaberala a ta druha uz vypinala, bez trhnutia s autom. Samozrejme s prichodom mikroelektroniky sa tento problem postupne vyriesil a zdokonalije sa. V tomto exemplari pracuju hydraulicke spojky v olejovom kupeli. Cielova skupina pre tieto DSG je A8 a Tuareg s motormi 4.2 Fsi a vykonne TDI. VW chysta mensie DSG prevodovky aj so suchymi spojkami.

Na zaver pikoska pre strojarov - ing. V audi je deficit ca 500 konstrukterov, podobne cislo aj v Daimleri. Celonemecky trh prace by ich potreboval asi 50 tisic. Stari aj mladi skuseni a kvalifikovani mate sancu. Platobne podmiekny nasobkom nasich.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "anonymně pod přezdívkou GCF"
21. 3. 2008 16:53
Re: Poznam ju, pracoval som na jej vyvoji.
Rád si přečtu takový příspěvek. Díky. Nevíš jak je to v Německu s elektro -ing? ;-) Jsem v předposledním ročníku a tak se začínám trochu rozhlížet...
neregistrovaný "maaara"
23. 3. 2008 10:20
Re: Poznam ju, pracoval som na jej vyvoji.
Zdar zajímavý příspěvek. Je super když se vyjádří někdo kdo má co říct. :yes: Tyjo takže jazyky během studia nepodceňovat. Bez němčiny v Německu asi nic moc. :-) Jinak zajímalo by mě v jakém softwaru jste takovou převodovku navrhovali. Týpci ze škodovky nám na škole řekli, že kdo by chtěl jít k nim, měl by umět v Catii.
neregistrovaný "andree"
26. 11. 2009 12:25
Re: Poznam ju, pracoval som na jej vyvoji.
Tak na prevodovkach v Cesane se dela v ProEngineeru ty typku.
Avatar - Mich6
8. 3. 2017 21:10
Re: Poznam ju, pracoval som na jej vyvoji.
Nevite, jestli tech 550NM je pro tu prevodku max? Ptam se, protoze motor v S6 ma velky potencial. Myslim 4.0 Planuju 550ps a 700NM. Utahne to ta prevodovka?
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2017 23:13
Re: Poznam ju, pracoval som na jej vyvoji.
Medzicasom sa pravdepodobne zlepsili spojky a vdaka tomu sa posunul automobilkou akceptovatelny toc. moment na 580 Nm ( viz 3.0 TDi v aktualnej A6/A7 )
Automobilkou akceptovany max. toc. moment ale priamo Audi berie ako max. -30% ktory ta prevodovka ozaj zvladne, preto aj tuneri umoznuju upravy tych motorov na priblizne take parametre. Takze 580x1,3=754 Nm v jej poslednej verzii.
Zaruku by ale mal prebrat upravca - taky Mayer ( MTM ) alebo ABT ju prebera.
Toz, vela zdaru ;-)