... to jo, jako ostatně každé reklamní video, nejen u Škody. Opravdu jsem zvědav na živý dojem, snad to nezkazí ten dobrý první pocit :-) Jen zde na videu už mi ty ostré linie předku a hladký bok vozu nesedí. Pro ty, kdo brečí za mlhovky, viď toppere, mám jedinou zprávu - s nimi by to v tomto podání bylo přeplácané.
A rýpnutí do autora: Jsi pomalý, jeden nejmenovaný (páč jsem jeho jméno zapomněl) diskutér to video zveřejnil pod videem Rapida SB už před několika hodinami. >:-[]
...tento predok na toto auto ubija. Nemali to takto zprznit. Mohli dat novu masku, upravit naraznik, ale svetla pred FL mu davali punc originality. A celkovo to dokopy ladilo viac. Pre mna krok spat.
Aj som dúfal, že je to myslené ironicky, ale zrejme nie.
Tu je môj rebríček najhorších faceliftov od Škody za posledné obdobie:
1. miesto: facelift Octavie II - Doteraz mám pocit, že Kabaň naschvál sprznil Ingenlathov perfektný dizajn aby potom vynikol ten jeho pri 3. generácií. Nerozumiem tomuto počinu, asi Kabaň dostal za úlohu zjednotiť dizajn Octavie II s Fabiou.
2. miesto: facelift Yeti - opäť zmes oblín a hrán, zadné partie, hlavne svetlá sú oblé, predné partie naopak hranaté. Vyzerá, že zabudli na spätné zrkadlá, ktoré mohli zhranatiť. Opäť, nasilu facelift, ktorým sa za každú cenu snažia o modelovo jednotný dizajn, ale pôvodnú formu zabili. Pri fl. Dacie Duster sa o to nesnažili a spravili dobre.
3. miesto: facelift Superbu liftback - predné partie, sú celkom v poriadku, ale zadné zabíja šikmý prelis na 5. dverách. Tento prvok je v poriadku pri low coste Rapid, ale na vlajkovej lodi škodovky to pôsobí hrozne lacno.
Musim zcela souhlasit s pumpkinem, aplikace nového designového směru na starý se povede jen zřídka, své o tom ví především Ford a teď i Škoda. Zajímalo by mi, jestli to Kabaň dostal příkazem nebo je s tim takhle opravdu spokojenej...
A správně je možnost A. Designéra vždy limitují požadavky značky. Když se podíváš na Petera Schreyera, tak ten byl omezován. Nyní u Kie má volné ruce a jde to vidět. Když vezmu Thomase Ingenlatha, tak on a jeho tým u škody napáchali pomalu zlo (Roomster, F2...) a u Volva to letí až nad tím člověk slintá. I sebelepší designér je v kejlu, když musí kreslit podle toho, jak automobilka píská. :-)
To "zlo" je oproti úspechu, ktorý v podstate Ingenlath Škode priniesol zanedbateľné.
Len na také všeobecné pripomenutie čo všetko vzniklo pod Ingenlathovým vedením:
Fabia Paris: [odkaz] (pôvodný dizajn Fabie pod vedením Dirka van Braeckela)
Fabia RS: [odkaz]
Ahoj: [odkaz]
Superb: [odkaz]
Tudor: [odkaz]
Roomster (predstava vs. realita): [odkaz]
[odkaz]
Octavia II: [odkaz]
Yeti (predstava vs. realita): [odkaz] [odkaz]
Fabia II: [odkaz]
Ako vidieť, sú to autá s rôznym zameraním a s nezameniteľnou identitou. Od elegantného coupé Tudor až po utilitárny low cost Ahoj. V praxi to už bohužiaľ nebolo aplikované. Dnes sa všetky modely Škoda pokúšajú o čo najväčšiu dizajnovú príbuznosť, čím ale trpí ich vlastná identita...jednoducho... Škoda
U VW Group mají i designeři hierarchii. Rozhodně nebyl na vrcholu. To není jen o klasickém vedení, změny, nebo identitu může mít nařízené od nadřazeného designera. Třeba u Audi jsou/ byli tři - celé skupiny, skupiny Audi (kam patří i Lamborghini) a samotného Audi. Pak mají nějaké specializace (jako interiéry). Mají jich tam jak much. :-)
To, že se v Číně bude prodávat delší Yeti, se obecně ví, články tu byly. A za druhé, proč psát o autě, které se tady stejně nedá koupit?
O indickém Rapidu se taky psalo a už se o něm nepíše. Není důvod.
Opět ve své vlastní boží prozřetelnosti a bohorovnosti jsi zapomněl, že tu z komára děláš velblouda. Tady se o modelech pro čínský trh nikdy nijak zvlášť nepsalo. Je k pláči, jak si nevidíš do vlastní huby. :-!
tych gulatych svetiel ktore boli typickym yeti-ovskym poznavacim symbolom je skoda ;-\
akosi yeti stratil charizmu a sarm :-|
podla mna jeden z najhorsie prevedenych faceliftov skodovky za poslednych 10 rokov
kolega rohypnol to vyssie dobre napisal... hranaty anorekticky xicht s telom baculky.... nesedi to proste.... vyzera to hrozne.... hnus boze... ospravedlnujem sa za vyraz... ale neda mi to
Hlavně přední nárazník té "offroad" varianty vypadá dost nesourodě a levně. Obzvlášť ty pidimlhovky a černé plastové záslepky nad nimi. Jako by měl Kabaň padla a další den to už zapomněl dodělat.
A musím ještě poukázat na další ze série šméček od "píjár" oddělení Škody ve stylu Octavií s vypodloženými koly a stlačenými pružinami na autosalonech. Tentokrát jsou v hlavní roli začerněná okna u bílého auta. Nebo snad bude Škodovka prodávat nějaký paket Sunset ultra sahara plus s tak černými okny, že nepůjde vidět dovnitř? To je přece nelegální.
tak jsem ho dneska viděl naživo. Projížděl po hlavní. No jak tak koukám na semafor, vidím něco stříbrného napříč projíždět, z boku nic, ze zadu koukám nějaké jiné, ahaaa, to je ten facelift ;-) Za ním ob dvě auta jel normální.
Takže shrnu to co jsem zahlédl: naživo nijak nic výrazného, jen ten prolis na zadku vypadal jak když Yeti někam nacouval, nebo se mu někdo ráno naboural do kufru...
tolik slavná inovace...