Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

 
 

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki v Mnichově

Jeden z největších stánků na letošním již uplynulém veletrhu INTERMOT 2004 patřil právě Suzuki. Mezi novými modely se objevil supersportovní litr GSX-R 1000, o kterém budeme mluvit na dalších řádcích. Zajímavá je i situace s Banditem, který sice dostal novou tvář a posilněný motor, ve skutečnosti jde ale opět pouze o facelift. Nic radikálního se nestalo, kdyby Bandit dostal alespoň motor ze supersportovní šestistovky GSX-R, to by bylo něco. Na druhou stranu asi není důvod k velké změně, tento bestseller je díky použití klasických dílů levný a proto se prodává. Další novinkou je supermotard DR-Z 400 SM a nový chopper Intruder M 800.

Vraťme se ale k naší GSX-R 1000. Královská třída supersportů je pro výrobce tohoto typu tím nejdůležitějším artiklem. Pokud začne konkurence ujíždět, nový supersport být musí a přes to nejede vlak. Litrová třída je výkladní skříní každého výrobce. Otázkou zní, zdali bylo nutné něco měnit, starší tisícovka měla velmi dobrý motor i podvozek, určitě by ještě rok nebo dva sloužila. Trh je ale neúprosný, tento rok na cestu vyjeli všichni konkurenti - nová R1čka od Yamahy, Fireblade od Hondy i ZX-10R od Kawasaki – Suzuki se nemohla nechat zahanbit, a tak nám připravila inovovanou motorku pro rok 2005.

Agresivní image

Jaké jsou tedy hlavní změny? Tím nejdůležitějším je design, na něm totiž oko laika zhlédne největší kus práce. Z celkového pohledu je to stará dobrá GSX-R, jak ji známe, prozrazuje to hlavně všem známá modro-bílá kombinace. Ovšem ani ty ostatní nejsou k zahození. Začneme ovšem u přídě, která dostala nové agresivně tvarované světlo, kolem něhož se nachází dvojice otvorů pro přívod vzduchu. Maska tvoří výraznou image motocyklu a musíme uznat, že to vypadá velmi velmi dynamicky. Dalším novým prvkem jsou směrovky integrované do zpětných zrcátek, tohle řešení známe spíše z cestovních motocyklů, na druhou stranu to na Sůze nevypadá až tak špatně.

Neméně zajímavé proměny se odehrály i na zadní části motocyklu. Zbrusu nová je soustava zadních světel, doslova až hypersportovně vypadá světlo z LED diod spolu s bílými směrovkami. Nyní se dostáváme k jednomu velmi kontroverznímu prvku, a tím je netradičně provedený výfuk. Zatímco drtivá většina konkurenčních značek cpe výfukové koncovky pod sedlo, Suzuki to u GSX-R 1000 vyřešila tlustým laufem z titanu, jehož tvar nemá u supersportů obdoby. Okamžitě se vyrojila skupina příznivců i odpůrců, tak jak to u podobně kontroverzních řešení bývá. Uvidíme, jak se s tím smíří zákazníci. Podle mě to ale nemůže hrát roli, pokud je Sůza o tolik lepší, jak se o ní píše.

Magický výkon

Mírnými úpravami prošel i motor – vodou chlazený šestnáctiventilový čtyřválec. Zvětšením vrtáním se inženýři ze Suzuki dostali na finální objem 999 cm3, maximální výkon by se měl pohybovat okolo 132 kW/180 koní a točivý moment snad dosáhne hodnoty 120 Nm. O plnění se stará elektronické vstřikování paliva s dvojicí vstřikovacích trysek. Čísla jsou to skutečně impozantní. Co se týče hmotnosti, motorka shodila dvě kila, suchá váha by tedy měla mít hodnotu 166 kg. Rám byl nově zkrácen o 40 mm. Upravena byla i poloha jezdce, která bude ještě sportovnější než dříve.

Pilot má k dispozici standardní šestistupňovou převodovku. O přenos síly na vozovku se stará zadní pneumatika o rozměru 190/70 ZR17, které asistuje přední o tradičním rozměru 120/70 ZR17. Kapacita nádrže je 18 litrů. O jízdních zážitcích si zatím můžeme nechat pouze zdát, je ale velmi pravděpodobné, že bude Suzuki GSX-R 1000 schopna přiblížit se opět o něco blíž magické hranici 300 km/h. Zrychlení z 0 – 100 km/h pod 3 s zvládla už předchozí verze. Současná verze stojí 359 900 Kč, modelový ročník 2005 na tom bude velmi podobně, malé zvýšení ceny je pravděpodobné.

Diskuse: Jak se vám líbí? Nezdá se vám už současná honba za výkonem zbytečná?



komerční sdělení:
Zimní pneumatiky – LEVNĚ a na splátky BEZ navýšení
Pokud chcete ušetřit své peníze a čas, využijte nákupu zimního obutí v některém z internetových obchodů. Ceny zde dosahují velkých rozdílů oproti cenám v kamenných pneuservisech a nyní lze on-line nakoupit i na splátky bez navýšení na Pneuexpert.cz!

Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…