Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

 
 

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki v Mnichově

Jeden z největších stánků na letošním již uplynulém veletrhu INTERMOT 2004 patřil právě Suzuki. Mezi novými modely se objevil supersportovní litr GSX-R 1000, o kterém budeme mluvit na dalších řádcích. Zajímavá je i situace s Banditem, který sice dostal novou tvář a posilněný motor, ve skutečnosti jde ale opět pouze o facelift. Nic radikálního se nestalo, kdyby Bandit dostal alespoň motor ze supersportovní šestistovky GSX-R, to by bylo něco. Na druhou stranu asi není důvod k velké změně, tento bestseller je díky použití klasických dílů levný a proto se prodává. Další novinkou je supermotard DR-Z 400 SM a nový chopper Intruder M 800.

Vraťme se ale k naší GSX-R 1000. Královská třída supersportů je pro výrobce tohoto typu tím nejdůležitějším artiklem. Pokud začne konkurence ujíždět, nový supersport být musí a přes to nejede vlak. Litrová třída je výkladní skříní každého výrobce. Otázkou zní, zdali bylo nutné něco měnit, starší tisícovka měla velmi dobrý motor i podvozek, určitě by ještě rok nebo dva sloužila. Trh je ale neúprosný, tento rok na cestu vyjeli všichni konkurenti - nová R1čka od Yamahy, Fireblade od Hondy i ZX-10R od Kawasaki – Suzuki se nemohla nechat zahanbit, a tak nám připravila inovovanou motorku pro rok 2005.

Agresivní image

Jaké jsou tedy hlavní změny? Tím nejdůležitějším je design, na něm totiž oko laika zhlédne největší kus práce. Z celkového pohledu je to stará dobrá GSX-R, jak ji známe, prozrazuje to hlavně všem známá modro-bílá kombinace. Ovšem ani ty ostatní nejsou k zahození. Začneme ovšem u přídě, která dostala nové agresivně tvarované světlo, kolem něhož se nachází dvojice otvorů pro přívod vzduchu. Maska tvoří výraznou image motocyklu a musíme uznat, že to vypadá velmi velmi dynamicky. Dalším novým prvkem jsou směrovky integrované do zpětných zrcátek, tohle řešení známe spíše z cestovních motocyklů, na druhou stranu to na Sůze nevypadá až tak špatně.

Neméně zajímavé proměny se odehrály i na zadní části motocyklu. Zbrusu nová je soustava zadních světel, doslova až hypersportovně vypadá světlo z LED diod spolu s bílými směrovkami. Nyní se dostáváme k jednomu velmi kontroverznímu prvku, a tím je netradičně provedený výfuk. Zatímco drtivá většina konkurenčních značek cpe výfukové koncovky pod sedlo, Suzuki to u GSX-R 1000 vyřešila tlustým laufem z titanu, jehož tvar nemá u supersportů obdoby. Okamžitě se vyrojila skupina příznivců i odpůrců, tak jak to u podobně kontroverzních řešení bývá. Uvidíme, jak se s tím smíří zákazníci. Podle mě to ale nemůže hrát roli, pokud je Sůza o tolik lepší, jak se o ní píše.

Magický výkon

Mírnými úpravami prošel i motor – vodou chlazený šestnáctiventilový čtyřválec. Zvětšením vrtáním se inženýři ze Suzuki dostali na finální objem 999 cm3, maximální výkon by se měl pohybovat okolo 132 kW/180 koní a točivý moment snad dosáhne hodnoty 120 Nm. O plnění se stará elektronické vstřikování paliva s dvojicí vstřikovacích trysek. Čísla jsou to skutečně impozantní. Co se týče hmotnosti, motorka shodila dvě kila, suchá váha by tedy měla mít hodnotu 166 kg. Rám byl nově zkrácen o 40 mm. Upravena byla i poloha jezdce, která bude ještě sportovnější než dříve.

Pilot má k dispozici standardní šestistupňovou převodovku. O přenos síly na vozovku se stará zadní pneumatika o rozměru 190/70 ZR17, které asistuje přední o tradičním rozměru 120/70 ZR17. Kapacita nádrže je 18 litrů. O jízdních zážitcích si zatím můžeme nechat pouze zdát, je ale velmi pravděpodobné, že bude Suzuki GSX-R 1000 schopna přiblížit se opět o něco blíž magické hranici 300 km/h. Zrychlení z 0 – 100 km/h pod 3 s zvládla už předchozí verze. Současná verze stojí 359 900 Kč, modelový ročník 2005 na tom bude velmi podobně, malé zvýšení ceny je pravděpodobné.

Diskuse: Jak se vám líbí? Nezdá se vám už současná honba za výkonem zbytečná?



komerční sdělení:
Zimní pneumatiky – LEVNĚ a na splátky BEZ navýšení
Pokud chcete ušetřit své peníze a čas, využijte nákupu zimního obutí v některém z internetových obchodů. Ceny zde dosahují velkých rozdílů oproti cenám v kamenných pneuservisech a nyní lze on-line nakoupit i na splátky bez navýšení na Pneuexpert.cz!

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…