reklama


Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

 
 

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki v Mnichově

Jeden z největších stánků na letošním již uplynulém veletrhu INTERMOT 2004 patřil právě Suzuki. Mezi novými modely se objevil supersportovní litr GSX-R 1000, o kterém budeme mluvit na dalších řádcích. Zajímavá je i situace s Banditem, který sice dostal novou tvář a posilněný motor, ve skutečnosti jde ale opět pouze o facelift. Nic radikálního se nestalo, kdyby Bandit dostal alespoň motor ze supersportovní šestistovky GSX-R, to by bylo něco. Na druhou stranu asi není důvod k velké změně, tento bestseller je díky použití klasických dílů levný a proto se prodává. Další novinkou je supermotard DR-Z 400 SM a nový chopper Intruder M 800.

Vraťme se ale k naší GSX-R 1000. Královská třída supersportů je pro výrobce tohoto typu tím nejdůležitějším artiklem. Pokud začne konkurence ujíždět, nový supersport být musí a přes to nejede vlak. Litrová třída je výkladní skříní každého výrobce. Otázkou zní, zdali bylo nutné něco měnit, starší tisícovka měla velmi dobrý motor i podvozek, určitě by ještě rok nebo dva sloužila. Trh je ale neúprosný, tento rok na cestu vyjeli všichni konkurenti - nová R1čka od Yamahy, Fireblade od Hondy i ZX-10R od Kawasaki – Suzuki se nemohla nechat zahanbit, a tak nám připravila inovovanou motorku pro rok 2005.

Agresivní image

Jaké jsou tedy hlavní změny? Tím nejdůležitějším je design, na něm totiž oko laika zhlédne největší kus práce. Z celkového pohledu je to stará dobrá GSX-R, jak ji známe, prozrazuje to hlavně všem známá modro-bílá kombinace. Ovšem ani ty ostatní nejsou k zahození. Začneme ovšem u přídě, která dostala nové agresivně tvarované světlo, kolem něhož se nachází dvojice otvorů pro přívod vzduchu. Maska tvoří výraznou image motocyklu a musíme uznat, že to vypadá velmi velmi dynamicky. Dalším novým prvkem jsou směrovky integrované do zpětných zrcátek, tohle řešení známe spíše z cestovních motocyklů, na druhou stranu to na Sůze nevypadá až tak špatně.

Neméně zajímavé proměny se odehrály i na zadní části motocyklu. Zbrusu nová je soustava zadních světel, doslova až hypersportovně vypadá světlo z LED diod spolu s bílými směrovkami. Nyní se dostáváme k jednomu velmi kontroverznímu prvku, a tím je netradičně provedený výfuk. Zatímco drtivá většina konkurenčních značek cpe výfukové koncovky pod sedlo, Suzuki to u GSX-R 1000 vyřešila tlustým laufem z titanu, jehož tvar nemá u supersportů obdoby. Okamžitě se vyrojila skupina příznivců i odpůrců, tak jak to u podobně kontroverzních řešení bývá. Uvidíme, jak se s tím smíří zákazníci. Podle mě to ale nemůže hrát roli, pokud je Sůza o tolik lepší, jak se o ní píše.

Magický výkon

Mírnými úpravami prošel i motor – vodou chlazený šestnáctiventilový čtyřválec. Zvětšením vrtáním se inženýři ze Suzuki dostali na finální objem 999 cm3, maximální výkon by se měl pohybovat okolo 132 kW/180 koní a točivý moment snad dosáhne hodnoty 120 Nm. O plnění se stará elektronické vstřikování paliva s dvojicí vstřikovacích trysek. Čísla jsou to skutečně impozantní. Co se týče hmotnosti, motorka shodila dvě kila, suchá váha by tedy měla mít hodnotu 166 kg. Rám byl nově zkrácen o 40 mm. Upravena byla i poloha jezdce, která bude ještě sportovnější než dříve.

Pilot má k dispozici standardní šestistupňovou převodovku. O přenos síly na vozovku se stará zadní pneumatika o rozměru 190/70 ZR17, které asistuje přední o tradičním rozměru 120/70 ZR17. Kapacita nádrže je 18 litrů. O jízdních zážitcích si zatím můžeme nechat pouze zdát, je ale velmi pravděpodobné, že bude Suzuki GSX-R 1000 schopna přiblížit se opět o něco blíž magické hranici 300 km/h. Zrychlení z 0 – 100 km/h pod 3 s zvládla už předchozí verze. Současná verze stojí 359 900 Kč, modelový ročník 2005 na tom bude velmi podobně, malé zvýšení ceny je pravděpodobné.

Diskuse: Jak se vám líbí? Nezdá se vám už současná honba za výkonem zbytečná?



komerční sdělení:
Zimní pneumatiky – LEVNĚ a na splátky BEZ navýšení
Pokud chcete ušetřit své peníze a čas, využijte nákupu zimního obutí v některém z internetových obchodů. Ceny zde dosahují velkých rozdílů oproti cenám v kamenných pneuservisech a nyní lze on-line nakoupit i na splátky bez navýšení na Pneuexpert.cz!

Spolupracujeme s TipCars.com
Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 






 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama