Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

Nová Suzuki GSX-R 1000: dělová koule

 
 

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki práskla do bot a připravila nový litrový supersport. Konkurenti se začínají třást, Sůza chce vyrukovat s výkonem 180 koní při váze 166 kg. To jsou velmi ostrá čísla.

Suzuki v Mnichově

Jeden z největších stánků na letošním již uplynulém veletrhu INTERMOT 2004 patřil právě Suzuki. Mezi novými modely se objevil supersportovní litr GSX-R 1000, o kterém budeme mluvit na dalších řádcích. Zajímavá je i situace s Banditem, který sice dostal novou tvář a posilněný motor, ve skutečnosti jde ale opět pouze o facelift. Nic radikálního se nestalo, kdyby Bandit dostal alespoň motor ze supersportovní šestistovky GSX-R, to by bylo něco. Na druhou stranu asi není důvod k velké změně, tento bestseller je díky použití klasických dílů levný a proto se prodává. Další novinkou je supermotard DR-Z 400 SM a nový chopper Intruder M 800.

Vraťme se ale k naší GSX-R 1000. Královská třída supersportů je pro výrobce tohoto typu tím nejdůležitějším artiklem. Pokud začne konkurence ujíždět, nový supersport být musí a přes to nejede vlak. Litrová třída je výkladní skříní každého výrobce. Otázkou zní, zdali bylo nutné něco měnit, starší tisícovka měla velmi dobrý motor i podvozek, určitě by ještě rok nebo dva sloužila. Trh je ale neúprosný, tento rok na cestu vyjeli všichni konkurenti - nová R1čka od Yamahy, Fireblade od Hondy i ZX-10R od Kawasaki – Suzuki se nemohla nechat zahanbit, a tak nám připravila inovovanou motorku pro rok 2005.

Agresivní image

Jaké jsou tedy hlavní změny? Tím nejdůležitějším je design, na něm totiž oko laika zhlédne největší kus práce. Z celkového pohledu je to stará dobrá GSX-R, jak ji známe, prozrazuje to hlavně všem známá modro-bílá kombinace. Ovšem ani ty ostatní nejsou k zahození. Začneme ovšem u přídě, která dostala nové agresivně tvarované světlo, kolem něhož se nachází dvojice otvorů pro přívod vzduchu. Maska tvoří výraznou image motocyklu a musíme uznat, že to vypadá velmi velmi dynamicky. Dalším novým prvkem jsou směrovky integrované do zpětných zrcátek, tohle řešení známe spíše z cestovních motocyklů, na druhou stranu to na Sůze nevypadá až tak špatně.

Neméně zajímavé proměny se odehrály i na zadní části motocyklu. Zbrusu nová je soustava zadních světel, doslova až hypersportovně vypadá světlo z LED diod spolu s bílými směrovkami. Nyní se dostáváme k jednomu velmi kontroverznímu prvku, a tím je netradičně provedený výfuk. Zatímco drtivá většina konkurenčních značek cpe výfukové koncovky pod sedlo, Suzuki to u GSX-R 1000 vyřešila tlustým laufem z titanu, jehož tvar nemá u supersportů obdoby. Okamžitě se vyrojila skupina příznivců i odpůrců, tak jak to u podobně kontroverzních řešení bývá. Uvidíme, jak se s tím smíří zákazníci. Podle mě to ale nemůže hrát roli, pokud je Sůza o tolik lepší, jak se o ní píše.

Magický výkon

Mírnými úpravami prošel i motor – vodou chlazený šestnáctiventilový čtyřválec. Zvětšením vrtáním se inženýři ze Suzuki dostali na finální objem 999 cm3, maximální výkon by se měl pohybovat okolo 132 kW/180 koní a točivý moment snad dosáhne hodnoty 120 Nm. O plnění se stará elektronické vstřikování paliva s dvojicí vstřikovacích trysek. Čísla jsou to skutečně impozantní. Co se týče hmotnosti, motorka shodila dvě kila, suchá váha by tedy měla mít hodnotu 166 kg. Rám byl nově zkrácen o 40 mm. Upravena byla i poloha jezdce, která bude ještě sportovnější než dříve.

Pilot má k dispozici standardní šestistupňovou převodovku. O přenos síly na vozovku se stará zadní pneumatika o rozměru 190/70 ZR17, které asistuje přední o tradičním rozměru 120/70 ZR17. Kapacita nádrže je 18 litrů. O jízdních zážitcích si zatím můžeme nechat pouze zdát, je ale velmi pravděpodobné, že bude Suzuki GSX-R 1000 schopna přiblížit se opět o něco blíž magické hranici 300 km/h. Zrychlení z 0 – 100 km/h pod 3 s zvládla už předchozí verze. Současná verze stojí 359 900 Kč, modelový ročník 2005 na tom bude velmi podobně, malé zvýšení ceny je pravděpodobné.

Diskuse: Jak se vám líbí? Nezdá se vám už současná honba za výkonem zbytečná?



komerční sdělení:
Zimní pneumatiky – LEVNĚ a na splátky BEZ navýšení
Pokud chcete ušetřit své peníze a čas, využijte nákupu zimního obutí v některém z internetových obchodů. Ceny zde dosahují velkých rozdílů oproti cenám v kamenných pneuservisech a nyní lze on-line nakoupit i na splátky bez navýšení na Pneuexpert.cz!

Spolupracujeme s TipCars.com
Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk

Novým předsedou Strany svobodných občanů se stal zlínský…

Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu

Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes oproti očekávání…

Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu

Hejtman Vysočiny Jiří Běhounek je ochoten uvažovat o…

Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník

Kdo bude příštím ruským prezidentem? Málokdo pochybuje,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Včera

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si seniory nechce rozkmotřit

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si…

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na výplatu důchodů se nedostává. V rozhovoru pro ruský list…

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který končí u psychologa

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který…

Střevní chřipka, zkažené nebo příliš tučné jídlo, nervozita před schůzkou. Nejspíš každý to někdy zažil, bolesti…

 

iSport.cz

Kvapil sestřelil

Kvapil sestřelil "svoji" Kometu: Gól jsem si užil…

Premiérová trefa Marka Kvapila v libereckém dresu a to proti Kometě, se kterou v minulé sezóně slavil titul.…

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v Boleslavi kanonádou

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v…

I po nedělních šesti zápasech 23. kola hokejové Tipsport extraligy vládne tabulce Plzeň, který po obratu zdolala…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…