Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová vláda se šrotovným pro obnovu vozového parku nepočítá

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Nová vláda se zavedením šrotovného na podporu nákupu nových osobních aut nepočítá. Vyplývá to z vyjádření ministra průmyslu a obchodu Martina Kocourka pro ČTK.

"Šrotovné je pro nás minulostí," uvedl Kocourek. Možnost zavedení šrotovného, tedy příspěvku na nákup nového auta při současném vyřazení starého vozu z provozu, schválila Poslanecká sněmovna loni na podzim. Konečné slovo o případném termínu spuštění měla mít vláda.

Šrotovné jen loni zavedlo 12 evropských zemí jako protikrizové opatření. Díky němu se oživila poptávka po autech ve druhém pololetí po výrazném propadu na začátku roku. Celkově se v loňském roce prodej nových osobních automobilů v Evropě snížil jen o 1,6 procenta na 14,48 milionu vozů.

V tuzemsku šrotovné prosazovalo zejména Sdružení automobilového průmyslu, které sdružuje výrobce aut a součástek. Z politických stran byla pro zejména ČSSD, která však později od snahy o jeho zavedení ustoupila.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Avatar - white label
18. 7. 2010 00:56
Re: kdo to co to
Kdykoli dám rád přednost zadluženému kapitalismu, před nakradeným (pardon znárodněným/vyvlastněným) socialismem...
Komu se nelíbí kapitalismus může si aspoň zanadávat a vybrat si u dalších voleb..., komu se nahlas nelíbí komunistický socialismus, toho buď "jen" zavřou, nebo rovnou zabijou...
Rozdíl mezi dlouhodobým (40 let) působením socialismu a kapitalismu na stejném národu si můžeš zpětně "nastudovat" na příkladu bývalého východního a západního Německa, případně na severní a jižní části Korejského poloostrova... ;-)
17. 7. 2010 22:42
Re: kdo to co to
Někdo zase raději kousek zadluženýho čistýho kapitalismu. Jen pořád nechápu to naše čekání na oživení německé ekonomiky. To s tím dlouhým nosem moc nesouvisí.
17. 7. 2010 02:29
Re: kdo to co to
Tebe ta výhra Paroubka pěkně vzala...
17. 7. 2010 00:15
Re: kdo to co to
Rostoucí dluh je důsledkem neschopnosti státu vybírat efektivně už existující daně. K tomu připočteme nesmyslné a nekvalitní investice. Např. vím kolik stojí opravy silnic a když vidím jaká "technologie" se na opravy u nás používá, otevírá se mi kudla v kapse - můžu srovnat s německem, kde záplaty vydrží i desítky let. Nelze se potom divit že počet děr v silnicích roste a chybí peníze. A tak je to všude. Nesmyslné výdaje vždy vytváří tlak na růst příjmů, tozn. v tomto případě růst všemožných daní.
16. 7. 2010 21:00
Re: kdo to co to
mám možná prsty v leccčems ale na státním dluh podíl nemám žádný >:D