Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové Audi Q5 dorazí s lehčí konstrukcí. Sportovní SQ5 dostane elektrický kompresor

Chystaná druhá generace SQ5 bude ještě silnější než stávající SQ5 plus. Technika novinky se inspiruje větším SQ7.
Zpět na článek
14. 6. 2016 15:01
15. 6. 2016 07:06
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - Machýrek
14. 6. 2016 14:03
Proc zase nafta?
Zajimalo by mne, proc i v Evrope nepostavi SQ5 v benzinu proti novemu GLC 43 AMG?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hittman
14. 6. 2016 14:22
Re: Proc zase nafta?
Protože by to byla okrajová záležitost. U porsche v SUV také vede nafta.
Avatar - iudex
14. 6. 2016 14:24
Re: Proc zase nafta?
Zrejme to majú spočítané, že by si to nekúpilo relevantné množstvo ľudí. Ja tiež - hoci fanúšik benzínu - by som do SUV zrejme bral naftu, notabene ak by to bola takáto špičková verzia s elektrickým kompresorom a vysokým výkonom.
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 14:30
Re: Proc zase nafta?
Pre auta s väcsimi jazdnymi odpormi ( velke auta, SUV, MPV... ) je nafta stale vyhladavana motorizacia. To "S" - ako sport tu netreba brat uplne vazne, zrovna tak ako "S" v skratke SUV. ;-) Je to len vykonna a pomerne usporna moznost ako sedlat podobny voz s este velmi slusnou dynamikou. O podobne zameranom X3 / X4 s naftou sa uz sepka a MB tiez nebude stat bokom, ked dokonci svoj novy R6 naftak s neviem kolkymi turbami a el. kompresormi.
A kedze novy benzinovy 3-liter turbo uz funguje v S4 a so vcelku slusnou spotrebou, necudoval by som sa, keby tentoraz ponukli SQ5 v benzine aj pre EU trhy - ako konkurenciu pre to GLC 43 AMG a aj X3 / X4 40Mi, ci ako to oznacia... ;-)
14. 6. 2016 16:19
Re: Proc zase nafta?
Nesportova kasna, nesportovy motor, no aj tak si pozeri budu mysliet ze je to vacsi krajac zakrut nez kdejake lambo...
Avatar - Jaros71
14. 6. 2016 18:03
Re: Proc zase nafta?
U SUV je silná nafta jasná volba ! :yes:
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 15:01
pre autora...
Davide, som rad ze sa tu vcelku rychlo objavil clanok o buducej SQ5, ale poprosim ta, dostuduj si niektore technicke veci, nech ma nebolia oci z citania tvojho textu.
EAV - el. pohanany kompresor, a nielen ovladany.
AVS - Audi valvelift system - na sani pomaha optimalnemu plneniu spalovacieho priestoru a na vyfukovej strane pomaha vhodnemu davkovaniu vyfukovych plynov do za A: prveho a nasledne druheho turboduchadla ( pripad SQ7 V8 TDI 2xturbo ) za B: pravdepodobne prvej a nasledne druhej komory twinscroll turba - teda jedneho, ktore asi bude pouzite v 3.0 TDi.
Teda na vyfukovej strane ide o to, aby vyfukove plyny prudili s co najvyssou energiou cez co najmensi prierez na turbo a tak umoznili jeho co najrychlejsi reakcny cas a funkciu.
RS Q5: spekulacie o pouziti R5 2.5 TFSI su uplne mimo. Podla vzoru chystanej RS4 / RS5 prichadza do uvahy len novy V6 2.9 TFSI. Stoja totiz na rovnakej platforme MLB-Evo a tam sa bohuzial s R5 nepocita. ( zatial teda... )
Rozbalit vlákno
4
14. 6. 2016 16:49
Re: pre autora...
Technika asi bude dobrá, ale proč je to auto tak ohavneé ;-\
Kdyby alespoň ten prasečí rypák (single frame) udělali koukatelný.
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 17:05
Re: pre autora...
to, ze maska bude podobna ako na obrazku len mensia ( asi to tak bude aj podla dostupnych spy-foto klasickej Q5 ), by som az tak problematicky nevidel, pokial budu sediet zvysne proporcie.
No a podla spy-fotiek asi budu. Q5-ka je aktualne najpredavanejsie Audi a Audi vie, ze na nej co sa tyka vzhladu a proporcii nieje moc co menit, takze okrem toho nizsieho predku a tej masky ( ale so svetlami cca ako Q7 - bez tych zubov na spodnej hrane ) bude zmien pomenej. [odkaz]
Proste rozhodne bude vydarenejsia, ako Q7 / SQ7 ;-)
Avatar - speedfred
14. 6. 2016 23:47
Re: pre autora...
no teda žiadna sláva keď Q7 je hnus,toto bude trocha krajší hnus >:D
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
15. 6. 2016 07:06
Re: pre autora...
Aby som parafrazoval Clarksona.... Mozes si vybrat, tazku nadchu alebo lahku chripku.