Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q5 dorazí s lehčí konstrukcí. Sportovní SQ5 dostane elektrický kompresor

David Bureš
Diskuze (11)
Chystaná druhá generace SQ5 bude ještě silnější než stávající SQ5 plus. Technika novinky se inspiruje větším SQ7.

Audi Q5 se prodává již od podzimu 2008, a tak je nejvyšší čas na jeho mezigenerační obměnu. Druhá generace q-pětky se má představit ještě letos, přičemž v Ingolstadtu opět pracují i na sportovním modelu SQ5. Ten by měl debutovat v příštím roce.

SQ5 se sice na vybraných trzích (třeba v USA) prodává s benzinovým šestiválcem 3.0 TFSI (264 kW), pro Evropu je ale určena dvakrát přeplňovaná dieselová varianta s 3.0 biTDI. A u vznětového motoru zůstane i druhá generace SQ5.

Také novinka použije třílitrový dieselový šestiválec, vedle přeplňování konvenčním turbodmychadlem však dostane elektricky ovládané dmychadlo, které Audi poprvé představilo v modelu SQ7. Hlavním úkolem této techniky je roztáčet se v nízkých otáčkách, aby potlačila turbodíru klasického turbodmychadla.

Systém však nebude beze změn převzat z SQ7. Rozdílem bude samotný motor – větší SUV totiž sází na osmiválec 4.0 TDI. Čtyřlitr navíc využívá dvě konvenční turbodmychadla, zatímco připravovaný třílitr pro SQ5 bude mít jen jedno.

Výkon novinky naroste někam k hodnotě 269 kW, což je výrazné zlepšení proti dnešku. SQ5 dává 240 kW, posílené SQ5 plus o 10 kW více.

Vedle elektrického kompresoru se SQ5 u SQ7 inspiruje také v použití systému Audi Valvelift se dvěma vačkami o různých profilech na ventil. Jeden na straně sání podporuje rozjezd v kombinaci s elektrickým dmychadlem, druhý profil optimalizuje plnění válců. Ve výbavě nebude chybět ani elektromechanická aktivní stabilizace náklonu karoserie.

Základem druhé generace Q5 bude platforma MLB evo známá z A4, která pomůže s výrazným mezigeneračním snížením hmotnosti auta. SUV se zaměří hlavně na praktickou stránku věci, na emoce totiž vsadí sportovně laděný model Q6. Vnější tvary se zas tolik nezmění, naopak uvnitř můžeme očekávat revoluci, jak je u Audi zvykem.

Nabídka motorů bude z větší části převzata z A4. Počítat můžeme i s plug-in hybridem a špitá se také o další novince, RS Q5 s 2,5litrovým pětiválcem, které by v nabídce stálo ještě nad SQ5.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - speedfred
14. 6. 2016 23:47
Re: pre autora...
no teda žiadna sláva keď Q7 je hnus,toto bude trocha krajší hnus >:D
Avatar - Jaros71
14. 6. 2016 18:03
Re: Proc zase nafta?
U SUV je silná nafta jasná volba ! :yes:
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 17:05
Re: pre autora...
to, ze maska bude podobna ako na obrazku len mensia ( asi to tak bude aj podla dostupnych spy-foto klasickej Q5 ), by som az tak problematicky nevidel, pokial budu sediet zvysne proporcie.
No a podla spy-fotiek asi budu. Q5-ka je aktualne najpredavanejsie Audi a Audi vie, ze na nej co sa tyka vzhladu a proporcii nieje moc co menit, takze okrem toho nizsieho predku a tej masky ( ale so svetlami cca ako Q7 - bez tych zubov na spodnej hrane ) bude zmien pomenej. [odkaz]
Proste rozhodne bude vydarenejsia, ako Q7 / SQ7 ;-)
14. 6. 2016 16:49
Re: pre autora...
Technika asi bude dobrá, ale proč je to auto tak ohavneé ;-\
Kdyby alespoň ten prasečí rypák (single frame) udělali koukatelný.
14. 6. 2016 16:19
Re: Proc zase nafta?
Nesportova kasna, nesportovy motor, no aj tak si pozeri budu mysliet ze je to vacsi krajac zakrut nez kdejake lambo...