Tak tak, souhlasím s autorem. Radši nechat slavný SAAB definitivně mrtví, než aby šel ve stopách MG. :-( Ještě že aspoň na Rover nevlastní číňani práva. Mimochodem, i mojí milovanou Lancii bych viděl raději mrtvou, než potkávat na silnicích přeznačkované Chryslery. Prostě buď má dělat značka vlastní svébytná a nezaměnitelná auta, nebo skončit. :-!
Tak tak. Jediný, kdo asi mohl Saab zachránit, byl Volkswagen. Bohužel se tak nestalo a Saab už se nejspíš nikdy nevrátí. A jestli ano, tak v takovém stavu, v jakém ho nikdo nepříjme. Škoda, věčná škoda...
Ja by som Saab ešte neodpisoval. Čínsky kapitál je prakticky neobmedzený (na európske pomery) a pri správnom manažovaní by sa so Saab-u mohla stať prémiová a malosériová "špecialitka". Len to chce čas a peniaze...
A v prípade Saab-u by to chcelo opustiť tradičné karosárske verzie a ísť do niečoho nového, neokukaného, prémiového, crossoverového...
eg.:
[odkaz]
Vážně si myslíte, že zrovna tohle saab zachrání? Evropani jsou konzervativní a nároční, potřebují prodejní hit a začít budovat dobrou dostupnost servisů, posilovat brand... a nic z toho se nestane přes noc.
Takže je otázka, jak dlouho to bude investor snášet.
Ano, je to jedna z možných cest k záchraně, tedy výroba exkluzivních sporťáků kde je vysoká marže. V dnešní době se daří hlavně automobilkám jako Porsche, Ferrari apod.
Druhá možná cesta je vyrábět auta nějakého koncernu kdy se jen přelepí logo na Saab. Tohle už u Saabu zkoušeli a nepomohlo to, viz Saab 9-2 alias Subaru Impreza nebo Saab 9-7X alias Chevrolet TrailBlazer.
Pokud se chce Saab zachránit, tak se nesmí primárně zaměřovat na Evropu, ale USA kde prodeje aut od roku 2008 stoupají, zatímco Evropa klesá (letos mají prodeje aut v Evropě klesnout o 5%).
Dvakrat škoda že se saabu nepovedlo to co volvu...tedy hladky přechod do rukou noveho vlastníka...ale jak vidime evropské subprémii se nedaří obecně viz lancia, alfa romeo...jediné co se jakžtakž drží je právě volvo...
já jsem ztrátu SAABu těžce nesl. Dost jsem sledoval dění kolem, a když SAAB požádal o ochranu před věřiteli, bylo mi jasné, že je fakt zle. Ty tři měsíce, které měli na nějaký zázrak bohužel nestačili a mě v tu chvíli došlo, že hrajou jen o čas a čekají snad na zázrak, který nepřišel. A potom to bylo myslím v prosince 2011 vyhlásili bankrot. Potom se rozjela další jednání na záchranu automobilky a kolem toho nechutné tahanice. I já si myslím, že udělali (NEVS) ze SAABu zombie. Ale stejně doufám, že nějakým zázrakem se třeba vrátí.