Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pohled automobilového diváka: Nový Top Gear je lepší než The Grand Tour!

David Bureš
Diskuze (33)
Druhá série „nového“ Top Gearu s trojicí moderátorů LeBlanc, Harris a Reid je za námi. A ukázala, že pořad je v mnoha ohledech lepší než konkurenční The Grand Tour.

Když britský Top Gear po skandálu s fackou opustili moderátoři Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, kteří si následně založili nový pořad vysílaný prostřednictvím Amazonu, zdálo se, že je to konec slavného pořadu. Vypadalo to tak i poté, co se v Top Gearu objevily nové tváře v čele s Chrisem Evansem. Jenže po další proměně moderátorského týmu je vše jinak a dnes můžeme prohlásit, že Top Gear je lepší než konkurenční The Grand Tour!

Alespoň takový pocit v nás zanechala uplynulá 25. série, druhá pro moderátorské trio Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid, které v epizodních rolích doplňují Sabine Schmitz a Eddie Jordan. Že by se přece jen povedlo Top Gear udržet při životě?

Ano, nový Top Gear možná už není tolik politicky nekorektní jako v dobách Clarksona a spol. a možná trochu ubylo i toho humoru, jenže konečně je to opět primárně pořad o autech. Top Gear se čistě zaměřuje na automobily a nějaké scénky okolo, byť v podání Clarksona a spol. mnohdy vtipné, nechává stranou.

Nejvíce se nám ale líbí to nadšení nové moderátorské trojice. Je jedno, zda sledujete Matta LeBlanca s jeho suchým humorem, Chrise Harrise, jehož řidičské umění zkrátka musíte obdivovat, nebo Roryho Reida s jeho netradičním mladistvým pohledem a uvidíte neskutečný elán, který moderátorům The Grand Touru už tak nějak chybí. Jakoby se Clakson, Hammond a May už nudili, protože všechno zajímavé už jednou zažili v dobách Top Gearu.

LeBlanc a spol. navíc Top Gear dělají po svém. Zatímco u The Grand Touru máte pocit, že je to stále ten „starý“ Top Gear, jen v novém kabátu, s novým studiem, jinou testovací tratí a jiným testovacím jezdcem (tedy nyní jezdkyní), z nového Top Gearu čiší, jak je originální. A je jedno, jestli je to Reidovo srovnání zemí podle výroby zábavných aut, komiksový souboj japonských aut nebo hledání bigfoota v kalifornských lesích.

To všechno je navíc prezentováno ve skvělém obrazu, protože kameramani odvádějí snad ještě lepší práci než kdy dříve. Ty záběry zkrátka stojí za to! Ať už sledujete detaily testovaných aut nebo pohledy na okolní přírodu. A i ty záběry z jízd The Stiga jsou nové, z jiných pohledů než kdysi.

Hluchým místem tak vlastně zůstávají jen scény ze studia nebo rozhovory s pozvanými hosty, které mnohdy nudily už v dobách předchozí moderátorské trojice. Jinak ale Top Gear našel správný směr – už i chemie mezi moderátory vcelku funguje a jednotliví moderátoři si našli své polohy, což je po pouhých dvou sezonách velice dobrá zpráva. Vždyť při pohledu zpět to Clarksonovi, Hammondovi a Mayovi také nějakou dobu trvalo, než začalo jejich nejslavnější období. A tak máme jasno, na nadcházející 26. sérii Top Gearu, která přijde ještě letos, se hodně těšíme. The Grand Tour bude muset na sobě v připravované třetí sérii hodně zapracovat, aby se aktuálnímu Top Gearu vyrovnal.

David Bureš
Diskuze (33)
5. 4. 2018 17:04
GT vs TG
No TG po odchodu byl špatně na tom takže nebomohol ani druhy reboot
Avatar - wakantanka
5. 4. 2018 12:22
Re: Zpovykanost...
Odporúčam ti pozrieť posledné dve série TG, potom čo vypadol Evans to silne doťahuje TGT. Stará parta má ale lepšiu symbiózu a hádže viac vtípkov a hlášiek, aj napriek tomu že LeBlanc s Harrisom a Riedom sa snažia na trio Clarksson, May, Hammond proste ešte nemajú. :-)
5. 4. 2018 08:21
GT a TG
Skopirujem sem svoj post z konkurencneho webu na temu top gear a GT, kedze sa mi to nechce znova pisat

Vcera som pozeral piatu epizodu a nie je to zle, kritika je zbytocne prisna, samozrejme nieco sa najde. Zaklad je prestat to porovnavat so starym TG lebo tomu sa to nevyrovna ale ked to prestanete porovnavat tak zistite, ze je to celkom fajn a hlavne je to o autach lebo posledne casti TG so starou dvojicou a nove casti GT boli uz dost slabe a uz velmi malo o autach skor akoze"nahodne srandy" atd. ja som vyrastal na Jezzovi, Hammsterovi a Cpt. Slow-ovi ale uz im dochadzal dych v poslednych castiach, samozrejme uz to robia dost dlho a uz je tazke nieco originalne vymysliet do GT hlavne ak su dost zviazany pravnikmi z BBC. A hlavne uz maju svoje roky, takze do nekonecna cestovat a natacat sa neda. Novy TG je hlavne o autach co je prijemna zmena, uz mi tak nevadi Leblanc aj ked je niekedy to prehana, Harris vyborne testuje auta ale v studiu trosku na nom vidno, ze to (zatial) este nema v oku niekedy je dost naskrobeny a nasilu dava hlasky. Inac fajn....Rory OK aj ked keby tam nebol vobec by mi nechybal. Hlavne sa zbavte tej uskriekanej Sabine to sa neda pocuvat cely cas len vresti a jej anglictina nic moc a nejde o prizvuk proste mi tam nesedi, mohla byt Stigom a bol by pokoj. Hlavne ze sa zbavili toho tepleho afektovaneho * rysaveho a toho Jordana dovtedy som bojkotoval tento program. Za mna je toto idealna situacia ked mame GT aj TG a kazdy si vyberie co sa mu paci, ja pozeram obe GT trosku z nostalgie ale ta trojka ma proste svoje caro a TG hlavne kvoli autam a zo zvedavosti ako im to pojde. TG treba dat cas ani stara trojica nebola od zaciatku zohrana. Za mna teda jednoznacne profituje z tohto divak, ale GT sa bude musiet zlepsit alebo nech to zabalia, ten posledny akoze special v tej Afrike bol otrasny, dufam ze sa pochlapia.
5. 4. 2018 07:52
Re: Zpovykanost...
Nemyslím, že by speciálně Jezza chtěl točit víc než je smlouva plus jednu final sérii.
5. 4. 2018 07:50
Za mě
Mě nový TG bavil mnohem víc než TGT. Ten mě místy už nudil.