Mercedes-Benz A zřejmě přežije o něco déle. Má k tomu ten nejlepší důvod
Kompaktní třída A od Mercedesu měla původně skončit již v příštím roce. Odchod do důchodu se ovšem o několik let posouvá.
Ještě před několika lety se automobilky doslova předháněly v tom, která uvede dřívější přechod na čistě elektrický pohon. Mercedes-Benz chtěl se spalovacími motory skončit do roku 2030, nakonec si ale nechává všechny dveře otevřené. I když Němci představili novou generaci sedan a shooting braku CLA zatím výhradně na elektřinu, dostane se i na provedení s přeplňovanou patnáctistovkou pod kapotou.
V případě duchovně spřízněné současné třídy A se počítalo s ukončením výroby v roce 2026. Její úspěch ovšem vedení automobilky přesvědčil o tom, že jí službu protáhne minimálně o další dva roky. Něco podobného ostatně udělala i Škodovka, která výrobní cyklus modelů Fabia, Scala a Kamiq prodloužila nejméně do konce této dekády, ačkoliv se původně měly tyto vozy s trhem pomalu loučit.
Například v Německu Mercedes-Benz A za první letošní pololetí zaznamenal téměř 8000 registrací, v Česku to přitom bylo pouhých 103 kusů.

Mercedes-Benz se již v minulosti vyjádřil, že své působení v tzv. Entry segmentu, tedy ve třídě nejlevnějších aut, zredukuje ze současných sedmi na čtyři modely. Už nyní má dvě karosářské varianty nového CLA (sedan a shooting brake), počítá se též s nástupcem aktuálního crossoveru GLA. Ve hře je též nové GLB až se sedmimístnou karoserií. Naopak se nepočítá s dalším pokračováním třídy B. Ta skončí již v následujícím roce.
V Česku aktuálně Mercedes-Benz A startuje na 873.620 Kč (A 180 s výkonem 100 kilowattů), na opačném konci najdeme zběsilé A 45 S 4Matic+ s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru a výkonu 310 kW s cenou od 1.657.700 korun.
Zdroj: Mercedes-Benz a Motor1, video: auto.cz