Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nestihli jste 911 Dakar? V Estonsku vám terénní 911 postaví na míru a za lepší cenu

Kalmar RS-7
Kalmar RS-7
Kalmar RS-7
Kalmar RS-7
13 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Porsche 911 Dakar bylo rychle rozebrané, ale řešení existuje. Kalmar RS-7 nabízí víc než jen alternativu – je to stroj na míru, připravený na expedice i asfalt.

Před lety udělalo Porsche mistrovský marketingový tah, když se rozhodlo nabídnout zákazníkům 911 inspirovanou historickým dakarským modelem. Následně se příležitosti chopilo i Lamborghini s Huracánem Sterrato, ačkoliv chybělo magické spojení s motorsportem.

V době uvedení na trh se 911 Dakar prodávala za 6.189.480 Kč, přičemž produkce byla omezená na 2.500 kusů. Získat jeden z nich je dnes velmi obtížné, navíc vzhledem k exkluzivitě cena přesahuje 8 milionů korun.

Pokud toužíte po 911, s níž se můžete vydat do míst, kam standardní sportovní vůz nemůže, máte šanci uspět u zakázkové dílny Kalmar Automotive z Estonska. Jmenuje se RS-7 a ve srovnání s továrním vozem přináší výhodu v tom, že si jej můžete specifikovat přesně dle svých představ, a navíc pravděpodobně vyjde levněji. Ceny úprav startují na částce 2,5 milionu korun bez základního vozu. Pak už záleží na tom, kolik vychytávek si vymyslíte – rezervní kolo na zádi, přídavná světla – je toho hodně. Dostupnost pak záleží na kapacitách dílny, ale obecně bude o výrobní místa boj. Jen během premiéry na Spirit of Speed se prodalo šest vozů.

Jediným omezením je nutnost smířit se s modelovou generací 997. Ta má jako poslední šasi vyrobené převážně z ocelových dílů, což je nezbytné pro snadné opravy během expedic. Modernější řady využívají odlehčené slitiny a kompozitní materiály vyžadující speciální vybavení, které je v pustině nebo rozvojových zemích těžko dostupné.

Samotná technika je naopak výkvětem moderní doby, doplněná o mnoholeté zkušenosti týmu Beyond Adventure a know-how nasbírané na předcházejícím modelu Kalmar 7-97 Classic. Zvenčí vůz definuje nový bodykit s rozšířenými blatníky a specificky navrženými nárazníky. Přední má vyšší nájezdovou hranu a zvětšené prostupy pro přívod vzduchu. Zadní má také více otvorů a víko motoru zdobí „kachní křídlo“. Veškeré nové díly jsou vyrobené na míru z karbonu.

Chladicí systém je obecně posílený, protože pomalejší jízda po kamenech a blátivých cestách klade na motor zcela jiné nároky než dálniční přesuny. Kalmar RS-7 zvládne obojí. Právě k tomu jsou uzpůsobena velká kola v designu Fuchs, obutá do pneumatik Michelin.

Nejvíce úprav je na podvozku. Pro zvýšení tuhosti dostal dodatečné výztuhy, pomocné rámy a adaptivní hydraulické tlumiče s možností změny světlé výšky. Ta se pohybuje od 170 do 210 mm, což jsou hodnoty srovnatelné s SUV Cayenne. Tlumiče vznikly ve spolupráci s firmou TrackTive Suspension. Jejich hydraulická technika zajišťuje perfektní jízdní vlastnosti na asfaltu i v terénu, takže si vůz uchovává tradiční DNA Porsche. Pro zvětšení rozsahu nezávislého zavěšení byly odstraněny stabilizátory a celý spodek auta kryje hliníková ochrana. Navzdory přidání mnoha prvků hmotnost ve srovnání se sériovým narostla minimálně.

Toho bylo dosaženo karbonovou karoserií a výraznou dietou v interiéru. Původní infotainment byl odstraněn, stejně jako audiosoustava, a sedadla nahradily sportovní skořepiny. Rádio využívá jeden bluetooth reproduktor. Díky zachování čalounění se vzorem Pepita působí interiér luxusním dojmem.

Z důvodu zachování spolehlivosti auta po technické stránce zůstal motor beze změn. To usnadňuje i následný servis a údržbu. K dispozici je diferenciál s omezenou svorností a možnost výběru mezi manuální a automatickou převodovkou. Pokud ale chcete, Kalmar Automotive vám ho nechá patřičně „nabrousit“.

Video placeholder
Kalmar Automotive - pohled do dílny • Zdroj: Kalmar Automotive

Zdroj: Kalmar Automotive

Začít diskuzi