Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Partnerství Protonu a VW znovu na stole

Dan Vořechovský
Diskuze (25)
O spolupráci s malajsijskou automobilkou se zajímá několik firem. Nejblíže dohodě je však Volkswagen.

Již před více než dvěma lety, v říjnu roku 2004, bylo oznámeno, že se malajsijská automobilka Proton dohodla na vytvoření strategickém partnerství s německým koncernem Volkswagen. Záměrem bylo využívání pokročilých německých technologií malajsijskou firmou, Volkswagen měl zase těžit z výrobních kapacit Protonu a na skutečnosti, že značka je zavedená na asijských trzích. K podpisu finální dohody však nedošlo. Na začátku tohoto roku Volkswagen oznámil, že k partnerství nedojde, protože mají automobilky jiné zájmy a nejsou schopné se dohodnout na společném plánu.

Nyní to však vypadá, že je Volkswagen opět blízko dohodě. Ačkoli Proton zvažuje více nabídek na strategické partnerství, již před Vánocemi může být hotovo. Volkswagen je blízko předběžné dohodě, na jejímž základě bude možné provést hloubkový audit v Protonu ještě před Vánocemi. Důvodem, proč se Volkswagen znovu zajímá o Proton je fakt, že Malajsie má s Japonskem podepsánu dohodu o volném obchodu a německý koncern by tak mohl své automobily vyrobené v Malajsii výhodně vyvážet právě do Japonska. Tato dohoda platí do roku 2010 a týká se všech automobilů, jejichž motory mají objem vyšší než 2 l. Smlouva bude navíc automaticky prodloužena o dalších 5 let. Jako první by se měly v Malajsii montovat Passaty.

Volkswagen by za 51 % akcií výrobní divize Protonu zaplatil více než 550 milionů dolarů. Hlavním akcionářem skupiny Proton by však zůstala firma Khazanah Nasional Bhd, což by umožňovalo další rozvoj značky Proton.

Dalším vážným zájemcem o Proton je kromě několika malajsijských společností francouzský koncern PSA. Francouzi ale nemají zájem o získání podílu nebo dokonce majority, ale o volnější formu aliance. Cílem takové aliance by měl být vývoj nových modelů.

Dan Vořechovský
Diskuze (25)
15. 12. 2006 06:50
Skusaju...
Ked stare trhy nestacia, su presytene ponukou, znudene nasimi autami, tak ich budeme predavat inde, to je jednoduche (nemecka logika). Preco vyrabat lepsie a krajsie auta za pristupnejsie ceny, ktore by europania trhali priamo z vyrobnych pasov, ked staci presunut vyrobu do krajin s nizkymi nakladmi a auta presunut na nove trhy? Vobec nejde o to, ze je to azijska znacka, ze je to Proton. Ide o lacnu pracovnu silu, prazdne vyrobne kapacity a brany na dalsie trhy. Investicia sa mnohonasobne vrati a Malajcom za to okrem penazi dame par vybehovych veci z nasich aut a budu spokojni...Treba to vyuzit, kazdy na nasom mieste by urobil to iste. Vas Volkswagen.
14. 12. 2006 22:28
Re: OT: VW testy
:yes: :yes:
14. 12. 2006 22:26
Re: PROČ? PROTOn
>:D
14. 12. 2006 22:02
OT: VW testy
Dost dobrý testování ;-) "S láskou k automobilům" >:D [odkaz]
14. 12. 2006 19:17
Re: SEREMEDŮV POKŘIK
Jo, s tím tetováním bych si to tipnul i já :-) :yes: