Peking omezí vydávání registračních značek a tím i počty nových aut

Peking omezí vydávání registračních značek a tím i počty nových aut

Čínské hlavní město bojuje s obřími zácpami a znečištěním ovzduší. Omezí tedy příliv nových aut díky zpřísněnému vydávání registračních značek.

Doby, kdy v Číně mohly automobily vlastnit pouze firmy, jsou dávno pryč. Dnes je Říše středu největším světovým trhem. Hlavní město chce ovšem omezit příliv nových automobilů, bojuje se smogem a každodenními dopravními zácpami, proti kterým jsou ty pražské procházkou růžovým sadem. Tažení musí být pochopitelně zákonné. A jaké je to hlavní opatření? Omezení vydávání registračních značek. Automobilové emise byly totiž identifikovány jako hlavní znečišťovatel ovzduší. Čeká tedy Čínu podobná hysterie jako v Evropě?

Letos bylo vydáno 240 tisíc registračních značek a přitom rok ještě neskončil. V tom příštím se jih zájemci dočkají jen 150 tisíc a musí mít v hlavním městě trvalý pobyt. Pokud se jedná o přistěhovalce z jiných oblastí, musí se prokázat pobytem po alespoň dobu pěti let a pochopitelně zde také platit daně. Vydávání navíc neprobíhá jako u nás, ale formou loterie. O situaci si lze udělat obrázek už jen tím, že účastníků posledního listopadového kola v listopadu bylo 1,74 milionu...

To tedy znamená, že v příštích čtyřech letech přibude na silnicích čínské metropole jen 600 tisíc aut, 430 tisíc benzinových a 170 tisíc elektromobilů a hybridů. Jejich počet se bude postupně zvyšovat z 20 až na 60 tisíc přírůstků v roce 2017. U benzinových tomu bude naopak, přírůstky se sníží do roku 2017 ze 130 na 90 tisíc. Diesely, jak známo, nemají v Číně šanci. Pro elektřinou poháněná vozidla však neexistuje zatím patřičná infrastruktura, do které se ale hodlá v blízké budoucnosti investovat a stavět je i v nových obytných čtvrtích. Uvedl to představitel městské komise pro dopravu Rong Jun, aniž by nějak upřesnil konkrétní částku. Li Kunsheng, muž z městského úřadu pro ochranu životního prostředí zodpovědný za regulaci emisí vozidel, řekl: „Protože město nemá žádnou dodatečnou kapacitu absorbovat další znečištění, každá varianta, která by ho mohla zhoršit, musí být přísně kontrolována.“ Už příští rok se exhalace (bez jejich přesnější identifikace) dle odhadů sníží o 1500 tun.

Loterijní systém byl představen a uveden v život už předloni a potenciální zákazníci, kteří získají patřičné povolení k nákupu vozu, se ho můžou zúčastnit každý měsíc. Alespoň prozatím. Pokud nevyhrají, je nutné se zapsat do dalšího kola. Nefunguje to tedy tak, že si Číňan nejprve koupí vůz a pak ho má stát v garáži nebo před domem a čeká na udělení registrační značky. Příslušné lejstro také musí vlastnit, nelze zajít do showroomu a jen tak si vybrat nový vůz.

Počínaje rokem 2014 se „tombola“ bude konat dokonce každé dva měsíce, ale žadatelé, kteří se zúčastnili více kol a dosud vysněné poznávací značky nezískali, budou mít větší šanci na výhru. Nejmenší mají ti, kteří participovali na maximálně 24 kolech, naopak největší, trojnásobnou ti, kteří se zúčastnili 37-48 kol této loterie.

Psali jsme: Prodej aut v Číně se v dubnu zvýšil o 13,4 procenta

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: CarNewsChina

Štítky Elektromobil Hybrid Zelená auta Doprava

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…