ze Petra pustil prec ;-) ale pride este cas ked zaplacu viac... pockajme par rockov este .. kia je stale na vzostupe a este sa sranda len zacina
skvela sprava pre kiu .... mam radost z jeho uspechu.... navyse dizajn bude mat nadalej pod palcom..... mame sa na co tesit :yes: [odkaz] gratulujem k uspechom s kiou.... verim ze ich bude este vela
chlap na spravnom mieste a jeho dizajn sa mi velmi paci, nieco z jeho slov:
„Při prezentaci máme jen hliněný model. Je rozhodnuto, že do toho půjdeme a za několik měsíců už před námi stojí perfektní prototyp. To je pozoruhodné. Ta rychlost. U Volkswagenu a Audi trvalo vše v průměru o rok déle.“ Více na: [odkaz]
je dobre ze sa vo vw nezahrabal... v kii ma skutocne volne ruky a ta rychlost s ktorou prichadzaju nove modely je perfektna :yes: hosi nemecki mozete len zavidiet >:D:yes:
Peter Schreyer - clovek k nezaplateniu :yes::yes::yes:
S týmto disajznerom a prezidentom čaká kiu veľmi svetlá budúcnosť ;-)
Až sa mi natíska do úst, úprimné a nefalšované BRAVO ! Človek na správnom mieste. Asi jeden z mála, ktorý sa vypracoval na post postupne vlastnou zásluhou ... nie ako u nás (kamarát z výšky, bratranec, politický nominant - nula a pod.).
Proč jeden z mála? Moc osobnosti automobilového průmyslu nesleduji, ale často jsem viděl, že šli pěkně odspodu, i u lidí, kteří určitě nemuseli. Možná jsem měl jen štěstí.
Hmm, tentokrát musím smeknout. Schreyer je nepochybně velmi schopný člověk i mimo obor designu, a i když si trochu myslím, že skutečná tvrdá rozhodnutí v businessu budou mít na starosti jiní, tak je to od Kia velmi silné gesto. Nebo výborný tah, jak se ještě více vymanit z Korejského původu?
odkedy je Scheyer sefdizajner Kie tak kia napreduje raketovym tempom ... pockaj este 5 rokov.... a potom si svoj prispevok precitaj opat.... mozno za dosmejes ;-)
Kromě Ceedu, který má design exteriéru řekněme adekvátní, nějak ten raketový vzestup nepociťuju. Soul a Picanto patří k tomu nejstrašnějšímu, co kdy vyjelo na silnice, Rio zestárlo měsíc po představení a Optima je snad slepenec dvou aut. O kopii BMW 7 nemá ani cenu psát. Ale já vím, Kia šlape, už se rozjíždí, už jede >:-[]
kia soul ma uspech predovsetkym v USA... a coskoro uz bude nova kia SOUL verim ze viac europska :yes: kazdopadne pre kiu je SOUL bestseller... ono europa nie je jediny trh kde sa soul predava vies?
ceed, ceed kombi, pro ceed, rio, sportage, optima, picanto, K9, K7, K3 - stale nic? to ze sa tebe niektore auta nepacia neznamena ze su neuspene... ono kie sa predavaju aj inde nielen v europe... videl si uz novu K7micku? [odkaz] ci okrem ceeda nepoznas uz nic?
chod do USA mozno tam to raketove tempo pocitis :yes: vy vsetci sa stale bavite len o eu... ja sa bavim o kii ako znacke a ta predava auta aj inde po svete nie iba v eu..... ;-) eu nie je pre kiu dominantny trh..... ale eln sa smej casom aj v eu pojde kia hore :yes:
No, třeba Ceed se už rozjíždí. Bude Pro_Cee’d GT, budou turba, dvojspojka, ukradené kárované potahy, červěně lemovaná maska a Kia z toho všeho udělá první Cold hatch na světě >:-[]
chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo vw
tam by sa riadne zahrabal... musel by navrhovat podobne krabice ako stare TTcko ktore by muselo schvalit milon ludi... a vsetko by to pri vyvoji trvalo dvakrat dlhsie ako v kii...... svet by o nom nevedel a na nejake svetove dizajnerske ocenenia by mohol dopredu zabudnut.....
chvalabohu ze odisiel z vw.... :yes::yes::yes: velke stastie pre svetovy automobilovy dizajn :yes:
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Prečo ? Náhodou má topper pravdu a dnes súhlasím s jeho príspevkami na 100 %. Treba sa pozrieť pravde do očí a nie obhajovať z princípu neobhajiteľné ... :no:
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
A co je na prispevku psychopata1982 na zacatku tohohle vlakna tak obdivuhodnyho ci pravdivyho? Peter Schreyer se proslavil prave ve VW a valnou vetsinu oceneni posbiral za svou praci v nemeckym koncernu. Za jeho stezejni kousek je povazovany predevsim topperem vysmivany prvni TTcko, jehoz design pripomina onu krabici ze vseho nejmin. Na konte u Audi ma i jiny progresivni pociny, jako treba A6 C5, jejiz zad v pripade sedanu pusobila ve svy dobe skoro az sokujicim dojmem.
Topper je predevsim psychicky nemocny jedinec (to neni mineno jako nadavka, nybrz jako diagnoza), ktery celodenne vysedava u ACZ jenom proto, aby zde spamoval ody na Koreu. Sranda je, ze jestli se vlivem Korey a ji podobnych Evropa jednou hospodarsky polozi, prvni na tom budou biti zoufalci jako je Topper, kterej pak nebude mit ani na chleba.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Evropa se nepoloží vlivem Korey,ani jiných.Evropu položí jen Evropa a její morálka ,neboť není krize ekonomická,ale morální,což už tvrdil pan Baťa.
A napovím,že za to nemohou lidé kupující produkty z celého světa,ale jiní.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
cielom korejcov nie je polozit eu do smutku aj ked aj to raz pride ;-)
cielom korejcov v eu je uchmatnut si svoj podiel a zamerat sa na zisk a prosperitu znacky.. vieme ze korejci su uspesni aj v amerike a hlavne doma v azii.... do eu prisli aby is rozsirili trh.....
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Tak morálka a mravnost rozhodně není to, co by bylo vhodné vyzdvihovat v celé východní Asii, Japonci počínaje, přes Koreu a Čínou konče... tam o nějakých mravních a morálních hodnotách nemůže být řeč, a čím západně v rámci východní asie, tím hůře.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Jo budeme sem dávat příspěvky o tom,jak se který národ choval v historii,za válek,apod.
Krize morální,ne ekonomická.Tuto myšlenku pronesl už pan Baťa já ji sdílím také.Jde jen o to pochopit jeho myšlenky,podívat se do historie,proč vznikly ekonomické krize.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Právě,že byly knihy,dnes už nikdo moc nečte.A přemýšlet se muselo možná více než dnes.Ty to chceš mít všechno pěkně naservírované,bez zamyšlení,bez vnímání a bez pochopení.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Korejci jsou aktuálně proslulí tím, že mají problém s alkoholem, stačí trochu číst. O problémech Japonců snad ani není třeba mluvit, ale ti svou tak trochu zvrhlostí bojují po staletí.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Tak my zrovna abstinenti také nejsme,že a můžeš se o nás dočíst i další věci (krádeže),no proč to ale proč hned paušalizovat na celý národ,že.
No možná Tě omlouvá,že nepamatuješ tolik,ne že bych byl tak starý,ale určité věci jsem už zažil.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Tady se podle mě pouštíš na dost tenký led. Možná se ti nelíbí, že Čínani kopírují a vyrábí levné šmejdy, ale psát tu o morálce národů v východní Asii, kde podle mě máme dost co dohánět, je už za hranou.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Morální a mravní hodnoty jsou jasnými pojmy, o tom, pro kterou kulturu jakou hodnotu měl lidský život a bohužel jakou stále má, není nutné vést diskuze. Samozřejmě jsou tady tací, kteří si s pojmem morálka nebo mravnost nevědí rady.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Definici morálky myslím rozumím, nicméně ten útok na východní Asii v tomto směru stále nechápu. Obzláště my Češi můžeme o morálce kázat málokomu, protože tady nějaká touha příjemného soužití ve společnosti dodržováním jistých zásad moc nefunguje. Jsme se na sebe extrémně hnusní a jde nám pouze o vlastní prospěch bez ohledu na ostatní. To vidí každý, kdo byl někdy dál než za humny. A obzláště v té východní Asii jsou v tomhle i díky vlivům v lidech zakořeněných filozofií jako buddhismus, taoismus apod. úplně jinde. Nechci z nich dělat svatoušky, kterými jistě také nejsou a jsem ten poslední, kdo by tu chtěl kázat, jak se máme chovat, ale jak už jsem napsal, tohle mi přijde za hranou.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Jenže taoismus a budhismus jsou v té nejryzejší praktikované podobě i v té Asii v takové míře uskutečňovány, jako u nás čisté křesťanství a jeho (zjednodušeně řečeno) nejhezčí myšlenky.
O Číně raději nehovořit, o tom, že globalizace dorazila i do Japonska taky.
A tady nejde o čechy, protože my sice nejsme nejsvětější, ale mnoho je zveličováno a je jakýmsi symbolem české národní "hrdosti" si sám do sebe kopnout, navíc náš průmysl a naše výroba na tom zdaleka není tak špatně, jak v těch jiných státech evropy, které patrně dáváš za příklad.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Jak sám píšu, je naivní nějaký lid považat za národ svatoušků. Skutečně jsem tím nechtěl říct, že by tam žili jen samí mniši, co tráví život v klášteře a nikdy neudělali nic špatného. Ale ti lidé to mají v sobě a přispívá to tomu, že ta kultura je z mého pohledu dál. Ale o tom, kdo je "lepší", nemá cenu se hádat a ani o to nejde. Mé výhrady směřovaly úplně jinam.
O průmyslu a jiných státech Evropy jsem neřekl ani slovo. Jen nechápu, v čem se asiaté chovájí nemorálněji než evropané. Obzlášť zcestné mi to přijde proto, jak jsem se snažil naznačit, že to píše člověk zvyklý na české prostředí o národech, které jsou naopak v obecném vnímání na opačném konci spektra.
Ano, Japonci jsou zvrhlí a Číňani kopírují auta, jiný kraj jiný mrav, oni by o nás mohli taky říkat spoustu nelichotivých věcí, ale do morálky bych do skutečně netahal.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Musíš brát ve zřetel, že jsi se zapojil do diskuze, která má nějaký vývoj a já postupně reaguji na prohlášení před tebou a má reakce tomu taky odpovídá, konkrétně: "Evropu položí jen Evropa a její morálka ,neboť není krize ekonomická,ale morální".
Svou nemorálnost celkovou kulturní vyspělost Asie hledá, i když je pravdou, že Japonsko už mezi ty hledače zdaleka tolik nepatří. Tím, čím si prochází teď Čína a před pár lety procházela Korea, tím si v pomalejším tempu prošla Evropa pomalu před 100 lety. Stačí vzít některé aspekty, tam kde Evropa hřešila proti přírodě a poučila se, tam teď hřeší a ponaučení si berou Číňané a Korejci. A totéž platí o sociálních jistotách atp. Ono to tak na první pohled nevypadá, protože ten pokrok a ty změny ve společnostech se dějí v podstatě i během jedné jediné generace, viz Čína, u nás to trvalo generací několil, za vše může informační věk. A nepochybuji, že sinusoida "ekonomiky", která je propojena s morálkou a hodnotami společnosti (propojena, čili recipročně se ovlivňují) usměrní vývoj v některém směru. A půjde to rychleji než u nás.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
To, že dochází k jakési morální krizi podle mě není až tak zcestná myšlenka a vůbec nevidím důvod, proč na to "na oplátku" reagovat útočením na morálku asiatů.
Je jasné, že Čína či Korea byli/jsou v jistých fázích pozadu za Evropou. To se však týká spíše technického pokroku, ekonomické vyspělosti a podobně. Dost možná i politického vývoje. O tom, jak se tam k sobě lidí chovají a jaké hodnoty vyznávají to ale něříká vůbec nic.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Já bych to třeba v Evropě až tak morální krizí nenazval, podle mě je to spíše kulturní krize, i když teď to možná vyznělo příleš xenofobně, podle mě to tak je.
Spíše beru v potaz aktuální situaci a podle mě je třeba vyspělostně společnost dál v Evropě než v Korei a Číně, naopak pokrok, technika, ekonomická vyspělost na tom je snad skoro podobně. Možná to má spojitost s tím, že ten přerod je příliš rychlý na jednu generaci.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Jak je vidět na příkladě Ameriky, izolovaně vyvíjecí svět byl pozadu a z historického hlediska probíhal vývoj nejrychleji v Evropě. Pokud vyčleníme Afriku, takový izolovaný vývoj dnes neexistuje, všechny současné poznatky jsou známy po celém světě a všude jsou produkty vysokého školství schopné je aplikovat. Obecně to lze shrnout pod globalizaci a v této době samozřejmě není problém, aby i v Číně byla supermoderní města, síť vysokorychlostních vlaků a podobně. To už je jen o tom, na co má člověk peníze a do čeho chce investovat. A taky kde, protože je známo, že ta vyspělá čína je poměrně malá a o to zaostalejší je venkov, kde se skutečně žije jak tady před těmi 100 lety.
I demokracie tu byla dříve, čili rozumím tomu, že ti společnost připadá dál. Nicméně jak už jsem psal, politické uspořádání a ten technický vývoj nic neříkají o morálce, o které se celou dobu bavíme. Navíc do toho zahrnuješ i Japonsko, kde žádný komunismus jako v Číně není a připadá mi vyloženě směšné a nekompetentní hovořit o nějaké morální zaostalosti a neexistenci hodnot v těchto zemích. Osobně si ohledně něčí morálky netroufnu na víc než říct, že život v českém prostředí, které znám jako jediné hlouběji, mi v mnoha ohledech nevyhovuje.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
A z čeho tak soudíš? Ono to svádí říkat, že je tam všechno na prd, protože tam vládnou komunisti, otázka je, jak moc je to pravda. Obzlášť u něčeho jako morálka.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Bože... To má být důkaz nízké morální úrovně v Asii? Jinde se takové věci snad nedějí? A je to vlastně tak zvláštní, že se tam něco stane, když je v Indii téměř dvakrát víc obyvatel než v celé Evropě?
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Neumíš číst??? Píšu snad někde, že jde o důkaz??? Naopak píšu, že jde o příklad! Jestli nevíš jaký je (významový) rozdíl mezi příkladem a důkazem, pak o tom logicky nemůžeš normálně diskutovat. Stejně tak nikde nepíšu, že se podobné případy nemůžou stát jinde.
Navíc znovu vypadáváš z kontextu diskuse, nikdo tu netvrdí/netvrdil, že Evropa je morálním/mravním vzorem pro zbytek světa, ale někdo tu naopak dával (v tomto směru) za vzor právě Asii. Proto tento příklad, který rozhodně není jen běžným znásilněním.
"Dívka se předminulou neděli v noci se svým přítelem vracela autobusem soukromého dopravce z kina domů, když je napadla skupina mužů. Útočníci pár svlékli, dívku hodinu znásilňovali, pak oba zbili železnými tyčemi a vyvlekli z autobusu ven. Také přítel napadené skončil v nemocnici, ale jeho zranění nebyla tak vážná. Jako nepochopitelné se zdá, že k činu došlo v jedoucím autobuse, který projížděl i přes policejní kontrolní stanoviště."
Co dělala celou hodinu "morálka/mravnost" např. řidiče autobusu ("který projížděl i přes policejní kontrolní stanoviště"), spolucestujících, náhodných svědků apod.?
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Co jsem se tím snaži říct je to, že mi připadá zcestné argumentovat ohledně morálky východoasijských národů o několikamiliardové populaci nějakou zprávou z novinek o smutné události v Indii. Polemizovat nad tím, jestli ten odkaz je důkaz nebo jen příklad podporující danou teorii je myslím v rovině této diskuze zcela mimo. Samozřejmě jsem si vědom toho, že jsi to neprezentoval jako důkaz. Tento pojem jsem použil já v návaznosti na již řečené.
Nikdo z vás v žádné z těchto zemí pravděpodobně nebyl a když už, tak maximálně na pár dní v turistických resortech aniž byste promluvili s jediným Číňanem a suverénně se tu vyjadřujete k nízké úrovni tamější morálky a k tomu, jaký na to má vliv politický režim. To přeci nikdo nemůže brát vážně.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
S tímto já nemám problém, každý má své morální hodnoty postavené jinak a tím pádem i jiné představy o vzorech.
Výhrady jsem měl k tomu co napsal Ronault a k výroku, že morálka v Číně nestojí za nic, protože tam vlánou komunisti, což jsi odsouhlasil a navíc skutečně velmi podle reagoval posláním odkazu o tragédii, jež se stala v Indii.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Souhlasil jsem s tím, že komunistická strana měla/má v Číně negativní dopad na morálku ve společnosti (ostatně jako všude, kde se KS podařilo dostat k "absolutní" moci), ty s tím snad naopak nesouhlasíš?
Tak já jsem podle tebe "velmi podle reagoval"? Nenech se vysmát, diskusní "hysterko" (viz 12:00). >:-[]
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Já na to především nemám jednoznačný a dogmatický názor, protože ten režim bude dost odlišný od toho, který fungoval zde, nikdo z nás do toho nevidí. Konkrétní dopady na morálku obyvatelstva jsou taktéž velmi diskutabilní a vstupuje do toho mnoho proměnných. Rozhodně nám nepřísluší to posuzovat. To se totiž dělá velmi těžko, pokud se tomu člověk profesně nevěnuje, nebo tam alespoň dlouhodobě nežije; natož když tam v životě nebyl. Nehodlám tu tedy tato témata rozebírat, jsme na serveru o autech, mé výhrady směřují pouze k tomu, že se tu někteří celkem radikálně vyjadřují k něčemu, o čem nic neví. Ale vštěpovat do někoho tyto zásady to by byl sisyfovský úděl.
Ano, taková reakce je dle mého názoru podlá v tom neryzejším smyslu tohoto slova.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Takže ani na to odpověď neumíš/nechceš. Pokud jsi přesvědčený, že ti něco nepřísluší posuzovat, tak to prostě nedělej a u ostatních to ponechej na jejich svobodné vůli..., nebo u nich jsi naopak přesvědčený, že ti přísluší jejich názory na to posuzovat? Tak snad buď do toho vidíš, nebo naopak ne. To je jako bych třeba vůbec nerozuměl vyšívání, ale měl potřebu psát do diskusí pod články o něm, s čím na tohle téma nesouhlasím/souhlasím a o kom si myslím, že tomu nerozumí podobně jako já.
Podle mě třeba ty taky absolutně nemáš na to, abys jakkoli objektivně obhájil své tvrzení, že má reakce byla údajně velmi podlá, dokonce "v tom nejryzejším smyslu tohoto slova". 8-s >:-[]
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Člověk někomu něco vytkne a místo toho, aby se dospělo k konsenzu, že mluvit o něčem, o čem nic nevím, není úplně v pořádku (o čemž snad není důvod pochybovat), se jen dozví, že má držet hubu a krok.
Nevím, jak bych ti měl objektivně dokazovat, že mi ta tvá reakce připadá podlá. Prostě to tak upřímně vidím a nelze o tom polemizovat. Pokud tobě to připadá v pořádku, těžko na tom lze něco měnit. To je jako bys po mně chtěl dle tvých slov objektivně obhájit, že kradení je nepoctivé. To je věc právě morálky a osobního vnímání dobrého a zlého. O tomhle se skutečně hádat nelze a vzhledem k tomu, že na to reaguješ stylem, že ti to mám objektivně dokazovat, asi je správný moment skončit, protože my dva k žádnému závěru i v návaznosti na první odstavec dojít nemůžeme.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Čtu-li tě pozorně, tak jedním výrazem tě tady WL trefil naprosto přesně - diskuzní hysterka, překrucuješ si o ublíženého postavení názory ostatních.
Ad. východní Asie, Čína, Indie. Sám tvrdíš, že o tom mnoho nevíš. Doporučuji ti o vnímání lidských práv, což je nejvyšší morální hodnota, kterou takto vnímá západní civilizace, navštívit alespoň festival Jeden svět, možná se i něco o morálce jinde ve světě dozvíš.
Samozřejmě vše stojí na tom, co považuješ za nejvyšší hodnotu. Konkrétně pro Japonsko byla nejvyšší hodnota ještě před 70 lety oddanost a hrdost, nikoliv lidský život, člověk neměl hodnotu, taoismus netaiosmus, společenská situace je měřítkem. Samozřejmě od té doby se Japonsko značně změnilo a přijalo mnoho hodnot naší civilizace, totéž pomalu a jistě začíná platit i pro Čínu, resp. rychle a nejistě (ve srovnání s Evropou to trvá reálně zlomek času). A Indie? Chátrající kastovní systém, který silně omezuje práva lidí a žen, to, co je nyní v médiích je jen opravdový zlomek, opět odkazuji na organizaci člověk v tísni atd.
Dobrým měřítkem je i HDI a jeho změny v čase a pohled na to, kdo je na absolutní špičce (Norsko, Australie, Nový Zéland USA) a kdo níže, i když o morálce to bohužel tolik neodpovídá.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Nepřipadám si, že bych vystupoval hystericky. Ať už samotným textem i tím, jak se cítím při vedení této diskuze.
Říkám pouze to, že o tom nevím dost na to, abych se mohl tak sebejistě tvým stylem vyjadřovat k morálce v těch třech jmenovaných státech východní Asie, protože tuto problematiku nestuduji ani jsem v těchto zemích dlouhodobě nežil. Pokud ty ano, rád si poslechnu víc, ale aniž bych tě chtěl nějak napadat, působíš stejně jako ostatní spíš jako hospodský vševěd, který má potřebu šířit rozumy na základě toho, že si přečetl v encyklopedii o kamikaze. Tvé úvahy jsou primitivní, naprosto postrádají širší souvislosti a soudíš jen dle toho, že bohatší Evropa se na povrchu jeví jako víc na úrovni.
Od člověka, který s takovou jistotou radikálně soudí morálku několikamiliardového obyvatelstva několika států, bych tedy čekal přesvědčivější obhajobu než tuhle taškařici, kterou s prominutím nemohu brát vážně.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Nic proti Kie a jiným automobilkám. Ovšem tobě bych doporučil někdy vysednout z té vaší letié Felicie a pořídit si auta jiná, eventuelně se s nimi alespoň pár tisíc km povozit. Pak teprve můžeš kritizovat či velebit. Zatím tu kolem sebe plácáš pouze načtenými texty z internetu a jiných médií.
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
To neznáš? Tak to někdy klidně zkus... >:D
Ale raději sólo, ať nedopadneš jako ti dva policajti v jednom spacáku, co jsem tu o nich nedávno psal.... >:-[]
Re: chvalabohu ze takyto talent neostal zahrabany kdesi vo
Jak vidím, tak ty budeš (v tomto ohledu) zřejmě mnohem zkušenější, než běžný průměr..., jen doufám, že to dokonce nemá nějakou přímou souvislost s tvým nickem? :*) >:D
Všetkým nám je jasné že si z toho úplne nadšený , ale nemusíš na Auto.cz zahltiť celý server ;-):yes: Aj keď s tebou súhlasím že dizajnér je na slušnej úrovni a VW sa môže ísť zahrabať
Kromě Ceedu tam nic moc pěknýho nevidím..Tohle je spíš úspěch účetních než techniky a designu..Je to to samé jako obdivovat Samsung a tleskat pádu Nokie přesto že je ve většině parametrů stále lepší..Jsem evropan a jako takový jsem hrdý že to nejhezčí a technicky nejvyspělejší v oboru automobilismu je od nás.Vy budete Evropu vždy jen dohánět a kopírovat protože nic vlastního nedokážete vytvořit.Auta mají duši..mikrovlnky a lednice ne. >:-[]
Byt hrdym europanom je fajn a v poriadku. Ale klamat sam seba, ze Nokia je vo väcsine parametrov este stale lepsia ako Samsung,(bavime sa o mobiloch, ano?) to uz v poriadku nie je. Okrem kvality fotiek(z niektorych modelov) Samsung uz Nokiu davno predbehol, Nokiu uz drzia nad vodou len velmi lacne a jednoduche mobily ponukane v Azii. Ich najnovsie vlajkove lode su 160-170 gramove tehly s operacnym systemom, ktory je aj v najnovsej generacii predajnym prepadakom.
Podle mne je jedno jestli ma neco nej nej parametry, pokud neco nema napr. software podporu nebo to neni tak uzivatelsky privetive, tak parametry jsou na h..., pamatuji dobu pocitacu Amiga...super pocitac, super parametry, PC bylo na hony vzdaleno... a jak dopadla..., dulezite je jak se prodava zbozi jako celek a to Kia jde naprosto dobre (me osobne se design libi, 7let zaruka je bezkonkurencni a kvalita a technika se mi zda naprosto shodna s konkurenci). Kdyz to reknu jeste vice ostre, myslim ze pro mnoho automobilek neni problem postavit rychle auto a to ani pro Kia (staci se podivat na maloseriove vyrobce), je to ale otazka ceny, proc prodavat auto ktere umi napr. 250km/h kdyz vse na auto je pak drazsi od vyvoje pocinaje az treba po pneu..., a to si tu rychlost vychutname maximalne na Nemecke dalnici...ci par nadsencu rychle jizdy..., na bezne jezdeni potrebujeme to co nejlepe vyhovuje nasim potrebam co nejvice...
Jak to souvisí s tou Nokií vs Samsung, Nokia z toho (prametry, software, podporu, uživatelskou přívětivost) už dnes nemá lepší (než Samsung) nic a žít z minulosti nestačí.
Má. Proti N9 nabo E6 Samsung nemá co nasadit. Jeden je téměř dokonalý multimediál s nepřekonaným konceptem ovládání a integrace služeb třetích stran, druhý je posledním z řady skutečných "manažerských" telefonů.
Chápu, že když máš Nexuse, že budeš kopat za Samsung...ale telefony pořád ještě nejedou pouze na počet jader, aplikací vydávajích zvuky prdů anebo miliony pixelů...
Nic ve zlém - neustále tu točiš o tom, že nemáme generalizovat a pak tu vypustíš tohle... ;-\
skor je to hanba ze dizajner ak sa chce presadit a stat sa svetoznamym musi z vw odist...az vtedy moze prejavit svoj talent a plany..... ved je to pre vw ostuda..... totalna ostuda
Jenže on byl světoznámý dávno než ke Kia odešel. A pokud je něco totální ostuda tak skutečnost, že si Kia neumí vychovat vlastní lidi a jediné co umí, je přetahovat mozky konkurenci.
vsade to je dnes tak...... ludia prichadzaju a odchadzaju... keby mal Peter vo VW adekvatne podmienky pre pracu tak by neodisiel.... ale byt zviazany a robit len to co ti povedia takto sa tazko pracuje ;-\
Neboj, VW si vychovává další mozky a s jedním kouskem nestojí ani nepadá. A kdyby byl tak geniální, že by jej VW potřebovalo, tak si ho kdykoliv koupí. Přeplatit takového člověka se zdroji VW je ten nejmenší problém. Ale asi jim za nějaké zvláštní investice nestojí, dnes je to "vyjetý olej", chlápek v 60 letech už není to na co by dynamická firma stála frontu.
Takto velký šéf nemá potřebu vytahovat si triko notabene na veřejnosti. Na designera byl Schreyer u VW extrémně dlouho, prakticky od studií, která absolvoval už jako zaměstnanec VW až do svých 53 nebo 54 let. Takže to nejlepší dávno odevzdal do VW a Piech určitě není hlupák a ví, že v designu musí lidi točit a ne si nechávat na penzi. Ale takto se to do médií samozřejmě neříká.
To neznamená, že už neměl firmě co dát. V takovém koncernu to není jednoduché, schopných lidí nemají málo a v Německu často, soudě z mé zkušenosti, upřednostňují mladé a talentované, kterým mohou předat zkušenosti. Vedoucích pozic zase tolik není. Možnost postupu je značně omezená. Principiálně je to podobné studiu na špičkové univerzitě. Nehledě na to, jak skvělé výsledky jsi měl na střední škole, uspět bude pořádná fuška.
On je znám také tím, že ho Kia všude cpe a je na něm a na 7 postaven marketing. O jiných designérech se pomalu v mainstreamových médiích nedočteš. Přitom Schreyer jen dělá na první pohled líbivá a bezpohlavní auta. Neznám jedinou Kiu na kterou by si někdo za pár let vzpomněl. Je to jen povrchní popík na jednu sezónu. Přesně dle zadaní.
No právě. Je to všechno moc povrchní a prvoplánové. Kia se tváří jako nějaké sportovní značka, ale vše končí jen u designu. A ten pokud je bez obsahu, tak se dá nazvat kýčem. Pokud by to Kia myslela vážně, tak nebude sponzorovat fotbal, kde je nejvíc vidět, ale dá peníze do motorsportu. Ale ne jen do nějakého vrcholného podniku typu WRC nebo F1.
Vidím to tak, že kultura Asiatů je úplně jiná a jejich management je prakticky na veřejnosti neviditelný a nejsou schopní/ochotní někde veřejně vystoupit. Trochu to připomíná chování mafie. Já tedy neznám jiného prezidenta nebo vicepresidenta Kia nebo Hyundai na rozdíl od evropských nebo US automobilek kde i když se člověk o management nezajímá tak řada manažerů je dostatečně známá. Schreyer jako jediný Evropan má návyky ze západního světa a kontaktům se nijak nebrání a protože je jediný z celé firmy tak je automaticky mediální hvězda.
Ber to tak, že Korea je svobodná asi tak dlouho jako my a největší korejské firmy mají kořeny v době vojenské totality. A v té době to mělo k mafii hodně blízko.
Aspoň se pokus trochu myslet. Prosadil se právě u VW/Audi, pokud by se tam neprosadil, nechtěli by ho korejci přetahovat a "vychovali" by si vlastního designera.
Němci nepotřebují korejské "hlavy" k tomu, aby se ve světě prosadili, ale korejci ty německé zjevně ano...
a co ma byt..... aj v samsugu pracuju europania a aj v europskych znackach azijci.... aj v talianskom ferrari maju technikov z australie alebo z anglicka... normalna vec.....
ja viem ze kia ma europskeho dizajnera ja proti europe nemam nic , len ma tesi uspech korejcov nakolko im fandim a pacia sa mi ich auta :yes:
Jo je opravdu skvělé,že je lepší dělat pro korejce než pro evropskou firmu.To je fakt paráda,nebo snad tam Schreyer nešel dobrovolně?jojo to je na oslavu.
myslim ze Schreyer sel do Kia hlavne proto aby mohl prosadit svou vizi...a to navrhnovat auta od zacatku podle sveho...to je podle mne sen kazdeho designera..., no a jelikoz v Evrope kazda automobilka ma jiz nejakou design tradici tak to proste z podstaty neslo tuto vizi aplikovat...., a rikat ze nekdo dela pro Korejce to je jen nalepkovani, Hyundai-Kia je globalni firma, to je jasne ze Korejci jsou ve vedeni spolecnosti, tak jako VW ma ve vedeni Nemce.., koneckoncu vzdyt jen v CR a na Slovensku zamestanava Hyundai-Kia mnoho lidi.... :yes:
Vždyť je to běžná praxe. Některé lidi nebaví hrát druhé housle a nemají na to, aby byli prvními. Tak musí jít k firmě, kde nebudou mít tak silnou konkurenci. Je zázrak, že u VW vydržel tak dlouho.
To nebylo myšleno agresivně. Použil jsem termín, na který jsem se zrovna cítil. 26 let pracovat jako designér v rámci jednoho koncernu, to je dlouhá doba a podle mne je to celkem nevídané (= zázrak). Nemám potřebu spekulovat, co ho k tomu či onomu vedlo. Rozhodně dokáži pochopit, že by někdo v jeho pozici chtěl jít někam, kde se může víc projevit. Postup přestupem je prostě běžná praxe.
Peter Schreyer sám prezentoval proč přešel do Kie,naproti tomu šéf koncernu VW jeho odchodu lituje,tak se tak vyjádřil.
Ti dva vědí nejvíce o svých rozhodnutích,tak proč do toho vnášet nějaké spekulace,domněnky?
Jejich prohlášení jsou oficiální vyjádření,tak je tak berme,jako fakta.Proč něco kroutit tak,nebo onak?
Podle mě příchod Italů VW hodně pomohl. Od té doby není designu VW co vytknout a nuda, šeď a bezpohlavnost střihlá kýčem snad nenávratně zmizela. VW teď zažívá své nejlepší období a to i v designu. Nemá proto sebemenší důvod litovat odchodu Schreyera. Ten zatím u korejců neudělal auto, které by se mohlo po designové stránce postavit srovnatelnému novému modelu od VW.
Já žádné podobné oficiální prohlášení nevydávám, nemám k tomu důvod, jen nejsem (v tomto směru) naivní. Ty snad do důsledku věříš naprosté většině podobných prohlášení? 8-s
Oblaz nas svou prozretelnosti a zkus vysvetlit, proc vrcholny predstavitel VW tvrdi, ze lituje odchodu Schreyera, kdyz se tomu podle tebe neda verit a co je teda za tim ve skutecnosti. Rad si to prectu.
Za design KIA sbira jedno oceneni za druhym a jejich vozy se libi nejenom odbornikum ale potvrzuji to i prodeje - KIA jako jedna z mala automobilek jiz nekolik let roste - i v obdobi krize.
Nechapu, proc by tedy VW mel chtit, aby tam Schreyer zustal.
Uklidni se, tradičně zase nechápeš...
Johnn tady napsal, že to je pravda (resp., že to musíme brát jako fakta) proto, že to je oficiální vyjádření:
"Jejich prohlášení jsou oficiální vyjádření,tak je tak berme,jako fakta.Proč něco kroutit tak,nebo onak?"
A já na to logicky reaguji, že v obecné rovině rozhodně neplatí, že je něco pravda jen proto. že je to zrovna oficiální prohlášení:
"Oficiální prohlášení/vyjádření se obecně dělají primárně podle konkrétních potřeb, nikoli podle skutečné pravdy..."
Jestli neumíš číst, nebo nechápeš slovo "obecně", tak se nejdřív dovzdělěj a pak se můžeš znovu pokusit o dospělou diskusi. Kdybys byl tak inteligentní jak si aktivní, tak nás tady strčíš do kapsy úplně všechny... ;-)
Slusne jsem te pozadal o zduvodneni/vysvetleni.
Pokud jsi tedy mluvil v obecne rovine a toto konkretni vyhlaseni nezpochybnujes, prijde mi ponekud zvlastni ze oficialni prohaseni obecne zpochybnujes zrovna tady. Zatim mi to prijde jako tva klasicka vykrucovacka, ale klidne si te vyslechnu...
PS: priste si odpusti ty stupidni osobni invektivy
PS2: ty uz bys musel byt snad nejinteligentnejsi na celem svete
Přes okecávání/vykrucování jsi tady přeborník ty (viz např. 16:19) a pokud o něčem píšu v obecné rovině, tak nevidím důvod aby to neplatilo i v tomto případě, že něčemu slepě nevěřím jen proto, že je to oficiální prohlášení ještě neznamená, že hned musím slyšet i trávu růst...
Ani už jsem nečekal, že bys to mohl pochopit, sežeň si tlumočníka s alespoň průměrným IQ, který nebude pokaždé dělat z jedné odpovědi tři doplňující otázky.
Tak to (podle tebe) upadl na hlavu i Provocateur (viz 22:06). >:-[]
Pro hlupáka každý hloupý...
U koncernu byl nějaký 26 let. Dostal se za tu dobu na vedoucí pozici? Svěřili mu nějakou značku? Ani množství modelů, na kterých se podílel, není závratné. Co na tu otázku měl odpovědět? Litovat může toho, že konkurenci dali designéra, který jim zajistil lepší prodeje.
No tak,že se Schreyer vyjadřuje pozitivně k zaměstnavateli (větší volnost,vstřícnost k novotám,rychlost) je jasné.Ale proč by šéf VW tak veřejně litoval jeho odchodu a tím dále zvyšoval jeho cenu.to už logiku nemá žádnou.Takže nač prohlášení překrucovat.Prostě Schreyer je kapacita,i u VW by mohl odvádět dobrou práci,ale nedokázali si ho udržet.A to není na žádnou chválu.
Optima globalne rekordne roste a patri k nejuspesnejsim modelum znacky - mesicne se proda vice nez 30 000 kusu, z toho nejvetsi cast v US. Kia Optimu nestiha vyrabet, takze mluvit o hazeni rucniku je ponekud predcasne.
V Evrope kvuli vytizene vyrobe nedelaji Optime temer zadnou propagaci, protoze v soucasne situaci je tento trh pro Optimu nezajimavy - zatim je vyhodnejsi prodavat to tam, kde to vyrobi, nez to prevazet pres ocean - az opadne zajem v US presunou usili na Evropu.
Pokud by se Evropanům Optima opravdu líbila, tak by se prodávala ve větším počtu, i kdyby se dovážela z Marsu. Nechceš si snad namlouvat, že má Kia pro Evropu vyčleněno 300 ks? >:D
Ano, Passat, Mondeo, Insignia atd. taky nemají propagaci a jejich prodeje tomu odpovídají...
Ten odstavec spíš myslíš ty, když říkáš, že Kia prodá 300 ks měsíčně jen kvůli tomu, že nestíhají vyrábět, do Evropy to je méně výhodné převážet a navíc mají dlouhé čekací doby.
vzdyt se nabizi jen sedan, pritom vetsinou lide kupuji ve verzi kombi tak se neni cemu divit. Navic pokud tam jsou ty produkcni omezeni tak se neni cemu divit..., auto je to ale nadherne :-)
A je taky možné, že mu bylo leccos naznačeno už při odchodu z VW, něco ve smyslu, pokud se podaří vlna následujích modelů (což se z pohledu Kia asi podařilo), můžete myslet i na vyšší pozici než je šéfdesigner.
Není nad to, když evropané pomáhají podkopávat její průmysl na úkor asiatů :'-( Taky nebudu pornoherec v gay filmech jen proto, protože by mi to hodilo víc než současné zaměstnání.
Gilgit: samozřejmě že se zaměstnavatelé mění. Nicméně evropští výrobci zažívají už pár let hubená léta díky tomu. Že korejci vykradli jejich know-how (ano před 30 lety ještě max pěstovali rýži a většina technických slov v korejštině -např šroubovák- je anglicky, protože to tam historicky vůbec neměli) které teď vydávají za vlastní. Vrcholem bylo pozvání Bosche do Nošovic. Ten šťastný jak bude dodavatel a dodavatel byl pár měsíců. Nyní se jednotky ABS vozí z Mobis Korea a jsou těm Boscháckým podobné tak, že krom loga máš problém poznat rozdíl. Tak strategický člověk, který hájil náš průmysl přešel na druhou stranu. Pomáhá protistraně na úkor nás všech.
Že umí, to víme. Jakmile Ferdinand nebo kdo řekne že to byla chyba ho pustit, šups hned ho udělají prezidentem aby zůstal. Ono je taky o čest někde pracovat a něco po generace budovat. Takže my, končiny kde byla kolébka automobilu si necháme pár přežívajících herek a všecky auta zde budou Korejské, kde taky poplynou úplně všechny zisky. Skvělé, to jsme to dopracovali. Nemáš pravdu, je problém, že asijské firmy přetahují klíčové hráče. Z dlouhodobého hlediska ano, velký problém s dalekosáhlými důsledky. To je úplně to stejné, jak bychom jim do Korey posílali 50% našeho státního rozpočtu.
O nezmyselnosti obmedzovania zahraničného obchodu a kapitálu písal už Adam Smith u 18. storočí .... ale zdá sa, že aj v 21.storočí sú jeho myšlienky aktuálne ....
Protože si to mohou dovolit.Oni bez nás jakž takž přežijí,s námi už je to horší,protože většiny výroby,kterou potřebuješ jsme se zbavili.Jo kdo si neváží práce a to každé,protože každá je důležitá,tak nakonec přijde o vše.Není výroba,možná nebude časem ani vývoj.
Doufejme,že to takto nebude.
V Evropě jsme prostě humanisti a dali jsme práci lidem v rozvojových zemích, jako je třeba Čína. I na chudší se má myslet. Třeba to ti jejich komouši pochopí a pošlou to dál.
Ono dávání práce rozvojovým zemím se říkalo kolonialismus.Levná pracovní síla,kupující draze bezcenné cetky mocnosti přináší zisk.Vždy to tak bylo,ale vždy dočasně.Jednou se vše otočí,samozřejmě,takto to bylo vždy v historii.
Presne tak, hned idem nalozit fujaru do nejakeho favorita (posledne auto ktoreho vyvoj prebiehal cisto v rezii skody) a zahrat si na polanu, len tak pre povzdbudenie naroda....
Pochybujem ze clovek v jeho postaveni si vybera pracu na zaklade toho, ci mu rocne hodi o par tisic € viac, uz teraz ma tipujem na konte sumu ktoru ak by chcel minut musi sa velmi snazit.
Ale ak ti na jednej pozicii dovolia vyrobit na novom golfe ostrejsiu hranu svetla, alebo vymenit v passate trojuholnik za hodinky proti proti tomu ze dostanes cisty papier s tym ze mas navrhnut novu dizajnovu liniu automobilky, to uz je ina kava.
Je dobré, že se nechal zlákat a dokázal vyšvihnout automobilku, která pomalu začíná přitápět vozům v evropě a věřím tomu, že v budocnosti bude konkurovat ještě více a to zejména předraženým vozům od Škodovky a VW.
jsi nemocný? Za předpokladu, žeby korejci položili nějaké naše automobilky a byly místo nich, proč si myslíš žeby byli lidumilové? Natáhneš pomocný prst, se smíchem ti ukousnou ruku. S tím by to bylo stejné.Pokud se tu rozlezou, budeš jako bílá cvičená opice (nic jiného pro ně nejsme) v jejich hrsti. Tak příště přehodnoť co píšeš. Sundat hřebínek VW grup se dá i jinak.