Už za tři týdny se na pařížském autosalonu ve světové premiéře ukáže nový Peugeot 508. Model, který bude hned o začátku roku 2011 k dispozici jako sedan i kombi SW, se bude pro evropské trhy vyrábět ve Francii.
Jsem zastáncem benzínu a to nejlíp atmosférického šesti či osmi válce, takže po téhle stránce mě 508 zatím neuspokojuje, ale jinak byl řekl, že bude mít úspěch a Insignia (ta hlavně) s Mondeem, Passatem a Superbem by se měli začít bát
Pořád ještě se úplně nezbavili tý přední huby. Ta přední maska má zase ten přiblblí úsměv. To je asi jediná zásadní věc, která mi tam vadí. Jinak to vypadá zajímavě. Jsem na to zvědavý. Slibně to zní hlavně s motorem 2,2 HDI 150KW/450Nm.
tie pohotovostne hmotnosti u tak velkeho auta (najme so vznetovymi motormi) mi robia radost. palec hore pre peugeot, ze po mazde (a ciastocne citroene s jeho novou C4-kou) ide o druhu automobilku (pokial viem), co vzdoruje "insignizacii / astracii" aut :yes: .
Stojí ti to za to se ztrapňovat? Chybu ve čtení děláš bohužel ty... Tím že jsem použil množné číslo, je do nebe jasné a nesporné, že jsem mluvil o dvojici Cayenne/Touareg... ;-)
ty moj briskny "citatel" - a vsimol si si na koho som reagoval? prelozim ti to: podpichol som iudexa, ze so svojou dedukciou netrafil (on myslel na P508 a ty cayenne/touareg), ergo som pochopil, ze ty myslis dvojicu touareg/cayenne. navyse tu mam nizsie koment, kde to potvrdzujem.
Motoristicky to moc špička nebude. Super tam je motor 2,2 HDI 150 KW/450Nm, ale jinak průměr. V benzínu slabota. Jediný benzín je 1,6. Jedná se o dobrý motor, ale pořád to je jenom 1,6. i superb má v benzínu 1,8 TSI, 2,0 TSI a dokonce 3,6 FSI. Takže s motory je to poměrně chabé. pokud nechceš Naftu, moc na výběr není.
JInak se mi taky líbí, až na ten přiblblí úsměv, který je patrný hlavně na tom bílém autě. Jinak Super.
To je pěkné ale bavme se o tom jak velký smysl to má... Za okolností kdy se s benzínem prodává 10% aut by asi nebylo příliš efektivní řešit superspektrum zažehových jednotek... Chci říct, že se Peugeotu ani tolik nedivím...
Příplatek za diesel u 3008 je taky pěkně tučný a nejspíš bych volil 1,6T, v praxi se však nafta prodává lépe...
Keby sa automobilky rozhodovali iba podľa toho, aká motorizácia sa predáva, nemal by Superb 3,6V6 (videl si nejaký? Ja okrem TDI iba 1,8TSI), Passat 3,2 V6 ani 1,6i (TDI, občas TSI), Ibiza 1,4TSI, Insignia 2,8 V6 atď. Čiže Tvoj "argument" pokrivkáva na obe nohy. ;-\
Superb tady těží z motorové palety VW koncernu. To dá přeci rozum - proto může mít snadno v nabídce i motory, které se v něm jen minimálně prodávají.
Nemám v motorech VW moc přehled, ale počítám, že ty silné benzíny se nabízí např. v Audi, kde se obstojně prodávají. Proč je potom nenabízet i v dalších koncernových modelech a nerozmělnit tak vývojové a fixní náklady...
PSA nemá žádnou značku v prémiovém segmentu a benzínové motory se v tomto koncernu tudíž skutečně pohybují jen na okraji. Proto vývoj benzínových motorů skutečně nedává tolik smysl.
R-classův argument proto dle mého názoru vůbec nepokulhává. Naopak se nad tím dokázal zamyslet více než ty.
V článku se navíc píše, že zatím P 507 ZATÍM pouze se dvěma benzínovými motory. Třeba něco přijde...
Isteže Superb využíva koncernové motory a je to logické. Ja som reagoval na R-Classov argument, že je to zbytočné, keď sa tieto motory nekupujú. Ak sa i tieto najvýkonnejšie benzíny moc nepredávajú (logicky ani u iných výrobcov), neznamená to, že sú v ponuke zbytočné. Keď už pre nič iné, tak pre budovanie image auta v rámci triednej konkurencie. Nečítal si aj tu na ACZ ako argument v prospech Superba, že má v ponuke 3,6 V6? Zvyšuje to jeho image, a to nie je len virtuálna hodnota, ale niečo, čo sa môže pretaviť do vyššej ceny.
PSA je tiež veľký koncern so širokou ponukou (i vo vyššej strednej) a je len ich hanba, že nedokážu osadiť i patričné výkonnejšie motory (ostatne nemajú v ponuke 3,0 V6? Majú, len na jeho vývoj dlhodobo kašlú. Naviac v dobe turbobenzínov nie je vývoj výkonnejších verzií extrémne náročný, je to skôr o prepĺňacích tlakoch (ako príklad 2,0 TSI od VW - výkony od 132 do 199 kW).
Takže nemyslím, že by sa nad tým R-Class hlbšie zamýšľal, nehovoriac o Tebe (pre Tvoju info: 3,6 V6 zo Superbu nie je v ponuke Audi).
A o dočasnosti benzínovej ponuky 508 som si tiež vedomý, viď môj príspevok zo včera, 15:51. ;-)
Jenže to neznamená, že když se prodává více nafty, že se benzín neprodává. Například Superbů 1,8 TSI pár potkávám, Octavie taky. Ta absence nějakého většího benzínu je znát. Nějaký dvoulitr klidně atmo by se tam hodil.
Tohle se netyka jenom Peugeotu. U noveho Mondea by nejsilnejsi benzin mel byt taky 1.6ka ovsem se 180 koniky. U 508 zrejme casem zaradi do nabidky i 147 kW verzi. Myslim, ze podobny trend bude nasledovat i u ostatnich vyrobcu. Uvidime, jak na tom bude "novy" Passat.
U akého Mondea? Budúcej generácie MY 2015? 8-s Pretože ako Ti už odpovedali bližšie, súčasné faceliftované Mondeo má 2,0 SCTI so 149 a 177 kW. Mimochodom 1,6SCTI so 180 k v Mondeu vôbec nebude. ;-)
Kdepak jasnovidec. Nekde jsem cetl rozhovor s Andrew Fraserem, jsou to jeho slova. Samozrejme, je to jeste daleko a do te doby se muze mnoho zmenit. ;-)
Ako tradične Peugeot silne bazíruje na dízloch, ktoré vyzerajú byť špičkové (2,2 s 204 PS!) Ale čo benzín? Dve jedna-šestky v strednej triede, ktorá má súčasne nahradiť vyššiu strednú?! 8-s Ja viem, že ponuka nie je konečná, ale s ohľadom na emisie myslím, že tradičná 3,0 V6 už nebude a žiadny trochu silnejší benzín v koncerne nemajú. ;-\
suhlas, v tomto koncern PSA zaostava. ked uz benzin, mam radsej atmo, ale vzhladom na aktualny trend by bolo dobre vymysliet s BMW aj nejaky 1,8 THP, 2,0 THP apod.
pre mna by vsak bolo idealne 2,0 HDi v tmavom kombiku, mnam :-) sedan ma trochu nevyvazeny zadok a svetla farba predku tiez neprospieva (ked teda kukam konkretne na tieto dve auta na fotkach).
Pozoruhodná je hodnota rázvoru osí kolies. 287 cm na strednú triedu je asi rekordná hodnota, presahujúca výrazne i nahrádzanú 607. :yes: Som zvedavý, ako sa to prejaví v interiéri (407 bol na tom vzadu biedne).
Na iných stránkach je údaj 2817 mm, teda tu zrejme "preskočili" číselká a vzniklo z toho 2871 mm (čo je dosť rozdiel). 8-s */peugeot-508-vrcholny-peugeot-v-detaile…
je to aj dole na fotke s rozmermi a rovnako tak na inych weboch.
Len dodam pre kritikov, malo miesta nebude, jednak to je vidiet na foto a potom ja mam 407 s "dlhsim razvorom" :-) a je tam dost miesta. Zdeno Chara by si za seba urcite sadol :-)
Čo je to prosím Ťa "407 s dlhším rázvorom"? Prezidentská verzia á la Octavia I Long s dovarenou strednou časťou?
Neviem, koľko meriaš a čo je pre Teba pohodlné sedenie, ale ani ja so svojimi 193 cm si do 407 v pohode nesadnem, tak Cháru z toho môžeš tiež vynechať. ;-)
Správne poukazuješ na nesprávny údaj o rázvore tu na auto.cz, avšak podľa info všade inde je rázvor 2817 mm, čo je stále VIAC ako 407 s 2725 mm. ;-)
[odkaz]
Dobrý den, jak správně uvádíte, hodnota rozvoru náprav je 2817 mm. V tabulkách byl překlep, ze kterého vznikl i chybný výpočet mezigeneračního srovnání. Za tuto chybu se vám i dalším čtenářům omlouvám.
Rozvor u 508 je opravdu o 92 mm větší než u 407, tak jak je uvedeno v textu (a nyní i v tabulce) a jak by vyplývalo z porovnání nákresu v galerii s rozměry 407. Rozvor je stále zároveň o 17 mm (nikoliv 71 mm) delší než u 607.
Co se týká diskutovaných údajů šířky, v tabulce je běžně udávaná hodnota se sklopenými zrcátky, zatímco nákresu automobilka uvádí v praxi nevýznamnou šířku zcela bez zrcátek (lidově řečeno přs blatníky).
Pro úplnost: přdsné údaje jsou Šířka karoserie mezi dveřmi / se sklopenými zrcátky / s rozloženými zrcátky: 1,853 / 1,920 / 2,068
Oponoval by som, čo sa týka uvádzanej šírky. Hodnota šírka so sklopenými zrkadlami nehovorí o nič viacako s vyklopenými. Z praktického pohľadu je najdôležitejšia šírka vrátane zrkadiel, hlavne pre tých, čo parkujú v garážach so socialistickými rozmermi je to zaujímavý údaj. Ale pre porovnanie rozmerov rôznych áut sa odjakživa používa posledne menovaná "šírka cez blatníky", iže šírka bez zrkadiel. Bolo by fajn, keby ste sa aj na auto.cz tohto zvyku držali, poprípade uvádzali vždy všetky známe rozmery. Mnohých zaujíma aj hodnota previsov, alebo nájazdové uhly vpredu aj vzadu, ešte mám v pamäti rozčarovanie známeho, ako si kúpil novú Octaviu (1.generácie), a nemohol s ňou zaparkovať v garáži pod domom, lebo by si to odniesol výfuk...
90% národa sa posadí i do Fabie, to nie je žiaden argument. Porovnaj si to s miestom vzadu u konkurencie (Passat, Mondeo, Superb) a v tom kontexte vnímaj moje tvrdenie; potom uznáš, že je dôvodné.
No, a je to tady, velikostní kategorizace se nám začíná komplikovat. Vedle střední a vyšší střední vzniká v tíchosti pežotovská podsekce "střední XL". Avšak ať je to jak je to, 508 bude řazena nepochybne do střední třídy. Když to srhnu, pak zatřídění pětsetosmičky bude napříště vypadat takto - francouzský mainstream, střední XL. Nauč se to zpaměti, ať v tom pak na diskuzích nemáš brajgl.
Co se týká vozu, tak jak tak koukám, z Wolfsburgu by ty přístrojovky mohli rovnou dodávat kdekomu... Hledám, hledám, tu naznačovanou eleganci. Že by v zadním bočním bavoráckopassatovském okénku?
No, uvidíme, o francouzské eleganci, espritu a šarmu mám poměrně dlouho ustálenou představu...
mna by zaujimalo, ako to s udajom sirky. Na MACZ je sirka 1920mm a na automotorasport je udaj 1853mm, co je rozdiel bezmala 7 cm a to je sakra rozdiel. Cez 1900mm nemaju ani niektore luxusne SUV, zeby 508 ano? :-/ Kto vie pravdu?
No auto vypadá dobře, ale dost mě překvapilo že se 508 přiblížilo v interiéru Němcům a hlavně volantem až ke Škodě. Dost zajímavé u Frantíku, tak hlavně aby to měly vše dobře udělané a my nemusely tohoto Lvíčka často přijímat na servis. ;-)
Nemyslím si, že by Peugeot u tvaru volantu čerpal inspiraci u Škodovky. Stačí se podívat na přední znak dnešních Peugeotů na kapotě a hned je jasné odkud pochází to "U" na volantu. Pěkný, opakující se prvek jak na volantu tak na kapotě :yes: ... třeba zde: [odkaz]
Zdá sa, že v koncerne PSA konečne nachádzajú stratenú hlavu
V poslednom čase prichádzajú z Citroenu a Peugeotu len samé pekné a praktické autá. S úsmevom spomínam na Peugeot 407, ktorý sa "pyšne chválil" svojím kufrom s objemom 407 litrov. Nekonečné previsy vpredu aj vzadu, žalostne málo miesta na zadných sedadlách, o kufre ani nehovoriac... Keď som náhodou niekde uvidel Peugeot 407 sedan, vždy ma napadla len jediná otázka: Prečo si niekto kúpil také nepraktické auto?
Svojí 306 jsem kupoval kvůli tomu že ač má stejný objem zavzadlového prostoru jako Octavia, není tak okoukaná a toto, ač má větší objem zavazadlového prostoru a spotřeba 4,8l u 2,0hdi je nádhera... jen někde sehnat ty peníze sakra >:D
Nie nahodou prava sirka 1853mm a nie udavanych 1920mm???
Ved, je to aj na obrazku s rozmermi :-) a aj na inych weboch. Ako ste prisli na 1920mm? Este ste si dali tu namahu urobit rozdiel v sirkach a to vam vyse 10cm s inak sirokou 407 nebolo divne? :-)
Re: Nie nahodou prava sirka 1853mm a nie udavanych 1920mm??
Celkovo to s tými rozmermi autor odflákol. Rázvor zle, šírka tiež zle (správne je to 1853 mm): [odkaz]
Hlavne, že článok bol zverejnený neskôr ako na iných serveroch. 8-s
Re: Nie nahodou prava sirka 1853mm a nie udavanych 1920mm??
Dobrý den, na vaši připomínku jsem odpověděl už v jiném vlákně, ale pro jistotu kopíruji odpověď i sem. Přesné údaje jsou Šířka karoserie mezi dveřmi / se sklopenými zrcátky / s rozloženými zrcátky: 1,853 / 1,920 / 2,068
Re: Nie nahodou prava sirka 1853mm a nie udavanych 1920mm??
ale uz ked to porovnavam s inymi tak aj tam dam sirku vratane sklopenych spetakov a nie bez lebo potom to znie dost neobjektivne a skoro vsade sa pise sirka bez spetakov
No, nevyzerá to zle. Interiér priam láka nasadnúť. Nová predná maska vyzerá zaujímavo, ale čakám, že to taktiež domrvia tým, že ju napasujú úplne na všetko, čo vyrábajú a budú vyrábať.
Nepáči sa mi robustný bočný pontón a vysoká línia dosť malých okien. Chcelo by to viac skla.
Nebyť znaku na kapote, ani nehádam, že je to Francúz. Tipoval by som, že auto je z Nemecka alebo Japonska. Je to fakt škoda, francúzsky dizajn má svoje kvality a svoj šarm, o***ť sa po iných, hoci sú úspešní, mi pripadá pod úroveň.
Když jsem viděl v Ženevě studii, bál jsem se, že nechávaj návštěvníky jen "namlsat" a série bude (jak to často bývá) ve srovnání se studií nuda. Jsem rád, že jsem se spletl. :-) Karoserií je to jeden z nejhezčích Peugeotů vůbec a i interiér je celkem povedenej, i když tady se mi C5 líbí pořád mnohem víc. Takže auto je to krásný, ale koncernový sourozenec Citroën je přeci jen o chlup hezčí ;-)
Ano. Jak bylo správně vystihnuto výše. 407 ma je super šipka, tohle je euro ohnutý banán. Neshledávám jej zvlášť přitažlivým a myslím, že tohle nástupce 407my v naší garáži nebude. :no: