Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu

Diskuze (73)

Už za tři týdny se na pařížském autosalonu ve světové premiéře ukáže nový Peugeot 508. Model, který bude hned o začátku roku 2011 k dispozici jako sedan i kombi SW, se bude pro evropské trhy vyrábět ve Francii.

Peugeoty 405, 406 a 407, ale i 605 a 607 patřily v uplynulých více než dvou desetiletích k nejoblíbenějším modelům ve svých segmentech. S postupným sbližováním mainstreamové střední a vyšší střední třídy ale automobilka přistoupila ke kroku, kdy obě modelové řady nahrazuje jediným modelem – 508.

Obnovení pětkové řady znamená symbolický odkaz na legendární rodinné modely 504 a 505 (mimochodem poslední Peugeoty s pohonem zadních kol, toho se ale u 508 nedočkáme), zároveň ale novinka hierarchicky i velikostně přesně vyplňuje prostor určený první číslicí v jejím názvu.

Jako technický základ pro 508 posloužila již existující platforma 3 skupiny PSA, ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.

Peugeot 508 - srovnání rozměrů
Model 508 407 607 rozdíl
Délka [mm] 4792 4691 4902 +101 / -110
Šířka [mm] 1920 1811 1835 +109 / 85
Výška [mm] 1456 1455 1442 +1 / +14
Rozvor [mm] 2817 2725 2800 +92 / +17
Objem zav. prostoru [l] 515 407 558 +108 / -43

I přes celkový růst karoserie (viz srovnávací tabulka) Peugeot snížil hmotnost auta o 25 kg ve verzi sedan a o 45 kg ve verzi kombi. Nová řada má navíc špičkové hodnoty součinitele aerodynamického odporu – 0,25 u sedanu, resp. 0,26 u kombi. Tím se sedan vyrovná třídě E od Mercedesu, kombi dokonce nemá v tomto ohledu konkurenci. V aerodynamické optimalizaci se spojila funkce a design, Peugeot totiž skryl všechny prvky jako ostřikovače čelního skla nebo anténu. Tyto doplňky tak nenarušují vzhled auta a zároveň nevytvářejí nežádoucí turbulence.

Peugeot 508 SW - srovnání rozměrů
Model 508 SW 407 SW rozdíl
Délka [mm] 4813 4763 +50
Šířka [mm] 1920 1811 +109
Výška [mm] 1476 1494 -18
Rozvor [mm] 2817 2725 +92
Objem zav. prostoru [l] 560 489 +71

Objem zavazadlového prostoru podle metodiky VDA vzrostl u obou karosářských verzí, u sedanu dokonce o více než 100 litrů. Záď sedanu pojme 515 litrů zavazadel, kombi 508 SW pak 560 litrů. U obou provedení lze sklopit zadní sedadla, prostor se tím zvětší na 1381, resp. 1598 litrů (opět dle VDA).

Nabídku motorů budou zpočátku tvořit dva zážehové a pět vznětových motorů. Je tedy zřejmé, že Peugeot klade větší důraz na turbodiesely, které pokryjí široké spektrum od 82 do 150 kW.

Základem bude 1,6 HDi FAP (82 kW, 254 Nm), který jako jediný dostane pětistupňovou manuální převodovku. Jeho silnější varianta 1,6 e-HDi FAP (82 kW, 285 Nm) ovšem již bude mít převodovku šestistupňovou robotizovanou a navíc dostane systém Stop & Start. Tato verze bude mít při příchodu na trh kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, v létě 2011 dostane elektronicky řízené klapky přívodu vzduchu a tím klesne spotřeba na 4,2 l/100 km.

Dvoulitrový turbodiesel bude existovat ve dvou provedeních: 2,0 HDi FAP se 103 kW a manuální převodovkou a 2,0 HDi FAP se 120 kW a automatickou převodovkou. Obě varianty budou mít maximum točivého momentu 340 Nm.

Vrcholem nabídky se stane 2,2 HDi o výkonu 150 kW s nejvyšším točivým momentem 450 Nm. U tohoto motoru bude standardem automatická převodovka.

Peugeot 508 - technická data vznětových motorů
Motor 1,6 HDi 1,6 e-HDi 2,0 HDi 2,0 HDi 2,2 HDi
Převodovka 5M 6MA 6M 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1997 1997 2179
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 82/3600 82/3600 103/4000 120/3750 150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 240-254/1750 270-285/1750 320-340/2000 340/2000-3000 450/2000-2750
Max. rychlost [km/h] - - 210 225 234
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,4 13,1 9,8 9,2 8,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 4,8 4,4 4,8 5,7 5,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1405 1410 1430 1520 1540

Zážehové motory budou zpočátku zastupovat pouze dvě šestnáctistovky, obě již známe z jiných modelů skupiny PSA. Atmosférická 1,6 VTi dává výkon 88 kW a točivý moment 160 Nm, přeplňovaná 1,6 THP pak poskytuje 115 kW a 240 Nm. Silnější z benzinových motorů nabídne výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

Peugeot 508 - technická data zážehových motorů
Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 THP
Převodovka 5M 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 88/6000 115/5800 115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 160/4250 240/1400-4000 240/1400-4000
Max. rychlost [km/h] 203 224 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 8,6 9,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,2 6,7 7,1
Pohotovostní hmotnost [kg] 1390 1400 1410

Peugeot 508 dostane zcela novou přední nápravu typu MacPherson. Nová konstrukce ušetří ve srovnání s modelem 407 na hmotnosti 12 kg, zároveň automobilka slibuje větší komfort a lepší ovladatelnost. Verze 508 GT s motorem 2,2 HDi dostane přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení a zároveň eliminuje nežádoucí vliv silného turbodieselu na ovladatelnost auta.

Zadní náprava bude u všech variant modelu 508 víceprvková.

Na evropské trhy se obě karosářské verze dostanou začátkem roku 2011. Výroba bude probíhat ve Francii. Kromě toho se chystá produkce řady 508 také v Číně, ovšem jen pro potřeby místního dynamicky rostoucího trhu.

Diskuze (73)
11. 9. 2010 21:41
Re: úsměv
VW to stále nie je, aj keď sa už hodne priblížil
11. 9. 2010 21:28
Re: RAZVOR je o 8mm MENSI ako ma 407
Oponoval by som, čo sa týka uvádzanej šírky. Hodnota šírka so sklopenými zrkadlami nehovorí o nič viacako s vyklopenými. Z praktického pohľadu je najdôležitejšia šírka vrátane zrkadiel, hlavne pre tých, čo parkujú v garážach so socialistickými rozmermi je to zaujímavý údaj. Ale pre porovnanie rozmerov rôznych áut sa odjakživa používa posledne menovaná "šírka cez blatníky", iže šírka bez zrkadiel. Bolo by fajn, keby ste sa aj na auto.cz tohto zvyku držali, poprípade uvádzali vždy všetky známe rozmery. Mnohých zaujíma aj hodnota previsov, alebo nájazdové uhly vpredu aj vzadu, ešte mám v pamäti rozčarovanie známeho, ako si kúpil novú Octaviu (1.generácie), a nemohol s ňou zaparkovať v garáži pod domom, lebo by si to odniesol výfuk...
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 13:45
Re: úsměv
hlavně se mi, stejně jako u 3008, trochu zdá, že ta velká tlama se ke zbytku auta prostě vůbec nehodí...ale těžko hodnotit...
Avatar - Katikakus
8. 9. 2010 14:07
Re: kedze som peugeotak a kia-hyundai fanda
Kdepak jasnovidec. Nekde jsem cetl rozhovor s Andrew Fraserem, jsou to jeho slova. Samozrejme, je to jeste daleko a do te doby se muze mnoho zmenit. ;-)
Avatar - iudex
8. 9. 2010 13:53
Re: kedze som peugeotak a kia-hyundai fanda
Isteže Superb využíva koncernové motory a je to logické. Ja som reagoval na R-Classov argument, že je to zbytočné, keď sa tieto motory nekupujú. Ak sa i tieto najvýkonnejšie benzíny moc nepredávajú (logicky ani u iných výrobcov), neznamená to, že sú v ponuke zbytočné. Keď už pre nič iné, tak pre budovanie image auta v rámci triednej konkurencie. Nečítal si aj tu na ACZ ako argument v prospech Superba, že má v ponuke 3,6 V6? Zvyšuje to jeho image, a to nie je len virtuálna hodnota, ale niečo, čo sa môže pretaviť do vyššej ceny.
PSA je tiež veľký koncern so širokou ponukou (i vo vyššej strednej) a je len ich hanba, že nedokážu osadiť i patričné výkonnejšie motory (ostatne nemajú v ponuke 3,0 V6? Majú, len na jeho vývoj dlhodobo kašlú. Naviac v dobe turbobenzínov nie je vývoj výkonnejších verzií extrémne náročný, je to skôr o prepĺňacích tlakoch (ako príklad 2,0 TSI od VW - výkony od 132 do 199 kW).
Takže nemyslím, že by sa nad tým R-Class hlbšie zamýšľal, nehovoriac o Tebe (pre Tvoju info: 3,6 V6 zo Superbu nie je v ponuke Audi).
A o dočasnosti benzínovej ponuky 508 som si tiež vedomý, viď môj príspevok zo včera, 15:51. ;-)