Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu
Už za tři týdny se na pařížském autosalonu ve světové premiéře ukáže nový Peugeot 508. Model, který bude hned o začátku roku 2011 k dispozici jako sedan i kombi SW, se bude pro evropské trhy vyrábět ve Francii.
Peugeoty 405, 406 a 407, ale i 605 a 607 patřily v uplynulých více než dvou desetiletích k nejoblíbenějším modelům ve svých segmentech. S postupným sbližováním mainstreamové střední a vyšší střední třídy ale automobilka přistoupila ke kroku, kdy obě modelové řady nahrazuje jediným modelem – 508.
Obnovení pětkové řady znamená symbolický odkaz na legendární rodinné modely 504 a 505 (mimochodem poslední Peugeoty s pohonem zadních kol, toho se ale u 508 nedočkáme), zároveň ale novinka hierarchicky i velikostně přesně vyplňuje prostor určený první číslicí v jejím názvu.
Jako technický základ pro 508 posloužila již existující platforma 3 skupiny PSA, ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.
Peugeot 508 - srovnání rozměrů | ||||
Model | 508 | 407 | 607 | rozdíl |
Délka [mm] | 4792 | 4691 | 4902 | +101 / -110 |
Šířka [mm] | 1920 | 1811 | 1835 | +109 / 85 |
Výška [mm] | 1456 | 1455 | 1442 | +1 / +14 |
Rozvor [mm] | 2817 | 2725 | 2800 | +92 / +17 |
Objem zav. prostoru [l] | 515 | 407 | 558 | +108 / -43 |
I přes celkový růst karoserie (viz srovnávací tabulka) Peugeot snížil hmotnost auta o 25 kg ve verzi sedan a o 45 kg ve verzi kombi. Nová řada má navíc špičkové hodnoty součinitele aerodynamického odporu – 0,25 u sedanu, resp. 0,26 u kombi. Tím se sedan vyrovná třídě E od Mercedesu, kombi dokonce nemá v tomto ohledu konkurenci. V aerodynamické optimalizaci se spojila funkce a design, Peugeot totiž skryl všechny prvky jako ostřikovače čelního skla nebo anténu. Tyto doplňky tak nenarušují vzhled auta a zároveň nevytvářejí nežádoucí turbulence.
Peugeot 508 SW - srovnání rozměrů | |||
Model | 508 SW | 407 SW | rozdíl |
Délka [mm] | 4813 | 4763 | +50 |
Šířka [mm] | 1920 | 1811 | +109 |
Výška [mm] | 1476 | 1494 | -18 |
Rozvor [mm] | 2817 | 2725 | +92 |
Objem zav. prostoru [l] | 560 | 489 | +71 |
Objem zavazadlového prostoru podle metodiky VDA vzrostl u obou karosářských verzí, u sedanu dokonce o více než 100 litrů. Záď sedanu pojme 515 litrů zavazadel, kombi 508 SW pak 560 litrů. U obou provedení lze sklopit zadní sedadla, prostor se tím zvětší na 1381, resp. 1598 litrů (opět dle VDA).
Nabídku motorů budou zpočátku tvořit dva zážehové a pět vznětových motorů. Je tedy zřejmé, že Peugeot klade větší důraz na turbodiesely, které pokryjí široké spektrum od 82 do 150 kW.
Základem bude 1,6 HDi FAP (82 kW, 254 Nm), který jako jediný dostane pětistupňovou manuální převodovku. Jeho silnější varianta 1,6 e-HDi FAP (82 kW, 285 Nm) ovšem již bude mít převodovku šestistupňovou robotizovanou a navíc dostane systém Stop & Start. Tato verze bude mít při příchodu na trh kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, v létě 2011 dostane elektronicky řízené klapky přívodu vzduchu a tím klesne spotřeba na 4,2 l/100 km.
Dvoulitrový turbodiesel bude existovat ve dvou provedeních: 2,0 HDi FAP se 103 kW a manuální převodovkou a 2,0 HDi FAP se 120 kW a automatickou převodovkou. Obě varianty budou mít maximum točivého momentu 340 Nm.
Vrcholem nabídky se stane 2,2 HDi o výkonu 150 kW s nejvyšším točivým momentem 450 Nm. U tohoto motoru bude standardem automatická převodovka.
Peugeot 508 - technická data vznětových motorů | |||||
Motor | 1,6 HDi | 1,6 e-HDi | 2,0 HDi | 2,0 HDi | 2,2 HDi |
Převodovka | 5M | 6MA | 6M | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 82/3600 | 103/4000 | 120/3750 | 150/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240-254/1750 | 270-285/1750 | 320-340/2000 | 340/2000-3000 | 450/2000-2750 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | 210 | 225 | 234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 13,1 | 9,8 | 9,2 | 8,2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 5,7 | 5,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1405 | 1410 | 1430 | 1520 | 1540 |
Zážehové motory budou zpočátku zastupovat pouze dvě šestnáctistovky, obě již známe z jiných modelů skupiny PSA. Atmosférická 1,6 VTi dává výkon 88 kW a točivý moment 160 Nm, přeplňovaná 1,6 THP pak poskytuje 115 kW a 240 Nm. Silnější z benzinových motorů nabídne výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.
Peugeot 508 - technická data zážehových motorů | |||
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP | 1,6 THP |
Převodovka | 5M | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 115/5800 | 115/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400-4000 | 240/1400-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 203 | 224 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 | 9,2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 6,7 | 7,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1390 | 1400 | 1410 |
Peugeot 508 dostane zcela novou přední nápravu typu MacPherson. Nová konstrukce ušetří ve srovnání s modelem 407 na hmotnosti 12 kg, zároveň automobilka slibuje větší komfort a lepší ovladatelnost. Verze 508 GT s motorem 2,2 HDi dostane přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení a zároveň eliminuje nežádoucí vliv silného turbodieselu na ovladatelnost auta.
Zadní náprava bude u všech variant modelu 508 víceprvková.
Na evropské trhy se obě karosářské verze dostanou začátkem roku 2011. Výroba bude probíhat ve Francii. Kromě toho se chystá produkce řady 508 také v Číně, ovšem jen pro potřeby místního dynamicky rostoucího trhu.