Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autodesign na Auto.cz: Peugeot f.l.e.a. Radovana Lengyela

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Tento design som tvoril pre súťaž Peugeot Design Contest pred pár rokmi, ale kvoli zaneprázdnenosti v práci som akosi nestihol termín, takže ako sa hovorí šlo to všetko do...(šuplíka).

Zadanie bolo vytvoriť multifunkčné vozidlo s využitím jak v meste tak na voľný čas a mimo spevnenú vozovku s ohľadom na životné prostredie.

Vymyslel som si pár vecí, ktoré by mali tomu zadaniu odpovedať ako napr. maličký spalovací motor kombinovaný s elektromotorom, ktorý bol kvoli bezpečnosti (vozidlo je relatívne malé (cca Peugeot 206) uložený spolu s priestorom pre batožinu pod kabinou pre 2+1 pasažierov.

Aj vďaka tomu je z kokpitu výborný výhľad a v prípade čelného nárazu nehrozí prienik motorových častí do priestoru pre pasažierov.

Ako určite viete flea ja anglicky blcha, takže auto by malo byť velmi lahké (nové materiály použité pri konstrukcii vysokopevnostného rámu/kostry celého vozu ku ktorému sú pripevnené všetky komponenty).

Pretože je to auto používané pre veĺmi odlišné účely (mesto, dialnica, terén) muselo byť vybavené špeciálnym podvozkom a pneumatikami. V prípade že je auto používané v meste automaticky sa zmenší pomocou elelktronicky nastavitelných tlmičov a zavesenia podorys vozu zasunutím pneumatik čo najbližšie k "telu" vozidla, a tak sa logicky zlepší manévrovatelnost v mestskej premávke. V prípade dialničného modu je nastavenie podvozku také aby pri vyšších rýchlostiach bol vačší grip, tzn. použitá je momentálne najširšia stredová časť 3-dielnej pneumatiky. A podobne je to v teréne, kde naopak je rozchod kolies zvačšený, geometria je výrazne A-čková a používa sa vnútorná (off-roadová) časť pneumatik.

To všetko by malo zaručiť už spomínanú všeobecnú využitelnosť vozu.

Z ďalších bezpečnostných prvkov by som spomenul termokameru prepojemú s palubným počítačom, ktorá v prípade, že zistí nejaký zdroj tepla pred vozidlom, a vodič nezareaguje včas, automaticky vozidlo zabrzdí.

Autor: Radovan Lengyel

Škola: Design nikdy nestudoval a ani nepracoval v tomto odvětví.

Máte lepší návrh? Ukažte jej čtenářům Auto.cz
Autodesign na Auto.cz: Prezentujte vaše výtvory on-line

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2008 23:19
Re: Krása vizí budoucnosti..
Jo, trochu jo. Tu a tam upravit, něco přidat a ubrat a je z toho krásné XJ.
Avatar - Ricardo
27. 7. 2008 20:11
Re: Krása vizí budoucnosti..
Jojo už si to nějak vybavuju, bylo to podobný na XF že?
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2008 19:00
Re: Krása vizí budoucnosti..
Já ani tak nemyslel ten koncept prezentovaný tady, jako tu jednu skicu o který se tam zmiňuju. U AufeerA. se mi nezdá to určení, ano jak píšeš, není to dostatečně majestátní na 5m sedan, zasadil bych ho vedle A6, 5er...
Avatar - Ricardo
27. 7. 2008 18:54
Re: Krása vizí budoucnosti..
To si pamatuju. nepřijde mně to dostatečně majestátní a cítím v tom aktuální designový směr Ford US (což nemusí být záměr), který se mě moc nelíbí. Ale z dosud prezentovaných návrhů je rozhodně nejblíž tomu co si představuju pod slovem auto :yes: Taky má asi nejvyšší hodnocení
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2008 14:58
Re: Krása vizí budoucnosti..
Prohlídni si tu galerii od Petra Nevřely. Já jsem úplně konsternován z té jedné skici. Více viz diskuze pod [odkaz]