Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pirelli bude patřit čínské společnosti ChemChina

Výrobce pneumatik Pirelli bude patřit čínské společnosti ChemChina. Firma tím získá lepší pozici na čínském trhu.
Zpět na článek
23. 3. 2015 15:29
23. 3. 2015 18:43
23. 3. 2015 19:18
23. 3. 2015 19:21
23. 3. 2015 19:24
23. 3. 2015 19:36
23. 3. 2015 20:15
24. 3. 2015 07:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 3. 2015 09:37
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - TeeJay
23. 3. 2015 14:46
Moje příští pneumatiky...
...tím pádem už logo Pirelli neponesou. Naštěstí beztak poslední dobou nebylo o co stát. :-(
Rozbalit vlákno
29
Avatar - white label
23. 3. 2015 15:38
Re: Moje příští pneumatiky...
Takže třeba nové/novější Volvo, nebo Jaguar, už by sis proto taky určitě nekoupil?
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2015 21:11
Re: Moje příští pneumatiky...
Volvo ne... Jaguara jo.

Indie není Čína... a kromě toho Tata to fakt jen vlastní a vývoj běží v Anglii.
;-)
Avatar - white label
23. 3. 2015 21:50
Re: Moje příští pneumatiky...
ChemChina to může také "fakt jen" vlastnit a vývoj může také dál běžet v Itálii.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2015 23:30
Re: Moje příští pneumatiky...
Ano, teoreticky muze... ale historicka zkusenost rika neco jinyho: vykrast, zneuzit znacku a pak prodavat stlacenou tmu vyrobenou v Cine.

Zkusenost je previt...
;-)
24. 3. 2015 02:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
23. 3. 2015 21:51
Re: Moje příští pneumatiky...
24. 3. 2015 02:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 08:26
Re: Moje příští pneumatiky...
Máš pravdu, Volvo bych si opravdu z těchto důvodů nekoupil. Nevím, jak s tím souvisí Indie. Je pro mě nepřijatelný způsob jakým se z Číny stala nejdůležitější ekonomika světa a mám v úmyslu to nepodporovat, jak to jen bude možné.
23. 3. 2015 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2015 15:46
Re: Moje příští pneumatiky...
A to jako proč? Že je vlastní Čínani?
23. 3. 2015 15:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2015 17:01
Re: Moje příští pneumatiky...
Koupit takovouhle značku je pro ně velmi lukrativní, vytahaj z ní know-how, stálý zákazníky a hlavně značku samotnou... Pak to můžou sekat v Číně za pakatel a prodávat za stejný peníze, jako když se vyráběly v Evropě... Prostě si zvýšej marži..

Možná vám na takovym scénáři nepřipadá nic špatnýho, ale až jednou přijdete o práci kvůli Číňanovi, kterej tu stejnou práci bude dělat za desetinu mzdy, tak si to možná uvědomíte.. :no:
23. 3. 2015 17:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2015 22:02
Re: Moje příští pneumatiky...
Nevadí mi, pokud je zboží z jakýkoli země z Evropy. Ono totiž i u nás se dělá spoooooustu věcí i do aut, který se v ČR přímo nevyráběj, takže bych neměl problém si koupit auto ze Slovenska, Rumunska atp.. Když bych si koupil auto z Číny, tak na tom nebude českýho, potažmo Evropskýho zhola nic..

A v podstatě mi ani nevadí, že v tý továrně pracujou cizí dělníci. Jsem účetní, takže to vidim z účetního hlediska... Pokud by továrna stála v ČR tak se musí: postavit, provozovat, zásobovat, udržovat... Všechno tohle je dlooouhej řetězec dodavatelů a v každym článku je obsažená něčí zdaněná práce, nebo zisk. Pokud se taková továrna odstěhuje do Číny, tak veškerá fakturace a danění probíhá tam, sem to přivezou a jen to směšně proclí a EU na tom nevydělá zhola nic.....
24. 3. 2015 02:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 3. 2015 08:30
Re: Moje příští pneumatiky...
Hele víš o tom, že se do Škodovky dovážejí některý díly z Indie nebo Taiwanu? Tady se pak jen namontují, ale výroba probíhá tam. Čili si podle té tvé logiky už nemůžeš koupit ani Škodovku.
23. 3. 2015 20:26
Re: Moje příští pneumatiky...
Ano, toto je největší nebezpečí pro Evropu. Než se srovná čínská mzdová hladina a pracovní podmínky s evropskou, tak v Evropě už nebude žádná práce.
23. 3. 2015 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2015 21:29
Re: Moje příští pneumatiky...
S tim nahoře souhlasim tady se bohužel pleteš. Časem tohle pro evropu fakt průser bude. A nejspíš větší než většina lidí dovede připustit

Místní článek jako obvykle stojí za prd tohle bude nejspíš reálnější verze [odkaz]
23. 3. 2015 22:04
Re: Moje příští pneumatiky...
Jestli se to jednou stane, tak se pravděpodobně budu já, ty i celá tvá rodina válet na dlažbě.. To už by tragédie byla, ale pozdě plakat...
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2015 23:31
Re: Moje příští pneumatiky...
Na druhou stranu jsem rad, ze to lidem zacina dochazet.
Jak dllouho uz to tady pisu?
A jsem za divnyho...
;-)
24. 3. 2015 02:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 3. 2015 02:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 3. 2015 08:28
Re: Moje příští pneumatiky...
Před 10 ti lety se nekvalitním čínskejm výrobkům smál každej. Jenže čínský průmysl za těch 10 let udělal obrovskej pokrok a dneska se už směje čínským výrobkům leda hlupák. Západní firmy rozprodávají Číňanům složitě vyvinutý know how a výrobní tajemství i s celejma fabrikama viz za pár šprdlíků prodaný Volvo v roce 2009. Vezmi si že se Geely koupí Volva rázem technologicky vyšvihlo na úroveň Mercedesu nebo BMW. A bez velikýho úsilí! To co by museli desítky let složitě vyvíjet si jednorázově koupili a srovnali tak krok s Evropskou špičkou. Stejný příběh teď pokračuje na poli pneumatik. Takže za chvilku budou Čínani vyrábět nejen špičkový auta, ale taky špičkový pneumatiky a nepočítej s tím, že nám je budou prodávat pořád levně.
24. 3. 2015 08:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
24. 3. 2015 09:50
Re: Moje příští pneumatiky...
Trochu rozpor ve vlastních řadách ne? >:-[]
Jak ti to ladí s tvym příspěvkem z 23.3. 20:54 ;-)
24. 3. 2015 10:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
24. 3. 2015 14:52
Re: Moje příští pneumatiky...
V tvejch nárocích na sebe a příspěvky vostatních? To je fakt ironie jako hrom :yes: >:D
A nebuď trapnej a neřikej mi Kylie je to debilní
24. 3. 2015 10:02
Re: Moje příští pneumatiky...
Nebudou prodávat vůbec. Když v Evropě nebude práce, tak si ty drahé věci z Číny už nikdo nebude moct dovolit.
23. 3. 2015 15:08
Diví se někdo?
Evropo, Evropo :-) . Ale tak nikdo se nemůže zlobit na číňani, blbci jsou Italové, protože to sami prodali.

Ještě, že mi zůstaly GoodYear, Michelin a Continental ... Nic jinýho bych už na auto nenazul ...
Rozbalit vlákno
6
23. 3. 2015 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
23. 3. 2015 15:46
Re: Diví se někdo?
No, neviděl bych to až tak vyhraněně. Třeba letní GY v poslední době žádná velká sláva a např. v zimních je zase na špičce i takový Dunlop...
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 08:32
Re: Diví se někdo?
Nesmysl. GY Eagle Asymmetric jsou vynikající pneumatiky, kombinace jízdních vlastností a komfortu dokonce po Pilot Sport nejlepší. Nesmíš si na audinu kupovat Vectory. >:-[]
24. 3. 2015 19:03
Re: Diví se někdo?
Podstatný je o kterém Eagle F1 Asymmetric mluvíš, jestli o 1, 2 nebo SUV, stejně tak o Pilot Sport, jestli PS2, PS3, nebo Super Sport?
Avatar - CommonUser
23. 3. 2015 16:25
Re: Diví se někdo?
Hlavne ta kvalita sla rapidne dolu, tak cudovat sa nema zmysel. P7 dve nove hned reklamovane (v podstate nevyvazitelne) - ako to vyslo zo zavodu ???
Toto je ta FORZA ITALIA ? Lancia dead, Alfa near to death, Pirelli China injection, FIAT only 500-cars, Lambo unter VW ... Mammmma mia, quattro formaggi !
23. 3. 2015 19:48
Re: Diví se někdo?
No pokud bude stejná analogie jako u Volva, tak bych se o kvalitu nebál. Na výběr máš samozřejmě víc značek než ty 3 jmenované ;-) Dunlop, Nokian, Bridgestone atd...

Já používám Michelin na léto a Nokian na zimu :yes:
Avatar - pelikoš
23. 3. 2015 15:29
mno
:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2015 15:29
proc nekupovat?
to ze je koupil jiny majitel neznamena ze se znizi kvalita nebo vyrobni postupy, jenom namisto itala to vlastni cinan nebo to chapu zle??
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2015 15:35
Re: proc nekupovat?
To bude záležet na tom, co s tím ti číňani budou chtít provést.

Ono fakticky vzato při nákupu gumárenských koncernů jde o nějaké pneumatiky až na posledním místě. Fakticky vzato každého zajímá, kolik vlastní patentů a jaký mají podíl na světových polích kaučuku. To jestli je to premiová značka nebo stlačená tma v tom nehraje takovou roli...
23. 3. 2015 15:31
dalo se to čekat
Pirelli v Evropě začala brutálně v posledních letech ztrácet a čím dál více ji padala prodejní čísla. Trh první výbavy to rozhodně nezachrání, když v náhradní spotřebě se plácáte hodně hluboko.
Fakticky vzato, ani pro gumárenský trh není tato doba snadná. Era koncernů je i v gumách. Pirelli měla jednu značku + CEAT, který ale svojí pozici měl tak nějak akorát doma ve španělsku a to ještě většinou pro kamiony.
Bez středního segmentu a budgetu se dnes už gumárenský koncern neobejde. A i tak je mezi nimi tak obrovský boj, že ani koncerny nemají na růžích ustláno.

Fakticky vzato je všechny drtí Continental, jednak má úspěch na domácím trhu německu a v okolních státech a jednak je uživatelsky nejzajímavější. Fakticky vzato se čeká, který koncern bude mít prvního černého petra. Zatím to vypadá na Michelin, kterému na evropském trhu hlavně náhradní spotřeby začíná být poněkud těsno. a číňané mají velký zájem. A pokud si vezmeme, že Pirelli je italská modla, tak co teprve pro francouze Michelin.
Jeho ekonomické segmenty ztrácí strašně moc a samotná značka michelin to nemůže udržet. Došlo k uzavření několika továren v Evropě, španělská továrna tuším je KO, nebo omezila výrobu jen na nákladní a maďarská už taky není myslím v provozu. Tam to myslím přebere Hankook.
Michelin vsadil na strategii podobně jako Pirelli, že měli tendence stavět továrny v Rusku, jako tzv. KPZ. ale nějak se o tom vlivem politické situace nemluví.

Co se čínského trhu, tak na tom nejvíce vydělal goodyear, ten tam totiž naexpandoval jako jeden z prvních a stálo ho to jen malá procenta svých akcií a faktem je, že se tam docela pěkně usadil. Bylo to sice trochu za cenu pár let marasmu mezi letními pneu, páč to muselo být na úkor investicí do vývoje, ale vyhrabali se z toho. A ještě se jim povedl majstrštyk zbavit se nechtěného dítěte továrny ve francii, která byla obrovsky ztrátová a nechali si jen provoz v Polsku a slovinsku, s tím, že německý provoz běží tak nějak jen pro německý, co jsem tak vypozoroval.

Bude to ještě zajímavé a v gumárenském světě nevíte dne hodiny, co se změní.

Ale pirellky je škoda. Tak oni s tím číňani nic zásadního nepokazí. Vemte si volvo. sice se to trochu projevilo, ale žijou. U gum toho zase nemají co zkazit.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Blue Sun
23. 3. 2015 15:37
Re: dalo se to čekat
V podstatě máš pravdu, jen nám tím začíná éra postupného převzetí Evropy Čínou... Začali v telekomunikaci (Huawei a ZTE vytlačující Nokii a Ericsson ze sítí), přešli přes auta a pokračují dál a dál... Otázkou pak je, kolik výroby si nechají "tady" a kolik si stáhnou "domů", což Evropu za pár let spolehlivě položí.
Avatar - MarTin1
23. 3. 2015 15:46
Re: dalo se to čekat
Ohledně telekomunikací tak jsem se onehdá u Plzně bavil s člověkem co se tím dost zabývá a říkal, že jakmile je někde vysílač Huawei či ZTE, tak všechno v okolí KO...... jak televizní signály atd... je to prej strašná ***** co kompletně odfiltruje cokoliv v okolí.... bohužel maj jednu výhodu = CENA.
23. 3. 2015 18:38
Re: dalo se to čekat
To je snad protizákonný a napadnutelný na soudě, ne?
23. 3. 2015 18:35
Re: dalo se to čekat
Jo, Čína nás žere, a jako je vidět i tady v diskusi, lidem to už nevadí, berou to jako samozřejmost, dokonce jako něco pozitivní a žádoucí. Lidi, otevřte oči! Když to takhle půjde dál, nebude vám patřit ani spodní prádlo, co budete mít na sobě. Číňani budou páni, a budou u nás otevírat manufaktury kvůli levnější pracovní síle. Ti lepší pak půjdou do Číny za o trošku lepší mzdu.A všichni budou rádi, že můžou sehnout hřbet a makat i za tu almužnu co od žlutejch dostanou...
23. 3. 2015 19:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - beibej
23. 3. 2015 20:43
Re: dalo se to čekat
no většina lidí už za almužnu pracuje. Oficiálně na průměrnej plat nedosáhne 2/3 lidí. Naše nejnižší mzda je 1,5 eur v DE 8 eur. Tak to spíš budou plakat němci ne?
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 09:07
Re: dalo se to čekat
Já myslím že bude plakat celá evropa, míří totiž ke krachu a co nezkoupí čína, zkoupí američani.
24. 3. 2015 10:06
Re: dalo se to čekat
Pravda. Socialismus zakroutil Evropě krkem.
Avatar - MarTin1
23. 3. 2015 15:44
Re: dalo se to čekat
TO je fundovanej názor!! :yes:

Pirelli je určitě škoda... co teď budu dávat na motorku, když tam nic jiného než pirelli srdce nedovolí? >:D

Jinak s tím Continentalem........ já tak nějak nevím, přijde mi, že ta značka je tak nějak nastřelená....... testy zaplacený... moje osobní zkušenost se zimákama contiwintersport contact 4x4 na ML co jsem tenkrát měl, tak oproti Dunlopu M3 byly znatelně horší, ale v testech to bylo vždy drtivé vítězství... Nyní na CLS jezdím GoodYear F1 Ass 2 a krásně tichounká guma, skvělá na mokru, ale ne příliš sportovní.... standardní z výroby Pzera byly sportovnější ale strašně hučely.

Pirelli je mi vážně líto, ale ono v zásadě hodně "neNěmeckých" firem čelí potencionálnímu take-overu z Asie či USA....
24. 3. 2015 00:53
Re: dalo se to čekat
Continental má své výhody a své početné nevýhody. Ono není vyloženě žádným tajemstvím, že v koncernu Continental jsou například zimní semperity co se vlastností týče lepší jak samotné continentaly a že na nové barumce najedeš víc kilometrů než na premiumcontact 5. To je prostě continental. Ale je fakt, že ContiWinterContact 4x4 byla taková tragická guma. Na druhou stranu ji to nelze vyčítat. Vznikla v době kdy začínal být trend asymetrických pneumatik pro zimní provoz. A teď od toho prakticky všichni ustupují a vrací se k směrovým, které mají daleko lepší vlastnosti na sněhu a hlavně ten směrový běhoun tu gumu udrží při vyšších rychlostech krásně v dráze, což u asymetrických té doby býval docela problém.

Co se motorkových pneu týče, tak tam je výborný bridgestone a dunlop, ty si lidi hodně chválí, ale já zase motorkové dělám dosti okrajově, takže jen tlumočím, co lidé říkají. Ale na silniční motorky si chválí bridgky hodně.
Avatar - MarTin1
25. 3. 2015 12:20
Re: dalo se to čekat
Ohledně Dunlopu a Bridge souhlasím, jenže já jsem limitovanej jednou dost nešťastnou věcí..... mám vzadu rozměr 180/60 R17 (Ducati)... což je rozměr vyráběnej pouze Pirelli, Metzeler (což jsou vlastně Pirelli) a Dunlopem, kterej nabízí ale pouze jednu sadu a to Sportsmart II. Jinak mám smůlu... já bych ty Bridge R10 či S20 Evo strašně chtěl zkusit jenže mám smůlu. Když tam dám jinej rozměr, tak mám problémy s kontrolou trakce, která mi hází chyby a muselo by to reflashovat. Navíc na ty moje výlety po okruzích jsem rád, že jí tam mám....
23. 3. 2015 15:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 18:17
Re: dalo se to čekat
zaujmave citanie......... dik

my sme na japoncovi pred rokom menili povodne yokohamy za miseliny.... zatial panuje absolutna spokojnost.... jak so zimnymi tak s letnymi pneu od michelinu... bracha vie ich presny nazov... tak ked bude doma omrknem auto co su to za micheliny ;-) ... rozmer u oboch sad je 205/60 R16

co sa tyka pirelli ... kedysi platili za absolutnu spicku v pneu .. aj v sportovych vozoch.... ci to plati stale neviem..... ale drzim palce nech sa im pod cinanmi dari

ozaj a ako je to s yokohamami... moc ich nevidim .... su asi stale dost malo predavane a dost drahe ....
23. 3. 2015 18:43
Smutné čtení
Pirelli vždy patřila k italskému "rodinnému stříbru", takže tato zpáva je opravdu velmi smutná a jen dokládá, v jakém stavu je v současnosti italská ekonomika... :'-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
23. 3. 2015 19:03
Re: Smutné čtení
Jen italská?
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 09:08
Re: Smutné čtení
Celá evropa krom německa a švýcarska a severských států je v podpstatě víš kde nebo tam spolehlivě míří
Avatar - Hammunasakra
24. 3. 2015 09:46
Re: Smutné čtení
Eště Lucembursko je v poho ale to je kapka v moři socialismu kterej zaplavil Evropu
Avatar - rokyta.p
23. 3. 2015 19:18
ach jo
svět se v pr*el obrací a bude hůř přátelé >:D za chvíli bude Evropan cizincem ve vlastní zemi ;-\ O pirelli mi nejde, ale ten trend je neudržitelný :-O
Rozbalit vlákno
6
23. 3. 2015 19:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
23. 3. 2015 19:24
Re: ach jo
No moc se nesměj, tleskat tomu že Hradčany čínské, Vyšehrad čínský, povodí Vltavy ruské, Šumava indická, Beskydy korejské, Pilsner čínský .... sám tomu napomáháš, frajer jak hrom 8-s
23. 3. 2015 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 3. 2015 20:08
Re: ach jo
Však on na to dojede, až ho to militantní ruské a středověké teroristické islámské přistěhovalecké svinstvo napíchne na vidle ;-)
23. 3. 2015 20:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - simply never
23. 3. 2015 20:15
Re: ach jo
a nakoniec cinania kupia škodovku.. to bude základna výbava bambusline, stredna pandaline, vyššie kungbaogreenline a vrchol bude ryzasepsemline, sportova verzia wokrs
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2015 21:23
Hmm.. to už vypadá fakt jako konec světa...
alespoň toho mýho.

Když prodali fabriku na kola BWA, který jsem zastupoval, tak jsem je zastupovat přestal.. ale chápal jsem to - rodinná firma a panu Benzonimu se zabil syn na dálnici... ale tohle?

:-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 3. 2015 07:21
Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
Bennelli patri Cinskej firme... A vadi to niekomu? Zmenilo sa nieco?

Da sa len predpokladat, ze kvalita stupla - presne k tomu totiz doslo po vstupe Cinanov do Volva ci Indov do Land Roveru a Jaguaru. Kvalita londynskych taxikov tiez isla hore po kupe Cinanmi a presune vyroby do Ciny.

Skratka bolo k dispozicii viac penazi na vyvoj, nakup kvalitnych dielcov a kontrolu kvality.

Skutocne si niekot mysli, ze cinsky kapitalista kupi znacku s dobrym menom a zdevalvuje ju aby na tom prerobil?

Ak vam Cina az tak velmi vadi, tak okamzite prestante pouzivat veci made in China, alebo aspon veci vyrobene cinskymi firmami - Lenovo, Xiaomi, Huawei atd.

A potom skuste prispievat do tohto fora.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 08:50
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
Věci vyrobené čínskými firmami nepoužívám, díky za radu, stejně tak si nekoupím Benelli, Volvo, Pirelli nebo BBS, zatím naštěstí je z čeho vybírat. Věci vyrobené v Číně se snažím minimalizovat.
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 09:01
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
jenže v číně vyrábí i bosch, Dell, Microsoft, HP, Sony, atd a co není y číny je korea, malajsie, singapur, vietnam atd
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 11:11
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
Čemu přesně na větě "Věci vyrobené v Číně se snažím minimalizovat." nerozumíš?
24. 3. 2015 09:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 11:10
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
Co konkrétně?
24. 3. 2015 11:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 12:46
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
Ale vždyť o tom od začátku píšu - tam, kde jsem schopen to nějak sledovat, se podle toho chovám. Čínské značky nekupuji z principu a pokud zvažuji produkt evropské, japonské nebo americké značky, podívám se zezadu na štítek. Takže TV mám z Taiwanu, Španělska a Koreje, foťáky z Japonska a Filipín, mobil z Japonska, hodinky z Japonska a Švýcarska, ale třeba oba NTB z Číny (v tom jednom jsem nevinně). Takže si troufám tvrdit, že jsem v tom filtrování docela úspěšný a u mě doma bys našel sakra méně made in PRC produktů, než je běžné a určitě tím nestrádám.

Že mám možná ve španělské televizi nebo filipínském foťáku švába z Číny, s tím moc nenadělám.

Podobně to praktikuji u oblečení. Protože nesnáším umělé materiály, u všeho prohlížím složení a tudíž vidím i zemi původu. Čínu prostě nevezmu, i když pár výjimek bys našel, někdo si to neuvědomím nebo se mi to prostě líbí a udělám výjimku. Ze stejného důvodu s snažím nekupovat oblečení z Itálie, víme asi všichni, jak vypadá současný italský oděvní průmysl a nejsem si jist, které ze značek si čínské fabriky zaháčkovaly.

Jinak tě můžu ujistit, že stejně, jako Čína bojkotuje japonská auta, tak japonské automobilky revanšují ignorováním čínských dílů. Čínské značky vůbec a v Číně vyrobené věci jsou minimalizované. Honda kupříkladu bere nejaponské díly převážně z Thajska.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 3. 2015 09:37
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
"Věci vyrobené čínskými firmami nepoužívám"

"Věci vyrobené v Číně se snažím minimalizovat."

Aha, takze sme sa dostali od naivneho frajerstva k o cosi triezvejsiemu pokusu vysporiadat sa s realitou :-)

V kazdom pripade pokrok.
Avatar - TeeJay
24. 3. 2015 11:09
Re: Zase kopec zamindrakovanych anti-Cinanov
Nevím, co se mi snažíš podsouvat. V této diskuzi jsem doposud napsal, že si Pirelli nekoupím a že "mám v úmyslu Čínu nepodporovat, jak to jen bude možné."

Nevím tedy, kdes objevil to naivní frajerství, jsem realista.

Každopádně ti budiž přán notebook Lenovo, smartphone Hujwej a highendové obutí Wanli, hlavně si nezapomeň tuhle diskuzi zaarchivovat, bude se hodit, až půjdeš na pohovor k čínskému šéfovi.