Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Plně elektrický autobus na dálkových spojích FlixBus v Německu

Společnost FlixBus jako první dopravce na světě nasadila na pravidelné dálkové linky ve Francii a Německu elektřinou poháněné autobusy.
Zpět na článek
27. 10. 2018 10:18
27. 10. 2018 10:18
Clanek jak capa
Hmm, clanek jak capa! A co takhle parametry autobusu?? Rychlost, dojezd, vykon, kapacita baterek, cena... Uznavam, ze vykon dobijeci stanice je tady stezejni.
Rozbalit vlákno
9
27. 10. 2018 11:19
Re: Clanek jak capa
od zdejsich novinarskych "expertu" nelze cekat ze budou neco hledat, musis proste sam a nebo spolehat na jine diskutery

takze ty dva elektricke FlixBus ve Francii jsou Yutong ICe 12metrove pro 49 cestujicich, s baterii 250kWh a dojezdem 150-200km na nabiti, a ty v Nemecku jsou BYD C9 pro 40 lidi, 350kWh baterka a dojezd az 320km s plnym komfortem, tedy klima, fiwi a podobny hovadiny, trasu v Nemecku cca 105km dlouhou zvladaji na otocku, tedy na nabiti jezdi nejakych 210km trasu
27. 10. 2018 11:34
Re: Clanek jak capa
Dik za upresneni. Asi by byla zajimava i doba nabijeni. Ono 320 km je docela hodne malo, pokud pripocteme i topeni/klimu, chladny pocasi.. Ja s busem najedu denne pres 400km, takze za mne nic moc.
27. 10. 2018 11:48
Re: Clanek jak capa
proto je maji v testovani, aby si overili jak jim to bude fungovat vzhledem k trasama vzhledem k moznostem ridicu tech autobusu kteri musi mit prestavky, nevim jak to mate v autobusech, ale pocitam ze podobne jako u kamionu, tedy max 4,5h v kuse, max 9 hodin denne 4,5 + 4,5 hodiny s prestavkou 45 minut, coz vesmes znamena ze na trasach do 200km ten bus zrejme bude fungovat naprosto v pohode a bude se dat nabijet o pauzach pro ridice

o cem clanek nepise je take to, ze FlixBus hodla u techto autobudu dobudoucna zacit vyuzivat zastavkove indukcni nabijeni jake funguje na asi 20 linkach MHD elektrobusu v Soulu, kdy zastavka je vybavena indukcnim nabijenim 2x80kW, takze pokud jsou zastavky vyuzivane 5 minut a jsou do vzdalenosti 8-10km, tak ten bus vpodstate muze jezdit nonstop, pri 45 minutach stani se pak nabije cca 100km dojezdu u toho BYD C9

v Nemecku jezdi trasu cca tech 210km a pak 3 hodky stoji
27. 10. 2018 12:05
Re: Clanek jak capa
Jenze ty baterky maji limitni pocet nabijecich cyklu. Pokud budes nabijet 3x denne a ne do plna, tak zivotnost baterek nebude valna. Za mne nejvetsi problem je prave nevypocitatelnej dojezd. Ano, pokud dojezd s plnou zatezi bude 300km, ujede se max.200km a pakt to bude 3 hodiny stat, nebude problem. Ale pokud to tak bude jezdit celej den a nabijet to bude 3x, tak nemuzu nikdy vedet, o kolik se mi zkrati dojezd, pokud budou baterky degradovat castym nabijenim, jak se zkrati jeji mrznutim.. Pro nas by to nebylo. Ano, prestavky jsou stejny, jak na kamionu. Ale zastavky (linkovej bus) nejsou 8 - 10 km od sebe, ale i 500m az 3km. Nevim, nejkam mi to nesedi. Snad do mesta s ti, ze az se vybije, proste se vymeni, nebo na linky typu mesto - letiste a zpet a po vybiti vymena.. Ale na to, co jezdime my to urco neni a pri cene baterek....
27. 10. 2018 14:26
Re: Clanek jak capa
BYD uvadi 6 let zaruku a najezd 300 tisic km s garanci poklesu ktery nespadne pod 75% puvodni hodnoty, dale uvadi 4000+ nabijecich kompletnich cyklu, ty kapacity jsou vyuzitelna energie, veskutecnosti maji ty baterie o 8-10% vetsi kapacitu

nechal bych to na tech spolecnostech, oni si to testuji a oni si na tom zjisti pro co to bude a nebude vhodne pouzivat

mimochodem elektrobusu BYD jezdi po celem svete jiz vice nez 300 tisic kusu, takze zkusenosti s elektrobusy nejake asi maji a vedi co delaji >:D
27. 10. 2018 12:12
Re: Clanek jak capa
ve Vidni nadsene nakoupili autobusy (mestsky) na LPG.. Ted polehoucku a potichoucku presli zmet na naftu.. Proc asi? Proste se to nevyplatilo i s ohledem na emise. Nakoupili ted hafo 4 napravovych kloubaku a ty LPG zmizly neznamo kam.. Ve meste maji ty elektrobusy asi smysl, i kdyz treolejbusy asi jeste nejsou out. Vyzaduji sice vedeni, ale jinak je to bez problemu. |Tady vidim velikej problem v tom dobijeni. Jeden, dva busy... Mozna.. Ale 200 - 500 kousku? A pokud by musely nabijet, v podstate, ve stejnou dobu? To si neumim moc predstavit.. Logisticky dost problematicky. To plati, ostatne, i pro osobaky. Kdyz vidim fronty u ONO, kde tankujes cca 5 minut.. A ted si predstav stejnej pocet elektromobilu, jak tankuji 3 hodiny.. Desna predstava.
27. 10. 2018 14:33
Re: Clanek jak capa
hele u nas ve meste pred tusim 10 lety presli z nafty na CNG, porouchala se jim plnicka a museli jezdit tankovat asi 40km do HK >:D , ted od listopadu 6 z 10 autobusu bude nahrazeno elektrobusy, nabijecky v nove vybudovanem depu u rozvodny zdejsi elektrarny, pokud se osvedci, maji se i zbyle 4 nahradit behem 2 let elektrem, protoze s CNG meli jen problemy, caste poruchy ze i nekolik tydnu museli rusit jednu ze 4 linek, 2 shoreli, a ty autobusy jsou neskutecne hlucne na coz si stezuji mistni obyvatele

nejdelsi trasa tusim 36km a denni maximalni najezd na soupravu je neco prez 250km

ono na elektro zacina prechazet spousta mest v CR, ta prvotni vetsi investice se jim v horizontu par let vrati, respektive tem firmam co v danych mestech tu MHD provozuje
27. 10. 2018 11:36
Re: Clanek jak capa
Taky jde o zpusob jizdy. Pokud to provozuji na dalnici, pak snad.. Ale zastavky, rozjezdy, ktery stoji nejvic energie, ty by ten dojezd zkratily odhadem na polovinu (s nejakou rezervou).
27. 10. 2018 14:37
Re: Clanek jak capa
staci se podivat na udaje z mest kde se v MHD elektrobusy vyskytuji, dojezdy to na polovinu nezkracuje, u mestskeho provozovani elektrobusu se uvadi spotreba i elektrobusu do 12m na 80-90kWh na 100km, uvadi to jako realnou spotrebu z testovani v provozu, co jsem hledal, tak u naftovych autobusu 12m se v takovem rezimu provozu uvadi 40-50 litru nafty na 100km
27. 10. 2018 12:08
To se fakt vyplatí
"investice do elektromobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí"

Nějak zapomněli říct, že jen přemístili výfuk autobusu do jiného místa a že případná likvidace baterek až doslouží je dnes docela oříšek. ;-\
Rozbalit vlákno
1
27. 10. 2018 14:20
Re: To se fakt vyplatí
jirik_kirij jest dalsi kdo vytvari hoaxy

takze jiriku, baterie z elektromobilu a tedy i elektrobusu maji v pripade BYD C9 zaruku 6 let a najezdu 300 tisic kilometru s kapacitou 75% puvodni hodnoty, pote je dale maji pouzivat v zaloznich backupech az do snizeni kapacity na 25%, coz se predpoklada ma nastat behem 11-12 let, a pote nastane recyklace, ktera se dnes dela z 98% a zbyla 2% se skladuji k nasledne dalsi recyklaci v budoucnu, mimochodem po recyklatech z li-on baterii jezdime i v CR, neb se primichavaji do asfaltu a betonu, uplne stejne jako se treba popilek z elektraren primichava do skvary ;-) v tech 2% jsou prvky ktere se prozatim nevyplaci recyklovat z hlediska financi, zbylych 98% se jiz dnes financne vyplaci recyklovat a znovu se z toho vyrabeji baterie, treba v bateriich LG ktere se pouzivaji v mnoha elektromobilech nekolika znacek se jiz dnes pouziva cca 10% recyklovanych materialu ;-)

v clanku to myslym pisou i zde na bulvarauto.cz, tak FlixBus odebyra elektrinu od spolecnosti ktera distribuuje elektrinu jen z obnovitelnych zdroju, respektive nakupuje a dale prodava jen takovou elektrinu, ano v siti se oddelit elektrina neda, ale tim ze zakaznici priplaci za takovou elektrinu, tak je po takove elektrine poptavka i u dodovatelu a tedy vyrobcu elektriny, kteri na to reaguji prave vetsima vyrobnima kapacitama na takovou elektrinu ;-)