Porsche 911 GT3: nejrychlejší ve třídě

Porsche 911 GT3: nejrychlejší ve třídě

 
 

Druhou velkou premiérou na stánku Porsche bude letos v Ženevě před několika dny avizovaný atmosférický model 911 GT3. Na trh se dostane v květnu.

Druhou velkou premiérou na stánku Porsche bude letos v Ženevě před několika dny avizovaný atmosférický model 911 GT3. Na trh se dostane v květnu.

Nové Porsche 911 GT3 bude modelem s nejvyšším litrovým výkonem, který je ve vozech této značky k dispozici. Zdvihový objem ležatého vodou chlazeného šestiválce se sice nemění (činí rovných 3600 cm3), ale výkon díky řadě úprav vyrostl na 305 kW při 7600 ot./min. Točivý moment má vrchol 405 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky činí 8400 ot./min, což je o 200 ot./min více než v předchozím GT3. Motor je vybaven mazáním se suchou skříní a vodním chlazením motorového oleje. Motor s variabilním časováním ventilů má zvětšený průměr škrtící klapky (82 místo 76 mm), nové výfukové potrubí s menším protitlakem a optimalizované hlavy válců. Automobilka sama označuje model za nejrychlejší mezi současnými produkčními atmosférickými vozy s motory podobného zdvihového objemu.

Model určený pro běžné silnice, ale vyvinutý inženýry, kteří se podílejí i na přípravě sportovních vozů pro závody, se může chlubit řadou nových aerodynamických prvků, které jsou funkční a přitom vozu dodávají na jedinečnosti. Nová příď se vstupy chladícího vzduchu k brzdám a hlavnímu chladiči motoru, má na začátku kapoty výdech, kterým je "použitý" vzduch od chladiče odváděn. Zlepšuje se tím současně chlazení, aerodynamika i přítlak na přední nápravu. Podobně rafinovaná je také aerodynamika zádě.

Standardní aktivní podvozek PASM je dvoustupňový (standardní a tužší nastavení), protiprokluzový systém Traction Control převzatý z Carrery GT doplňuje přesné řízení s variabilním převodem a diferenciál se zvýšenou svorností. GT3 jezdí na jednodílných devatenáctipalcových kolech a pneumatikách 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. Sprint z 0 na 100 km/h trvá jen 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h. Pohotovostní hmotnost činí 1395 kg, kombinovaná spotřeba 12,8 l/100 km.

Cena na evropských trzích činí 93000 Euro bez daní, v sousedním Německu příjde i s DPH na 108083 Euro.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…