Porsche 911 GT3: nejrychlejší ve třídě
Druhou velkou premiérou na stánku Porsche bude letos v Ženevě před několika dny avizovaný atmosférický model 911 GT3. Na trh se dostane v květnu.
Nové Porsche 911 GT3 bude modelem s nejvyšším litrovým výkonem, který je ve vozech této značky k dispozici. Zdvihový objem ležatého vodou chlazeného šestiválce se sice nemění (činí rovných 3600 cm3), ale výkon díky řadě úprav vyrostl na 305 kW při 7600 ot./min. Točivý moment má vrchol 405 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky činí 8400 ot./min, což je o 200 ot./min více než v předchozím GT3. Motor je vybaven mazáním se suchou skříní a vodním chlazením motorového oleje. Motor s variabilním časováním ventilů má zvětšený průměr škrtící klapky (82 místo 76 mm), nové výfukové potrubí s menším protitlakem a optimalizované hlavy válců. Automobilka sama označuje model za nejrychlejší mezi současnými produkčními atmosférickými vozy s motory podobného zdvihového objemu.
Model určený pro běžné silnice, ale vyvinutý inženýry, kteří se podílejí i na přípravě sportovních vozů pro závody, se může chlubit řadou nových aerodynamických prvků, které jsou funkční a přitom vozu dodávají na jedinečnosti. Nová příď se vstupy chladícího vzduchu k brzdám a hlavnímu chladiči motoru, má na začátku kapoty výdech, kterým je "použitý" vzduch od chladiče odváděn. Zlepšuje se tím současně chlazení, aerodynamika i přítlak na přední nápravu. Podobně rafinovaná je také aerodynamika zádě.
Standardní aktivní podvozek PASM je dvoustupňový (standardní a tužší nastavení), protiprokluzový systém Traction Control převzatý z Carrery GT doplňuje přesné řízení s variabilním převodem a diferenciál se zvýšenou svorností. GT3 jezdí na jednodílných devatenáctipalcových kolech a pneumatikách 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. Sprint z 0 na 100 km/h trvá jen 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h. Pohotovostní hmotnost činí 1395 kg, kombinovaná spotřeba 12,8 l/100 km.
Cena na evropských trzích činí 93000 Euro bez daní, v sousedním Německu příjde i s DPH na 108083 Euro.