Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Cayman GT4 dostane twin-turbo boxer a 450 koní

Nejostřejší kupé Cayman současné generace se může těšit na pořádnou porci výkonu. Jeho boxer bude mít objem 3,8 litru a 331 kW.
Zpět na článek
7. 7. 2014 09:41
Avatar - iudex
7. 7. 2014 09:41
Cayman vs. 911
O GT4 som síce už čítal všelikde, ale stále som pomerne skeptický k otázke motora: 3,8 biturbo z 911 Turbo je silná káva; odmysliac od konštrukčných otázok (vojde tam väčší motor naviac s dvomi turbami, chladičmi atď.?), je tu otázka product-placementu a vnútrofirmenej kanibalizácie: teraz je stále rozdiel medzi Caymanom a 911, keď ani najvýkonnejší Cayman GTS (250 kW) nedosahuje výkon základnej 911ky (257 kW). Skok na 331 kW by hierarchiou dosť zamával a Cayman by sa dynamikou blížil podstatne drahšej 911 GT3 (a vzhľadom na turbo proti atmo GT3 by mohol byť aj subjektívne silnejší). Či 911ke stačí image legendy a dve núdzové sedadlá vzadu na to, aby jej predaje neboli takto výkonným Caymanom ohrozené, je otázne. Každopádne ja by som to len privítal, rýchlych športových áut nie je nikdy dosť. :-)
Rozbalit vlákno
17
7. 7. 2014 09:56
Re: Cayman vs. 911
Nemluvě o tom, že u 3,8 nepotřebují přeplňování, aby dosáhli 331 kW.
7. 7. 2014 10:00
Re: Cayman vs. 911
Možná přímá reakce na F-Type R. Navíc 911 Turbo je čtyřkolka, tohle by mohlo být pěkně ultimativní nářadíčko ;-)
7. 7. 2014 10:04
Re: Cayman vs. 911
Ve výsledku ale dostaneš motor, který je dražší na provoz a má horší reakce. U GT modelů nevadí, že motor musíš držet pod krkem, přeplňování tedy není takovým přínosem. Přeplňování by dávalo větší smysl, kdyby byl objem menší. Ne že bych to chtěl, ale přeplňovaná 3,8 v GT4 podle mne smysl nedává.
7. 7. 2014 10:13
Re: Cayman vs. 911
Nedošlo mi, že Porsche přeplňuje turbodmychadlem, máš pravdu, že by to nemuselo být tak ostrý v rekacích.
7. 7. 2014 11:52
Re: Cayman vs. 911
VW PORŠE za války dělal ošklivý věci
TAKŽE od něj už nic dobrýho nečekáme. To je autsajdr na věky věků a ani elektrický Kajen 2016 jeho pověst nezachrání :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
7. 7. 2014 11:57
Re: Cayman vs. 911
Obávám se, že tebe taky už nic nezachrání, ani Chocholoušek ... 8-s
7. 7. 2014 12:22
Re: Cayman vs. 911
...těch křivd a zločinů bylo v historii tolik. Od spousty národů a ty z nich usuzuješ budoucnost? Nezklamal jsi mě.

Co ti dcera koupila dnes? :-)
7. 7. 2014 13:10
Re: Cayman vs. 911
Tipuju, že mu koupila Porsche 911 model 1:43 a chudáček je z toho teď celý rozmrzelý :-(
Avatar - Martin911Turbo
7. 7. 2014 22:34
Re: Cayman vs. 911
Teď se všichni chytli za hlavu a honem vymažou Porsche, Mercedes, BMW, Audi, Junkers z povrchu země protože všichni byli za války móc ošklivý... :no: :no: :no:
>:D >:D >:D
Avatar - iudex
7. 7. 2014 13:47
Re: Cayman vs. 911
Dobrá poznámka, atmo 3,8čka v Carrere S má 294 kW/400k a v GT3 dokonca 350 kW/475 k, takže nejakých avizovaných 331 kW by nebol technický problém.
Ako nad tým uvažujem, zdá sa mi to najlogickejšia varianta pre GT3: nezmení sa charakter (vysokootáčkového atmo) motora, netreba turbo a priestor preňho a ostatné periférie a stále bude výkonovo pod GT3 (a z hľadiska hierarchie by som to tipoval na menej, než 331 kW, nech je trochu odstup od GT3, odhadom tak 309 kW/420k).
7. 7. 2014 17:45
Re: Cayman vs. 911
Existuje power kit (X51), se kterým má C2S 316 kW. Motor v GT3 je jiný než v C2S. Vím, že v předchozí generaci šlo strčit motor z GT3 do Caymanu.

Možností mají vícero, ale pokud to bude 3,8, tak pochybuji, že bude přeplňovaný.
7. 7. 2014 09:58
Re: Cayman vs. 911
...kašlat na vnitrofiremní kanibalizaci, jen ať ho mrsknou na trh :-)
7. 7. 2014 10:03
Re: Cayman vs. 911
No musím říct, že je to od Porsche dost odvážný tah, přesně jak píšeš - zařadit se Caymanem v podstatě na úroveň 911 ... Ale :yes: za to. Ve finále to taky může být pro 911 pořádný challenge se posunout zase o kus dál, tentokrát by to však už muselo být někam k úrovni 918 ... ale komu by tohle vadilo, že? >:-[]
Avatar - Ham.
7. 7. 2014 10:40
Re: Cayman vs. 911
911 se asi posouvat k 918 nebude, mezi 911 a 918 se připravuje úplně nový model 988 s plochým přeplňovaným osmiválcem uprostřed.
7. 7. 2014 11:13
Re: Cayman vs. 911
Aha, tak to se přiznám, že sem neměl tušení o připravované verzi 988. Ale už to tu čtu, zrovna článek sotva 20 minut starej :-) No tak to potom nevím, kam se dál hodlá Porsche s legendou 911 posouvat, ostatně jak se i zmiňují v tom novém článku (a nejen tam, o tom bylo už mnohé řečeno), šestiválec v současné 911 je už na hraně svých možností a výkonnostně se už není moc kam posouvat ... Ale inženýři ze Stuttgartu určitě něco vymyslí :-)
Avatar - fOE
7. 7. 2014 10:23
Re: Cayman vs. 911
Nemyslim si ze k tomu dojde. Jestli dostane cayman GT4 turba tak urcite ne k sesti valcum. Spis bych to videl na jakoukoliv inkarnaci atmo 3,8L a uprimne bych za to byl rad.
Avatar - Martin911Turbo
7. 7. 2014 22:37
Re: Cayman vs. 911
je to překvapivá zpráva, osobně jakožto ortodoxní Porschefil jsem také skeptický, pokud bude Cayman dosahovat takového výkonu tak zbývá jediná možnost, do současné motorizace 911 dodat hybridní pohon na přední kola a tím kompenzovat "nizký výkon"
Downsizing a větší turba v 911 nemají smysl, jediná cesta při zachování motoru vzadu je hybrid
7. 7. 2014 10:34
Kolik to bude stát?
Jestli to bude do 2,5 mil,tak to vypadá na zajímavý duel se základní 911.Předvádeči si samozřejmě pořídí raději luxusní kupé Carreru,milovníci sportovní jízdy jednoznačně Caymana.
Rozbalit vlákno
2
7. 7. 2014 11:43
Re: Kolik to bude stát?
"Předváděče" by mohl zaujmout ostrý Cayman, který bude pravděpodobně více křičet "podívej se na mne" než základní Carrera.
Avatar - iudex
7. 7. 2014 13:48
Re: Kolik to bude stát?
Presne, ospoilerovaný Cayman GT4 bude iste nápadnejší, než pomerne decentná základná Carrera.
7. 7. 2014 11:31
Cayman vs 911...
od Porsche odvážny ťah...ja osobne si ale nemyslím že Cayman bude nejakým spôsobom kanibalizovať 911...ono jazdil som v staršom Caymane a v 911-ke konkrétne 997 a 991...Cayman je o niečo menší a mrštnejší ako 911..ale aj keby mal Cayman väčší výkon ako 911, nemyslím si že pre ňu predstavuje nejakú formu ohrozenia...hoci môže byť Cayman akokoľvek rýchly, skvelo ovladatelný a vyvážený, nikdy z neho nebude vyžarovať to čo z 911...do vety to vyjadriť neviem ale pri jazde s 911 sa človek cíti o sféru vyššie...samozrejme nijako nezhadzujem Cayman...pre mňa je to jedno z najlepších šoférskych áut na svete..ale 911 je proste 911...ten pocit nielen pri pohlade zvonku, ale aj pri šoférovaní a celkovom vnímaní auta je zásadne odlišný...preto si ja osobne myslím, že každý kto už mal Porsche a zažil ten pocit z riadenia 911, nebude mať problém sa rozhodnúť..kto zase bude chcieť ultimatívny šoférsky nástroj, siahne po Caymane..kto ale bude chcieť dokonalú charizmu v spojení s perfektnou ovladatelnosťou a použitelnosťou na každý deň, siahne po 911..a je naozaj jedno po akej..či už základnej alebo Turbo S...u mňa ale samozrejme ako malý Cayman tak aj 911 majú :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0