Hodlá Porsche vyrábět své vozy také mimo svou domovskou zemi? V dohledné době nikoliv, spekulace o nových továrnách kupříkladu v USA i jinde tak mohou vzít klidně za své.
Z clanku:"Interiér se přidává až v Lipsku, kde také probíhá finální montáž a pečlivá výstupní kontrola."
Co presne si muzu predstavit pod "probiha finalni montaz"?
V Jakem stavu oupousti Cayenne brany VW v Bratislave? Jen kastle, nebo uz na podvozku a osazena motorem s prevodovkou, nebo navic k tomu uz i svetlama, veskerou kabelazi atd. a v lipsku se uz jen kompletuje interier a "kontroluje"?
"Svatba" (spojení pohonného ústrojí a podvozku s karoserií) probíhá v Lipsku (pokud se něco nezměnilo). A také Osnabrücku (předpokládám, že proces je stejný jako v Lipsku), protože Lipsko nestíhá.
Za málo. Když už jsem u rozdávání informací. :-) Karoserie Panamery pro změnu dělá VW v Hannoveru. Jak se továrna v Lipsku rozšiřuje (dříve karosárnu ani lakovnu neměli), časem by měla výroba přejít tam. První sérii by měli snad udělat v polovině letošního roku.
I Cayman. Dělal je Valmet. Dnes je vyrábí v Osnabrücku (vedle hlavní výroby v Zuffenhausenu). Osnabrück používají pro vykrývání silné poptávky (a to i pro Cayenne). Plánovali navýšit kapacitu v Zuffenhausenu, aby zvládli pokrýt výrobu všech sportovních modelů "doma," to však ještě nějakou dobu bude trvat.
No jakmile jde o německou značku, tak budem masírovaní každý týden o tom, jak je to Made in Germany, i kdyby v Německu jen lepili znáček na kapotu. >:-[] Jo, kdyby šlo o americkou značku, tak je země, kde leží výrobní linka (Korea, Mexiko, Indie) v každém nadpisu jako ta nejdůležitější informace.
Vzpomínám si jak na jednom serveru uživatelů motorek BMW odmítali přijmout informaci, že jejich miláčci se z velké části (a některé komplet) dělají v číně.
To se tě skupině germanofilů (co do té chvíle shazovali Italské a Japonské motorky v každé větě) zhroutil svět že si koupili čínu s BMW příplatkem....
Tak potom neviem preco stavaju novu halu v Bratislave, ked nechcu vyrabat mimo DE.
Inak aj v mediach prebehla taka informacia ze sa od roku 2017 bude Cayenne vyrabat komplet v BA.
Karoserie pro Cayenne tam dělají od začátku, nepotřebují pro ně stavět karosárnu. Ano, teoreticky by mohli chtít jen navýšit kapacitu pro stávající portfolio. Uvidíme, jak se do budoucna Porsche popere s přetíženými továrnami a jestli dodrží slova Bernharda Maiera a Cayenne i v příští generaci budou kompletovat v Německu.
V dubnu ANE publikoval vyjádření mluvčího Bentley, že tam budou dělat karoserie pro Bentaygu a následně je pošlou do Crewe (vypadá to, že nelakované). Lamborghini asi padlo, když dostali dobrou nabídku v Itálii. Teoreticky je však pořád možnost, že by karoserie vyráběli jinde. Nevšiml jsem si, že by mluvili o výrobě konkrétně karoserií v Itálii, ani plánů na rozšíření/ vybudování nové karosárny.