Hodlá Porsche vyrábět své vozy také mimo svou domovskou zemi? V dohledné době nikoliv, spekulace o nových továrnách kupříkladu v USA i jinde tak mohou vzít klidně za své.
Karoserie pro Cayenne tam dělají od začátku, nepotřebují pro ně stavět karosárnu. Ano, teoreticky by mohli chtít jen navýšit kapacitu pro stávající portfolio. Uvidíme, jak se do budoucna Porsche popere s přetíženými továrnami a jestli dodrží slova Bernharda Maiera a Cayenne i v příští generaci budou kompletovat v Německu.
V dubnu ANE publikoval vyjádření mluvčího Bentley, že tam budou dělat karoserie pro Bentaygu a následně je pošlou do Crewe (vypadá to, že nelakované). Lamborghini asi padlo, když dostali dobrou nabídku v Itálii. Teoreticky je však pořád možnost, že by karoserie vyráběli jinde. Nevšiml jsem si, že by mluvili o výrobě konkrétně karoserií v Itálii, ani plánů na rozšíření/ vybudování nové karosárny.
Vzpomínám si jak na jednom serveru uživatelů motorek BMW odmítali přijmout informaci, že jejich miláčci se z velké části (a některé komplet) dělají v číně.
To se tě skupině germanofilů (co do té chvíle shazovali Italské a Japonské motorky v každé větě) zhroutil svět že si koupili čínu s BMW příplatkem....
Tak potom neviem preco stavaju novu halu v Bratislave, ked nechcu vyrabat mimo DE.
Inak aj v mediach prebehla taka informacia ze sa od roku 2017 bude Cayenne vyrabat komplet v BA.
Za málo. Když už jsem u rozdávání informací. :-) Karoserie Panamery pro změnu dělá VW v Hannoveru. Jak se továrna v Lipsku rozšiřuje (dříve karosárnu ani lakovnu neměli), časem by měla výroba přejít tam. První sérii by měli snad udělat v polovině letošního roku.
No jakmile jde o německou značku, tak budem masírovaní každý týden o tom, jak je to Made in Germany, i kdyby v Německu jen lepili znáček na kapotu. >:-[] Jo, kdyby šlo o americkou značku, tak je země, kde leží výrobní linka (Korea, Mexiko, Indie) v každém nadpisu jako ta nejdůležitější informace.
I Cayman. Dělal je Valmet. Dnes je vyrábí v Osnabrücku (vedle hlavní výroby v Zuffenhausenu). Osnabrück používají pro vykrývání silné poptávky (a to i pro Cayenne). Plánovali navýšit kapacitu v Zuffenhausenu, aby zvládli pokrýt výrobu všech sportovních modelů "doma," to však ještě nějakou dobu bude trvat.
"Svatba" (spojení pohonného ústrojí a podvozku s karoserií) probíhá v Lipsku (pokud se něco nezměnilo). A také Osnabrücku (předpokládám, že proces je stejný jako v Lipsku), protože Lipsko nestíhá.
Z clanku:"Interiér se přidává až v Lipsku, kde také probíhá finální montáž a pečlivá výstupní kontrola."
Co presne si muzu predstavit pod "probiha finalni montaz"?
V Jakem stavu oupousti Cayenne brany VW v Bratislave? Jen kastle, nebo uz na podvozku a osazena motorem s prevodovkou, nebo navic k tomu uz i svetlama, veskerou kabelazi atd. a v lipsku se uz jen kompletuje interier a "kontroluje"?