"V octavii si vede nad ocekavani dobre". Kdo mel to puvodni ocekavani?
Ano, i litrovy motor udrzi octavii pri konstantni rychlosti 90kmh. Hlavne ji nesmite nalozit 3 osobami, pak se z ni stane cosi neurciteho.
Vyborna demagogia.
Autor clanku a aj ludia tu objavili, ze existuje nieco ako fyzika.
Daj odkaz, kde sa testuje povedzme ta 1.2TSI pri prazdnom vs nalozenom aute. Alebo iny motor.
Napr. [odkaz]
Aj ked to porovnavaju s 77kW 1.2TSI, ale o to tam nejde.
Je to zajímavé srovnání... ale v tom srovnání jediné auto. Nevyplývá z toho, že je ten litr špatný, respektive... nevyplývá z toho, že by byl horší, než třeba nějaká atmo 1.6 nebo jiný srovnatelný motor, SkyG 1.5 nebo cokoli.
No zajímavé asi potud, že autor testu dokázal, že platí Newtonovská fyzika,
ze vztahu v=a*t plyne, že Octavia s řidičem, která zrychlila za 11,2 s má průměrné zrychlení 2,48 m/s2,
ze vztahu F=m*a plyne, že na tuto Octavii s hmotností řekněme 1350 kg musela působit průměrná síla 3348 N
ze vztahu F=m*a plyne, že naložená Octavia s hmotností 1850 kg mohla zrychlovat jenom 1,81 m/s2 (předpokládám, že síla vyvinutá motorem je stejná)
a ze vztahu v=a*t plyne, že zrychlení Octavie s hmotností 1850 kg by mělo být někde kolem 15,3 sec (je to samozřejmě zjednodušení, protože síla vyvinutá motorem se mění v závislosti na otáčkách a převodech, ale pro základní orientaci vlivu hmotnosti na zrychlení bohatě postačuje).
Možná by stálo za to provést test i na jiném autě. Bylo by zajímavé zjistit, jestli když ho naložím, tak se také zhorší jeho dynamické vlastnosti a nebo jestli je to apriori pouze vlastnost škodováckého motoru a má to přímou souvislost s litrovým obsahem ... >:D
No podle toho jak je z výsledků redaktor udivený, tak je jasné, že očekával, že s rostoucí hmotností auta logicky roste jeho schopnost zrychlovat tak jako u všech jiných aut. >:-[]
Děsivý pidimotor... 8-s:no:
Redakce PR opět chválí a měla by kritizovat.
Do Fabie možná dostačující..jinak ničemu.
Klasická 1.3 by byla lepší..např nové Rio má atmosferické motory , Škoda ne.
Asi si nechá zákazníky přeběhnou ke korejcům a japoncům?
To snad není pravda, koupit si drahou škodovku a navíc s tímto motorem. To že je 1 litr lepší než 1.2 je blbost, 1.0 ti má problém udržet octavii a tak se trápí že po 60 000 km začne se udýchávat a jeho životnost je na úrovni starého motoru ze škody 1000Mb tedy nějakých 100 tis km. V Citigu bych to pochopil ale ve fabii a Rapidu mi to přijde jako špatná motorizace. Slabý motor se trápí a jeho životnost se zkracuje.
1,0tsi je vykonnejsi nes 1.2tsi.Proc by Octavka s nim mela problem?Uvedom te si,co tento motor nahrazuje.Nahrazuje starou 1.6mpi a zde je 1.0tsi ve vsem lepsi(spotreba,kroutak,hluk).A dle meho 1.0tsi,ktery toci ve 130km neco pres 3000ot se urcite netrapi vic jak urvana 1.6,ktera pri 130 toci pres 4000ot.
Trihrnky jsou zkratka k nicemu - vibrace, hluk, celkovy projev motoru. Ja mel BMW trihrnek - chvili - ale fakt to stalo za prd. 1,6 skutecne nebyla zadna slava, ale nejak se chovala jako predvidatleny 4 taktni motor.
Pokud více znamená více než čtyř, tak ani jiný než pětiválec v osobním autě neseženeš. Sedmi- i devítiválce jsou, ale nevím ani o jednom v osobním autě. R3 pak připomíná R6 a také V12 (s V6 je to složitější), to je pochopitelné. Těžko se však zobecňuje, protože nerozhoduje jen počet válců.
Životnost??? Aby to nebylo stejné jako kdysi s novinkou 1.2 HTP, potom HTP ladili soudruzi od VW 10 let, než to bylo trochu spolehlivé, 1.2 TSI EA111 už ani nedoladili......
opravdu neumíte napsat titulek bez ! nebo ?. Staci se podívat na titulní stranu. Tyto znaky používá především bulvár, kam se zřejmě chcete zjevně zařadit :no:
Lancia ma 2 valce a taky jezdi, dokonce sekacka na travu ma obvykle jen jeden valec a taky jezdi. A ted si predstavte, ze na ni date turbo a poradne natlakujete. To bude jizda !
Skoda tvrdi, ze 1 lit. 3 valec rozpohybuje Oct na 100 km/h za 9,9 sec - mohla by redakce ACZ prestat uvadet subjektivne - pocitove nazory a napr. tento jednoduse zmeritelny zakladni udaj overit? Stejne tak skutecne stopkami zmerit pruzna zrychleni?
Skoda tvrdi, ze Oct s 1l. ma max. 202 km/h. Mohla by i toto redakce AZC overit merenim?
Zajimavy test - takze z rodinneho auta se stava auto max. pro 1 osobu, pokd mozno ne prilis telnatou. To pak ale znamena, ze pokdu do nej nalozim rodinu + zavazadla, tak to bude ale bude jizda sakra vo usta a navic pekne draha.
Škoda 136 (což byla poslední verze legendární 120cítky před nástupem Favoritu) zrychlí na stovku za 14s s maximálkou 150Km/h.
Ale berme to spíše tak, že zrychlení ani maximálka nedefinuje užitkovost auta pro jednotlivé zákazníky.
Ti to chtějí jezdit rychle koupí RS.
Ti co chtějí jako_vždy_škodovku koupí tříválcový litr.
Firemní zákazníci koupí naftu.
A ti co chtějí ušetři koupí něco jiného.
Dnes je na trhu tolik možností, že si vybere každý. :-!
Jasne ze O3 1,0 TSI nie je rodinne auto.............. Pokial sa chce niekto vratit do sial Skody 105 a 120 L................... Nalozis rodinu, kufor a hajde do alp s 1,0 TSI to bude jazda...........................
Mne stacilo ako ide 0,9 TCE a 4 chlapi v aute - zazitok, skoro ako slapacie...........
Ježiš pochopte uz ze je to preplnovany motor s turbem,takže silu ma dost i na plne nalozenou Octavku.1.6mpi,ktertou tento motor nahrazuje je o dost linejsi a pomalejsi a jak si s nima tady panecku jezdite :-) Druha stranka je zivotnost,ale dle meho si tech 200tis odkrouti jako ta 1.6 atmo.Jinak tu 0.9Tce nelze primo rovnat k 1.0tsi pac ta 0.9 nema prime vstriky je to v podstate mpi s turbem,takze vykonove je to na urovni 1.4 nebo 1.6 atmo od Renaultu.Osobne tu 0.9Tce mam v dacii MCV a jezdi to pekne i plne nalozene.
Tak ti nevím, 1.0TSi jsem ještě nejel, ale 0.9TCe jsem jezdil týden v Cliu Grantour a musím říct, že to byla slušná mrtvola. V obsazenosti 2 dospělých lidí auto nedokázalo na tempomat udržet na dálnici do mírného kopečka 110km/h a vůbec kopce byli pro tohle auto nad jeho síly, tj o dynamice se nedá vůbec mluvit.
Do Fabie by asi litrový 3hrnek byl akceptovatelný, do Octávky nikoliv. Mám doma v malém autě atmo 1.4VTI se 70kw a je to tak akorát. Když se mu šlápne na krk a otáčky se dostanou nad 4tis jede parádně a to i se zajímavým zvukem ;-)
Já taky nevím,s tím Loganem MCV 0,9Tce a při plně naloženém autě(dva dospělí,dvě děti a plný kufr) cesta Praha-Poprad pořád tempomat na 135km/h a nebyl úsek,kde by auto mělo nějaké limity..Spotřeba pod 6l.(počítáno průměr těch 400km).
Tomu se po téhle zkušenosti těžko věří, hmotnosti budou podobné, motor stejný, manuál v Cliu může mít jiné zpřevodování. Nicméně je fakt, že to bylo auto z půjčovny a nemělo ještě moc najeto, kolem 6000tis km. Spotřeba se horko těžko dostala pod 7,5 litru v mixu a odspodu se to zbíralo dost neochotné, tady byli 3 hrnky a malý obsah dost znát, dokud neseplo turbo. Předpokládám, že máš najeto daleko víc a motor si už trochu sedl, takže se může projevovat lépe, ikdyž spotřeba na dálnici pod 6l u maloobjemového 3 hrnku zní jako sci-fi ;-)
Já také psal,že to byla průměrná spotřeba za celou dobu jízdy.V těch 135km to žere tak do 7l.Jinak ano,je pravda,že na tu 0.9 musi foukat turbo aby to jelo.To znamená,že když se rozjiždím,chce to více citu než to foukne.Ale celkově za mě veliká spokojenost.Od těch 1500 tlačí turbo a opravdu necítím na dálnici spomalování.Je pravda,že pokud bych chtěl ve 130km plně naložený do kopce zrychlovat,tak už mi ten motor moc nedá.Míra hluku do kabiny je minimální a v podstatě je to první motor,který v Dacii není moc slyšet.Avšak malé Tce nemá přímý vstřiky oproti 1,0tsi je to v podstatě mpi s turbem a od toho se také odvíjí menší výkon a krouťák,který je u tohoto Tce snad 140Nm/66Kw.Ale pořád je to 100x lepší než Renaulťácká 1,4/1,6 60Kw,kterou nahrazuje.
Mě vždycky fascinuje, jak někdo objevně zjistí, že základní motorizace je při maximálním zatížení auta letargická. Můžeš si koupit 240 koňové RS, když chceš instantní předjížděcí dynamiku vždy a všude.
Jinak předpokládám, že prapůvodní 1.4 16V 75k, 1.6 MPI 102k a světe drž se, dokonce i 1.9 TDI ve variantách 90 a 100k byly taky zcela nesmyslné motory - měly totiž parametry ještě horší.
Nejdrive k parametrum - ono nejde jen o jedno cislo, jde take o prubeh parametru, zprevodovani, vaha vozu, motormanagement ale i ruzne katalyzatory a filtry atd. Motor 1,9 TDI byl vyborny tahoun a pracant - to jen tak na okraj - i kdyz papirove byl nekde hodne hluboko dole oproti dnesnim downsizingum. Ale 1,6 TDI v jakekoliv variante na nej proste nema, to jsem si na vlastni kuzi vyzkousel v ruznych Octach.
Ale ja si myslim, ze tato debata je o necem jinem:
Predstavme si vetsi paradox - A8L s 1 lit. 3 valcem. Take to bude jezdit, je to take entry model, ale take si muzu koupit 4 l. 8 valec. Je to o tom, jak automobilky nastavuji entry model jako chciple mrchy - ale cena ja OK - nicmene clovek si musi poridit pouzitelny motor za ne nepodstatny priplatek. Tim si VW zvysuje profit protoze musi sanovat zejmena dieselaget. A marketingem zpitomely zakaznik plati, plati a plati. To je ted Octa s 1 l. 3 hrnkem, tedy 3 malymi pivy. Kdyz si to vyzkousi jen samotny ridic - tak asi OK, tak si to koupi. Jenze ouha - rodinny vuz, coz Octa urcite je, nalozi rodinou - a je v *. Takze o tomto je tato debata.
Což není jen výsadou VW, ale spousty dalších automobilek, kdy v této třídě jak tu línou entry mrchu často tvoří atmosféra 1.4 - 1.6, proti kterým pojede TSi líp. A na rozdíl od jiných automobilek (extrém Mazda) jsou pak ty příplatky za další motory rozumné.
1.6 TDI neni zas takova hruza. Jde jen o to se s nim a spise s jeho prevodovanim u O 3 szit. Ted ho mam v S 2, tam je zprevodovany jinak a jezdi se ni s nim lip nez s 2.0TDI 103kw posledni verze CR. Ten vykon nekam do 120 km/h pri obsazeni jen ridicem neni vubec spatny, jen to chce radit. Horsi je spotreba, ktera je stejna jako u 2.0TDI. Ta 1.6 je prijemnejsi v nizsich otackach, ve meste je proste lepsi a dynamicky nezaostava, mimo mesto ztraci dech.
Co se podvozku starsich O3 s 1.6 TDI tyce, nejake reci o nebezoecnosti jsou prehnane. Na dobrem povrchu je urcite lepsi nezbu O2, na hrbolech odskakuje ale ze by to bylo nepredvidatelne nebo nebezpecne, to ne. Najel jsem s tim asi 70 tis km a opravdu se s tim nemazal. Novejsi auta to maji mit vylepsene a vyssi motorizace a vyb.stupne takrka eliminovane - viz testya i prispevky tech co maji srovnani tady na foru. Spis to proste mlatilo a bylo neprijemne, jizdni vlastnosti to auto ma jinak vyborne.Mysleno z hlediska nedotacivosti a agility.
Můžeš mi prosím uvést příklad základní motorizace obyčejného mainstreamového auta, která bude při plném zatížení dynamicky suverénní?
Je to ZÁKLADNÍ motorizace. Pro nenáročného řidiče. Že se za dynamiku připlácí je úplně normální přece. Mimoto, kilo pod 15s mi při autu narvaném po střechu rozhodně nepřijde nijak hrozné. Doporučuji se tím autem projet. Já z 1.0 TSI taky nehykam blahem, protože u ní postrádám racionální význam v porovnání s odcházející 1.2. Ale dynamiku rozhodně kritizovat nemohu.
To chceš říct, že s 1,9 TDI popírali fyzikální zákony, nebo co? V podstatě jde o poměr celkové a pohotovostní hmotnosti. Když do 1200 kg auta dáš 600 kg nákladu, tak to holt poznat je. Nemluvě o tom, že v tom testu auto podle mne přetížili - protože produkční kus nebude vážit tolik, co na papíře (a policii tahle výmluva skutečně zajímat nebude; máš dodržovat nejvyšší přípustnou). Mohli tedy být klidně sto kilo přes. Ani nezmiňují, jak užitečné zatížení brali; někteří lidé si myslí, že je to navíc k řidiči, ale ono je pro prázdné auto s 90 % paliva (takovou chybu bych normálně nečekal, ale pak normálně ani nečekám, že někdo publikující články o autech neví, jaký má vliv zatížení).
Článek tedy spíš ukázal, že má autor problém s fyzikou na úrovni základní školy.
Ani bych se nedivil, kdyby to dnes ani nezkoušeli, ale prostě spočítali/ nasimulovali (přesné to bude více než dostatečně). A pak lze počítat s tím, že to číslo bude platit pro auto o udávané provozní hmotnosti. Záleží, jak budou chtít být konzervativní. Zhruba sto kilo nadváha není nic neobvyklého a u takhle lehkého a pomalého auta to udělá pomalu vteřinu.
Ale já chci půválec půllitr QuadroTurbo s alespoň 90kW, jinak do té škody prostě nepůjdu, jsem totiž velmi ekologicky založený, mám rád přírodu a kundičky a i jiná zvířátka.
Taky se těším že až dodělám VŠ tak si m
Koupím nějakou plastovou škodovku s dvouválcem triturbo s 5V na válec a za víčkem od nádrže škrabku na *.
Sakra vždyť i tyhle nový škodovky predjizdim se svým favoritem do kopce jak prd... Zlatá Honda skyactiv nebo subarácký boxery, i když chlastaj olej.
Se škodovkou to moc nevypadá, ale dávám tomu rok, maximálně dva než BMW představí "quadroturbo" tříválec. Do té doby si budete muset vystačit s tříválcovou Fiestou s vypínáním válce. ;-\
Ta 3 válcová Fiesta nezní až tak špatně :-) hlavně když si představím že poběží na dva :D
By mě zajímalo jestli v rámci módy uberou i sekačkám ten jejich jeden válec.
Každopádně jestli BMW představí quadro turbo s tříhrnkem a nějakými SWAG prvky, tak si počkám na blinker edition. Mohli by už konečně vyrobit auto ve kterém fungují blinkry.
... Nebo to je řidičema?? :o
Ale ano, ať si redakce uvědomí, že nejsme cílová skupina Blesku.
Nestojím o to, aby si kterýkoliv pisálek myslel, jak tu tupou bandu čtenářů ovládá. Uráží mě to a ukazuje na občasnou bezcennost zdejších článků a přibližování k tupanskému autoforu.
do vyvoja tychto litrovych trojvalcovych motorov investovali mnohi vyrobcovia neskutocne prachy.... takze aj ked si to nepriznaju ze to nebola genialna investicia skoncit hned nebudu moct... a musia asi pockat kym sa im tie naklady vratia... takze nejaky ten cas tie litre asi este budu v ponuke ( 5-6 rokov ) ... a potom sa zrejme automobilky opat vratia k vacsim objemom aj 4 valcom.... pod 4 valce ale nevidim dovod ist ked 4 valec bude kulturou chodu vzdy lepsi.... vid ten novy 1.0tsi v Upe ... kde za studena doslova chveje s volantom... to sa ti pri ziadnom 4 valci nestane
ja verim ze vyhra zdravy rozum a nejake tie vacsie objemy sa opat vratia... zvlast u vacsich vozov .... lebo octavka s litrom a 3 valcami mi fakt zmysel nedava ;-\ nic v zlom... aj ked chapem ze ten vykon v sebe ma... a na papieri posobi vyborne... lenze v reale clovek nenahana tabulky ale potrebuje skutocne pouzitelny a blbuvzdorny motor ktory pojde pekne uz odspodu ... ktory bude v kabine topit hned ... a ktory nebude vibrovat a ani jazdit pod zatazou spotrebou ako 6 valec
Na 1 litr a 3 valce si zvykejme. Usetreny valec znamena pro vyrobce nizsi naklady a pokud v roce 2017 z nej dostanou 80kW, tak po par letech vyvoje to bude zase vice. Zivotnost je nastavena na zarucni lhuty, ty jsou dnes (za mirny priplatek) 4 roky a po tu dobu to musi vydrzet trapeni ve firemnich flotilach, jinak by vyrobce zaplakal. A to ze auto nevyjede kopec? Mam tu slabsi 77kW v Golfu a v lete z Vrchlabi pres Prahu do Ostravy ve dvou na tempomat - to auto nezpomalilo ani o km. Do kopce nebyl problem pridat. Proste nevidim duvod, proc by vyrobci couvli ...
Proč malé motůrky už nikdo nechce..?
Nejede to ..a když na to šlápneš žere to !!
Spotřeba i výkon jim šlapou jev v laboratoři... 8-s
Návrat k atmosférám 1.2 a 1.3 by byl ideální !
Zlatá Mazda a SKYACTIVE!!
mazda to vyhrala to bez debaty... najsikovnejsia automobilka vzdy to vravim :yes:
len skoda ze 2ka je tak draha a fakt malicka a v tom uz drahom zaklade dokonca aj bez delenych sedaciek ... inak by som ju zobral... mala posedom a pocitom vnimanej kvality k polu rozhodne najlblizsie spmedzi vsetkych konkurentov .. a aj som o nej fakt rozmyslal... ale je uzka vpredu... a aj tych 55kw nie je v ziadne delo... to teba priznat.. a bohuzial za silnejsiu verziu 15 litrov by som nedal ani som nemal .. skoda... aj ked zase v tej cene by som uz mohol mat rovno ASX a nie malicku 2ku ... mazdy su fakt dnes uz neskutocne drahe... pride mi ze kedysi tomu tak nebolo... neviem
Mazda si za kvalitu nechá zaplatit.
I když naše druhé firemní auto je už půl roku Mazda CX5 a cena se dala usmlouvat o skoro 200 tis..
Jenže je to dražší auto.
Jinak Rio a Toyota s malými atmosferickými motory to vyhrály.
Polo je fajn volba , jen pozor na to turbo..sám uvidíš.
S 1.4 TSI jsme měli děsivou zkušennost , už máme zase 2.0 TDI.
nejazdim toho moc... a mam zaruky.... ak sa nieco pokasle nejde o zivot... uvidime vynemine..... neriesim to ... kamarat kupoval spolahlivu toyotu a nakoniec ju stejne kdesi nabural ... takze to mas tak... moze sa stat cokolvek ... neriesim co bude... ale tesim sa z toho ze mam co mam a co je dnes .... a mne sa to polo hrozne paci... a doslova svieti v tej bielej na parkovisku... hned vedla neho vidim fabiu bielu este II generaciu.. ale ta je kusok akoby kremovejsia .... lebo to polo je normalne biele ako sneh ... uplne pure
mazda je cenovo vyhodna - v rozpati od tych 17000 - 30000 EUR tazko kupis lepsie auto a spada sem mazda3, mazda6 a cx5. Trojka je lacnejsia ako golf a sestka je v strednej triede, ked na to clovek ma, velmi vyhodna kupa.
Mensie modely ako mazda2 a cx3 su ale jednoducho pridrahe. CX3 si zakaznikov najde, aj ked je to preplastovana predrazena dvojka s dvojlitrom, ale dvojka je u nas bez sance - tu sa male auta kupuju okolo 10000 EUR, mozno s vyssou vybavou a lepsim motorom za 12000, za tych 15000 EUR tu su uplne ine auta...
co kdyz chces auto, ktere ma slusny vykon. dej mi priklad takove Mazdy 3 - a ne jen papirovy udaj o KW, ale i NM a dynamicke hodnoty. Dale konfigurace vybavy.. Mazda je auto, ktery kazdy chce.. Do doby nez nenavstivi autosalon a nesveze se, nezjisti realnou cenu.. Nakonec penize skonci na uctu dealera koncernu VW ;)
Hm... na druhou stranu, pokud se podíváš třeba na evropské prodeje dvojky, tak je ve své třídě fakticky poslední. Za ní jsou už jen exoti jako Zoe nebo MG3 (ať už to je cokoli). Nestíhat dodávky není samo o sobě znak úspěchu.
Dobře, ale ani ta 3 není nějaký bestseller... samozřejmě chybí kombík, tak se to těžko hodnotí, ale Auris je na 129t a Ma3 na 46t, to je spíš třikrát než dvakrát.
Jsou to dva pohledy na jednu věc - Mazda dělá super auta, ale nenechá tě moc vybrat a naopak si to nechá zaplatit. Z mého pohledu je to ok, nemusí být každý mainstream v tom absolutním slova smyslu :-)
Za mě když už, tak už - 557900 za 2.0G 121kW Revolution. Ta 88kW verze v Attraction je za půl mega, fajn... ale to už by mi bylo líto těch 58 neschrastit.
vzdy to bude moj nesplneny sen... ale nevadi.... stejne by som ho nevyuzil ;-) ... kedze pre dvoch mladych ludi a na nejake tie bezne nakupy a potreby ako cesta do prace a nejake tie vylety nam takyto "nakladak" ani netreba ;-) ( samozrejme ten nakladak ber s nadhladom.. lebo ASX je idealne velkostou posadene to mas pravdu ) ... ale pre mna je male auto idealne... uz s nim sa da dnes ist kde len chces... casy ked male auto bolo slabe... malo vybavene a vhodne len na mestske ulicky su prec.. lebo s dnesnym malym autom uz nie je problem prejst svizne aj 400km na druhu stranu republiky vystupit a byt uplne fit ;-) ... male vozy uz dnes neskutocne dospeli v tomto smere... a uz prva fabia s ktorou som toho najazdil vcelku dost mi prisla pouzitelna takmer na vsetko ... nielen do mesta :yes:
Nechápy, proč by to měl být pro tebe nesplněný sen? Pokud má člověk stálou práci a chuť pracovat, tak si může na sen vždy půjčit. Já si na všechna moje auta půjčoval a poctivě splácel. A že jich bylo a ne zrovna levná. Je daleko lepší sen prožívat než ho jen snít! Život je příliš krátký na to, abychom ho jen snili.... :-!
popravde nejde ani tak o samotne peniaze ... ale fakt by som ho nevyuzil... uz ine by bolo keby som mal 2 deti to je jasne... ved nevylucujem ze za nejakych 10 rokov sa moje priority na 4 kolesoveho milacika zmenia... zatial ale male auto uplne postacuje... dokonca aj mnohe rodiny u nas ese stale jazdia v malych vozpch ( fabie, fiesty, corsy a podobne ) .... a my sme mali feldu este docela nedavno ( do roku 2010 ) ako rodinne auto .. boze co ta vsetko zvladla... bajky na streche.. a hura 4 ludia na vylety do tatier.... kufor na prasknutie.... ale vzdy vsetko zvladla... stacilo sa len kusok uskromnit a neobl problem... mozno nebola pohodlna ako passat ale spravila nam roky rokuce nenahraditelnu sluzbu... a ano dnes ked ju tak vidim vedla pola... tak mi pride uz aj docela mala ... pritom kedysi felda v case prichodu bola rozmerovo pomaly na hrane nizsej strednej .. takze aj tie dnesne male vozy uz fakt nie su zas az tak male ( teda aspon vonkajsou kasnou ) ... vid nova ibiza ved to je uz docela obor ;-)
Litr v Mondeu, to je fakt jen pro ty oblasti, kde vlastně nevyjedeš z města... třeba místy Holandsko. Ale litrové turbo v subkompaktu, klidně s nějakým konzervativním laděním kolem těch 100k... to je nakonec asi motor na svém místě.
1.3 atmosféra... jo, proč ne, pro převážně městský provoz bych tomu dal taky přednost. Ale když se občas se Swiftem vydám na dálnici, tak jsou limity takové motorizace dost jasné.
1.2/1.3 Atmosféry nejsou auta primárně na dálniční provoz. To jsou motory do města a na okresky - už jen kvuli tomu, že jsou většinou v malých městských vozech - a tam porovnávej reálnou spotřebu. Je spousta lidí, kteří na dálnicích nejezdí vůbec, a pokud ano, tak na to maj další větší, než malé, auto. :-)
Som zvedavy co urobia s cenou, ci tradicne ako u O3, alebo ako s Golfom u nas.
[odkaz]
Budem sa opakovat............... Budu mat odvahu novinari na auto.cz urobit porovnavaci test Fabia 1,2 TSI vs. 1,0 TSI , mesto, mimo mesto, kopce , dialnica, prazdne, plne porovnat dynamiku a spotrebu.................
Odporucam ist na skusobnu jazdu a nie sam, ale viacero ludi................
Co som uz kritozoval u 1,2 TSI ze, napr kruhac dojazd k nemu, alebo z nizsich otacok akceleracia v kopceku je to 1,0 TSI este tragickejsia ............ jednoducho kym tomu nefukne turbo t.j 1800 - 2000 ot. je to bieda a ide to ako 1,0 atmo s tazkymi prevodmi .......... take HTP je zivsie............... toto su veci, ktore ziaden test neukaze, ale az realna premavka a skusenosti.
Jednoducho prechod z 1,2 TSI na 1,0 TSI vyhodny pre vyrobcu a EU papierovo. Realne pre uzivatela nie........................
Mam jednoduche pravidlo v aute musia byt 4 valce a kto ponukne ten u mna preda ;-)
objem ani pocet valcov skratka nenahradis.. 1,2tsi uz od 1400 taha krasne ... liter sa bude samozrejme rozbiehat uz tazsie odspodu ... a hoci ma vo vysledku lepsie parametre nechcel by som ho a som rad ze som este stihol tu 1,2ku ;-) .. inak neviem preco konci... lebo euro 6 v pohode plni... takze zbavovat sa relativne uz omaknuteho motora je kusok divne ... ale co je dnes normalne ze jo
A nevošli by sa pod kapotu tie motorčeky dva? Dvojliter šesťvalec s dvomi turbami, to neznie už tak zle... A 170 kW v rodinnom aute je podľa niektorých tunajších ideál... ;-)
Kdyby od každýho motoru šel sólo vejfuk a měřili by emise na každým vejfuku jako by to bylo sólo auto, možná :D
Nebo rovnou jeden motor na jedno kolo a nějakej jednoválec 50ccm na stěrače :P
Tak diesely v osobních autech skončí tak rychle, že bude spousta lidí jen koukat - nové vozy s diesely budou pro zákazníky absolutně nezajímavé (složité a proto příslušně drahé tak, že ani nižší spotřeba jim nepomůže) a současné osobní vozy s diesely se stanou velmi brzo zcela neprodejným zbožím díky svým vysokým servisním nákladům. Paradoxně nejdéle budou přežívat na silnicích staré jednoduché komůrkové diesely, protož ty lze ještě celkem jednoduše udržovat a opravovat a budóu se na ně vztahovat ještě EURO normy. Trvalé vyřazení těchto aut přijde až s omezeními vjezdu do určitých oblastí.
hele ma 2 diesely ve vysi tride a zatim nemam pocit, ze bych mel vyysi naklady na provoz. Misto za 15litru benalu, jezdim za 10litru a 9litru s vykonem pres 300koni.dojezd min. 900km na nadrz
Všechny německý druhoválečný tanky byly na benzín, Tiger a Panther měly 700 benzínových koní :-)
I americké tanky byly v drtivé většině na benzín, to právě protože bojovaly v Evropě kde tehdy byly emisní normy EURO WWII ;-)
Aspon podle to do fabky bude pekna motorizace, jen mam trochu obavu, aby to taky jako u Octy neznamenalo automaticky zvyseni ceny o nekolik deistek tisic
No tak s ohledem na to, ze vetsina fabek na silnicich jezdi dneska s 1,2 HTP, a i u nove generace se dost fabek prodava s jednolitrovym atomsferickym trivalcem, tak si myslim, ze motor, ktery bez vetsich problemu utahne i Octavii s tou fabkou mit problem opravdu nebude...
Nabídka motorů u nového Ria vypadá podstatně lépe - základní motor je benzínový čtyřválec, dokonce atmosféra a bez přímého vstřiku = žádné problémy s karbonováním. Vzhledem k tomu, že tyhle auta jezdí převážně po městě, tak je to daleko lepší řešení.
jinymi slovy, malym turbem jsi nikdy nejel. uz te jinak vidim, jak das prednost male atmosfere pred 1.0 nebo 1.2 TSI. vykonem je to jina liga.podobny reci, stejne jako o spolehlivosti maji jen teoretici. staci mrknout na H/K jak po osobni zkusenosti zmenil nazor.. mala turba jsou perfektni vec, jen Kia je narozdil od VW nebo Fordu neumi.
chi, chi, to jsi tedy vedle. Jedno 1.2 tsi EA111 používám od roku 2011 po městě. Právě jsem v 90 tis. km řešil totální zakarbonování... a protože máme doma i atmo benzín 1.4, tak se o moje zkušenosti bát nemusíš ;-)
Tym chces povedat, ze 1.4 bez turba je lepsia ako 1.2TSI ?
Uz len to zakarbonovanie hovori o zlom style jazdy s pridusenym motorom (+kratke jazdy po meste so studenym motorom a bez vytocenia ?).
Pokud se s tou 1.4 mpi najede stejným stylem jízdy (denní provoz ve městě) 160 tis. km a bez problémů jezdí dál, zatímco 1.2 tsi je po 90 tis. značně zakarbonovaná, tak opravdu chcem povedať, že je ta 1.4 mpi lepšia ako 1.2 tsi.
Nejde o rovnaky styl, ale o to, ze ten motor nie je vhodne len dusit po meste (priame vs nepriame vstrekovanie). Ako vravim - nevhodne pouzitie.
Bez ohladu na to, ze automobilky davaju cim dalej, tym menej na vyber.
Ano, turbo obecně není vhodne dusit po městě, ale kdo by vytáčel motor v městském provozu do 50 km/h?? Takže pro tento styl jízdy je atmosféra lepší motorem, životnost je jinde. . Už taky kvůli obecně nížší spotřebě ve městě, kdy se neroztáčí turbo, máš plynulý zátah...No a pro tuto kategorii aut je to možná relevantnější pro více řidičů, než informace jak to zrychluje ve 120ti.
Kto si kupi male TSIcko vylucne do mesta, nech trpi. Co viac k tomu dodat.
To iste ako dizle v meste.
A vobec nejde o akceleraciu v 120km/h, ale o plynulu jazdu dialnicnou rychlostou, co teda relevantne je.
Ano, do mesta je atmosfera ok.
Prime vstrikovani je nesmysl, ale jinak maly turbomotor bude vzdy lepsi, nez mala atmosfera. Aby melo smysl jit do atmosfery, tak by musela mit minimalne o pul litru vetsi objem.
Nicméně...TSI u Fabie vyžaduje slušný příplatek a u 1.0 MPI se dá očekávat, že ani jedna varianta nebude stačit na Rio 1.2. A kdyby byla 1.4 stále za cenu znatelně pod Fabií TSI, pak půjde o lákavou nabídku.
Tím slušným příplatkem myslíš 16 litrů, za které dostaneš auto výkonově a hlavně dynamicky o level výše? Ano, je zřejmé, že MPi na 1.2-ku nestačí, ale na druhou stranu, při motorové a cenové nabídce by ten litr kupoval jen totální blázen a šetřílek, já jsem ho na cestě snad ještě ani nepotkal. A ona je nebo někdy byla 1.4-ka znatelně pod Fabií TSi? Momentálně je Rio v akci za 310, slabší TSi za 280.
Dalších 17 litrů je příplatek za jiný SW řídící jednotky MPI v silnější verzi, dohromady tedy 33 tisíc kč za použitelný motor...Jak na tom je (nebo spíš bude) Rio cenově, nevím. Uvažoval jsem spíše na základě zajímavých cen třeba Ceedu.
Což už jsou pak levely dva. A upřímně nevím o dalším autu, kde se do cenového rozdílu 47tKč ve stejném výbavovém stupni vejdou 4 motorizace v takovém výkonovém rozpětí, z toho 2 skutečně reálně použitelné.
Ahoj, ještě před rokem bych s tebou souhlasil, ale tohle se stalo mému kamarádovi. V roce 2012 koupil Kia Rio 1.25 VVT, auto opravdu příjmené, motor mnohem lepší než tehdy můj HTP 51kw ve Fábii II. V roce 2016 ale motor začal zničeho nic brát olej, ale hodně. Auto má 7 let záruku, takže reklamováno. Výsledek - poškozený motor a katalyzátor, cena opravy 70000kč, záruka neuznána, protože pří jedné pravidelnéí servisní prohlídce (výměna oleje atd )příjel kamarád o měsíc pozdějí.
Tohle je KIA a proto ikdyž je Rio pěkné, NEBRAT :) alespoň ne motor 1.25 ale 1.4, který naopak vypadá , že je držák.
to bude asi nejaky kombik vo verzii scout alebo take nieco.... navyse fabii prave takato modra moc sekne .... v bielej totiz vyzera ako nejaka dodavka .. pritom biele polo sa mi hned zapacilo .. kasna proste robi vela a dokaze hodne ovlyvnit aj pripadny vyber farby
Zase ten nadpis :-)
Bolo hned jasne, ze tu bude v alejich nablito.
Najviac od tych, co by si skodovku udajne nikdy nekupili a uz vobec nie s takym motorom.
Zakladny motor 1.25 atmo stvorvalec, ktory ide pekne do otacok a ma fantasticku spotrebu. A vrchol je ten litrovy trojvalec, ktory je tiez usporny a vsade ho chvalia, ze pripomina atmosferu a ide pekne v celom spektre otacok.
Kia ma 1.2, 1.4 atmo a 1.0 turbotrojvalec, pricom tie motory nie su v nicom vynimocne, aspon je vsak na vyber.
A mazda ma snad najlepsie riesenie: 1.5 naladeny na 75, 90 a 110 koni, ibaze ma tie debilne kombinacie motorov-vybav.
Ano, papírový výběr zdánlivě pestrý, kdy tento pak končí pohledem do ceníku, zvláště u Mazdy. A obávám se, že nová Kia bude podobný případ, viz. T-GDI u sesterské i20.
Nejsou zadarmo, ale na rozdíl od uvedených značek, když se nespokojím s motorickým a cenovým základem "od", tak lepší motor u Fabie nebo Okty můžu dostat za rozumný příplatek a nemusím jít do nejvyšších výbav. Nebo máš pocit, že někdo soudný mimo možná pár totálních fandů značky koupí M2 G115, M3 G165 nebo Baleno s BoosterJetem?
1) Potřeboval někdo tuhle informaci vůbec potvrzovat?? Vždyť je to zcela jasné, že motory 1.2 TSI poslali díky CO2 demagogii k ledu... Přece by Fabia neměla objemnější a lepší motor než der Golf das Auto >:-[] >:-[]
2) Oficiálně automobilka nic nesdělila, tudíž potvrzeno snad není zhola nic, ne :-O >:-[] ?
3) Filozofie Rapidu se poněkud změnila, Škoda zřejmě tak trochu neví co s ním. Nabízet vysloužilou techniku za míň se nějak nedaří, naopak Rapid dostává vcelku aktuální modelovou péči.
osobne se mi Rapid nelibi, ale byl jsem prekvapen z testu pro me duverihodne objektivniho Koubka, ze nedavno jeden exemplar testoval a prevazne ho chvalil, vcetne kvalitniho intrtieru, kde pry nastala velka zmena k lepsimu.
Jinak dojem z Rapidu na začátku výroby a po úpravách je opravdu výrazně lepší. Ale je to jen dojem, je to prostě odrbané koncernové auto za cenu běžného mainstreamu. V našich poměrech Rapid moc smyslu nedává, i když to není špatné auto.
S Rapidem jsem chvili jezdil, 1,6 TDI (ten silnejsi, ? 77kW). Dosti otresne - velmi mizerny podvozek, pri vetsim zatizeni to nejelo. Zpracovani intrerieru uslo, ale rozhodne nenadchlo. Nejvetsi plus - kufr. Cenu jse neresil, to resil muj otrokar.
Ale - take jsem jezdil s Octa III 1,6 TDI - podvozek naprosty prusvih - nebezpecne nepredvidatelne odskakovani do stran. Z meho pohledu horsi, nez Rapid.
Tyhle Octavie máme v práci a nebezpečnou zadní nápravu můžu potvrdit. A ještě více to vnímá člověk, který sedí vzadu. Měli jsme, bohužel, smůlu na nákup v době, kdy se akorát střídaly generace. A my už "vyhráli" novou.
Tak při běžném provozu OIII nic takového nedělá a to ani s 1.6, 2.0TDI a ani s 1.4TSi, o G-Tecu nemluvím, ten má vzadu víceprvek. Rozdíl tam sice je, na hodně rozbité silnici a při ostřejší jízdě, ale rozhodně bych nemluvil o nebezpečnosti. To je tak maximálně v tvé hlavě ;-)
Z vás by člověka kleplo. Nejdřív Barik napíše, že z amerik zejména skvěle šlape Chevrolet, který prodal 16 aut za rok... a teď dokonce celá dvacítka řidičů má problém :-) ?
No to som teda dopracoval, ze zastanca koncernu.
Ja by som tu zase spomenul inu klasiku. Koncernove auto - hate, co sa tyka dizajnu, spotreby, motorov,Kabanove urazky a bohvie co este. Maly motor - hate uz principu, lebo vsetci su velki chlapi, co predsa dokazu sadnut len do chlapackeho auta s velkym motorom. Akurat, ze im nedochadzaju suvislosti. A kombinacia toho - to uz je hotove cervene sukno pre niektorych.
Tvarit sa, ze jazdit s novou Octaviou je nebezpecne, lebo ma jednoduchu napravu, je fakt na smiech. To je nejaka platena kampan ?
Není to pravda - a myslím si, že to víte oba.
Pokud tady někdo reaguje ař přehnaně kriticky, jako třeba já... ;-) tak jenom proto, že jinak je to tady zasypaný nesmyslně oslavnými ódami na průměrná a podprůměrná auta.
A ne, skutečně to není jednoduchou nápravou. Je to špatně udělanou jednoduchou nápravou, ve spojení s nesmyslně ohromným kufrem.
Ten "kus auta navíc" znamená vysunutí zavazadlového prostoru za nápravu... se vším, co je s tím spojené = hmota mimo nápravy a citlivost na zatížení.
Ve spojení s odfláknutou prací na odladění podvozku je neštěstí dokonaný.
Řídil jsem dost aut s jednoduchou nápravou vzadu... a byla to radost z jízdy a zcela nezáludné chování - byť kombinace pohodlí a odolnosti proti špatné cestě víceprvku prostě z principu dosáhnout nemůže.
Co měly ale společného byla "kola v rozích karoserie" = žádný, nebo alespoň ne tak ukrutýj zadní převis.
Hele já taky Octávku nijak neadoruji, ikdyž jsem jich jich projel od 1G do 3G celkem dost a je fakt, že jednoduchá náprava v OIII je krokem zpět. Nicměně není nebezpečná a ani záludná a to ani s 1.6TDI. Prostě normální (a trochu předražený) auto, nic víc a ani nic míň ;-)
pokud povazujes O3 jednojakou za auto se zaludnymi nebo dokonce nebezpecnymi jizdnimi vlastnostmi.. tak si ji nejspis nikdy ani neridil :-) je uplne jedno ze zadek bouchal a odskakoval. i na rozbite silnici to auto mas porad pod kontrolou, neni to zadkolka. komfort nic moc, to je vse. kdybych s ni nemel najeto 70 tisic a s O2 nejmin 2x tolik.. mozna bych ti to bastil.
Re: Tříválec... tak to se nějaký válce vypínají, ne?
Já se nesměju, já pláču...
současně mě to asi ani moc nepřekvapuje. Vymyslel vůbec někdy VW něco? Udělal něco poprvé?
Pokud vím, tak věci dělá až po pár letech, po ostatních.
Má to v genech - už slavnej Brouk byla okopčená Ledwinkova Tatrovka. :-)
"Tatra ještě před válkou žalovala německou firmu KdF, která brouky začínala vyrábět.
Ta souhlasila s vyrovnáním, ale Hitler oznámil, že celý problém vyřeší sám. Udělal to ve velkém: přišel Mnichov, pak okupace."
Re: Tříválec... tak to se nějaký válce vypínají, ne?
Hoši hoši... ale je mi to vlastně jedno - užívejte si to tady.
Je to samozřejmě blbě z principu. Přesněji vlastně to ani není blbě! Jen stojím o to, aby vedle takových hraček byla možnost koupit i normální atmosferický motor, čtyřválec s přiměřeným objemem.
A ten agrument, to přece špatně být nemůže, když to prý udělá i Ford s Fiestou, mi připomněl ten fakt, že VW je věčný opisovač.
Což ale místním nebrání v nekonečné adoraci.
Re: Tříválec... tak to se nějaký válce vypínají, ne?
Opisovač v čem? Tuhle fičůru VW nenabízí a není známo, že by ji nabízet plánoval. Což bych zrovna u člověka jako ty očekával, že spíše oceníš. Podobně jako to, že v době příchodu Ecoboostu VW zůstal u čtyřválců a na litrový tříválec přechází až ve chvíli, kdy se z něj stal standard.
Ja to beriem tak, že HTP mi po meste absolútne vyhovuje. Totiž 80 percent behám po meste a zvyšok okreska/diaľnica. A keďže moja Fabia už má roky (ale iba 80 tisíc km), uvažuje sa nad niečím novším. Alebo sa mám na to vykašľať a podržať ju ešte pár rokov?
No, do města asi jo - a jestli už máš tu verzi 51kW, tak ji neměň... všechno ostatní, zejména od škodovky, bude horší.
Ale ne jenom. Je to smutný, ale už pár let není zadáním vývoje udělat lepší auto... ale jak to vyrobit levněji. :-(
EDIT: já jsem Fiatovej, a nestydím se za to. A dokonce i tam vážně přemýšlím o tom, že vyměním své 9 let staré Punto II, jakkoliv jezdí úplně v pohodě a vlastně nemám k výměně žádnej důvod, za "grande" Punto, dokud se vyrábí... protože mám obavy, že tomuhle trendu podlehne i Fiat = nové Punto nebude lepší, bude se jen dát levněji vyrobit.
A Punto s 1.4 se dá slušně vybavit... a pořád je ještě za opravdu vstřícnou cenu. ;-)
v triede subkomaktov je to za mna idealny motor. Mam skoro rok fiestu 1.0 ( 100k ) s powershiftom a nemozem sa stazovat. najazdenych 15 tis . Hladal som male auto do Prahy s automatom a dostatocnym vykonom . Na dialnici nie je problem 160 , na okreskach idealne a na predbiehanie vykon zdaleka staci.
co sa tyka spotreby , tu moc neriesim a jazdim skor "brzda plyn" , hlavne Praha + obcas dlhsie trasy okresky/dialnica. Palubny pocitac ukazuje 6.9l/100km.
Vibracie tam pri extra nizkych otackach samozrejme jemne su.. mna to nejak neobtazuje , naopak vytoceny motor ma zvuk dobry , takze tie "nizsie" tony.
No vidíš... a když jsem tady před nějakou dobou psal, že jsem jel 500 s Twinairem a ten motor je vlastně na řízení příjemnej, právě pro tu vibraci... tak jsem dostal nálepku blázna, co za každou cenu hájí Fiata.
Choval se přesně tak - dole trochu třepal a moc nejel, ale jak se začal točit, tak jel parádně a i dobře zněl. :-)
Chtěl jsem jen napsat, že jinak příjemný motor od Fordu 1.0 Ecoboost, který je dobře odhlučněn ve Focusu, třepe na volnoběh s Fiestou jak ratlík, obávám se, že s Fábií a Rapidem 1.0 TSI to bude to samé :-)