Pražská radnice chválí Blanku, připravuje ale další úpravy
Pražským tunelovým komplexem Blanka každý den projede v průměru asi 60.000 aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Novinářům to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Vedení hlavního města chystá úpravy jak v tunelu, tak na povrchu. Řeší případy nepovoleného průjezdu kamionů. Technická správa komunikací připravuje soutěž na vážení kamionů. Tunelový komplex byl zprovozněn v září a přišel hlavní město na 43 miliard korun. Zatím tudy projelo asi 4,3 milionu aut.
„Tunel Blanka v zásadě splnil očekávání. Počet aut, která tu projedou, se stále zvyšuje. Doprava je plynulá a bezpečná a nezaznamenali jsme zásadnější komplikace. Co se týče povrchu, někde auta zmizela, jinde vytvořila komplikace, což se bohužel očekávalo," řekl Dolínek.
Komplex tvoří tři tunely, a to Brusnický, Dejvický a Bubenčský. Nejvytíženější z nich je Brusnický, kterým projíždí až 67.000 aut denně. Nižší provoz je o víkendech, kdy Blankou projede denně asi 41.000 aut.
V samotné Blance chystá magistrát několik opatření. Na asfalt má být například nastříkán směr, kam ten který výjezd vede. Rovněž budou umístěny na silnici žluté dělicí prahy a vylepšeno směrové značení, několik řidičů totiž v uplynulých dvou měsících omylem vjelo do protisměru. Technická správa komunikací nyní rovněž řeší výběrové řízení na dodavatele vah pro kamiony, které do tunelu často vjíždějí, přestože tam nesmí.
Na povrchu je nejhorší situace v Praze 6 a na příjezdu od Strakonic. Například v ulici Jugoslávských partyzánů se počet aut zvýšil z 14.300 na více než 16.000. „To je dramatické zvýšení. Rozložilo se to ale po Dejvicích. Není to pozitivní, ale alespoň se tam dá fungovat," řekl Dolínek. Problém je i na Vítězném náměstí a v Patočkově ulici.