Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV. Ve skutečnosti jej vlastní pět procent. Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost Kia Motor Czech mezi 1017 ženami.
Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen.
Wait wut?
Nevím, kdy, kde a koho se v Kie ptali, ale vyšly jim krávoviny. Holek mezi 25 a 30 znám kvanta v Praze i mimo ni a jestli má auto jedna z deseti, tak je to moc. Zbytek patří přítelům, rodičům nebo firmám.
Ať si jezdí s čím chtějí, problém je spíš v tom, že většina s tou neohrabanou krabicí neumí zaparkovat (zvášť když je z toho výhled jak z tanku). Ty auta jsou neohrabaná, žravá, pomalá, nejsou s tím dělat žádné větší manévry, mnohdy to má malý kufr. Je to jako chodit v zimní bundě po bytě, samé nevýhody ale člověk si připadá jak robokop >:D Vlastní auto má podle mě tak 30% 25 letých holek a 50% 30 letých ženských (to už nejsou holky ale ženské). Pod pojmem vlastní může být cokoliv, důležité je kdo má klíčky. A klíčky mívá ten, kdo má vagínu. Na placení nebo servisování jsou tu chlapi, firmy atd.
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
Ich to nezaujíma, pre nich ide o pocit bezpečia a sily ako kompenzáciu vlastnej subtilnosti a šoférskej ťarbavosti. Okrem toho majú pocit, že je to veľké, tak sa do toho aj veľa zmestí.
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
Lenže SUV pri rovnakej dĺžke priestorovo väčšinou kombik deklasuje. Vnútorným priestorom je to často medzi kombi a MPV.
Ja o SUV uvažujem hlavne kôli tomu, že nepoznám kombik, kde by sa dal nastaviť sklon zadných operadiel a medzi MPV je stále slabší vyber.
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
Jistě, velké SUV, což znamená auto rozměrově srovnatelné s mainstreamovým kombíkem střední třídy, nabízí díky vyšší stavbě uvnitř více prostoru i reálně větší kufr. Jako rodinné auto ideál, že ta auta chtějí ženy, také není nic k nepochopení, prostě ženský náhled na auta je mnohem praktičtější než mužský, jsou více orientovány na prostor i na bezpečnost, SUV jim z toho prostě vychází lépe. ;-)
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
Asi tak ja mam na dochádzanie do prace auto B segmentu a teraz pozerám po niečom väčšom co bude 90% času použivať manželka a zvyšok času to bude auto na dovolenky, kde potrebujem väčší kufor, ale hlavne polohovatelné zadné operadla, nech si deti na dlhých cestách môžu pospať.
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
Když se srazíš s Rangem, tak dostaneš nárazníkem přímo mezi oči.
Je to sice bezpečnost ve smyslu "jednou za 14 dní musím umejt zbytky ostatních aut z podběhů", ale budiž.
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
tak ono je to hlavně smýšlení totálně egocentrické. Ostatní mají normální auta, tak si koupím SUV, protože je větší, vyšší těžší... Až budou mít všichni SUV, tak si koupím truck... Až budou mít všichni truck, tak si asi koupím pandura...
Přitom právě tyhle SUV škatule v rukách méněschopných řidiček (a řidičů) naopak zvyšují pro všechny riziko v provozu. Jsou velké, není přes ně vidět, snadněji ztratí stabilitu a pro chodce jsou větší hrozbou.Vypouštějí více emisí a zaberou více místa na parkovištích. A proč? Prootže někteří potřebují mít pocit, že mají víc než ti ostatní 8-s8-s
Re: Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV
tak zrovna "penále" za velikost by na rozdíl od těch tabulkových emisí dávalo aspoň trochu smysl. S velkým autem zabíráš mnohem více veřejného prostoru, na větší auta nejsou navrženy ani silnice, ani parkovací místa.
su dnes jasne dominantne.... vedia byt uz pohodlne na ceste ako sedany ... niektore odnesu aj 6 ludi ako MPV.... v praxi tiez su to v podstate aj kombiky .... k tomu vyssi posed... vacsi imidz... nie je o com... a to este zdaleka nie je koniec... su vlastne hodne flexibilne ... a vedia sa prisposobit takmer vsetkym potrebam uzivatela .. ja tomu vravim automobilovy chameleon... ak treba ozaj to SUV vie byt pohodlne ako limuzina.... ale zaroven v nom nalozite aj batozinu ako do kombika... a na dialnici si date k obedu aj nejeden sportovo sa tvariaci voz s nizkou kasnou ...
ono tych SUV este stale ani zdaleka tolko nemame ako ich bude za dalsich 5-6 rokov ... lebo bude ich ovela viac... prichadzaju nove SUV peugeoty .. seat.. skoda... SUV uz dokonca chystaju aj rydzo sportove automobilky ako lambo, lotus ( mame nove levante... chysta sa SUV od alfy ) ... alebo aj luxusny rolls... takze je jasne ze SUV su dnes kralovskym segmentom ktory ochviilu ostatne segmenty uplne zvalcuje.. je to zrejme len otazka casu
To je také nečakané, že veľké auto je flexibilné. >:D Zase sme sa z tvojich jedenástich riadkov dozvedeli kopu samozrejmostí.
Asi máme na flexibilitu iné nároky, ale ja ju práve oceňujem u podstatne menších áut. Robiť veľké mohutné, pseudoluxusné krabice, to mi nepríde moc rafinované.
kazdej clovek aspon s naznaky prirozenyho citu pro techniku
- vysoky teziste tedy horsi jizdni vlastnosti
- vysoky teziste = vetsi sance na prevraceni, který je navic u vysokyho auta pro posadku horsi diky nižší pevnosti karoserie
- horsi jizdni vlastnosti = horsi bezpečnost
- vysoka tezka koza = horsi dynamicky vlastnosti, horsi komfort, vyssi spotřeba, delší dojezdovy casy, vetsi naklady na servis
Re: kazdej clovek aspon s naznaky prirozenyho citu pro techn
Ty si ešte SUV asi z blízka nevidel. Toyota LC, alebo MB G nie sú SUV. Typické SUV je tak o 15cm vyššie ako kombik so svetlou výškou max 5 vyššou čo ti posuva ťažisko prázdneho auta vyššie o 7-8cm a v losom teste sa rýchlostne rozdieli počítajú na jednotky Km/h, oveľa viac ti spravia gumy. Bežný vodič pri jazdení čo umožňuje frekvencia dopravy sa na limity nikdy nedostane.
Pevnosť karosérie ovplyvnujú hlavne materiály a automobilky šetria až na kosť všade kde to nie je vidieť, takže ilúzie si nerobím.
U SUV je komfort pruženia vyšší, ale treba vybrať model, ktorý sa nehrá na šporťák.
Prečo ma 130 idúce SUV horší dojazdový čas ako 130idúce kombi? Spotrebu neriešim to by som hľadal chrochták. A servisné náklady sa líšia len kozmeticky.
Re: kazdej clovek aspon s naznaky prirozenyho citu pro techn
sportage je jazdecky lepsi snad aj ako ceed .... a urcite je oproti ceedu aj bezpecnejsi..... navyse neviem o tom zeby sa ludia na SUVeckach prevracali v zatackach a mali s tymto nejake problemy .... ale chapem tvoje obavy aj ja obcas hladam chyby kde nie su takze to poznam ... ale stale mas moznost nejake to SUV si skusit a zahnat tento strach ;-) ...
je, že ženy se odvolávají na pocit bezpečnosti, vyšší posez, lepší přehled, vyšší praktičnost a více prostoru. Tedy na přesně ty vlastnosti, které jim nabídne ... MPV >:D >:D >:-[]
Odvoávají se na SUV s tím, že by vyžadovaly pohon 4x4? Vyžadují SUV kvůli vyšší světlé výšce? Vyšší průchodnosti? Ne.
Ale že by ženy chtěly MPV? Zkrátka typické ženy. Neví, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou >:-[] >:-[]
SUV ti už moc svetlej výšky nedá, ale výrobcovia sa nejak rozhodli, že MPV budú postupne utlmovať a pridajú modely SUV, ktoré prebrali niektoré ich možnosti variability.
ano, proto začíná být trendem vyrábět MPV, které vypadá jak SUV. Ženy totiž skutečně hledají MPV, zatímco skutečně chtějí SUV. Výsledkem je právě nový Espace, (Grand) Scénic, 3008, 5008. No a koncern VAG to pochopí tak za dalších 10 let >:D >:-[]
je az neuveritelne ako v koncerne cely ten SUV boom zaspali.... sportage ma uz 4 generaciu na svete kym tigi len druhu.... a SUV seat sa este doteraz na cestach ani neobjavilo a zacina este len svoje prve kilometre ... no ale hlavne ze maju "trhak" beetle a 10 dizlov v golfe ...
Áno, väčšinou sa len prizerajú, že kto sa na čom inovatívnom popáli a ak nie, tak po niekoľkých rokoch rozhodovania prídu hrdo s tým istým konceptom. Ale čo tam po tom, keď im to ľudia žerú. :-)
Tak těch se ale těch ženských musím před tebou zastat. Já kdybych třeba musel nebo chtěl volit vyšší auto, tak taky jedině SUV a o MPV bych si neopřel ani kolo, protože se mi tyto "mirkobusy" protiví již svým charakternem. :-!
Mám kolegyňu nižšieho vzrastu, ktorá sa podľa jej slov strácala v starej Fabii a preto moc ani nejazdila.
Raz sa zviezla Smartom Roadster a tak sa jej to zapáčilo, až si ho kúpila. Oceňuje, že auto je jej veľkosti a odkedy ho má, jazdí denne. Je to teda úplne opačné poňatie pocitu istoty či bezpečia, ktoré väčšina báb hľadá v SUV. Keď ale v tom Roadsteri vidíte v spätnom zrkadle na obchvate iba ŠPZ kamióna, ktorý sa rúti za vami, tak sa jej celkom aj čudujem. Ale hlavné, že je spokojná. :-)
Tady ctu, ze 29% ceskych ridicek vlastni sedan.
Neco tady nehraje.
Ale jinak je mi to celkem jasne - asi si mysli, ze Oktavka liftback je sedan, jine vysvetleni pro CR neexistuje...