Dosud jsme si mohli prohlédnout pouze maskované prototypy, nyní jsou však k dispozici snímky produkční verze. Sprint 0-100 km/h vůz zvládne za 4,5 sekundy.
ani auto ani zverejnené parametre nevyzerajú zle ... som zvedavý ako to cenovo nastrelia. Pretože ak to bude za cenu +- vybaveného Caymanu ... no neviem, neviem.
či veríš, alebo nie ale v čase keď som písal príspevok, teda hneď po prečítaní článku tam žiadna zmienka o cene nebola. Museli to doplniť potichučky neskôr čo by nebolo po prvý krát.
Predovšetkým palec hore Renaultu, že prináša takéto šoférske auto na trh. V dnešnej eko-dobe, keď sa zdá, že najdôležitejšie pre automobilky je počet asistenčných systémov, je malý zázrak, ak mainstreamová automobilka prinesie auto určené len na zábavu. Čiže už z princípu Renaultu :yes:
Samotná Alpina je však ešte plná otáznikov, môže to byť super auto a môže to byť fail, závisí od motora, jeho umiestnenia, ako aj ceny auta. Akosi automaticky som očakával motor vzadu, resp. v strede. Ale ako sa píše v článku, ešte to úplne isté nie je a ako pozerám na fotky, nejak tam nenachádzam žiadne bočné vstupy vzduchu, ktoré by som pri motore vzadu očakával (možno za bočným oknom, tam by mohol byť otvor). Ak by bol motor vpredu, stratilo by to dosť čara jedinečnosti. Osobne preto verím, že motor bude vzadu. Tiež je otázne, čo to bude za motor, ak to bude vyšpičkovaná 1,6ka z Clia, to nebude môcť konkurovať Caymanu, hoc by aj dynamika bola podobná. Ja tipujem novovyvinutú 1,8, ktorú dostane aj Megane RS.
Dizajn je tiež fajn, dynamické línie aj v náznakoch pripomínajú Porsche, ale tie okrúhle svetlá sa mi javia ako dané akosi nasilu, dodatočne, len aby sa urobilo zadosť odkazu na predchodcu.
No a napokon cena, je super, že mainstreamový výrobca spraví športiak, ktorý dokáže konkurovať Porsche, ak to ale bude za cenu Porsche, tak si to kúpi iba zarytý fanúšik značky Renault. A ten úvodný nástrel 55t eur je sakra vysoký, za 51t je základný Cayman a aj keď ten dá stovku "iba" za 4,9s, je tu stále ten nedostižný image značky, know-how s výrobou malých športiakov, a to za nižšiu cenu, ako "prebejský" Renault. Takže pre úspešné predaje bude musieť byť cena Alpiny hlboko pod 50t eur.
Každopádne prajem Alpine úspech. :yes:
Tu tvou úvahu o cenách vidím dost mimo. Mainstreamový výrobce (Renault) si snad koupil výrobce sporťáků (Alpine) aby mohl nasadit slušné ceny třeba na toto A110. To není Clio kde by asi nikdo neobhájil cenu 1,5 mega ani s raketovým pohonem, ale ALPINE, tedy značka, která má sportovní historii.
Cena je podla mna okej (aj cele auto, ale vzhladom na dostupne udaje sa to zatial neda objektivne posudit). Tych 55tacov bude uvodna cena plne vybaveneho top kusku, po opadnuti uvodneho osialu a znizeni ceny sa urcite bude tak priemerne vybaveny kusok kupit za nieco okolo 40tacov, co bude super ponuka, lebo sa dostane do rajonu top hothatchov. A to bude stat za uvahu ako vikendove auto, lebo uprimne, najsilnejsie hothatche sa aj tak nedaju realne pouzivat ako daily car.
To, čo píšeš, by už dávalo zmysel. Ako hovorím, pre úspech to bude musieť byť hlboko pod 50t. Ak sa ale dostane cena na úroveň hothečov, bude ju zvažovať podstatne väčšie množstvo ľudí ako exkluzívnejšiu a zábavnejšiu alternatívu.
Nie je to Clio, ale ani Bugatti, takže skutočnosť, že tá značka v minulosti čosi znamenala, bude mať relevanciu pre pár kupujúcich zväčša starších ročníkov; pre moju generáciu je to história bez reálnej pridanej hodnoty, za ktorú by som extra nebol ochotný zaplatiť, rozhodne nie toľko, čo za zavedenú prestížnu značku s nepretržitou históriou výroby špičkových športiakov. A väčšina ľudí bude vnímať, že napriek názvu Alpine to bude vyrábať Renault (hoci aj v Dieppe).
Každopádne múdrejší budeme neskôr, ja sa ale obávam, že pri takto sebavedomých cenách to bude mať autíčko ťažké.
Alpine patří Renaultu od pradávna, v tom nevidím takový problém.
Minimálně ve Francii má to jméno pořád zvuk, ale je fakt že přes 20 let, po kterou se žádná Alpine nevyráběla musí být na image znát.
Já bych potenciální kupce rozdělil do dvou skupin:
1) Pozéři kteří si koupí Porsche Boxster prostě proto, aby měli Porsche a ty ani sebelebší A110 nepřesvědčí ke koupi, protože image Porsche je rozhodující.
2) Ti co chtějí co nejlepší sportovní auto v rámci kategorie a jde jim primárně o to jak auto jezdí.
A tady rozhodne to, jestli bude Alpine 110 tak dobrá, jak slibují papírové předpoklady. Slibovaná o více než 1/4 nižší hmotnost proti Boxsteru, při podobném výkonu, lecos naznačuje. Detailní technické specifikace se dočkáme brzy, jestli bude opravdu lepší než konkurence se dozvíme později.
Pokud ne, pro prodeje to bude zlé. Pokud ano, o prodeje se nebojím.
Vyvinout malý sporťák není za hubana, zvláště když se jedná o koncepci, kterou mainstreamová automobilka nemá šanci nijak využít u dalších modelů, navíc trh je velmi malý, stačí se podívat na celoevropské prodeje této kategorie, ani ne 10000ks ročně (4C 1200ks, 718 něco přes 7500ks a do 1000ks Lotusy, nikdo další malý sporťák s motorem uprostřed nenabízí). Vycházím samozřejmě z předpokladu, že to bude mít motor uložený uprostřed, kdyby to mělo mít motor vpředu jak naznačuje jako alternativu článek, tak pak ano, pak by ta cena byla šílená a neobhajitelná.
Takže je určitě lepší prodat nějaké limitované edice za slušnou cenu, než cenu vydumpovat pod náklady, prodat o pár kusů víc a prodělat kalhoty. Tohle je prostě drahý segment a jít do něj s nějakou mainstreamovou filosofií cen je podle mě nesmysl.
:yes: Jiste. Podobny vuz je vyvijeny od A do Z, neni to jako HH, kdy se (s rezervou, prosim) vymeni motor za silnejsi a upravi se podvozek. Spolecne s tim, co jsem videl v ukazkach, nepujde absolutne o zadny spartansky a ciste ridicsky orientovany automobil, jako je treba Lotus Elise/ Exige, spis tak uroven Evory, a to uz jsme na urovni Porsche, i kdyz ne co do urovne motorizaci poslednich dvou- jenom co do uzivatelske privetivosti, vybavy, pouziti. A tim i ceny, podle me pod 50-55 tis. € Alpine proste nebude ani v zakladnich verzich. Prani o cene pod 40 tis. € jsou dost naivni.
Ano, přesně to mě napadlo také. Když jsem byl malý, tak bugatky byly známé už jen díky předválečné slávě, ale reálně v té době to byla dávno mrtvá značka, ale Alpiny rejdily po rallye a byly daleko známější.
Bugatti zanechalo v automobilové historii stopu, jež hrubě přesáhla rozměr automotive, bugatky jezdily v písničkách, v knížkách. To je zcela jiný level, než naprosto okrajová značka, kterou byla Alpine.
Zeptej se kohokoliv na ulici, co je to Bugatti a pak, co je to Alpine. Myslím, že odpovědi, které dostaneš, dokážeš odhadnout sám.
Jinými slovy, nová Alpine bude muset přesvědčit čistě svými kvalitami, ze "slavného jména" těžit nemůže, obecně žádné nemá.
Ano EB110 vyjela někdy začátkem devadesátek, ale to bylo dávno poté co jsem jako kluk s čerstvým řidičákem obrážel Barumku, Šumavu a další soutěže a čuměl na Hubáčka v Alpině (cca začátek sedmdesátek) a v té době byla bugatka jenom předválečná legenda. ;-)
zas by som až tak značku Alpine nepreceňoval ... dosť dlho totiž nebola aktívna na žiadnom poli ... toť otázka či sa potom ešte nájde dosť bohatých pamätníkov ... skôr by sa mala asi orientovať na tzv. pole neorané a to za cenu porsche také jednoduché nebude ... na druhej strane ako píše kolega nižšie, časom keď spadne cena bude to super kauf
Historii má, ale bohužel už tak vzdálenou, že ji nikdo kromě autofandů nezná, řekni Alpine a možná si někdo vzpomene na Alpinu (bmw), a to ještě v lepším případě.
Pokud postaví cenu na úroveň caymana, tak Alpine zůstane naprostou raritou, koupí si to pár sběratelů.
No ale zase o kolik může být takové auto levnější než Cayman, aby se to vůbec vyplatilo vyrábět? Minimálně můžou počítat s domácím trhem a celkově si myslím, že na čísla 4C by se dostat mohli i s cenama na úrovni Caymana.
Ve vývoji museli utopit spoustu peněz, chápu, že alpine nemůže být auto za pár korun, ale prostě nevěřím, že bude-li cena srovnatelná s caymanem, dají kupci přednost alpine před jistotou (toho co za ty love dostanou) caymanu. ;-)
No ale tohle je segment, který si nikdo jiný než autofandové nekupuje, očekávat něco jiného by bylo naivní, takže prodeje takového segmentu budou vždy malé a omezené i kdyby se podbízeli cenou, jenom by na tom hodně prodělali.
Nemyslím, že by se měli cenou podbízet, jen že ji nemůžou postavit přímo na roveň caymanu, pokud to udělají, neprodají. Prostě tam nějaká cenová výhoda být musí, jinak půjdou kupci do jistoty, autofanda/nadšený řidič nemůže s caymanem šlápnout vedle, a ví to.
Tak to si nemyslím. Elise a Exige asi moc nefandů nekoupí (byla by to ukázka řádného masochismu), ale Cayman/ Boxster/ 718? I tam bez pochyb fandové jsou, jen pochybuji, že mají většinu.
staci si projit cenik, spousta věci je naprosta nezbytnost...
a cayman pro nefandu nedava moc smysl, jak se snazim vysvětlit...
ale ona i TT RS vyjde nakonec na 2,6....
jiste, o karbonovych brzdách se muzeme bavit, ale v me konfiguraci na cayman S tusim nebyly a i tak 2,6...
zakladni cena GT4 byla tusim 1,9 ale s výbavou 3,2...
to se ti u alpiny vazne nestane a proto si myslim, ze tyhle auta si ve vysledku konkurovat nebudou
Proč by nedával smysl? Nezbytnost to může být, když si ho chceš vypiplat a pálí tě v kapse dalších 40 tisíc € (a nemáš zájem o holou 911). Těch střídmě vybavených jezdí dost. Sice je na nich vidět, že majitel šetřil, ale pořád udělají parádu. Ano, znám člověka, který si prostě udělal radost a dopřál si do Caymanu S zakázkové dekory, zakázkové čalounění, bezpečnostní pásy v barvě laku atd. Opravdu si ho vymazlil a dal za něj pěknou sumu peněz. On je však tou výjimkou. Znám prodejce, který měl podobně vymazlenou Carreru S; stála přes 200k € (nejsou v tom žádné šílené daně nebo poplatky).
S tou cenou jsem reagoval spis na Dinara, dokladajic, ze to cenove srovnani s caymanem nelze brat podle cenikove ceny. Cayman je s cenou uplne jinde po priplatcich... A hola auta se temer neprodavaji. Dealer objednava vzdy auta s chrono paketem, sportovnim vyfukem a adaptivnimi tlumici, rovnez urcite prvky interieru jsou temer povinne - ted mluvim o tom, co berou na sklad. 718 zatim na sklad nikdo neber, je jich malo.
Co se fandu tyce, je to spis ma zkusenost. Ted mluvim spis o novych autech, nez 10 let starych boxterech, ktere si kupuji i nefandove sportovni jizdy. Jiste, proti 4c ten pomer nebude tak drsnej, ale lidi, pro ktere jde vic o znacek nez sportovni jezdeni, malokdy skonci u caymana. Na to je tu daleko vic macan, cayenne apod. Typove ( ne co do jizdnich vykonu) srovnatelna auta (treba TT, Z4, slk... ) se daji prece jen poridit podstatne levneji.
Ma zkusenost s novymi 911 je spis takove, ze si je kupuji lide, kterym jde spise o image nez aktivni sportovni jizdu. Cest vyjimkam. Opet mluvim o novych autech....
Mám na to podobný názor, 1.5m Kč je dost mimo, přeci jen je to Renault, tedy mainstreamový výrobce. Značka Alpine je už přeci jen trochu zašlá, stejně jako její sláva.
To nic nemění na tom, že auto vypadá famózně a chce to "koule" něco takového vyrobit a prosadit proti všem účetním :yes:
Realitu bych viděl někde kolem toho milionu, tedy 40tis E. Dost mě rozesmál příspěvek výše o srovnání Caymanem, ten je jinde cenou i zaměřením... ;-)
Motor je před zadní nápravou, to se ví už dávno.
Design rozhodně víc připomíná starou A110, než Porsche. Ty kulatá světla mi násilná nepřijdou, na A110 to bylo podobné.
Já osobně bych si za stejnou cenu jako Porsche vybral Alpine, už jen kvůli té hmotnosti.
Navíc má pro mě Alpine větší punc jedinečnosti. Ale chápu, že pro někoho kdo o rally nikdy neslyšel bude Apline jen další nově vzniklá, umělá značka. Něco jako DS, ale od Renaultu.
:yes: Pro automobilove znalce je Alpine pojem a hlavne to neni Porsche, ktere ma kdekdo :-) Designove me taky nijak neurazi, naopak je velmi povedena. Az na tu hmotu nad predni napravou, tomu se ale dneska asi nevyhne nikdo. Necham se ale prekvapit nazivo, fotky toho nemusi rict moc.
Cenove to zadna lidovka nebude. Uz v nastrelu to vypadalo jen na automat a daleko vic na pomerne luxusni, elektronikou a technikou nabitou vykladni skrin automobilky, nez na spartansky vuz, urceny "jenom"k rizeni.
Občas na českých cestách potkám boxster/cayman jednu až tři generace zpět starý, ale je to velmi zřídkakdy. Aktuální generaci jsem v ČR ještě nepotkal, neříkám, že tu nejezdí, ale označit tohle porsche za něco, co má kdekdo, to je hrubě mimózní. ;-)
Jasne, nejde soudit normalni stav podle ceskeho piskoviste. Tady se prodaly za cely rok tusim i cele 3(4?) Toyoty GT86 :-) V Nemecku jsem jednou jen tak pro zabavu napocital zhruba 20 Porsche za 10 minut, zato AR 4C, Lotusy a podobna "porovnatelna" auta krome toho sveho nejcasteji ani jedine za cely den.
Ale my žijeme na tom českom/slovenskom pieskovisku, tak hovoríme o tunajšej situácii. Alebo chceš povedať, že "Tvoje" luxemburské pieskovisko je väčšie? ;-)
V Lucembursku a jeho blizkem okoli je koncentrace Porsche nejvetsi na svete ;-) Ale na druhou stranu tam potkas bezne denne i nekolik Caterhamu a spol. . Kazdopadne ted ziju zase v CR a stejne plati podobny (ne)pomer, ne-li jeste vyraznejsi i tady, Ruznych Porsche vidim za den nekolik (mensi okresni mestecko na Morave) a tu 4C, Lotusy a spol. treba ani jeden za nekolik mesicu. Mozna je to ale nekde ve tvem okoli jinak a pri kazdem prujezdu Porsche poradate oslavy.
Ruznych porsche? Myslis stary cayeny panamery a macany? Kolik v cr denne vidis 911? A caymanu???
To vazne ne... Na proseku mi rekli, ze kvota caymanu s je 3 ks na rok...
Tak jestli nechapes, proc ti v diskusi pod timto clankem nekdo cpe caymana, tak moc duvtipnej nejsi:)
V cechach jich vazne moc nejezdi a nerozlisovat mezi caymanem, 911 a cayenem ci panamerou je stejny jako bys hazel alpinu do jednoho pytle se scenicem...
OK, nejvic jsem (mimo CR) napocital 911-tek, kdyz te to tak zaujalo. Myslim tim proste znacku. Porsche je sice drahe, premiove, sportovni (+-, ta nafoukla SUV jsou sportovni asi jako HH, zato jeste o neco vic praktictejsi), ale proste jej potkat neni zadna zvlastnost.
Nevim, proc do toho motat osobni invektivy, staci se jenom trosku snazit pochopit smysl prispevku.
Jeste pred chvili to bylo mensi mesto na morave, ted uz mimo cr... A caymanu nakonec moc nevidas, co?
911 je dneska auto na machrovani, zacina to byt velke auto, spis gt.
Cayman si na machrovani nikdo nekoupi. O tom byla ta diskuse...
Kupuji si ho spise lide, kteri chteji skutecne jezdit...
Psal jsem o tom, kolik jich napocitam treba v tom Nemecku. To nema nic spolecneho s tim, kde ziju.
911-ka neni kazda stejna, najdes modely vylozene pro radeni po okruzich az po ty, se kterymi jezdi lidi do prace a treba i do divadla.
Trochu podobne to plati i pro Cayman. I "ultimatni" GT4 jde pouzivat jako normalni daily car, bez jakehokoli omezeni (pro 2 lidi, jasne).
O machrovani tady mluvis jen ty, to je zase jine tema. Ja ho nacinat nebudu, nezajima me.
Sorry , ale vcera jsem v nemecku ujel 500km, dneska dam dalsich 500...
A nevidel jsem jedinou 911, natoz caymana.
Gt3 jsem potkal pred asi 6tinlety A gt3 rs jsem na silnici snad nepotkal v zivote...
Ale je to nadherny auto, i kdyz na bezne pouziti je to uz za hranou, podle me zkusenosti.
Ano i gt4 lze pouzivat denne, ale do globusu s nim radeji jezdit nebudu :-)
A co se toho machrovani tyce... je fajn, ze te nezajima, ale o tom se nebavime. bavime se o tom, kdo a proc si jaka auta kupuje
a bohuzel, tim, kam se 911 neustale posouva, je tam tech pozeru daleko vic nez u caymana, kde to nedava smysl...
Takze prozrad to mesto na morave, sjedu se tam mrknout, jak 911 vypada, kdyz jich tam vidas denne dost :D
Protože píšeme pod novou Alpine 110, takže argumentovat (v souvislosti s ní) např. potkáváním Cayenne I. g. (který je dnes možné mít už od 150-200 tis. Kč) je logicky mimo mísu.
To je jako kdybych argumentoval, že Lambo má na italské vesnici "kdekdo", protože Lambo dělá i traktory. Nebo, třeba takové AMG GTS, víš kolik potkám denně MB, včetně dodávek, popelářů a autobusů, vše také s třícípou hvězdou..., ostatně pokud jde o logo, tak na to klidně stačí i kšiltovka, a ty můžeme nakonec započítat taky, když už počítat všechno, tak všechno... ;-)
Neviem, v akej spoločnosti sa pohybuješ, že tam má Porsche kdekto, ale u nás stretnúť Caymana či Boxster je malý sviatok a aktuálnu generáciu 718 som ešte naživo nevidel. Paradoxne častejšie stretnem 911ku, aj keď je to tiež pomerne zriedkavé, ale Cayman je svojím výskytom skoro rovnaký exot ako trebárs Lotus. ;-)
A o tom "luxusnom, elektronikou a technikou nabitej výkladnej skrini automobilky" si prosím Ťa čítal kde? Lebo ja som registroval reči o puristickom športiaku, ktorý pôjde po minimálnej hmotnosti.
V planu je jenom automaticka prevodovka a futuristicky interier, ktery vypada velmi hodnotne. Alpinka, aspon jak byla doposud prezentovana, pujde po krku daleko vic klientele toho Porsche, nez "motorkarum" >:D
Samozrejme, pokud ale prekvapi cenou o polovinu nizsi, nez povazuju za realnou, pak to bude jenom dobre :yes:
Pisu relativne, protoze to posoudis teprve tehdy, kdyz ziskas tu zkusenost.
Elise je o pekny kus spartanstejsi, nervoznejsi, syrovejsi. Je hlucnejsi, nekomfortni, mensi a poskytne jenom to, co potrebujes k rizeni (OK, nektere modely i 1-DIN radio a manualni klimatizaci). Nektere maji dokonce i neco jako "drzacek pro napoj" :-) Pri jizde se docela nadres a abys jel rychle, musis umet hodne dobre ridit.
4C postrada NA charakter a tim, spolecne s (navic ne prilis vydarenou) automatickou prevodovkou, chybi oproti zminovanemu Elise i pekny kus prace s autem, ridisckosti. (I SC Elise ma preplnovani mech. kompresorem, ne turbodmychadlem). Je oproti Elise nedotaciva. Poskytne ale vyssi komfort, je uzivatelsky privetivejsi. Pro spoustu lidi ma i vyssi prestiz- jsou taci, co je to bere i u techhle aut. Ma i vyssi porizovaci cenu, vyssi provozni a servisni naklady a kdyz na to slapes, tak skoro dvojnasobnou spotrebu.
Kazdopadne jde porad o celkem podobne vozy- ve smyslu- pro koho je uz HH na hranici normalne pouzitelneho auta, tyhle rozdily nepostrehne.
ano, jde o velice podobne vozy... Konecne se shodneme, proto budou souperit daleko spise nez s caymanem, ktery je cenou jinde.
Jinak dekuji za prednasku, ale ja tu zkusenost mam :-)
Myslim ze 4c neni o moc mene spartanska nez elise, a alpine ten automat ma taky, takze vazne nevim, proc by si nemeli konkurovat.
Myslel jsem, ze kdyz se na neco ptas, tak proto, ze se chces neco dovedet, ne tu delat z lidi blbce. Delani ramen na internetu je uz ale dlouho v mode i na tomhle webu, silne me to tu prestava bavit.
Zajimal me v cem vidis tu rozdilnost a tve porovnani elise a 4c za me dost pokulhava. Na nikoho nedelam ramena, nakonec si sam uznal ze jsou si ta auta dost blizka... A proti caymanu trochu nekde jinde.
Takze nevim, proc by alpina mela mirit na cayman?
O Alpine som počul dosť, napriek tomu to vnímam ako píšeš, trochu ako DS od Renaultu. Uvidíme, či bude dosť takých fajnšmekrov, ktorí za tú históriu obsiahnutú v mene reálne zaplatia 55 litrov.
Souhlas s tim co pises, jen s tou cenou. Ja se obavam ze pujde jeste vys. Na jednu stranu to chapu bo co pise Ham je proste pravda. Na stranu druhou jsem taky cekal (doufal), ze by to mohla byt levnejsi alternativa k boxsteru / caymanu. Kdyz se jako levna neukazala alfa 4C, bylo by fajn kdyby se toho mista ujala prave A110. Ze prichazi o X let pozdeji nez se doufalo je druhy fail. Nevim no, za kazde takove auto jsem rad, ale taky bych rad kdyby se toho prodali v evrope desetitisice rocne, ne stovky kusu. ;-\
Někde jsem četl, že motor má být 1,8 a jsou dvě výkonové verze s 280 a 320 koňmi. Motor by měl být uprostřed. Já chci Megana RS s 320 koňmi. jo a váha má být někde kousek nad tunu.
Pokial sa im podari mat suchu vahu nad tonu a pohotovostnu medzi 1.1 - 1.2t, tak to bude bomba. On ani ten Cayman uz nie je najlahsi (1,35 - 1.4t podla vybavy). Toto by mohol byt zaujimavy kompromis medzi Caymanom a Lotusmi, ktore su len predsa trochu surove na bezne pouzivanie (plus sa do nich nevojdem :-( )
Ono aj keby bola cena na urovni zakladneho Caymanu, tak obrovsky rozdiel moze byt v cene priplatkov a servisu. Taky jazdeny Boxer je vyslovene lacny, ale naklady na servis su mimo sferu beznych aut (rozumej vratane D3).
Druhá byla lehčí. Po faceliftu sice přibrala, ale pořád je na tom myslím lépe než první. Proč by sis myslel, že tomu bylo jinak? Přišla v době, kdy auta už několik let hubla. I 991 zhubla oproti 997.
Čekal jsem na to slibované auto od dob Avantime, žel přišlo příliš pozdě. Ale to nic nemění na tom, že je to nejkrásnější auto minimálně tohoto roku! :yes:
Priznam se i ja, ze se mi to strasne libi. Neni ctyroko, jako ctyroko :-)
Presne takhle si predstavuju sportak. Vyrazny design, ktery se - zcela logicky - nelibi kazdemu.
Na druhou stranu se nemuzu ubranit dojmu, ze splacali porsche s bentley.
pozeram tie fotky a spominam si na stare casy, este na Renault Dauphine. Z tohoto typu vychadzali stare Alpine a rozne derivaty.... :-! ( Gordini)
Skoda,ze sa nedrzal Renaut toho odkazu a ze meno Alpine takmer umrelo. kedysi som tuzil po R5 Alpine, myslim, ze ho v Prahe mal T.Pistek a to bolo uzasne auticko, predchodca GTI manie vo svete. Zial nevyslo mi to. (neskor som uz mal R5 Turbo )
Fandim Alpine, ale mam obavu, ze cakali prilis dlho a teraz uz to meno nie je az take ako kedysi a bude to tazke uspiet v konkurencii... :-!
Jestli je lepsim autem to, co vazi jako nakladak, ma podobnou spotrebu a podobne se sklada do zatacek, potom ti musim dat za pravdu. Netvrdim, ze kazde sportovni auto musi mit muší vahu i velikost, ale co nejvetsi motor s co nejvice valci je presne ta cesta, co udela ze sportovne se chovajiciho auta v lepsim pripade jenom rychle auto.
Nie zeby som mal tu skusenost, ale je 6 valcovi Exige naozaj horsi ako 4 s kompresorom? >:-[] Viac valcov a objemu nemusi nutne znamenat vyssiu vahu a ak teda aj nieco priberie, moze dojst napr. k znizeniu taziska a lepsiemu rozlozeniu hmoty (I4 kompresor vs V6).
U aktualneho Caymanu S a toho predchadzajuceho by som povazoval za lepsiu volbu minuly s V6 aj napriek nizsiemu vykonu.
Predpokladam, ze Cherokee nechce vopchat do takto maleho auta V8 small block >:D
Neni a nikdo to tu snad nerikal. Precti si o neco lip, co pisu- ze vic valcu a vic objemu za kazdou cenu (= treba ten V8 do Alpine >:D ) neni spravna cesta.
U vetsiho a tezsiho auta se pochopitelne musi pouzit vyssi vykon i kroutak, puvodni ctyrvalcova 1,8 by nestacila. Nehlede na opet troch jinou orientaci vozu- i obchodne, vuci konkurenci.
28.2.: Týden před světovou premiérou byly zveřejněny první dvě fotografie sériového vozu! Ten si ponechává název A110, který odkazuje na nejslavnější vůz této automobilky ze 60. let dvacátého století.
13.2. Alpine postupně odhaluje další části finálního vozu. Tentokrát můžeme vidět sedačku, která s obdivuhodnou váhou 13-ti kilogramů patří mezi ty nejlehčí. Přesto nabídne výrazné vedení těla a podporu nejen při rychlé jízdě.
11.2. Detaily celohliníkové karoserie finálního vozu. Hliníková karoserie je absolutním návratem ke kořenům, protože tento materiál byl použit na stavbu první alpiny vůbec - A106, která stála na technice tehdejšího Renaultu 4CV a vážila pouze 550kg!!
Kdo miluje automobilovou techniku, ten musí žasnout. Motorem je umístěný před zadní nápravou - jako u Porsche Cayman, který zároveň bude hlavním konkurentem pro novou Alpinu. Překrásné dílo vyvážených tvarů a ladných křivek, v Dieppe se opravdu vytáhli. Renault si zaslouží poklonu, že v současné ekoteroristické EU si dovolil investovat ohromné peníze do takového auta pro radost.
Testování spěje do finále! Aktuální testovací prototypy disponují velmi slabým maskováním a odhalují tvar karoserie. Jak jsme psali na RN, hotový model bude stejný jako byl představený koncept Alpine VISION. Vůz by měl pohánět agregát 1,8TCe o výkonu 280k a 320k. Podle zákulisních informací bude k dispozici automatická převodovka EDC6 a EDC7.
krasne auto, konecne něco svěžího.
ale vy všichni, co tu obdivujete si musite uvědomit, ze tohle není další hot hatch, ani BRZ...tohle je auto na cistou stopu. 13kg sedacka taky bude hardcore, nic na vozeni tlustejch zadku...
a ze se vam nelibi cena? za 1,5 pravdepodobne jiz vybavene? kolik myslite, ze date za zakladni cayman? 1,4? tak si uvědomte, ze dalších 800t nasypete do vybavy, ani nemrknete!
tohle je auto, které bude konkurovat daleko vic lotusu nez caymanu. něco jako speedster / elise, a ještě spise alfe romeo 4c jen doufam, ze dotazenejsi. a zkuste alfu koupit za tyhle peníze! a to je to v podstate x-bow s kapotou. tohle je doufam svebytny model a hezci.
navíc je krasny i uvnitř, jestli je to produkcni verze interieru.
Tohle není auto pro pozery a to mu paradoxne muze nejvic ublížit na prodejích.
je krasne, a obavam se, ze nikdo z vas, kteří tu peji ody si ho nakonec nekoupi.
ono prijde to premysleni: dvoumistne auto? 1,5 mega?
preju renaultu, aby se to prodávalo, ale moc se bojim...
na tohle není většina predpokladne cilovky vůbec pripravena a obavam se ze pod sportovním autem uz si dnes málokdo predstavi toto.
za me ale skvele :yes:
Ad: tohle je auto, které bude konkurovat daleko vic lotusu nez caymanu.
Z čoho tak usudzuješ? Podľa mňa je najprirodzenejším súperom práve ten Cayman a som presvedčený, že aj samotná automobilka to tak bude prezentovať. Ono zvoliť si za súpera absolútne okrajovú exotiku by pre Renault ani nebola moc dobrá taktika, samotný trh malých kupé je dosť malý, preto Alpina bude chcieť súperiť s najvýznamnejším hráčom v tejto malej skupine.
S tou cenou to trochu přeháníš. Ještě před intervencemi jsem se vešel do dvou milionů s Caymanem S. A GTS nebyl o moc dražší (v základu měl navíc, co jsem stejně chtěl; GTS bývají dobré nabídky). Samozřejmě, 718 je dražší a kurz koruny není, co býval.
Jak jsem napsal, 718 je dražší. Ani nevím, o kolik podražilo Turbo. U Turba S to není nic dramatického, něco jako sedm tisíc euro. A to auto je lepší než před faceliftem.
Dizajn znovuzrodeného Alpinu poznáme už asi rok, takže už mi pomaly príde samozrejmý, ale trochu mi vadia sériové spätné zrkadlá. Ja viem, že ich nemôže mať úzke, len symbolické, ako tomu bolo pri konceptoch, ale možno by stačilo spodnú časť streknúť čiernou a už by pôsobili menej masívne. Je to ale len detail, inak super. :yes: